1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599410 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
Apropå N.Y Rangers, Henrik Lundqvist är väl också där?

Dream Team: Någon som vet hur det blev med Rangers och Asplund?

lechef: inte bra om toresson gör comeback.. vill inte ha en puckrädd målvakt tack..

Db_04:
Jag ser han som om varit kvar i rangers antagligen den som varit andre keeper där iår , eftersom han hade en grymt stark säsong i AHL förra året och det inte vilken AHL säsong som helst ju PGA lockouten

lechef:
Kris på målvakter , inte direkt men skulle inte du vara angelägen testa den personen som vart en AHLs bäste målvakter i en den bästa AHL säsongen sen runt 50 talet eller avdankad veteran utan vidare utsikter att bli kvar i klubben och kanske en helt oprövad målis från europa som det tar minst 1 säsong i AHL innan kan göra debut i NHL

ojsan hoppsan, lär väl vara enklast att låta killen på campen ta platsen om nu inte asplund är supersugen på det... (om han nu är bättre). Är det kris på målvakter eller eftersom Kings tar en b-målis?

Paddan: LaBarbera ska tydligen få vara andremålvakt i NHL i Kings mot att kanske knappt få stå i AHL i Rangers organisation..... Vem än de nu blir av Al Montoya & Henrik Lundqvist som hamnar i AHL så hade nog den av dom konkurerat ut LaBarbera.

lechef: Tja, här är i varje fall artikeln.

"But Maloney said the biggest shock came when the Los Angeles Kings signed goalie Jason LaBarbera, a former AHL MVP with Hartford who has played in five NHL games, to a two-year, one-way deal worth $800,000 per season.

To help fill that void, the Rangers could sign Swedish goalie Johan Asplund, a third-round pick in 1999, perhaps as soon as today. Also, the team is considering signing Nebraska-Omaha goalie Chris Holt, a sixth-round pick in 2003. He is in camp this week."

Verkar långsökt att dom skulle dra över honom tycker jag... .annars får Toresson göra comeback!

ernie eagle: han är ju inte tänkt för NHL ....han är tänkt som andremålvakt i Hartford Wolf Pack....förstemålvakt där blir antingen Al Montoya eller Henrik Lundqvist beroende på vem som gör sämst i från sig på campen.

Redhat: Har inte hört ett pip om Jens Iwarsson på sistone faktiskt. Karln huserade ju i Italienska Varese som sent i våras. Vet ej om han fått klart med någon ny klubb.

Men han har ju meriter så gott som något. Hade ju bland bästa räddningsprocenten i Superallsvenskan 03/04 av samtliga målvakter då han vaktade kassen i Bofors. Har ju även ett förflutet i IFK Kumla, Rögle och Frölunda J-20. Blott 25år gammal och en målvakt med en hel del potential.

Om det nu finns någon substans bakom ryktena att Johan Asplund skulle vara på gång till New York Rangers vilket jag starkt betvivlar då de har 3st mycket kompetenta målvakter under 25år på kontrakt. Det ligger en död hund begraven någonstans....

Redhat: Snarare Corey Hirsch ;) Att ens DeRouville skulle vara påtänkt ser jag som fullständigt otänkbart. Vem vill ha en hockeyvagabond?

Apropå det så såg jag att Manne Fredriksson flyttar från Tyskland till Belgien.

Det rör på sig...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Dream Team: Otroligt, fortsätter detta har vi väl De Rouville tillbaka inom kort.

Johan Asplund sägs vara nära NY Rangers. Ja, enlig mediauppgifer i New York ska man visst skriva kontrak idag.

ernie eagle: Den talangfulle Vikbergsonen draftades mycket riktigt av Buffalo, och det var som nummer 83 i den fjärde rundan. Men året var 1981, och inget annat. Sidan jag länkar till talar om precis detta.

JimmyH: Anders Vikberg blev draftad av Buffalo Sabres 1984. Vet dock ej i vilken runda eller vilket nummer han gick som.

JimmyH: Mats Näslund lämnade Timrå efter säsongen 1977/78 och draftades 1979. Brynäsare vid draften, alltså. Anders Vikberg draftades av Buffalo 1981. 

