1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599975 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
Stigsson: Nu har jag kollat mig själv. Johan Holmqvist var 19 år när han stog 33 matcher för Brynäs 97/98.

Henke var också 19 år när han gjorden sin första riktiga säsong i ES 01/02. Han stog 20 matcher den säsongen.

Bägge gjorde dock ES debut som 18 åringar Honken som båsvakt och Henke stog 4 matcher.

redline: "Lill-Honken" ?

Laken: håller med att Oksa nog är "välscoutad".
Ordinarie 1:e måvakt i ett finsk elitserielag och bara 19 år.
Nån som vet om det finns nån svensk målvakt som varit elitseriemålvakt i den åldern. Hur var det med Henke Lundkvist?

Ice Tea: Ja, det är ett bra förslag. "Nubben" måste försöka hitta en etablerad center av hög kvalité...

mattias - 74: Nej, du har helt fel. Med tanke på att Timrå har en finsk målvaktstränare så kan vi nog lita på att Oksa är "välscoutad".
Det är centersidan som ser tunn ut för tillfället!

Kvinnohund: Nästa namnteckning vill jag ha från rätt Carlsson. :)

mattias - 74: Bry dig om Hissåkarna istället, dags för uttåget 2005-2006?

Kronblom: skillnaden i lön var vädgigt stor. Jinman hade hög lön.

mattias - 74: "inte så bra vad jag har hört" - ...och vem har du hört det ifrån?
närmare 91% i räddningsstatistiken under ett par säsonger i ett bottenlag verkar ju inte direkt oroväckande, eller?

superia: åhh nej... han var bra i FBK med:-)

mattias - 74: kanske det, men han var bra i FBK.

Dawidovski: Pekka??? Det finns bara en Pekka. Han är inte finne och han var bra redan i Timrå...

Dawidovski:

Ketterer var ju redan en Världsmålvakt när han spelade i FBK!!!

mattias - 74: Finska målvakter blir inte bara bra i timrå, utan även i Färjestad, Ketterer, pekka, Toskala tex, ett dåligt exempel är Kimmo Lecklin.

Rink rat:

Oksa är väl inte heller så bra vad jag har hört men finländska målvakter verkar ju bli bra i TIK =)

mattias - 74: Oksa!?

Laken:

Ser oerhört tunt ut på målvaktssidan nu när varken Kiprusoff eller Kapanen är kvar, elelr vad tycker ni ? npg måste ni väl hitta nån bättre än Asplund =)

Jinman fick ju gå för att ge plats åt Corey Hirsch.

Kronblom: varöf jinman kunde gå före? antagligen så var han mkt dyrare?
sen kanske sundin är en bättre spelare att ha en en 4:e med efterssom han trots allt jobbar hårt hela tiden och jinman kanske var mer köpt som en poängplockare...

Tycho: Jag tycker Kvinnohund var jätterolig. Vad är det han har förlängt? Halsen? Själva organet? Eller vad är det han har förlängt.....;-)

FORZA TIK..........alltid, alltid............

Kvinnohund: Du var rolig... ;)

Robert Carlsson har förlängt.

Timrå IK anno 2005/2006:

-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Janne Laakkonen - XXXXX - Jonathan Hedström alt. Kent Manderville
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Niklas Nordgren
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Christian Söderström alt. Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Peter Regin

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Kent Manderville? (Kommer han tillbaka?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Kimmo Kapanen (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Jimmy Danielsson (Lämnar)

Nu vet inte jag vad jag ska tycka om värvningarna hittils. Nubben är ju en klok gubbe, så jag hoppas att han har gjort rätt. Han har ju dock misslyckas ett par gånger. Hur kunde Lee Jinman få gå före Fredrik Sundin?
Det är för mej en gåta. Ok Jinman producerade inte vad man väntade sig, men jag tyckte ändå att han hade mer att erbjuda än Sundin

TiK: Där kan jag hålla med om att vi inte tycker lika... Jag skulle värva Tolsa istället för Frögren 100 gånger av 100... Men eftersom de är forward mot back så skulle juh kunna tänkas att värva båda. Dock har frögren bara + statistik i hälften av sina säsonger på +/-.. Inte så imponerande i ett topplag...

Tycho: tar hellre jonas frögren men han verkar gå till leksand..
niklas persson till modo..

Baker: Tar jag hellre Tolsa som tvekar att skriva nytt också...

Kanske Jens Karlsson vore nåt för Timrå...

