1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 05/06

Sv: Silly Season 05/06
TiK:
Han skulle ju operera korsbandet i typ mars/april och kan väl knappast vara på is föränn tidigast oktober..?

TIKbiff: Det har du rätt i. Tänkte dock att han kommer om Hedström lämnar för NHL, vilket Hedström lär göra.

TiK: Källa?

TiK: Låter så osannolikt att det förmodligen är sant.

TiK: Låter som ett riktigt långskott. Fattar inte vad Timrå skulle med honom till.

Pätr: Han kommer säkerligen beskrivas som en 'slistark och lojal spelare, som gör mycket nytta för laget och är en pina för motståndarna...bla bla...rutin efter 12 säsonger med Frölunda...bla bla'.
Och det må ligga sanning i det. Men rent spontant känns det inte sådär jätteupphetsande.

Bragd-Birger: "Vi behöver någon som kan ta hand om alla våra bäbisar".

*fucking joke*

Bragd-Birger: Jag förstår att det, men jag tycker redan att det finns sånna spelare i Timrå. För mig är han helt enkelt en överskottsspelare. Visst han kanske är bra som andra- eller tredjecenter, men sånna har Timrå redan och som första center? nej, nej, nej

TiK: Det kan väl vara bra med lite extra ström till E.ON Arena.........?

Här bekräftas Timrå's intresse i Peter Ström?

Laken: måste väl för faan vara bättre med en manderville än 10 ström NEJ TÄNK OM NUBBEN!

kungsbacka: Det var då ett förbannat jävla gnällande över allting!

Var måste vi vara så pessimistiska i denna kommun! Fan man blir ju sjuk av att vistas i detta klimat.

Vi skall ALLTID såga innan vi vet ett skit! Nu får det vara nog!

Kamma luggen och torken röven ren (som är full av skit) och håller på mattan!

Släng rullatorn, koppla ur hörselapparaten och kom in i matchen!

Det är sommarlov - NU!

Zzzzzzzzzzz....*gäsp*

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: gnäll o gnäll jag tycker du gnäller bra själv du detta är väl ett forum där man kan få tycka vad man vill men om det är sommarlov nu vad gör du härinne då ut o sola med dig.

ernie eagle: Det är säkert den dära äckliga lukten som kommer från östrand som får er ( och de flesta runtom ) att kollapsa;)

Pappin27: Det luktar pengar, inget annat.

Knylan: Timrå, Sveriges andra fattigaste komun, om jag inte tar fel? ( vilket jag troligvis gör )

Pappin27: Det är fult att vara rik i Sverige så Timrå som ort är värd fett med respekt. Även om Vivsta må vara Sveriges fulaste centralort.

Nu har du fått retats lite, och jag har varit lite snäll. Så nu tycker jag att du borde sticka ut och cykla som andra pojkar i din ålder gör. Själv så ska jag nog röka, eller vad man nu ska göra i min ålder. Fira studenten, kanske.

kungsbacka: Åsikter får man ha. Men jag tycker bara allting tenderar att gå över styr. Hur vet vi att inte denna lagsammansättning kan göera underverK+ Det kanske är en perfekt mix av gammal och ungt?

Jag gillar inte att man dömer folk utan att ge dem en fair chans att visa vad de går för!

Gillar du att bli dömd på felaktiga grunder?

Kommer vi in i december och spelet totalt har havererat, då kan man döma ut individerna. Men låt oss vänta med att låta kritiken hagla!

Knylan: vivsta är knappast sveriges fulaste centralort... Har du varit i kramfors??? Vilhelmina??? jokkmokk???  nej du där har du fel, vill nog säga att Södertälje är med där också.. Men det är min mening det.
Lite kula är det dock att det finaste vivsta har är det nya systembolaget... hmm

ernie eagle: Jag kan svälja att man väljer att värva Peter Ström, även om det är en relativt anonym spelare. Det ligger alltid en tanke bakom varje värvning när det gäller Kent Norberg, till skillnad från Binnikemasken Carlsson m.fl. "Patrik Hucko? Han är tjeck, alltid kul med tjecker. Vi testar."

Men skulle hela bygget ruttna eller vad man nu kan dra för paraleller till byggbranschen, så kommer Nubben få höra det. På förhand känns väl Peter Ström som nått tolftehandsval, även om det ju förhoppningsvis inte är det.

