Gorkyman: det skulle absolut inte vara någon större katastrof om han stannade kvar men själv ser jag hellre någon ny med lite mer potential (om man ser längre fram än nästa säsong)
dr-nix: Tycker nog att Pelle ska vara kvar. Gör mkt nytta med sitt trampande, då han ställer till oreda, samt ordnar fram power play, som vi tyvärr var dåliga på att utnyttja. Var ibland en av få som fortsatta trampa gasen i botten.
73Sjöbba: jo och visst bidrar han på sitt sätt men jag tycker som du att han inte utvecklats och därför skulle jag vilja att han rörde sig vidare, för hans egens skull. Känner han dock att han inte har den ambitionen har jag inget emot om han stannar dock.
dr-nix: Pelle har harvat på några säsonger nu utan att utvecklas i mina ögon och det känns som kanske det är dags att dra vidare. Men jag tvekar inte en sekund att han är skitviktig för laget med sin inställning.
73Sjöbba: att jag själv tog upp SSK hade mer att göra med att det är hans moderklubb (visst?!) så klubben kan väl inte vara helt ointressant för Per borde man tycka. Själv tycker jag han ska gå till en allsvensk klubb (om han inte stannar kvar i TIK dvs) där han kanske kan bli en av dom viktigare pjäserna.
TimråKlubban: Men gud! Fram med fler äldre bilder från resor etc! Vore grymt kul att kunna sammanställa något på tikare.se, finns garanterat mycket som ligger hemma i lådor hos folk.
pinus: Det stämmer bra det, mamma och moster var det som hoppade på bussen i Katrineholm. Kan det har varit du som sedan somnade i bussen och missade matchen? ;)
Hallin har stannat av i utvecklingen, jag tycker att han ska röra sig vidare för hans egens skull. Jag skulle rekomendera en klubb där han får en viktigare roll (det är väl det som talar mot att SSK skulle vara det optimala valet).
RocknRolf2: Jag är inte direkt "imponerad" av M.W precis men menar ändå att det fanns tecken o möjlighet till utveckling som också synts på senare hos M.W..inte att han är något mer just nu än för en fjärdekedja o visst saknar han en del klubbteknik..men han är (o var ändå under slutspelet behövd!!..) en fysisk spelartyp som det kan vara bra att ha åtminstone "en" av..
Men även Pelle som i o för sig åker mycket skridskor.. har mycket fastnat i sina regelbundna rundor runt kassen 3-4 varv.. tills han ofta tappar puck för att han har svårt att släppa pucken i tid...
Bara en åsikt liksom din...
Men kan det ju vara att han själv också behöver en nytändning..han har inte verkat så motiverad under seriespelet tycker jag som tidigare ..
htikare: Hellre Wennerberg än Hallin? Du kan bara inte mena allvar. Säg att du inte gör det tack!
mikenomad: Ja att Nilsson får gå råder det ingen tvekan om. Han var kvar ett år för länge i Timrå. Eller egentligen var han här 3 år för länge. Powerforward? haha! Wennerberg visade i några matcher i slutspelet att han kan bättre än han visat i tidigare typ 75 matcher i Timråtröjan. Skadan javisst, men hur många chanser ska en spelare få? kass i två år, det är motiv nog att kicka nån
mikenomad: Jag skulle hellre behålla Wennerberg som 12-13 forward.. (än tex. Pelle) Wennerberg han inte fick full chans pga. benbrottet förrän på slutet o då var han ju ganska kraftfull i sitt spel.
Pelle H. tycker jag däremot stått stilla i utvecklingen o var lika bra för 3-4 år sedan som nu..
Kan tänka mig tex. en fjärdekedja Robban, Erik Andersson/A.Larssson, Wennerberg.. Å andra sidan skulle man också vilja se en egenprodukt i Tik..Oscar Johansson kunna få en ev. 13 forwardsplats..
RocknRolf2: Mmmm...Nilsson kommer åtminstone inte jag sakna särskilt mycket. Är inte beredd att såga Wennerberg lika hårt som du dock. Han hade faktiskt otur med skadan inför denna säsongen, var hårt på G annars. Tycker det är lite den han har visat i slutspelet efter att ha börjat hitta tillbaka till formen efter sitt långa speluppehåll.
Vad tycker du förresten om R: Jonsson? Känns inte som en helfel värvning om du frågar mig...:-)
Nejnej, Inte Wennerberg! Några bra matcher kompenserar inte två usla år. I så fall borde ju typ alla spelare få vara kvar i Timrå. Alla kan väl vara bra nån ynka gång.
Bort med Nilsson och Wennerberg (Löven?).
Kvar med Nyllet tack. In med en ny bra center annars kommer vi få gå på jakt under säsongen, som vanligt
TIKbiff: No, no! Ingen ångermanlänning! En Timråbo i grunden. Visserligen smålänning i dag. Erik Björk som körde hämtade upp honom som ensam påstigande i Gävle. Han har varit tränare för en av Timrås nuvarande spelare. Nu tror jag att du tar det.
htikare: Precis... Det är ju Wennerberg ett bra exempel på! Han tycker jag personligen har "köpt" sig ett år till pga sitt slutspel. Men vi får väl se vad Nubben och Tränartrojkan har på "G"... Hoppas dock på lite tyngd läs tuffhet, se bara på Linköping. Det är bara att konstatera att lag med rätt mix av "lirare" och "brunkare" klarar sig bäst...
Baker: jag menar inte direkt att Robban tacklas men att han kan o vill slita vid sarg..ta emot tacklingar men ändå komma ut o vidaremed puck tack var sin energi konstanta skridskoåkning o rörelse det är robban för mig. jobbig för motståndaren trots att han inte är "tung"..
M.Nillson tex. som en brunkare gick ju ofta hårt in med kropp men kom sällan ut med pucken i behåll...då blir brunkandet inte så effektivt så jag menar att det inte bara är kilona kroppsvikt som avgör närkampsspel..det är en del av det.
htikare: Robban bra på kroppspel?? Jag har då aldrig sett en tackling som han har utdelat... Däremot är han jävligt bra på att reta gallfeber på folk... Tycker att Robban skall vara kvar inget snack om annat, men jag skulle även vilja ha in en eller två Morrisson/Manderville typer som kan stå upp när det blir såna matcher!!!
TIKbiff: jo och jag har själv haft pappa Enström som tränare en gång, Den trevligaste Nolaskogaren jag känner. Lill Tobbe som vi kallade honom var ofta med på träningen, liten men snabb som få.
htikare: Stefan, Roger och minstingen Tord Elvenes. Undrar om den senare var med i elitserien med Rögle?
Vi har ju våra egna Tord, Tomas och Anders Nänsén. Tord och Tomas spelade förvisso inte i elitserien samtidigt eller ens i samma lag samtidigt. Fjudas var inte ens nära eliten. En fin merit som den senare dock har är att han mig veterligen är den ende spelare i Sundsvall Hockeys A-lag som åkt på supporterresa med Timrå supporterklubb samma säsong han var en bobcat. Finns ju många TIK:are som spelat i bobbs genom åren med Fjudas får nog första pris i engagemang för moderklubben.
El Maco: Känns ändå bättre än motsatsen att ha övervägande brunkare o inga snipers.
Robba är ingen grovis men ändå bra på kroppspel tack vare sin vilja...ja i år efter diskbrocket var han väl ite försiktigare men om han nu får vara hel o försäsongsträan ordentligt så tllför han mycket trots sin "Ickegrovhet"
Sanny där bak hyfsad i fysikspelet dock lite mer återhållen än förr..Men i övrigt längst fram kan jag hålla med dig att nån "halvdestruktiv" anfallare skulle kanske behövas till...annars får de som är bygga muskler över sommaren dom är ju de flesta unga o utveckligsbara även på det området.
htikare: Jag är skeptisk. Ledin lämnar enligt uttalandena FBK för att han vill ha en annan mer offensiv roll. Ingen vill ha Ledin för hans offensiv utanför hans destruktiv eller vad man nu ska kalla det. Är väl LHF och lag som DIF eller SSK som borde gå efter honom.
I och för sig kanske vi kommer lida av kronisk brunkarbrist i vinter i takt med att det fylls på med lirare.
sundsvallare93: En Lance Ward-typ, med större hjärna än Mr Lance i HV då, en polis och "köttespelare" behöver TIK oxå precis som de galanta spelare Nubben hittills har vaskat fram... Nu lämnar Mange Nilsson, kanske oxå Hallin TIK. Vi behöver "köttespelare" och polistendenser...
Jag vet en obstinat jävla "köttespelare" med polistendenser som älskas i sitt eget lag men hatas av alla andra... Ja, jag har hatat, men oxå beundrat Per Ledin... Nubben, Ledin lämnar nu FBK, har Du agerat eller finns det andra "köttespelare" med polistendenser på G...?
Helg Ernest: Vore bra om vi fick Johan A.s bror Erik andersson iår född 86.och gärna året därpå den 3:e brodern Oscar A. han verkar gå i samma fina hockeyfotspår .43 poäng på 40 matcher i div1..
Han är 88:a och dessutom rightare..Vore kanske rekord med tre bröder i samma elitklubb undrar om det hänt tidigare? ni med koll..två bröder kommer man ju på i flera klubbar tidigare Börje o Stig S. Bröderna Sedin osv. men tre st. har det hänt?