RTS: Strindlund skrev rätt sent i går kväll om sannolikheten att få återse Söderström.
"Jag får en känsla av att det kommer att dröja mycket länge, om det ens blir aktuellt ens då. Detta baseras på sådant jag själv fått höra via närstående kontakter.."
diesel55: Fegt? I fjol var fegt att inte sparka Kenta oc h nu är det fegt att inte behålla honom. Vakna upp ur komat. Kenta har gjort ett fantastiskt jobb med Timrå, men hela hockeyvärlden snurrar inte kring honom eller hans kunskaper. Det finns fler i det här landet som kan ishockey. Sluta och gnäll över saker ni inte kan påverka och sluta för tusan gnälla som småtjejer överuttalanden Challe sagt som expert för 40 år sedan. Ge han stöd i stället och låt honom få chansen att bli en framgångsrik tränare.
Hahl Bundy: Ingen som reagerat på pappersbilagan ST idag? Där skiver man att Timrå har klart med ca 20 spelare för nästa säsong(undanräknat Strålman) PÅ Timrås hemsida har man nu uppdaterat laget för 2007-2008 och där finns 13 stycken namn. Dags för lite pressmeddelanden snart med andra ord :-))
Vilka räknar vi in som förlängda? Robban.. Nylander? (hoppas jag iaf)
Bragd-Birger. Bra inlägg! Jag tror dock inte att Kenta hade tappat i insperation med ett par (flera) år till i klubben. Nejdå, det är han alldeles för proffesionell för. Som jag ser det är risken klart mindre att Kenta skulle balla ur än att Challe visar sig vara en undermålig tränare.... Nåväl, hellre en upcoming man som Challe än nåt gammalt elitserierat som typ Bäckman
65selander: Jo, DIF är väl i ett läge att kunna ge honom speltid också för dom har väl inte laget fullsmockat med stjärnor direkt (trots att dom har ett par duktiga lirare).
65selander: Tyvärr, glöm Sudden, DIF! För jag TROR inte Sudden glömt hur DIF behandlade honom, när han stack + massa andra skäl. Nä, utöka ES med 2 lag till, NU!! Det FINNS ekonomiska muskler för tex SSK o snart kanske Löven att följa SAIK o MIF upp i finrummet. (Ursäkta om detta nu blev i fel tråd, fel forum) G'Natt!
zigge: Löven har inte ekonomin för att spela i ES, hoppet för dom var ju att lyckas behålla ungdomarna man fått fram och bygga därifrån men det verkar som alla rör sig vidare.
Nej jag tror inte på Löven, dom hade sin chans men förstörde den likadant som Umeå FC förstörde den. Dom värvade som det inte fanns någon morgondag, känslan från min sida var iaf att dom hellre satsade på en eller ett par dyra spelare istället för att satsa lite mer långsiktigt och se till att hela laget håller en hyffsad nivå (för att senare fylla på med profiler när ekonomin tillåter det). Min känsla har alltså varit den att bägge Umeå-klubbarna helt enkelt värvat över sina tillgångar. Visst kan dom ta sig tillbaka, inget är omöjligt men dom kommer inte ha råd att ersätta all den talang dom troligtvis tappar till nästa säsong.
T T: Videll är riktigt, riktigt bra. Definitivt bättre än Ryno, framförallt mer rejäl. Går inte SSK upp så ser jag mycket gärna Videll och Enroth hos oss. Jag hoppas starkt på den sistnämde.
Frazze: På presskonferensen så sa han att han skulle till Umeå på någon stegutbildning för tränare, så det kan nog bara ha varit ett sätt att avrunda det hela eller något.
RTS: Det var faktiskt lite skönt att se Harald Lückner stå där vid intervjumikrofonen efter matchen alldeles grinfärdig och skylla förlusten på domaren.
RTS: MoDo förlorade visst både mot HV 71 och mot domaren ikväll. Märkligt. 2-2 där nu, men MoDo lär väl som guldfavoriter snabbt vända tillbaka serien till sin fördel.
Modoante: Jag tränar ingenting just nu utan ägnar mig mer åt lite skadeglädje.
Tränare som grinar på domare är rätt lätta att ha roligt åt. Men jag känner även lite för Harald, jag vet också hur det är att förlora trots att man är det bättre laget på isen. Det suger och det hände inte allt för länge sedan.
73Sjöbba: Jag hörde det. Det var säkert rörande att se. Lugn Harald, säsongen är väl redan i hamn för er. Med garanterat en match till uppe i Spargrisen så är väl säsongen fulländad ekonomist sett.
Annars gör verkligen Petter Rönnqvist sitt yttersta för att bevisa sin oduglighet. På HVs avgörande 4-3-mål så släpper han en helt bedrövlig retur i stort sett rakt ut till HVs Andreas Falk som bara har att sätta pucken i öppet mål. Petter kommenterar händelsen: "Det där var allt en liten oturlig retur av Krizan". Oturlig? Karol borde ha fått assist på målet, så bra retur var det.
Ett maskerat fladderskott med en back som skymmer, Krizan reflexräddar. Hade bara Modo räknat in (eller inte gått bort sig i mittzon till att börja med) så hade det aldrig blivit mål.
scim: När skottet från HV-backen kommer så är det bara Modospelare runt Krizan. Inte en HV-spelare inom synhåll. Förutom åt det håll som Krizan styr returen, förstås. Men MoDos backar gjorde säkert sitt bästa för att skymma där med.
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…