Det här laget blir fruktansvärt intressant att beskåda i vinter. Bra eller anus är frågan.

willysson: Trodde inte du skulle bli så förolämpad, skönt med lokalpatriotism dock. Hehe.

Korrigering: "Även om Vivsta må vara en av Sveriges mindre vackra centralorter."

Knylan: hmm, duger inte nämn tio som är bättre med en motivering ska du se...
"centern på topp även i politiken" Kommer någon ihåg den reklamskylten i ladan? hängde väl där sisådär 600 år:) på tal om ingenting....

JimmyH: Exakt vad ska Gahn uträtta i powerplay? Har vi ingen annan center att tillgå i spel fem mot fyra får vi det jobbigt. Gahn har kvalitéer men det ligger inte i spelet med en man mer på banan.

Knylan: Självklart har "Nubben" en vågmästarroll i denna dans med svåra steg. Och naturligtvis kommer karln att få höra ett par minst sagt väl valda ord om det går åt h-e?

Med all rätt! Jag skiter fullständigt i hur många tekniska spelare vi har i truppen. Visst är det vackert med poetiska spelare alá Micke Lind och Henrik Zetterberg. Men jag vill inte ha några jävla pragmatiker i Timrås ledning som sätter ideologin framför resultaten. Hellre mer fult och poäng än vackert och mindre bra.

Nu menar jag inte att vi behöver halshugga våra motståndare. Men det skall göra jävligt ont att möta Timrå. Och jag har en förkärlek till grovjobbare och slitvargar.

Stefan Pöllä hade beundransvärd inställning till det här med hockey. Han bet ihop och gnällde sällan eller aldrig och var alltid lojal mot laget. Han fick sällan eller aldrig några rubriker och han fick utstå mkt skit från det sk "läktarproffsen" som inte såg helheten och linjerna i spelet.

Folk har en egendomlig förmåga att bara se målen och poängen. Man måste ju också ta hänsyn till vad det är bra på för någonting och vilken roll de blivit tilldelad.

Tyvärr så blev inte Pölläs sejour i Timrå vad han hade tänkt sig, då skadorna spökade i alltför hög grad. Men klaga det gjorde han aldrig Pöllä.

Ständigt ett leende på läpparna trots en djävulsk värk och minimalt med istid. Precis som Freddan Andersson.

Få såg någonting stort i "Freddan". Men han var ovärderlig skulle jag vilja påstå med sin inställning och i sin roll som peptalker.

Det är tjuriga vinnare jag vill ha ute på isen och i båset. Som trots motgångar och bedrövelser, knyter näven och visar lite jävlaranamma och ger sig den på att det skall kriga tills de kan krama ur sina matchtröjor som dryper av svett.

Man skall helt fucking slut i kropp och själ efter en träning och match när bär den rödvita mundering.

Hellre frisk upp i knoppen men kanske inte fullt lika känsliga hanleder, än känsliga handleder men helt död i huvudet!

ALLTID RÖTT, ALLTIDF RÄTT ;)

kungsbacka: Ge oss Manderville Nuuuuuuu.

Johan J: "Exakt vad ska Gahn uträtta i powerplay?"

Ja inte var det Kristans kvalitéer i markeringsspelet som gjorde 24 poäng på 46 matcher förra säsongen i alla fall. Det var mer än tex Valeri Krykov klarade som hade betydligt mer speltid i tex fem mot fyra. Kristian Gahn är en klart underskattad center i mina ögon. En stabil balansspelare som skulle gå bra in med två kvicka ytterforwards.

Sedan så tror jag även att Peter Ström skulle vara en lyckad värvning. En outtröttlig lagspelare med mycket rutin i bagaget. Vältränad och högerfattad är han dessutom.

ernie eagle: ja hoppas du får rätt o jag fel isåfall står jag för det men för mig känns inte ström som rätt man för timrå men som sagt jag kan ha fel.

kungsbacka: Av ren nyfikenhet och för att spinna vidare på "rätt för Timrå" så skulle det vara intressant vilka andra centeralternativ som skulle helt uppenbart vara bättre? Inte för att jag på något sätt sitter och smetar Nubben här nu va, men ändå.

Peter Ström kan bli lyckad, om inte annat så får rubrikmakarna det roligt när man ser paraleller mellan hans efternamn och arenasponsorn, som Laken nämnde. Lett seger över Lettland.

