1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600090 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Hahl Bundy: Kommer Challe att införa "Challecam" i båset?

diesel55: Ok, då sparar vi det här inlägget o ser om "profeten" har rätt.

diesel55: Alltid roligt med muntra tillskott på HS.

RocknRolf2: Jag håller med, fegt att inte våga behålla "Kenta". Tror det blir fiasko nästa säsong. Tränarbyte efter 10 omgångar.

Paddan: Nej, men lycka till Asplund.

Paddan: Kul för Asplund att få bo o spela i Danmark..nya upplevelser o Han är uppenbarligen en mycket sympatisk o upplyftande lagkamrat.

Man önskar honom verkligen lycka till o förmodlingen kommer han att lyckas väl där.. nu bör han ju få spela mer konstant också!

Hahl Bundy: Är det här något som ni redan hunnit diskutera?
"NC har i dag skrevet kontrakt med den svenske eliteserie målmand Johan Asplund."

RocknRolf2: Ja, det är väl det han ska bevisa nu då.

Hahl Bundy: Challe är säkert bra, men är han bättre än Kenta? Det är det relevanta här

RocknRolf2: Challe kommer nog att bevisa att du har fel. Jag gillar däremot läget.

RTS: Vad jag kan se så står det " [uppdaterad 15.01] " i artikeln.

RTS: Kattiz jobbar på ST så jag litar på det hon säger i vilket fall.

RTS: nja det tvivlar jag på.

Kattiz: 14:56 kom den

Undra om det pressenteras nått nyförvärv idag på PK

RTS: Artikeln uppdaterades ju vid tre. Den första versionen lades ut i morse, antagligen när inbjudan till presskonferensen kom.

kommer ihog nån gång under året 2000 då vi i klacken skrek "Challe challe vatten skalle" i Globen
Kommer nog inte att upprepas av oss igen.

Kattiz: Den artikeln du länkade kom på st´s webbsida för kl 15.
Men jag betvivlar inte ändå.

Snoop: Du tror inte ST är på plats på konferensen?

Snoop: jo men st är nog på presskonferansen ska du se. Tvivlar starkt på att dom lagd upp artikeln utan bekräftelse från sin gubbe på plats.

Challe...? ptja... Finns inte så många intressanta namn på tränarmarknaden. Så varför byta? Det här är en nergradering i mina ögon

Snoop: Är väl bekräftat i och med att ST rapporterar det direkt från presskonferensen.

Kattiz: Ska väl bekräftas också.

Så var herr Berglund klar för Timrå.

T T: Även om Bengt Hedin säkert missade Strålman, känns det rimligt att tro att MoDo ändå inte skulle ha varit särskilt intresserade eftersom man redan hade 4 st egna lovande backar födda -86 (Hedman, Viklund, Wargh och Edler). Men det är bara att erkänna att Strålman var ett fantastiskt fynd. Tyvärr för bra för Timrås bästa. Elitserien blir en attraktion fattigare nästa säsong där.

Rätta mig om jag har fel men det är väl inte så många sportchefer som åker runt själva och kollar på spelarna dom är intresserade av (det började han med efter han misslyckats med värvningarna en säsong vill jag minnas).

Det är svårt att förstå att Nubben fick vara helt ensam på banan när han tog hit Strålman. Har de andra sportcheferna ingen blick alls? Ingen är felfri men Nubben är bara bäst.

Roligt med Sir Charles. Tråkig med Strålman. Men båda sakerna var väntade, så..... Lycka till bägge två!

Visst ja, Välkommen Challe, för oss till guldet!

keni: jo men MoDo vann "fair and square". Själv har jag släppt det, jag följer heller inte semifinalerna speciellt noga (har dessutom inte kanal9 eller canal+). Tycker det är mer spännande att fokusera på nästa säsong och vilket lag Timrå lyckas få ihop.

dr-nix:

De va rätt skoj att höra att de flesta hade hellre sett en match med Timrå istället för HV, de var fan inte ens roligt å kika på den matchen, pinsamt dålig, Modo Behövde inte ens ta i.
Ne Timrå hade tagit gått långt om dom slagit ut Modo!

