1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600375 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
lungan: Själv vet jag inte riktigt hur lovande den här Larsson igentligen är men dom andra två tycker jag också man bör (Erixon iaf) ge kontrakt.

dr-nix: De blev lite fel kom jag på nu nej det du säger stämmer, jag skrev lite konstigt mena att Larsson Erixon och johansson bör få kontrakt men inte vara med i den slutliga truppen så även jesper backlund, men att de kliver in om de behövs spelare vi skador. Lika bra att börja rusta för de nu i och med de som hände denna säsong!

epa: ja men jag tolkade ditt inlägg så att ryktena var tagna ur luften, tror dessutom inte att Sjödin kommer byta klubb.

lungan: tvivlar på att Larsson har kontrakt med TIK med tanke på att han enligt dagbladet håller på att fundera på om han ska gå til IFSH eller någon annan allsvensk klubb (och ska ge besked idag tydligen)...

Sedan kan det vara att jag missat något men sedan när blev officiellt att Erixon och Johansson har fått kontrakt?!

A - Laget 2007-2008

Målvakt (1av2)
1.Johan Backlund
2.
3.Jesper Backlund - Junior men har A-lags kontrakt!

Backar (7av9)
1.
2.Kimmo Lotvonen
3.Sanny Lindström
4.Jyrri Marttinen
5.Robin Jonsson
6.Per Styf
7.Petri Kokko
8.Erik Moe
9.Sebastian Erixon - Junior men har A-lags kontrakt!

Centrar (4av5)
1.Riku Hahl
2.Peter Regin
3.Johan Andersson
4.Erik Andersson
5.Alexander Larsson - Utlånad till Sundsvall men A-lagskontrakt!

Forwards (6av9)
1.Timo Pärssinen
2.Jonathan Hedström
3.
4.Fredrik Hynning
5.
6.Oscar Sundh
7.Björn Svensson
8.Anton Axelsson
9.Oscar Johansson - Junior men har A-lags kontrakt!

Vad saknas?
En målgörare av rang! (Mika Pyörälä) Forward Nr:3
En Komplett back! (Tommy Sjödin) Back Nr:1
En Spelare med Rutin! (Robert Carlsson) Forward Nr:5
En En hungrig Målvakt! (Magnus Åkerlund) Målvakt Nr:2

Med detta lagbygge, så ska vi väll ändå kunna nå Topp 4:a!

Knylan: Dags att börja använda gummi kanske?

Skarin: För att inte tala om Stillman i Hepatit71.

T T: Och Peo Larsson har ju för vana att röra vid spelare som Nubben redan varit på.

Shadar Logoth:

Nej, det hade jag inte. Jag trodde faktiskt att det var kortare tid än så. Blev tvungen att kolla upp det.

Tenkrat har väl inte vi utrymme för längre. Synd.

Micke Leverfläck känns som en typisk Skellefteåvärvning, dvs ungefär som en Leksandsvärvning.

knaskamilla: Tackar...bra koll märker jag... :-)

Shadar Logoth:

Tre år som junior. Sex år förra omgången i A-laget och så två år nu.

knaskamilla: Hur många år hade han spelat o modo...10-15år?

Shadar Logoth:

Lite klantigt att skriva kontrakt så att de var tvungna att meddela innan slutspelet var över. Men de tänkte väl inte så långt för två år sen...

FM: Låt så vara, det är respektlöst i vilket fall som helst.

FM:

Att det just är moodoo som gör en sån här grej denna gång spelar ingen roll i sammanhanget..Fast jag tycker mycket mindre bra om den skitföreningen allra helst deras mycket blåsta supportrar..(Det finns få undantag)

Att vara lite mer rakryggad var det jag var ute efter..

Tror du inte att en spelaren som just har fått reda på att han inte får fortsätta att han skulle ta chansen att visa att ledningen gör fel??

Även att han skulle spela för att få ett kontrakt i ett annat lag??

Många frågor blir det och så få svar..Jag hoppas att TIMRÅ IK aldrig hamnar i denna sits någongång..

FM: Håller med dej helt och hållet.

Shadar Logoth: Men är ni inte läskunniga idag eller va är de för fel på er ??? Modo skickade ett MAIL till hans AGENT.

FM: Är det inget konstigt med att säga upp en gammal trotjänare via sms....??