Övriga Tikare som tingats är Tommy Sjödin som gick till Minnesota 1985 och Anders Lindström till Calgary 1986.

En bra sida med full översikt över samtliga svenskar som gått i draften i länken.

TIKbiff: Det är inte alldeles vanligt att Timråspelare blivit draftade.

Senast var 2002 då Christian Söderström valdes av Detroit som nummer 262.

1999 gick Henrik Zetterberg som nummer 210 av Detroit.

1994 valdes Fredrik Modin som 64 av Toronto Maple Leafs, samma klubb som nu tog Anton Strålman (visserligen 0 matcher i klubben).

Innan detta så måste det väl varit Kjell Dahlin typ 1981 som valdes som TIK-kontrakterad spelare. Anders Vikberg, blev han någonsin draftad?

Mats Näslund, var han Tikare eller Brynäsare då han draftades?

Dream Team: Om man vill slippa att det blir helsvart under reklamen så är TSN att föredra.

Dream Team: Nähä, det funkade inte alls det. Den här länken ska nog gå lite bättre. Gå in på www.tsn.ca/ Välj sedan CYBERCAST, för att följa det live. nhl.com funkar lika bra det med.

Dream Team: Ja och hans framtida öde kan följas just nu på NHL.com där draften är i full gång. Men väljs han så är det nog visserligen inte förräns imorgon under de avslutande rundorna.

Hur är det med Hedström egentligen? Hur stor är chansen att han sticker till NHL?

JimmyH: Anton Strålman sitter väl hyfsat bra till även han. Men även där är det väl aktuellt om ett par år eller två.

JimmyH: För att spinna vidare så till bortsett från Jonte så är Peter Regin och Frans Nielsen de som är närmast Nordamerika i vår trupp, men knappast redan nu.

Dream Team: Jag vet ingen mer som har samma sits som Gunno men risken att Sanny Lindström eller någon annan som inte heter Hedström i efternamn i vårat lag får kontraktsförslag ser jag som mindre än 1%.

För tar de över spelare från europa med kontrakt som hamnar i farmarlaget så måste NHL-klubbarna enligt de nya avtalet betala böter.

JimmyH: Då kändes det ju genast mycket lugnare på den fronten. Men hur ser det ut för spelarna i TIK i övrigt då? Är det nån fler än Jonte som har en NHL-klausul inskriven i kontraktet? Sanny?

Dream Team: Ja så är det. Sticker han så är det ett kontraktsbrott.

JimmyH: Hmm.. så det nya NHL-avtalet gäller inte honom, alltså? Ja, för att klubbarna ska kunna plocka spelare med kontrakt krävs alltså att det finns en sån klausul i kontraktet, är det så? Han är ju tingad av Carolina sedan tidigare. Spelar det ingen roll alls nu?

Dream Team: Mr Gunno har dock ingen NHL-klausul som alla andra så där kan vi vara lugn.

Det nya NHL-avtalet som blev klart nu i dagarna innebär ju en risk att spelare med kontrakt ändå kan komma att försvinna före den 15 augusti. Niklas Nordgren är ju draftad av Carolina Hurricanes och han står med på TSN.ca som "Next in Line" (The next most likely young players to compete for a spot), på en lista över läget hos NHL-lagen. Dock är det väl bara spekulationer såhär långt, men man vet ju inte riktigt var statusen hos lagen "over there" ligger såhär långt...

Laken: Som du vet sedan tidigare så har jag synpunkter på hur du sätter ihop laget. Hade jag lite att säga till om så skulle jag pröva lite olika uppställningar. Som t.ex; köra Wargen som center mellan Nilsson och Hedström, förutsatt att "Jonte" blir kvar. Eller pröva Nielsen som center mellan de båda. Om man tänker till lite ytterligare skulle man kunna se Ström som ersättare för Kryckan och då skulle en andra kedja kunna bestå av Robban Ström och Norgren.
"Crippe" måste snart få sitt rejäla genombrott. Han har tagit steg varje säsong men det där riktiga har han kvar. Han tillsammans med endera Wennerberg eller den nya Laakkonen och "Gahna" som center. Kan va något att pröva? Nye Regin är nog avsevärt bättre än vad många tror här på HS. Han som center tillsammans med Pelle och ev. Wennerberg.
På backsidan ser det också stabilt ut. Kalle tillsammans med Alto. Styf och Hansson, Sanny och Johan S.
Laget ser klart intressant ut och är en given slutspelskandidat.

MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Teemu Aalto - Sanny Lindström
Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Niklas Nordgren
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Christian Söderström - Kristian Gahn - Per Hallin
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Robert Carlsson - Peter Ström - Peter Regin
FJÄRDE FEMMAN:
Anton Strålman - Eric Moe/Carl-Johan Johansson
Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Magnus Nilsson

Verkar som Sjögren spelar med Matthiasson i vinter!

Fyra dagar kvar till den 15/7....
Jag räknar ned!

(Våran Jonte!!!)

Kronblom: Nej han lägger skridskorna på hyllan. Inte ens spel i Finland.

Kronblom: Nej han lade rören på hyllan.

Var inte Krykov klar för Skellefeteå?

friskan: Jag håller mig enbart till sanningen! Det vore skillnad om jag hängde ut honom utan att mitt på torra.

Han skämde ut mig i en kommunal ishall inför en match med mkt folk, så varför skall inte jag kunna skämma ut honom.

Uppträder man oegentligt får man väl ta konsekvenserna av det hela också?

Jag har blivit utskälld av Per Hallin också, men han hade den synnerligen goda smaken att göra det diskret och hade dessutom skäl för det.

Viss skillnad med andra ord!

friskan: Det är ju ingenting som ingen inte vet redan.
Karln har ett dåligt rykte at vara osocial. ( Diva)
Men viss är det kanske dum´t att hänga ut honom, men alla vet ju redan !
Som offentlig person är det väll inget som motsäger en uthängning?
Det vore en annan sak om det vore nått privat.
Nu gäller det ju honom som ishockeyspelare . (= Offentlig person.)

Helg Ernest:
Menar du att det är rätt att hänga ut människor/spelare med ev.fel och brister?

friskan: Det är allmänt känt att Gerhardsson inte kunde umgås med sina lagkamrater, han hade fel attityd för att bli en av "dom".
Så också i SSK.
Alla som vet vem han är , vet vilket stolpskott han är,
Det är väll inget att hymmla om ?

ernie eagle:
Och för det fjärde:
Så tycker jag att det är olämpligt att hänga ut en person på detta vis som du gör.
Han tillhörde Timrå IK och som spelare gjorde han ändock ett bra jobb.

friskan: Dansade du med Gerhardsson på någon insparkning? Eller vad snackar du om?

Har aldrig påstått att jag är en bättre hockeyspelare än "Gerhard", däremot har jag bevisligen en betydligt högre kompetens!

För det första så skäller man inte ut sina egna juniorer och supportrar utan saklig grund inför öppen ridå i egenskap av lagkapten!

Och man sitter definitivt inte på Espan och firar lagets avancemang till ES när de övriga grabbarna befinner sig på Spegelbaren.

och för det tredje så ber man inte sina lagkamrater i sann demokratisk anda att läma synpunkter och förslag i spelarrådet för att sedan enhälligt rösta ner samtliga idéer och alltid ta sina egna!

För mig är fallet såklart! Ett sådant beteende är fullständigt oacceptabelt och är synnerligen goda skäl fötr avsked!

Dryg, kaxig, ouppfostrad, egocentrisk, diktatorisk och ohövlig!

ernie eagle:
Givetvis har du rätt, du borde ha varit med i laget stället för Gerhard.................OH milde tid då hade jag dansat med dig isf Gerhardsson den insparken som var då.

Selina: Nu menade jag väl inte bokstavligen det så. Jag anser att man jag rimligen borde ha mer rättigheter än Peter Gerhardsson!

westerlind: men samtidigt var det ju nåt år sen brynäs gjorde nåt väsen av sig;)

westerlind: Som den martyr du uttalar dig att vara så är man väl på sätt och vis ganska så torsk.

willysson: Jag tyckte de var fantastiska, gjorda allt för att sjunga med stockholmsdialekt gjorde dem. Körde Kentas Just idag är jag stark, samt sopa- bondjävel-lee baxter osv...klass på dem =)

« · 561867 · »