Pätr: Han kommer säkerligen beskrivas som en 'slistark och lojal spelare, som gör mycket nytta för laget och är en pina för motståndarna...bla bla...rutin efter 12 säsonger med Frölunda...bla bla'. Och det må ligga sanning i det. Men rent spontant känns det inte sådär jätteupphetsande.
Bragd-Birger: Jag förstår att det, men jag tycker redan att det finns sånna spelare i Timrå. För mig är han helt enkelt en överskottsspelare. Visst han kanske är bra som andra- eller tredjecenter, men sånna har Timrå redan och som första center? nej, nej, nej
ernie eagle: gnäll o gnäll jag tycker du gnäller bra själv du detta är väl ett forum där man kan få tycka vad man vill men om det är sommarlov nu vad gör du härinne då ut o sola med dig.
Pappin27: Det är fult att vara rik i Sverige så Timrå som ort är värd fett med respekt. Även om Vivsta må vara Sveriges fulaste centralort.
Nu har du fått retats lite, och jag har varit lite snäll. Så nu tycker jag att du borde sticka ut och cykla som andra pojkar i din ålder gör. Själv så ska jag nog röka, eller vad man nu ska göra i min ålder. Fira studenten, kanske.
kungsbacka: Åsikter får man ha. Men jag tycker bara allting tenderar att gå över styr. Hur vet vi att inte denna lagsammansättning kan göera underverK+ Det kanske är en perfekt mix av gammal och ungt?
Jag gillar inte att man dömer folk utan att ge dem en fair chans att visa vad de går för!
Gillar du att bli dömd på felaktiga grunder?
Kommer vi in i december och spelet totalt har havererat, då kan man döma ut individerna. Men låt oss vänta med att låta kritiken hagla!
Knylan: vivsta är knappast sveriges fulaste centralort... Har du varit i kramfors??? Vilhelmina??? jokkmokk??? nej du där har du fel, vill nog säga att Södertälje är med där också.. Men det är min mening det. Lite kula är det dock att det finaste vivsta har är det nya systembolaget... hmm
ernie eagle: Jag kan svälja att man väljer att värva Peter Ström, även om det är en relativt anonym spelare. Det ligger alltid en tanke bakom varje värvning när det gäller Kent Norberg, till skillnad från Binnikemasken Carlsson m.fl. "Patrik Hucko? Han är tjeck, alltid kul med tjecker. Vi testar."
Men skulle hela bygget ruttna eller vad man nu kan dra för paraleller till byggbranschen, så kommer Nubben få höra det. På förhand känns väl Peter Ström som nått tolftehandsval, även om det ju förhoppningsvis inte är det.
Det här laget blir fruktansvärt intressant att beskåda i vinter. Bra eller anus är frågan.
Knylan: hmm, duger inte nämn tio som är bättre med en motivering ska du se... "centern på topp även i politiken" Kommer någon ihåg den reklamskylten i ladan? hängde väl där sisådär 600 år:) på tal om ingenting....
JimmyH: Exakt vad ska Gahn uträtta i powerplay? Har vi ingen annan center att tillgå i spel fem mot fyra får vi det jobbigt. Gahn har kvalitéer men det ligger inte i spelet med en man mer på banan.
Knylan: Självklart har "Nubben" en vågmästarroll i denna dans med svåra steg. Och naturligtvis kommer karln att få höra ett par minst sagt väl valda ord om det går åt h-e?
Med all rätt! Jag skiter fullständigt i hur många tekniska spelare vi har i truppen. Visst är det vackert med poetiska spelare alá Micke Lind och Henrik Zetterberg. Men jag vill inte ha några jävla pragmatiker i Timrås ledning som sätter ideologin framför resultaten. Hellre mer fult och poäng än vackert och mindre bra.
Nu menar jag inte att vi behöver halshugga våra motståndare. Men det skall göra jävligt ont att möta Timrå. Och jag har en förkärlek till grovjobbare och slitvargar.
Stefan Pöllä hade beundransvärd inställning till det här med hockey. Han bet ihop och gnällde sällan eller aldrig och var alltid lojal mot laget. Han fick sällan eller aldrig några rubriker och han fick utstå mkt skit från det sk "läktarproffsen" som inte såg helheten och linjerna i spelet.
Folk har en egendomlig förmåga att bara se målen och poängen. Man måste ju också ta hänsyn till vad det är bra på för någonting och vilken roll de blivit tilldelad.
Tyvärr så blev inte Pölläs sejour i Timrå vad han hade tänkt sig, då skadorna spökade i alltför hög grad. Men klaga det gjorde han aldrig Pöllä.
