1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599844 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
Nu fattar jag faktiskt inte ett dugg. Jag har hela tiden trott att man skulle ersätta Hagos. Tidigare under silly season tyckte jag att de som började måla fan på väggen oroade sig i onödan, nu börjar jag faktiskt svänga. Som truppen ser ut nu är minsta lilla skada på en nyckelspelare en katastrof.
Fast man vet ju aldrig, Nubbens värvningar brukar vara lyckade så det kanske blir bra ändå. Men jag kan ändå inte begripa att det inte kommit in några större namn i truppen. Vad jag vet har Timrå ganska bra ekonomi och jag kan inte tänka mig att den befintliga truppen kostar så himla mycket pengar.

Kerstin_k: De lär nog värva en back till skulle jag tro. Säkert en forward till oxå.

Knylan: Bra idé med tröjan, skulle nog bli riktigt snyggt. Problemet är bara att man har så mycket reklam på tröjorna.

Knylan: Varför inte en retro-tröja som bortaställ.Jag tänkte då på den vita tröjan som användes när Håkan Pettersson var aktiv.(Svenska cellulosa på ryggen/axlarna)

dr-nix: Även en ny tröjdesign vore önskvärt.

Varför inte den klassiska som finns på länken? Snarlik den SAIK kör med. Byt ut W/Ö-märket mot Tallerz så blir det bra.

älgen: näe men nu får du väl endå ta och ge dig, örnjäveln är ful som stryk och hatad av alla.

Jag vill ha tillbaka tallarna!

Tips till TIK: börja med en Classic line med souvenirer, dvs muggar, halsdukar, matchtröjor o.s.v. i klassiskt stuk med Tallarna och andra klassiska motiv dom skulle sälja som smör det garanterar jag.

varför vill ni bytta till det gamla märket?? I det märket som ni har nu är mera framtid i. jag tycker att det är snyggare.

Skönt med en kråka från Hedström, jag tror och hoppas att han blir kvar här oavsett hur det går med NHL. Såg också nu att det blev officiellt med att Sanny förlängde med ytterligare ett år. Härligt! Bara att hoppas att det löser sig med försäkringen för honom.

Läste i dagens ST att det lutar mot att Timrå värvat klart redan. Märkligt, jag trodde verkligen att man skulle ersätta Hagos om han nu försvann.

TIK-Supporter: Jag har för mig att Nubben har sagt att tappar man Hagos så ska man ersätta honom så troligt är att det kommer komma in en ny center.
Från det ena till det andra så läste jag i ST idag att det inte verkar finnas en tanke på att ta in en till back, utan det verkar som den platsen är åt Moe. Helt plötsligt känns det lite nervöst inför nästa säsong, men som tur är brukar Nubben veta vad han gör.

Laken: Jag tror att Nielsen kan bli förstecenter och att Warg går in mellan
Laakkonen-Nordgren.

TIK-Supporter: Regin lär med all sannolikhet börja som ytterforward?
Att direkt, från danska ligan, gå in som center i den svenska elitserien känns som ett väldigt stort steg.

Då var det bara en Back kvar, sedan fullt lag.
Vi har fyra centrar, vad talar för att vi tar in en till. Förra säsongen var den först då Timrå hade fler än tre centrar vad talar nu för 5 eller ska Regin användas som ytterforward????

Om vi i alla förmodan skulle få en ny center så ska de banne i mig vara en Finsk Center.... Och en som man hört talas som, Forwardssidan känns nästan för svensk för att det ska handla om Elitseriehockey. Saknar den Finska speeden och tänket.

1 Center Regin
2 Center Neilsen
3 Center Gahn eller Warg
4 Center Warg eller Gahn

håller nog faktiskt med nu när jag staplat upp det behövs någ en Etablerad Förste Center. Hoppas på en Utlänsk.

Nu är det bara en center och en back som saknas, sen kan Nubben ta sommarlov.

Laken: 15 Juli...

Laken: Spännande med Per Hallin tillsammans med Jonte i första kedjan. Med rätt center kan det säkert bli bra. Ska bli roligt att se hur det går för MoDo-värvningarna tror attdet kan bli riktigt bra faktiskt. Har fått en vision om att Svedberg, Warg och Wennerberg kommer att få spela i landslaget nästa säsong (troligen bara Rosno Cup, men ändå).

Tjalle:

Oklart (om han stannar i Sverige blir det dock TIK)!

Ja, jag tror Hagos drar över "pölen" oavsett om NHL kommer igång eller inte.

Oklart. Klart är dock att han hade svårt att platsa bland backarna i Timrå.

Jag räknar kallt med att NHL kommer igång som vanligt kommande säsong och då behöver "vi" värva en förstecenter!

Laken: Lite väl många frågetecken för att svara på det...

Kommer Hedström bli kvar?
Kommer Hagos dra?
Kommer Jonsson dra?

Och så den största frågan av alla: När drar NHL igång? Kanske är det tom så att vår förstecenter är Z? Om inte annat så fram tom nyår.