Det vore intressant med en stor intervju med Challe, förhoppningsvis dyker några saftiga artiklar upp i morgondagens dagbladet/st.

Idag kommer det första tillskottet till nästa säsong att presenteras, sådär runt 15-snåret.

Jag tippar på att det är vår nye coach som presenteras.

Jag ville ha kvar Kenta. Jag tycker fortfarande att klubben agerat korkat i att inte förlänga med honom.

Jag hade tyckt att det vore stencoolt med att hit Mike Keenan.

Jag är dock relativt kåt på tanken av att ha en ung tränare och Challe Berglund vid rodret.

ang #9 så hade han och #36 bäst +/- av backarna, +4, men då var #9 skadad en hel del men ändå.

Hassan: Du är rolig du - Killen är junior och lär knappast vara förstaval i något elitserielag den kommande säsongen. Förmodligen inte ens om SSK skulle ta klivet upp, då de säkert skulle värva en etablerad förstemålis.
Enroth är nog också mitt förstaval som backup till Backe...

Spanarn: Precis! Så tolkade jag artikeln om KK också.
Måste prata med familjen, fast den igentliga orsaken är att han kanske inte erbjuds nytt kontrakt.

HaHaHaHaHassan: Stor humor!!
Men nog behöver Zakke byta, för att utvecklas, det har han ju INTE gjort i år ! Tyvärr för honom har han haft en del skador o osis med förkylningar o skit. Känns lite som nu eller aldrig nästa säsong för Zakke.

Hassan: Ja Du har nog rätt..det är svårt att ha två så riktigt bra samtidigt..

dr-nix: Det enda som skiljer Zajkowski och Asplund är väl att Zajkowski har en modern målvaktsstil. I övrigt är de lika dåliga, men kanske att Zajkowski har lite mer utveckling i sig.

dr-nix: Man vill nog smälta säsongen, prata med samtliga spelare i truppen osv först, blir ju helt fel annars.

dr-nix:
Saxat ur ST;
"Norberg har redan skrivit kontrakt med vissa spelare, men vill vänta med att offentliggöra namnen.
Först vill han prata med alla spelare i den egna truppen säger han.
Innan de själva drar slutsatsen att det inte blir någon förlängning."

htikare: Tvekar på att Enroth skulle vilja vakta båsdörr en hel vinter, han är en given förstamålvakt i något av de sämre elitserielagen..... modo, malmö eller mora kanske.....

dr-nix: Nubben vill prata enskiljt med spelarna innan han går ut med nyförvärven.

Det tyder på klass.

Föresten är det någon som vet varför man väntar med att göra de värvningar man gjort offentliga? Vissa spelar väl fortfarande men spelare som Hynning osv. har ju lirar klart för säsongen så honom skulle dom ju kunna presentera t.ex.

htikare: är nubben intresserad ses han nog fortfarande som en lovande ung målvakt, okej att han är 23 (fyller 24) men det är ju inte lastgammalt.

Läste idag i T.Å att Nubben skule vara intresserad av att värva modos andremålvakt Zajkowski kan det var möjligt? nån som vet nåt..i målvaktsfrågan...känns inte som en stabil sista utpost, skulle mycket hellre se SSKs J. Enroth.. OM de inte då går upp själva i ES...

Mappe: Det är väl klart killen kommer att förhandla, frågan är ju om de kommer överens.
Skulle de göra det - roligt för Strålman!
Skulle de inte göra det - roligt för alla oss andra som vill se honom i Timrå. =)

Mappe: Bara att hoppas att dom har fel som vanligt.... Annars är det väl bara att önska grabben lycka till och hoppas att han återvänder nån gång.

Det ser mörkt ut på Strålmanfronten?? Han vill jag verkligen behålla en säsong till!

andyo: Håller med till 100 %

EfordeM: Javisst är det så! MEn dt finns inte många hockeyspelare som spelar "fin" hockey heller. Alla jävlas ju med varran på olika sätt.

« · 861553 · »