Ständigt ett leende på läpparna trots en djävulsk värk och minimalt med istid. Precis som Freddan Andersson.
Få såg någonting stort i "Freddan". Men han var ovärderlig skulle jag vilja påstå med sin inställning och i sin roll som peptalker.
Det är tjuriga vinnare jag vill ha ute på isen och i båset. Som trots motgångar och bedrövelser, knyter näven och visar lite jävlaranamma och ger sig den på att det skall kriga tills de kan krama ur sina matchtröjor som dryper av svett.
Man skall helt fucking slut i kropp och själ efter en träning och match när bär den rödvita mundering.
Hellre frisk upp i knoppen men kanske inte fullt lika känsliga hanleder, än känsliga handleder men helt död i huvudet!
Johan J: "Exakt vad ska Gahn uträtta i powerplay?"
Ja inte var det Kristans kvalitéer i markeringsspelet som gjorde 24 poäng på 46 matcher förra säsongen i alla fall. Det var mer än tex Valeri Krykov klarade som hade betydligt mer speltid i tex fem mot fyra. Kristian Gahn är en klart underskattad center i mina ögon. En stabil balansspelare som skulle gå bra in med två kvicka ytterforwards.
Sedan så tror jag även att Peter Ström skulle vara en lyckad värvning. En outtröttlig lagspelare med mycket rutin i bagaget. Vältränad och högerfattad är han dessutom.
kungsbacka: Av ren nyfikenhet och för att spinna vidare på "rätt för Timrå" så skulle det vara intressant vilka andra centeralternativ som skulle helt uppenbart vara bättre? Inte för att jag på något sätt sitter och smetar Nubben här nu va, men ändå.
Peter Ström kan bli lyckad, om inte annat så får rubrikmakarna det roligt när man ser paraleller mellan hans efternamn och arenasponsorn, som Laken nämnde. Lett seger över Lettland.
Knylan: Suktar man efter en schysst förstecenter känns Ström sisådär. Jag menar, ä r han ens center? Enligt Swehockey har han, åtminstone det här milleniet, använts som högerforward. Är det som en sådan han värvas så känns det väl helt ok. Om nu Hedström drar, vill säga. En rightare är alltid en rightare. Den verkliga akilleshälen kvarstår dock: centersidan. Jag ser ett skriande behov av en playmaker.
Knylan: jajamen han kan lyckad men vad och menar att jag skulle vilja se ett tyngre namn nu för när hedström drar så har man väl stålar att köpa nåt riktigt bra. jag har inget bra namn det lämnar jag till allas våran nubben.
Bragd-Birger: Jag håller med Dig helt Birger. Tycker att truppen ser bra och intressant ut och jämfört med andra lags värvningar står vi oss väl. Oron är på centersidan som sagt. Problemet är väl var man finner denna lysande stjärna ? Jag kan uppriktigt sagt inte komma på någon intressant som svävar fritt i spelarrymden redo för att fångas. Ström är nog tyvärr inte svaret på våra drömmar. Målvaktssidan känns väl inte helt stabil den heller. Asplund är väl mest känd för sin ojämnhet och Oksa...tja skriverierna gör inte att jag känner mig lugn och trygg innan första pucken slagits.
Vi kommer säkert att klara oss bra i vinter, men det vi alla vill är väl att vi ska lyfta oss ytterligare och strida om guldet. Vi har nått en nivå nu som gör att kraven och ambitionerna måste höjas.
MÅLVAKTER: 39. Mika Oksa 28 år 35. Johan Asplund 24 år ------------------------------------------------------------------------------- BACKPAR: 8. Sanny Lindström 25 år 38. Teemu Aalto 27 år
9. Kalle Koskinen 33 år 36. Pär Styf 26 år
7. Johan Svedberg 25 år 21. Mats Hansson 22 år
6. Anton Strålman 19 år Eric Moe 17 år
Tryout: 52. Carl-Johan Johansson 28 år ------------------------------------------------------------------------------- KEDJOR: 91. Janne Laakonen 23 år 17. Kristian Gahn 33 år 14. Niklas Nordgren 26 år
24. Magnus Nilsson 27 år 79. Fredrik Warg 26 år 71. Jonathan Hedström 27 år
12. Robert Carlsson 31 år 15. Frans Nielsen 21 år 26. Mattias Wennerberg 24 år
16. Per Hallin 24 år 13. Peter Regin 19 år Peter Ström 30 år
Extraforwards: 10. Christian Söderström 24 år, Oscar Johansson 17 år -------------------------------------------------------------------------------
Ser väl inte helt fy skam ut. Slutspel bör vi kunna nå med detta laget alla gånger.
