1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600105 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
Knylan: själv så hade jag mina aningar om att en viss Ulf Dahlén skulle bli ass. tränare.. det sprack ju!

Skarin: låter ruskigt intressant det här.. Kenta och Micke.. tillammans, nu ser man fram emot nästa säsong trots att den inte tagit slut, för alla..

Mikael Andersson. Mycket intressant. En riktig pådrivare.

Tror, eller vet att han kommer tillföra väldigt mycket. Dessutom lär väl Kenta få avlastning på presskonferenserna.

Anders Huss kändes trots allt som någon form av nödlösning, bara för att man spelat länge och är ett stort namn så ska man automatiskt vara assisterande coach. Även om man kanske inte passar in helt. Nu är det väl kanske inte just så heller, men det var väl den bilden man fick av det hela.

Nu vart jag glader.

Ice Tea: Rönnqvist står under kontrakt.

Dream Team: Det kan faktiskt "bara" rulla på. I min värld i alla fall.
Hit med Micke Lind och en ännu bättre center (räknar bort Hagos).
Hit med en backtyp som jag tidigare varit inne på. Inför varje säsong rättare sagt (räknar bort Lars Jonsson).

Om nu Jonte försvinner tycker jag det är väldigt viktigt för oss att ersätta honom med en likvärdig ytterforward som går rakt in i förstakedjan. Det gäller att sikta uppåt.

Ingenting är omöjligt.

Portello: Tack!

Dream Team: Kan vara läge för att värva centern Jonas Rönnqvist nu kanske...

Skarin: Bara positva nyheter just nu, härligt! Skönt att kunna räkna in ett redan etablerat namn även på posten som andretränare.

Dock känns det som det finns lite utrymme för en negativ nyhet just nu. Allt kan ju inte bara rulla på, eller...?

Skarin: Grattis till ett bra nyförvärv. Personligen hade jag gärna sett honom stanna i Luleå.Men nu blev det inte så.

Det ligger på nu....

Andretränare blir Björklöven-Micke. D.v.s. Mikael Andersson.

Mycket intressant. Herr Andersson fixar till defensiven åt oss och herr Johansson gnuggar på offensiven. Typ.

JimmyH: Instämmer angående Lind. Skapligt skadefri är han en tillgång i vilket ES lag som helst. Om det sedan innebär 1:a, 2:a eller 3:e center är en annan femma.
Han är dessutom väldigt skicklig i powerplay, något som kommer behövas på centersidan när Zäta och Krykov försvinner (räknar med NHL till hösten). Hagos är inte lika skicklig på att styra PP spelet, även han försvinner ju verkar det som så Micke.. du är välkommen tillbaka = )

Bragd-Birger:

När Krykov och troligtvis även Hagos lämnar så vore det ju märkligt om man inte tog emot Mikael Lind om han verkligen vill spela här. Jag tycker inte Lind är sämre än Valeri Krykov.

Däremot tycker jag många underskattar Kristian Gahn, han gjorde ändå 24 på 46 matcher som 3:e/4:e center. Det var bättre än både Krykov och Hagos som båda hade mer speltid än Gahn.

Men Markus Matthiasson (som för övrigt kommit tillbaka till Timrå engång redan med succé, kerstin k) är nog ingen spelare som i dagsläget tar en plats i de två främsta femmorna i Timrå. Här ser jag nog hellre att man värvar en ung förmåga istället.

Hur som helst så saknas bara en back nu. Om det blir en värvning, Lars Jonsson eller en junior återstår att se. Stommen där är i alla fall klar och den känns stark!

Utgår från att Lind skulle vara välkommen här, om det nu rycker i sundsvalltarmen hans. Det kryllar ju inte av centrar i Timrå, direkt.
Hagos lär dra. Som jag tidigare nämnt - och som förmodligen ingen instämmer i - deppar jag icke om så blir fallet. Han är för bra för att vara tredjecenter, men för dålig playmaker för en styra en producerande kedja.
Jämför med en sådan som Krykov. Timrås bästa värvning efter Kapanen.

Nä, Lind som andracenter kan jag köpa. Nielsen som tredje, Gahn som fjärde - och en uppdaterad Krykov-klon som härförare i förstafemman. Låter godis.

I övrigt måste jag säga att årets värvarsäsong är oerhört tråkig, om än på ett positivt sätt. Nubben - och övriga klubbledare - är helt enkelt för bra. Dom önskade kontraktsförlängningarna tickar in i stadig takt, och (de förmodade) nyförvärven känns oerhört genomtänkta. Man kan bara sitta med armarna i kors och njuta av hur mästerligt timråskutan styrs.

250kg kärlek: Helt osannolikt är det nog inte. Han är trots allt 33 år och även om han har nåt år kvar i toppskiktet så kanske han börjar prioritera annat än hockey?

Skulle han gå till IFSH så får man väl isf gratulera dem till Allsvenskans bästa center i det fall NHL-konflikten upphör.

Mikael Lind, 33, center i Brynäs
50 GP, 11+27=38, 24 PIM, -19
Enligt uppgifter skall Mikael Romö vara redo att flytta norrut igen. Om inte Timrå är intresserade av hans tjänster så verkar Sundsvall vara det enda alternativet."

Förmodar att med Mikael Romö menas Micke Lind. Däremot, om Lind inte skulle spela för Timrå IK, är det sannolikt att han spelar för Sundsvall? Även om Lind har sin käresta här så känns det som att han har nåt år kvar i den yttersta eliten.

Herminator:

HPK Hämeenlinna, där Laakkonen spelar....

Rox: HPK??

Dared: Du har helt rätt, pisamt för Timrå...
Det värsta är att han smittade av sej på Crippe, som inte heller fixar finten...

Saknas i dagsläget en back från att vara full besättning på backsidan, som ev 9e back borde Moe få chansen. Jonsson lär väl kanske kunna hamna i Leksand återigen eller att han väljer farmarlagsspel. Det är bara hoppas på något spektakulärt sista backnamn då om nu inte Jonsson väljer oss.

Enligt rykten har HPK spelat färdigt, men den här gången var det Svedberg...

Rox: Ja du, dom vill väl vilja se hur mycke vi spekulerar här först å sen släpper dom ett helat annat namn. Själv tror jag på Mario Lemieux...

Tycho: Fy fan vad skönt med Svedbergs påskrift!

DanneW: De gillar att titta på våran ångest här på HS... =)

DanneW:

Varför gör de på detta sättet... Väntar de på att bläcket ska torka innan de offentliggör vem det är....

jokklas: Å "Snart kommer ett pressmeddelande..." på timraik.nu. Vem, Var, Hur När?

"Center i Världsklass".. tjena! Såna spelar inte i ES om NHL blir av ju = )

Är väl också något som fortfarande är osäkert väl? Huruvida det blir spel "over there".

orion: Det värsta är att jag bara kan erinra mig om att Mackan lyckats med denna "kroppsfint" en gång. Det var första matchen han spelade mot i Timrå. Med Malmö.

Fast det är klart, jag kan ju ha glömt.

Mange: ???

Bergius: zäta? Han är en svikare om han drar till nhl om de drar igång...

orion: Du vet väll varför sarghörnorna är rundade ?
Jo, för att Mackan skall komma runt. ( c :
Jag säger bara Överstegsåkning

"Är Mackan välkommen tillbaks:"

Jag saknar ett alternativ i omröstningen:
"Ja, om han har slutat med sin löjliga kroppsfint som lyckades en gång av tjugofem"
Isåfall skulle jag ha röstat!

Laken: Om man läser kontrakterade så är bara Kenta som står med.
Huss platts tror jag står till Ulf Dahléns förfogande.

TiK: Det har du ju rätt i... Ok, jag gör så här istället då:

MÅLVAKTER:
Kimmo Kapanen
XXXXX
Jimmy Danielsson (utlånad?)

LÄMNAR:
Fredrik Sundin (kommer med all sannolikhet inte tillbaka!)

Nöjd nu? ;-)

Laken: sundin stannar i skellefteå? ja varför skulle dom ta tillbaka han för han är ju inte direkt utlånad?
sen kan alla lägga ner karri rämö!

MÅLVAKTER:
Kimmo Kapanen
Karri Rämö

-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Teemu Aalto - Kalle Koskinen
Niklas Nordgren - XXXXX - Janne Laakkonen
ANDRA FEMMAN:
Sanny Lindström - Lars Jonsson
Per Hallin - Frans Nielsen - Kent Manderville
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
Johan Svedberg - Anton Strålman
Christian Söderström - Peter Regin - Lars-Erik Spets

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång!)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång!)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång!)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång!)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?/Om Skellefteå går upp?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Fredrik Sundin? (Stannar i Skellefteå?)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland!)
Valeri Krykov (Hem till Finland!)

Det är med andra ord en riktigt bra klasscenter "vi" behöver satsa på!

Redax 2: Det har stått att många spelare har varit aktuella.
Här står det klart och tydligt att Timrå IK har värvat dessa spelare.
Det finns en sanning i det som stod i tidningen.
Information har läckt ut. Eftersom man inte får göra dessa nyförvärv offentliga eftersom spelarna är aktiva i spel i andra klubbar så måste Nubben gå ut.

