MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- BACKPAR: Sanny Lindström - Teemu Aalto Kalle Koskinen - Johan Svedberg Pär Styf - Mats Hansson 7:e back: Anton Strålman Övriga: Eric Moe, Carl-Johan Johansson ------------------------------------------------------------------------------- CENTRAR: Frans Nielsen Kristian Gahn Fredrik Warg ------------------------------------------------------------------------------- YTTERFORWARDSPAR: Niklas Nordgren - Robert Carlsson Kent Manderville - Per Hallin Janne Laakonen - Peter Regin Mattias Wennerberg - Magnus Nilsson Extraforward: Christian Söderström -------------------------------------------------------------------------------
P.S. Ja, jag vet att Regin också kan användas som center! D.S.
Laken: Kul att någon äntligen satte ihop Nordgren och Carlsson igen. När man tittar på ytterforwardsparen ser det ganska bra ut. Dock återstår det att se om det blir Manderville, Hedström eller någon annan som tar sista ytterforwardplatsen. Tror däremot att Carl-Johan Johansson kommer användas om han nu får ett kontrakt. Det verkar lite konstigt att värva en 29 åring som bänkvärmare.
Fet-Ecke: om jag inte missminner mig så har Lill-Kenta haft killen i Nyköping så det är nog på den vägen han fått try-out kontrakt, jag tvivlar på att det är någon spelare som Nubben själv har blivit intresserad av (på egen hand).
ståpäls: Hirsch är inte Silly Season längre, det är verklighet. Sedan kan jag tycka att det är bättre att starta nya tråd än att som så ofta sker, helt frankt bara avbryta en tråd med något som inte alls har med ämnet att göra. Hellre en tråd för mycket än ett sammelsurium av ämnen inom samma tråd...
Djurgården verkar lida ordentligt av sin dåliga ekonomi, senaste nyförvärvet (länk) imponerar inte. Fast kanske en aning postivt att de släpper fram talanger (dock är det ju inte frivilligt)
Fet-Ecke: Hoppas att det stämmer nu då, så det inte visar sig vara obekräftade rykten. Jag tycker, förmodligen också alla sportchefer i elitserien, att det skulle vara skönt med ett besked angående NHLs vara eller inte vara i år. Som sagt, hoppas det i artikeln stämmer. Själv tror jag inte på att konflikten är över förrän jag sitter och tittar på en match därifrån på canal+.
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- BACKPAR: Sanny Lindström - Teemu Aalto Kalle Koskinen - Johan Svedberg Pär Styf - Mats Hansson 7:e back: Anton Strålman Övriga: Eric Moe, Carl-Johan Johansson ------------------------------------------------------------------------------- CENTRAR: Frans Nielsen Kristian Gahn Fredrik Warg ------------------------------------------------------------------------------- YTTERFORWARDSPAR: Niklas Nordgren - Robert Carlsson Kent Manderville - Per Hallin Janne Laakonen - Peter Regin Mattias Wennerberg - Magnus Nilsson Extraforward: Christian Söderström -------------------------------------------------------------------------------
Laken: Måste säga att rent spontant så vore ju Laakkonen-Nordgren ett väldigt intressant forwardspar. En playmaker och en målskytt, den ene är vänsterskytt och den andre höger.
Tyckte även att det Magnus Nilsson och Jonte Hedström (om han blir kvar) visade i slutspelet är värt att låtas fortskridas.
JimmyH: Dina forwardsidéer är riktigt bra förutsatt att man har två kedjor som spelar mer. Sen skulle det vara kul att få veta om det kommer komma in ytterligare en center. Det stod i ST idag att Krykov kan bli aktuellt trots allt. Om Hedström blir kvar och det kommer in en bra center känns det som Timrå har goda chanser att vara med bland de fyra första.
JimmyH: Bergsäker på att det blir Kalle K. som spelar ilag med Aalto. Kalles spelstil är den som mest liknar Aki-Petteri Berg. Sedan kan man ganska säkert placera Nielsen som förste center, så länge inte "Z" och "Kryckan" finns med i laget. En första "power-femma" med : Aalto-Koskinen Nilsson-Nielsen-Hedström. Tungt att spela mot. En andra "power-femma" skulle kunna se ut som så här: Sanny-Styf Laakonen- Warg - Nordgren. Bara som förslag alltså.
JimmyH: Jo, jag har i mina tidigare lagsammansättningar haft just de två i samma kedja. Nilsson måste bevisa att han kan vara bra i "serielunken" också. Hedström har jag inte med därför jag tror att han går till NHL.
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- BACKPAR: Sanny Lindström - Teemu Aalto Kalle Koskinen - Johan Svedberg Pär Styf - Mats Hansson 7:e back: Anton Strålman Övriga: Eric Moe, Carl-Johan Johansson ------------------------------------------------------------------------------- CENTRAR: Frans Nielsen Kristian Gahn Fredrik Warg ------------------------------------------------------------------------------- YTTERFORWARDSPAR: Janne Laakonen - Niklas Nordgren Kent Manderville - - Robert Carlsson Mattias Wennerberg - Per Hallin Magnus Nilsson - Peter Regin Extraforward: Christian Söderström -------------------------------------------------------------------------------
Pätr: Han kommer säkerligen beskrivas som en 'slistark och lojal spelare, som gör mycket nytta för laget och är en pina för motståndarna...bla bla...rutin efter 12 säsonger med Frölunda...bla bla'. Och det må ligga sanning i det. Men rent spontant känns det inte sådär jätteupphetsande.
Bragd-Birger: Jag förstår att det, men jag tycker redan att det finns sånna spelare i Timrå. För mig är han helt enkelt en överskottsspelare. Visst han kanske är bra som andra- eller tredjecenter, men sånna har Timrå redan och som första center? nej, nej, nej
ernie eagle: gnäll o gnäll jag tycker du gnäller bra själv du detta är väl ett forum där man kan få tycka vad man vill men om det är sommarlov nu vad gör du härinne då ut o sola med dig.
Mika Oksa
Johan Asplund
-------------------------------------------------------------------------------
BACKPAR:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Pär Styf - Mats Hansson
7:e back: Anton Strålman
Övriga: Eric Moe, Carl-Johan Johansson
CENTRAR:
Frans Nielsen
Kristian Gahn
Fredrik Warg
YTTERFORWARDSPAR:
Niklas Nordgren - Robert Carlsson
Kent Manderville - Per Hallin
Janne Laakonen - Peter Regin
Mattias Wennerberg - Magnus Nilsson
Extraforward: Christian Söderström