JimmyH: Ser ganska bra ut, hoppas bara att Hedström stannar. Jag har förstått att du har en stark tro på Kristian Gahn. Skulle säkert kunna ifrågasättas men jag kommer ihåg att Gahn gjorde mycket poäng för AIK under sin tid där. Får han nu chansen att spela i en första kedja med två producerande spelare kan han kanske tillföra Timrå ännu mer.
JimmyH: Här kommer mitt senaste, alldeles purfärska förslag:
MÅLVAKTER: Mika Oksa Johan Asplund ------------------------------------------------------------------------------- FÖRSTA FEMMAN: Teemu Aalto - Sanny Lindström Janne Laakkonen - Peter Ström - Niklas Nordgren ------------------------------------------------------------------------------- ANDRA FEMMAN: Kalle Koskinen - Johan Svedberg Christian Söderström - Kristian Gahn - Per Hallin ------------------------------------------------------------------------------- TREDJE FEMMAN: Pär Styf - Mats Hansson Robert Carlsson - Frans Nielsen - Peter Regin ------------------------------------------------------------------------------- FJÄRDE FEMMAN: Anton Strålman - Eric Moe/Carl-Johan Johansson Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Magnus Nilsson
Laken: Jag ser att du inte har med Hedström. Försvinner han kommer han säkerligen att ersättas. Så du kan nog dra in ett XXXXX någonstans i din laguppställning (eller varför inte Hedström eftersom han fortfarande är Timråspelare).
Fet-Ecke: P.S. är nog i första hand sedd som ersättare till "Kryckan". Bergsäker på att Frasse spelar center i en förstauppställning med Nilsson och Hedström.
Pätr: Jag har satt in "Crippe" istället, han var tidigare "utanför" mitt lag. Är helt övertygad om att Hedström får ett fint NHL-kontrakt när (om) det nu drar igång på andra sidan Atlanten.
Pätr: Ev. kan du skifta på P.S och Kristin Gahn annars är det ingen dum uppställning. Men jag vill också se ändringar i backleden. T.ex. som jag påpekat förut. Säker på att Kalle K och Teemu Aalto kommer att kampera tillsammans. Dels tror jag att de trivs tillsammans dels kompletterar de bättre än Aalto och Sanny. Men viktigast, Kalle är spelmässigt den som mest liknar Aki Petteri Berg. Sista tänkbara ändringen. Kan vara så att den nye Peter Regin är fullt kapabel att gå in som en 3:e center. Tycker så här innan säsongen äns har hunnit börja. "Namnen i laget och kapaciteten som finns bakom borgar för en mycket, mycket intressant säsong". De blir nog resa till Norrtälje.
1. Franz Nielsen 2. Kristian Gahn 3. Fredrik Warg 4. Peter Regin
Peter Ström ser jag som ytterforward. Peter Ström i all ära, men det är en föredetting. Om han skulle gå in på lagets viktigaste forwardsposition.. tja, då är truppen verkligen tunn.
RocknRolf2: 30 år och redan en föredetting, nja inte vet jag... Snarare en rutinerad och etablerad spelare som vill tillbaka till hetluften i världens näst bästa hockeyliga. Tror knappast att Regin går in som center i sin debutsäsong i elitserien.
MÅLVAKTER: oksa asplund ------------------------------------------------------------------------------- FÖRSTA FEMMAN: lindström - aalto laakkonen - nielsen - nordgren ------------------------------------------------------------------------------- ANDRA FEMMAN: koskinen - styf nilsson - gahn - hedström ------------------------------------------------------------------------------- TREDJE FEMMAN: svedberg - johansson = hårding ström - warg - hallin/söderström ------------------------------------------------------------------------------- FJÄRDE FEMMAN: strålman - hansson carlsson - regin - wennerberg
Reserv: söderström/hallin
Det vore röj att testa denna kedja i någon match också:
ström - warg - nordgren
Inte som Mccarty - Yzerman - Shanahan kanske.....hmmmm. Men det skulle helt klart vara lite små-porrigt att testa någon gång i alla fall ;) Tre rightare i en och samma kedja i svensk ishockey. Wow.
Stannar Jonte går vi stensäkert till ännu ett slutspel. Givetvis hänger väldigt mycket på våra målvakter. En utpräglad förstecenter hade ju smakat R.E.M. också i och för sig... Viktigt, viktigt. Men det kanske allra viktigaste som jag ser det är att vi nu har två riktigt bra tränare. Världsklass!
Han skulle ju operera korsbandet i typ mars/april och kan väl knappast vara på is föränn tidigast oktober..?