Timrå IK anno 2005/2006 - så här borde det se ut (med tallarna på bröstet):
-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Jonathan Hedström - XXXXX - Per Hallin
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Niklas Nordgren
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Robert Carlsson - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Christian Söderström - Kristian Gahn - Magnus Nilsson
Peter Regin
Eric Moe

VEM BLIR FÖRSTECENTER???

Aftonbladets lönespekulationer är silly season på hög nivå.
Men smakar det så kostar det, jag tror inte man äventyrar någon budget.

dr-nix: Så vem ska han ersätta?

JimmyH: Ja, så kan det ju vara. Tänkte inte på det...

Hälge: Han är ju typ turist i Wien.

Han är förmodligen muntligt överens men har inte signat på ännu då han inte är hemma.

Om det stämmer att Sanny förlängt med ytterligare ett år, varför kommer inte den nyheten upp på hemsidan ? Eller har jag bara missat det ?

Laken: Regin bör kunna ta en plats i någon av dom 3 första kedjorna, han har imponerat i VM hittils.

MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Janne Laakkonen - XXXXX - Niklas Nordgren
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Jonathan Hedström alt. Kent Manderville - Frans Nielsen - Per Hallin
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Robert Carlsson - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Christian Söderström - Kristian Gahn - Magnus Nilsson
Peter Regin
Eric Moe

Tjalle: Har mycket svårt att se att Fredrik Svensson skulle vara välkommen efter det som hände senast. Dessutom gjorde han väl ingen glad i Leksand heller, pratar vi klassback pratar vi inte Fredrik Svensson. Då kan lika gärna Moe vara åttonde back som han är nu.

alle danskere var stillestående , i havde tempo och fart , og vi hade intet at byde jer på tyvärr. Bare vi klarer Ukraine , er alt i top for oss..

Tjalle: Mina funderingar är att han kanske avvaktar NHL eller går till Leksand?

Ice Tea: Lars Jonsson till Leksand eller NHL? Eller stannar han kanske rentav kvar? Någon som har några tankar kring detta?

Jag såf för övrigt att Fredrik Svensson inte får förnyat i Leksand. Kanske skulle kunna vara något? Förvisso en del skadeproblem förra säsongen.

Ice Tea: Det lilla man såg av Danmarks offensiv så kändes Regin som den hetaste i laget, imponerade iaf på mig och kan nog bli ett utropstecken redan i vinter. Nielsen spelade väl kanske lite väl mycket för att orka komma med någonting konstruktivt offensivt.

Men det var stor skillnad på Sverige igår och i förrgår, mycket beroende på att man nu trampade hela matchen, samt att Danmark är ett betydligt mer spelande lag än vad Ukraina är.

RocknRolf2: Tycker att han visade på bra spelhuvud och var väldigt kylig när han hade pucken samt visade att han inte är helt borta i det defensiva spelet, han är ju bara 19 år. Han kan bli hur bra som helst!

Hälge: Men en liten parantes: Hörde ni intervjun med Jonte?
Han fick frågan om han hade fått en släng av magsjuka?: "Jag satt uppe å sket igår natt" på klingande norrländska.......

Man kan inte annat än gilla den killen...

Kronblom: Synd.

Hälge: Tror inte jag såg Regin på hela matchen=(

RocknRolf2: Regin har visat mer än Nielsen, tycker jag.

RocknRolf2: Lite storebrorskomplex kanske... precis som Modo har för oss... ;)

Poffa: JO Danmark har varit kasst. Att möta ett mycket bättre motstånd behöver inte vara nån motsättning för att vara kass.
Sedan tror jag nog Danmark kan i alla fall lite bättre än så här

RocknRolf2:

Danmark har inte varit kasst, de möter bara ett mycket bättre lag. Danskarna kämpar och sliter, men det räcker inte mot svenska spelare som är snabbare, starkare, smartare och bara så mycket bättre.

El Maco: Danmark har varit helt kasst. Frans Nielsen har i alla fall bäst fart på rören där, han har varit bäst i Danmark. Regin har inte visat mycket, skaplig skridskoåkning iaf

El Maco: Det gäller alltså hela Danmark.

El Maco: Stillastående.

Ni som ser matchen, hur ser våra danskar ut?

ståpäls: Synd att det bara var på nästa säsong plus ett år, skulle ha varit nästa säsong plus fem år eller något sådant... ;-)

El Maco: I väntan på Hedströms namnteckning var Sannys förlängning ett härligt besked. Nubben vill vara ledig nästa sommar också!

OERHÖRT VIKTIGT!
Jag håller Sanny som en av Timrås tre viktigaste spelare.

El Maco: Jag läste också det där i tidningen. Kul, men varför kommer inte det upp först på Timrås hemsida ?

El Maco: jo väldigt trevligt och viktigt! att spelare från andra håll också trivs i S-vall/Timrå trakterna då jag anser att det brukar sprida sig ner till isen.

El Maco: Härligt att läsa!

Vips har Sanny inte ett utan två år kvar på kontraktet. Viktigt!

MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Janne Laakkonen - XXXXX - Niklas Nordgren
ANDRA FEMMAN: