1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600148 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
dr-nix: Att vi inte tänkt på det tidigare, 6 klassbackar. Var tänkte du hitta dem?

Hahl Bundy: Du glömde Hedin i 2 år till. Super-Ecke är en bra sportchef... :-)

dr-nix: När det gäller backsidan är jag lite orolig just nu, men det kan nog ändras.
Modo rustar storligen o dom är i final i år, Werner, Warg, Hållberg skrev på idag.
Ta det mot det dom redan har o dom har nog inte värvat färdigt iom detta. Det blir kamp nästa år o 2 lag i Västernorrland kommer att göra upp om epitetet: bäst.

Jag tänkte lite på backsidan idag, Det vore intressant om man kunde ha Erixon-Moe som fjärde backpar och sedan köra med 3 övriga backpar med bara "klasslirare". Alltså inga halvhyffsade lirare som duger gott i ES utan klassbackar.

Skarin: Jag hoppas att Wennerberg blir kvar. Känns som om TIK gör bort sig om de släpper honom. En kille som kom mer och mer på slutet. Och med tanke på vilken taskig försäsong han nu fick iom benbrottet, så tror jag att det finns mycket mer att hämta ur honom.

Vad sägs om Mattias Carlsson som ny center då? Har producerat ganska bra framåt!

Skarin: Nu vet vi ju inte riktigt hur det blir med Hallin och Wennerberg.

T T: Det är helt klart oroande det du tar upp. Mycket talar ju för att Pyörälä, Axelsson och Robban skriver på. Det innebär att vi på 17 utespelare endast har två rightare i Styf och Moe. Två backar alltså. Dessutom saknas det lite av obekväma, fysiska spelare på forwardssidan. Hallin, Wennerberg och Nilsson har i alla fall varit just detta då och då.

Detta är och kommer bli mycket intressant. Hur som helst går det ju inte att vara det minsta missnöjd med värvningarna så här långt (om vi dessutom räknar med Pyörälä och Axelsson). Riktigt bra och intressanta spelare!

T T: Wahlberg bökade i alla fall in 42 poäng i MIF ifjol

Om Pyörälä, Axelsson och Robban skriver på så har vi elva forwards klara. Samtliga är leftare. Kan det vara en aspekt som Nubben väger in när han ska fylla de sista platserna?

Rooster23: Nej, det räcker med Sportbladet. Skippa Wahlberg, det känns som en Gahnvärvning.

RocknRolf2: Jag säger som när jag köper kvällstidningen: Båda!

Rooster23: Tja, hur låga är oddsen att vi kommer leta center när väl säsongen har dragit igång? Bättre att säkra upp så mkt som möjligt nu.
Wahlberg? tja, ptja. Jo, fan hellre än Erik Andersson

RocknRolf2: Aaargh! Första gången jag orkar in på hockeysnack efter den nesliga gm7.

Ska jag vara ärlig är även jag lite obekväm med det faktum att man satsar på en ung fjärdecenter typ Erik Andersson. Mikael Wahlberg från Malmö? 30 år, duktig tekare och gör alltid sitt jobb.

Hassan: Checking to the head, så han kan tacklas i alla fall.

Tycho: Ja såg det, jag tar tillbaka det jag sa, han var även med i Channel One i december,då han åkte ut på en 2+10:a i matchen mot Sverige som Sverige vann med 2-1......

RocknRolf2: Synd! Jag vill ha kvar Wennerberg...

Hassan: Han spelade SHG iaf...

Tjalle: Vet inte faktiskt..... på mif's sida går det bara att se att han spelade JVM 2002..... Men sen har man ju inte järnkoll på finskan, så man kanske kan hitta på deras förbundssida annars..... Med LANDSLAGSMAN kanske även menas juniorlandslagsman???

Känns bra, men detta har man vetat hela tiden, liksom Pyöräla osv. Nu vill man ha ett riktigt skrällnamn i form av en Back av klass, liksom en bra backup till Backlund som verkligen kan konkurerra om första spaden.
Några klassnamn som ingen har nämnt.
Har Nubben ett sånt ess i rockärmen tro?!

Laken: Finfint. Bra jobbat, även om det var ett väntat besked. Nu väntar vi väl bara in en kommentar från Frisco om den här värvningen.

RocknRolf2: Micke Wahlberg Malmö verkar vilja ha ett klubbyte är ine han center?? bland de bättre i Malmö även om det inte säger så mycket..

Wennerberg på gång till Löven. Skönt!

Tjalle: höstturneringar, typ

För övrigt är jag inte alls bekväm med att vi tappar en landslagscenter i Warg som inte ersätts. Oavsett hur grym Regin nu kan vara så kommer vi ha tveksam bredd på centersidan, i alla fall vara känsliga för skador.
Dessutom - är Regin grym är det garanterat sista året vi ser honom.
In med en ny rutinerad center på 2-3 års kontrakt tack.

Hassan: "Timrå IK kan idag meddela att man kontrakterat den finländske LANDSLAGSBACKEN Jyri Marttinen.". Jag har inte hittat någon uppgift om att han spelat i A-landslaget. Rätt eller fel?

Välkommen Jyri!
Bör bli bra. Antagligen ganska dyr. Han är dock knappast så dyr som han var i Malmö - spelarna utnyttjar så klart desperata klubbar. Jag är väl i och för sig liiite orolig efter Jyris Malmövisit... - och det faktum att de senaste två finska "spelande" backarna har varit besvikelser (Aalto och Kokko).
Har Nubben hittat rätt denna gång? Hoppas det.

Allt går som vi trott hittills i silly - bara att räkna in Pyörälä och Axelsson inom kort.

Bra förvärv med rötterna i en hyfsad finsk klubb...... Var faktiskt i Jyväskylä i helgen om nån ville anteckna.... Deras hall såg dock ganska liten ut.

Härliga nyheter, ett kanonförvärv tror jag! Känns skönt att få lägga till honom som klar under min profil.

Välkommen Jyri!

Ann: Känns mycket bra att Timrå får en finsk toppback.

Ann: Känns bra, ett riktigt bra nyförvärv.

Känns bra detta.....

En av våra bästa i slutspelet på g till löven?

RTS: Laakonen är inte på g till modo, ok?

actionleif: Snart gör dom klart med en gammal timråit nämligen Janne Lakoonen.
Återstå att se om han lyckas i sverige denna gång.

Basen: Ja, men han kommer.... Hoppas bara att han håller måttet i ett riktigt elitserielag också

Vi får hoppas att Timrå snart går ut med att Jyrki Martinen är klar.

Malmös klart bästa back vad jag kan förstå.

fighter: Sant, men jag skulle bli förvånad om han inte kom... Samma självklarhet från alla att kontraktet är klart. Som med Hynning.

htikare: Det skulle vara ganska förvånande enligt mig om VIK gått med på en sådan klausul.

Tycho: Han har skrivit på..möjligen då om han har nån elitklausul...

MoDo verkar få ett skapligt lag nästa år med många hemvändare.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1036746,00.html

JimmyH: Marcus Svensson i Oskarshamn skulle kunna bli en riktigt bra back-up. Flest nollor i allsvenskan under säsongen.

Tycho: Ok jag misstänkte det.För min egen del så är inget klart innan det står på hemsidan.

Swordster: Har inte han skrivit på för VIK ytterligare ett år eller var det bara prat att han skulle göra det?

Tycho: Berglund i VIK är uttagen till andra vmlaget. Nubben gör slag i saken!

fighter: Han räknar jag som klar... Dvs Timråit inte Malmöit. :)

actionleif: Nubben

General_Moisio: Magnus Sjöstedt?

actionleif: Nej en säker källa.

General_Moisio: Kjell Sandberg?

« · 867244 · »