T T: Även om Bengt Hedin säkert missade Strålman, känns det rimligt att tro att MoDo ändå inte skulle ha varit särskilt intresserade eftersom man redan hade 4 st egna lovande backar födda -86 (Hedman, Viklund, Wargh och Edler). Men det är bara att erkänna att Strålman var ett fantastiskt fynd. Tyvärr för bra för Timrås bästa. Elitserien blir en attraktion fattigare nästa säsong där.
Rätta mig om jag har fel men det är väl inte så många sportchefer som åker runt själva och kollar på spelarna dom är intresserade av (det började han med efter han misslyckats med värvningarna en säsong vill jag minnas).
Det är svårt att förstå att Nubben fick vara helt ensam på banan när han tog hit Strålman. Har de andra sportcheferna ingen blick alls? Ingen är felfri men Nubben är bara bäst.
keni: jo men MoDo vann "fair and square". Själv har jag släppt det, jag följer heller inte semifinalerna speciellt noga (har dessutom inte kanal9 eller canal+). Tycker det är mer spännande att fokusera på nästa säsong och vilket lag Timrå lyckas få ihop.
De va rätt skoj att höra att de flesta hade hellre sett en match med Timrå istället för HV, de var fan inte ens roligt å kika på den matchen, pinsamt dålig, Modo Behövde inte ens ta i. Ne Timrå hade tagit gått långt om dom slagit ut Modo!
Hassan: Du är rolig du - Killen är junior och lär knappast vara förstaval i något elitserielag den kommande säsongen. Förmodligen inte ens om SSK skulle ta klivet upp, då de säkert skulle värva en etablerad förstemålis. Enroth är nog också mitt förstaval som backup till Backe...
Spanarn: Precis! Så tolkade jag artikeln om KK också. Måste prata med familjen, fast den igentliga orsaken är att han kanske inte erbjuds nytt kontrakt.
HaHaHaHaHassan: Stor humor!! Men nog behöver Zakke byta, för att utvecklas, det har han ju INTE gjort i år ! Tyvärr för honom har han haft en del skador o osis med förkylningar o skit. Känns lite som nu eller aldrig nästa säsong för Zakke.
dr-nix: Det enda som skiljer Zajkowski och Asplund är väl att Zajkowski har en modern målvaktsstil. I övrigt är de lika dåliga, men kanske att Zajkowski har lite mer utveckling i sig.
dr-nix: Saxat ur ST; "Norberg har redan skrivit kontrakt med vissa spelare, men vill vänta med att offentliggöra namnen. Först vill han prata med alla spelare i den egna truppen säger han. Innan de själva drar slutsatsen att det inte blir någon förlängning."
htikare: Tvekar på att Enroth skulle vilja vakta båsdörr en hel vinter, han är en given förstamålvakt i något av de sämre elitserielagen..... modo, malmö eller mora kanske.....
Föresten är det någon som vet varför man väntar med att göra de värvningar man gjort offentliga? Vissa spelar väl fortfarande men spelare som Hynning osv. har ju lirar klart för säsongen så honom skulle dom ju kunna presentera t.ex.
Läste idag i T.Å att Nubben skule vara intresserad av att värva modos andremålvakt Zajkowski kan det var möjligt? nån som vet nåt..i målvaktsfrågan...känns inte som en stabil sista utpost, skulle mycket hellre se SSKs J. Enroth.. OM de inte då går upp själva i ES...
Mappe: Det är väl klart killen kommer att förhandla, frågan är ju om de kommer överens. Skulle de göra det - roligt för Strålman! Skulle de inte göra det - roligt för alla oss andra som vill se honom i Timrå. =)
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…