TiK: Det är möjligt men laget jag sätter ihop är en blandning av kontrakterade spelare, rykten och egna önskemål.

Kerstin_k: Så eftersom Zäta lämnade Timrå för detroit så är han inte välkommen hit något mer?? Jag ser heller inte att vi har något guldlag när t.ex Lind, Matthiasson kan komma och ta plats. Hirsch imponerade när han spelade i Timrå, tveksam till om han skulle göra succé igen. En bra målvakt, en center i världklass måste till så känns drömmen om guld mer realistisk.

Kerstin_k: Vidare så fyller även Corey en av icke-EU och då tycker jag att det är ännu mer bortkastat. Det bör finns gott av målvakter av samma kaliber från något av alla EU-länder. Synd på Cypern bara...

Skarin: Nej, jag tycker det är roligt att redan nu spekulera lite kring nyförvärv och framtida formationer. Ett sätt att lindra abstinensen... ;-)

Janken: Jag skulle absolut inte känna mig trygg med Hirsch i kassen. Tyckte inte alls att han imponerade när han var här. Visst han är duktig, inget snack om saken, men jag känner mig mycket tryggare med Kimmo. Därför hoppas jag mer på ett nytt spännande namn, om nu inte Danielsson blir kvar.

Personligen hoppas jag att vi slipper se fd Timråspelare så som Lind, Corey och Mathiasson i klubben i år. Har väl egentligen ingen större anledning att tycka så, men spelare som en gång lämnat klubben, oavsett anledning, känns inte bra helt enkelt.
En center av klass som kan kliva in i förstafemman vill jag se. Och dit kvalar tyvärr inte Lind in enligt min mening.

Janken: Det vore inte fel med en +100 kg framåt, det behövs tyngd även där...

TiK:
Varför inte Corey?
Han ville vara förstemålvakt i TIK. Om Kung Kimmo inte är garanterat i skick för att vara 1:a så borde man satsa på en klassmålis. Då har vi helt klart elitseriens bästa reserv i Kapanen.

Kalle K är kalasKalle enligt min mening. Han är klok och trygg. Gör få galenskaper och funkar även offensivt om han får den rollen.
Jag tycker att backbesättningen börjar se bra ut. Svedberg ovanpå detta så. Kom ihåg att förra säsongen var vi i semi utan att kunna visa upp så många statusnamn.
LAGMASKINEN TIMRÅ ÅNGAR PÅ ÄVEN NÄSTA SÄSONG!
Fast det är klart... En riktig slitvarg på 30+ runt 95 kg skulle inte sitta fel i backlinjen.

Framåt kommer Nordgren och Hallin att glimma till. Kommer dansken så är det ett friskt tillskott. Lakkonen vet jag för lite om.
Skulle Jonte bli kvar är det en bonus....

Det blir final 2006!

Baker: vet ingenting om målvaktsfrågan men karri rämö är inte aktuell..men har samtidigt svårt att se att corey skulle komma tillbaka...
men man vet ju aldrig!

TiK: Är det Hirch som är på G ?
Hur som haver skulle jag vilja ha in lite "kilo" nu på både back- och forwardssidan...

Laken: varför håller alla fast vid karri rämö?! de finnd ingen sanning i ryktet!!

Skarin: Svedberg vill iaf stanna åtminstonde 1 år till, då hans sambo pluggar i Härnösand. Han är dock på utlandsresa så det blir nog inget kontrakt påskrivet denna vecka iaf.

Laken: Känns lite tidigt att leka med femmor redan nu. Men mysigt i och för sig ;) Tur att truppen inte är spikad iaf....

Som de flesta är jag väldigt överraskad över Koskinens fortsatta förtroende! Bara att hoppas att vi får ösa beröm åt honom de kommande två åren och inte tvärtom.

Svedberg måste vara på tur nu.

Lars Jonsson får gärna sticka "over there", även om jag inte förstår vad han har där att göra redan nu.

MÅLVAKTER:
Kimmo Kapanen
Karri Rämö
FÖRSTA FEMMAN:
Teemu Aalto - Kalle Koskinen
Niklas Nordgren - XXXXX - Jonathan Hedström/Janne Laakkonen
ANDRA FEMMAN:
Sanny Lindström - Lars Jonsson
Per Hallin - Yared Hagos/Frans Nielsen - Kent Manderville
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
Johan Svedberg - Anton Strålman
Christian Söderström - Peter Regin - Lars-Erik Spets

JD: Det mest intresanta stod lägst upp till höger (Se länk)

« · 534368 · »