Poffa: Ska man inte göra implantat i andra regioner av kroppen då?

En härlig lördagmorgon.
För er som prenumererar på fel tidning.
Gå ut och köp dagens Dagblad och läs Björn Brånfelts "Kommentar".
En bra start på helgen.

Tycho:

Men har man korta häckar kan det ju vara problem om man vill se ut som Jennifer Lopez. Klart man gör implantat då.

Dream Team: Smart att göra inplantat om man springer korta häcker... det gör säkert att det går bättre... eller nått... :)

Baker: Den där är klockren :)

TiK: Här är jag. Sitter tyst och betraktar vid sidan om. Har för tillfället inget intressant att förtälja eller nåt nyanserat att komma med. Då är jag hellre tyst.

Knaskamilla: I sådana är det produktionsbolagen på TV som stavar fel, för de stavar då åtminstone Franz med z! Det svär jag på.

Men eftersom du verkar rädda för z-effekten så får du väl som du vill då. Frans utan z!

Nöjd?!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Tycho: Det hade väl inte varit märkligare än att en av tvillingarna gjort nån slags implantat, eller nåt. Om det nu varit på riktigt, vill säga.

Vad är det som får förbli naturligt i dessa dagar, liksom? Väldigt mycket är ju gjort av plast, trots att Roffe Wikström en gång påstod att allt är gjort av plåt...

Frisco: Konstigt att tvillingars bröst kan se så olika ut... :)

Baker: VEM FAN HAR LAGT UT MIN TRÄNING INFÖR NÄSTA SUPPORTER HOCKEYMATCH MOT Sundsvallsäcklen PÅ NÄTET?

Smokey:

Oh no. Ingen skulle dansa om jag sjöng.

Denna kille verkar ambitiös...

knaskamilla: Skulle "lixom" inte förvåna om du är "leadsinger" i något obskyrt dansband;)

Eller är du en "typ" Swen Stockhauswannabie?

Att kliva runt Älvrinken i sprött ogräs för att studera avställda ismaskiner är för mig stort! Jätte stort!!!

Smokey:

Det vet man aldrig! Jag kommer förmodligen dit, t.ex.

Frisco: 100% ORIGINALBILD;)

Smokey: Inte är det väl den bilden de censuerat inte.

knaskamilla: Håller med! Men allt pilsnerdrickande skördar säkert skärpa...

Vad är det som händer i Matfors den 24-25 maj?

Alla som vill se bilden på Klüft å systrarna Kallur som Aftonbladet censurerat med en svart rektangel kan surfa in på adressen nedan.

Patrick Polly: Nog tror jag att vi inte ska ha några problem med att hålla oss kvar i år. Tycker att vi har ett ganska stabilt bygge i år också och med några till underskrifter på kontrakt så tror jag nog att vi ska kunna hålla oss på ungefär samma nivå som vi haft dom senaste säsongerna.

Knylan: Jag kan lova att jag inte är någon överdrivet opptimistisk person och jag ser inte mig själv som någon lallande fåne. Att komma med förhastade åsikter ger inte heller något intelligent intryck.

Dock så har jag läst Patriks inlägg i detta ämna och sett att hans inlägg är ganska negativa därav min fråga om han är en pessimist. Jag menade ingenting illa utan det var en fråga därav frågetecknet. Finns folk som alltid ser glaset som halvtomt och jag undrade bara om han var en sådan person.

Hm. Folk i den här gästboken borde lära sig att antingen svara på den persons inlägg de vill svara på, eller radera nicket i början av inlägget om de inte vill svara någon särskild.

(PS. Jag vägrar vänligt men bestämt att svara på varför så många hakar upp sig på Mandervilles poängproduktion.) 

vart tog ernie vägen? =P

knaskamilla: Jag förstår inte varför så många hakar upp sej på Mandervilles poängproduktion.
Han är ju knappast värvad som en poängkung, eller hur?

Manderville och Hagos var de spelare som drog tyngs lass i box-play. Hagos var t.o.m. förstavalet i spel 3 mot 5, så förlusten av dessa båda kommer att bli större än vad många tror.
Detta trots att Hagos inte heller producerade speciellt många poäng, eller hade en uttalad playmaker-roll.
Nä, det var i det defensiva arbetet dessa båda herrar stod i en klass för sej (förrutom Zäta då förståss).

ernie eagle:

Du verkar vara den enda som vet det, hans föräldrar och han själv medräknade.

« · 538373 · »