Knylan: Suktar man efter en schysst förstecenter känns Ström sisådär. Jag menar, ä r han ens center? Enligt Swehockey har han, åtminstone det här milleniet, använts som högerforward.
Är det som en sådan han värvas så känns det väl helt ok. Om nu Hedström drar, vill säga. En rightare är alltid en rightare.
Den verkliga akilleshälen kvarstår dock: centersidan. Jag ser ett skriande behov av en playmaker.

Knylan: jajamen han kan lyckad men vad och menar att jag skulle vilja se ett tyngre namn nu för när hedström drar så har man väl stålar att köpa nåt riktigt bra. jag har inget bra namn det lämnar jag till allas våran nubben.

Bragd-Birger: Jag håller med Dig helt Birger. Tycker att truppen ser bra och intressant ut och jämfört med andra lags värvningar står vi oss väl. Oron är på centersidan som sagt. Problemet är väl var man finner denna lysande stjärna ? Jag kan uppriktigt sagt inte komma på någon intressant som svävar fritt i spelarrymden redo för att fångas. Ström är nog tyvärr inte svaret på våra drömmar.
Målvaktssidan känns väl inte helt stabil den heller. Asplund är väl mest känd för sin ojämnhet och Oksa...tja skriverierna gör inte att jag känner mig lugn och trygg innan första pucken slagits.

Vi kommer säkert att klara oss bra i vinter, men det vi alla vill är väl att vi ska lyfta oss ytterligare och strida om guldet. Vi har nått en nivå nu som gör att kraven och ambitionerna måste höjas.

En center , en center , giv oss en center !!!!

Laken: Vad säger du om detta?

MÅLVAKTER:
39. Mika Oksa 28 år
35. Johan Asplund 24 år
-------------------------------------------------------------------------------
BACKPAR:
8. Sanny Lindström 25 år
38. Teemu Aalto 27 år

9. Kalle Koskinen 33 år
36. Pär Styf 26 år

7. Johan Svedberg 25 år
21. Mats Hansson 22 år

6. Anton Strålman 19 år
Eric Moe 17 år

Tryout: 52. Carl-Johan Johansson 28 år
KEDJOR:
91. Janne Laakonen 23 år
17. Kristian Gahn 33 år
14. Niklas Nordgren 26 år

24. Magnus Nilsson 27 år
79. Fredrik Warg 26 år
71. Jonathan Hedström 27 år

12. Robert Carlsson 31 år
15. Frans Nielsen 21 år
26. Mattias Wennerberg 24 år

16. Per Hallin 24 år
13. Peter Regin 19 år
Peter Ström 30 år

Extraforwards: 10. Christian Söderström 24 år, Oscar Johansson 17 år

Ser väl inte helt fy skam ut. Slutspel bör vi kunna nå med detta laget alla gånger.

JimmyH: Ser ganska bra ut, hoppas bara att Hedström stannar. Jag har förstått att du har en stark tro på Kristian Gahn. Skulle säkert kunna ifrågasättas men jag kommer ihåg att Gahn gjorde mycket poäng för AIK under sin tid där. Får han nu chansen att spela i en första kedja med två producerande spelare kan han kanske tillföra Timrå ännu mer.

JimmyH: Här kommer mitt senaste, alldeles purfärska förslag:

MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Teemu Aalto - Sanny Lindström
Janne Laakkonen - Peter Ström - Niklas Nordgren
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Christian Söderström - Kristian Gahn - Per Hallin
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Robert Carlsson - Frans Nielsen - Peter Regin
FJÄRDE FEMMAN:
Anton Strålman - Eric Moe/Carl-Johan Johansson
Mattias Wennerberg - Fredrik Warg - Magnus Nilsson

Laken: Peter Ström förstecenter !? hemska tanke. Med den där uppställningen har Timrå tappat sin toppstatus lika snabbt som man fick den.

Laken: Jag ser att du inte har med Hedström. Försvinner han kommer han säkerligen att ersättas. Så du kan nog dra in ett XXXXX någonstans i din laguppställning (eller varför inte Hedström eftersom han fortfarande är Timråspelare).

Laken/JimmyH: Tycker personligen att JimmyH:s uppställning ser roligare ut. Om nu bara Jonte stannar.

Laken:

Tre right skyttar i samma line. Hur förklarar du det? (1:a linen)

Fet-Ecke: P.S. är nog i första hand sedd som ersättare till "Kryckan". Bergsäker på att Frasse spelar center i en förstauppställning med Nilsson och Hedström.

El Aka Ali: Då blir kanske kedjorna ungefär så här:

Magnus Nilsson
Frans Nielsen
Jonathan Hedström

Janne Laakkonen
Kristian Gahn
Niklas Nordgren

Robert Carlsson
Peter Ström
Mattias Wennerberg

Peter Regin
Fredrik Warg
Per Hallin

Inte helt olikt JimmyH's förslag.

RocknRolf2: Så hur rangordnar du Timrås centrar?

Pätr: Jag har satt in "Crippe" istället, han var tidigare "utanför" mitt lag. Är helt övertygad om att Hedström får ett fint NHL-kontrakt när (om) det nu drar igång på andra sidan Atlanten.

Talangscouten: Med att Laakonen är framspelare, Nordgren "skarprättare" och Ström rutinerad center... ;-)

Pätr: Ev. kan du skifta på P.S och Kristin Gahn annars är det ingen dum uppställning. Men jag vill också se ändringar i backleden.
T.ex. som jag påpekat förut. Säker på att Kalle K och Teemu Aalto kommer att kampera tillsammans. Dels tror jag att de trivs tillsammans dels kompletterar de bättre än Aalto och Sanny. Men viktigast, Kalle är spelmässigt den som mest liknar Aki Petteri Berg.
Sista tänkbara ändringen. Kan vara så att den nye Peter Regin är fullt kapabel att gå in som en 3:e center.
Tycker så här innan säsongen äns har hunnit börja. "Namnen i laget och kapaciteten som finns bakom borgar för en mycket, mycket intressant säsong". De blir nog resa till Norrtälje.

Laken:

1. Franz Nielsen
2. Kristian Gahn
3. Fredrik Warg
4. Peter Regin

Peter Ström ser jag som ytterforward. Peter Ström i all ära, men det är en föredetting. Om han skulle gå in på lagets viktigaste forwardsposition.. tja, då är truppen verkligen tunn.

RocknRolf2: Det trodde jag om Krykov.

kennas: okej, det trodde jag INTE om Krykov. Han gjorde 43 poäng i finska ligan året innan han kom till Timrå. Inget Italien där inte

RocknRolf2: 30 år och redan en föredetting, nja inte vet jag...
Snarare en rutinerad och etablerad spelare som vill tillbaka till hetluften i världens näst bästa hockeyliga.
Tror knappast att Regin går in som center i sin debutsäsong i elitserien.

Hej.

MÅLVAKTER:
oksa
asplund
FÖRSTA FEMMAN:
lindström - aalto
laakkonen - nielsen - nordgren
ANDRA FEMMAN:
koskinen - styf
nilsson - gahn - hedström
TREDJE FEMMAN:
svedberg - johansson = hårding
ström - warg - hallin/söderström
FJÄRDE FEMMAN:
strålman - hansson
carlsson - regin - wennerberg

Reserv: söderström/hallin

Det vore röj att testa denna kedja i någon match också:

ström - warg - nordgren

Inte som Mccarty - Yzerman - Shanahan kanske.....hmmmm. Men det skulle helt klart vara lite små-porrigt att testa någon gång i alla fall ;) Tre rightare i en och samma kedja i svensk ishockey. Wow.

Stannar Jonte går vi stensäkert till ännu ett slutspel. Givetvis hänger väldigt mycket på våra målvakter. En utpräglad förstecenter hade ju smakat R.E.M. också i och för sig... Viktigt, viktigt. Men det kanske allra viktigaste som jag ser det är att vi nu har två riktigt bra tränare. Världsklass!

El Aka Ali:

Målvakter:

Mika Oksa
Johan Asplund

Backpar:

Teemu Aalto
Kalle Koskinen

Sanny Lindström
Pär Styf

Mats Hansson
Johan Svedberg

Carl-Johan Johansson
Anton Strålman

Kedjor:

Magnus Nilsson
Frans Nielsen
Jonathan Hedström

Janne Laakkonen
Peter Ström
Niklas Nordgren

Robert Carlsson
Kristian Gahn
Mattias Wennerberg

Peter Regin
Fredrik Warg
Per Hallin

Det kanske blir något sånt här. Ska dock fundera lite bättre över backparen.

« · 550984 · »