Herregud vilka mesar det finns...

gud: Ja men de är ju lite hårt att göra de inför 6:e ev 7:e finalmatchen va ?
- Du Micke,vi säger upp ditt kontrakt men kör hårt på matchen....

Hade de inte meddelat agenten före den 15:e så hade de ju varit tvugna att betala lön ett år till ju. Tycker media är fördjävla bra att blåsa upp grejer ibland.

Tycker du att Timrå skulle meddelat sina lirare som inte får vara kvar mitt under slutspelet tex ? Sen är de ju lite speciellt eftersom de i fallet Micke P handlade om ett tredje sk optionsår.

HUr mkt jag än hatar Modo så kan jag inte se att de kunnat agera på annat sätt.

FM:

Tuff värld..

Men kanske lite mer stake att göra en sån grej rakt i ansiktet än att smsa??..Med tanke på att snubben ändå är en trotjänare..

Man kan vända på det och skriva att om Timrå IK hade gjort så på tex Robban så hade allafall inte jag blivit glad..

FM: Har lärt mig att läsa en hel artikel nu!
Micke P har varit i Timrå förr, nåt att ha?

thha: HUr tycker du annars att de skulle gjort då ? Sagt de till han före 6:e matchen eller ? De kunde ju bara säga upp kontraktet fram till den 15:e april. TYcker inte de ´var nått konstigt med det.

Nu har MoDo gjort en Brynäs!!!
Bisset via sms!!

Kan någon informera lite om status på Sjödins familj för en novis?

Generellt kan sägas att har man barn i åldern ~ 8-18 så brukar inte flyttar vara så populära.

General_Moisio: Det skrev jag inte. Framtiden visar väl hur det blir ;)

epa: okej alltså bara lösa rykten med andra ord.

General_Moisio: Man måste kunna läsa mellan raderna och ha lite kontakter för att förstå (veta) det här med Tommy Sjödin ;)

Pucken: Jag hade gärna sett en till center som 13 forward som kan gå in och göra jobbet när det behövs. Jag tror A. Larsson hade varit billig lösning på det. Men som ordinarie? Nej!
Blir han kvar hos Bobbarna kan vi låna han om det skulle behövas vid ev centerskada...

Tjalle: Det är bra det,han platsar inte.

Och ALEXANDER LARSSON tycks vi kunna avskriva som aktuell för Timrå.

Varför denna diskution om Tommy Sjödin? vart kommer ryktena ifrån?

El Maco: Du kan väl byta jobb som alla andra knegare? =)

El Maco: "Rödvit linje mot Kovland står tyvärr för närvarande stilla på grund av växelfel i Alvik..."

Ambroo: Hoppas du har rätt ang Sjödin! Såg iaf Hussen och Mikael Andersson stega av tåget i Gävle runt 14 igår med en massa hockeyklubbor och trunkar - de kanske var en present till Sjödin=P

Tydligen så är det familjeförhållanden som håller på att ändras lite om man säger så. Har varit på gång flera år men nu är det tydligen på allvar.

42 år eller inte, ett fint nyförvärv är det i alla fall.

Ambroo: Vore ju extra skitkul om du som vanligt hade rätt!!!

Tycho: När dom byggt ut Tunnelbanan till Kovland så gärna. Så långt till jobbet nu.

El Maco: Ja, jag hade ju själva hockeyspelandet som grabb och tonåring att tacka för det intresse som skapades. Dock så var väl detta inte precis av det brinnande slaget riktigt än då man som 10-åring gick och såg när hemmalaget fick spö av Björklöven med 0-10 i Timrå Isstadion säsongen 1981/82.
Det var som du säger, först när man lev lite äldre och när man hade vuxit ifrån sin gamla Zündapp KS50 på allvar som det riktigt fanns utrymme för något annat. Från Jocke Nilsson-året och framåt missades det inte många hemmamatcher, nej. De var alla gånger lätträknade.
Från 1995/96 när vi återtog namnet Timrå IK och fram t.o.m säsongen 2002/03 så missade jag nog endast en period av hockey hemma i ladan, när jag tänker efter. Det var en match mot HV 71 säsongen 2000/01 där vi förlorade den första perioden med 0-4 (den period som jag missade, p.g.a jobbplanering), men som vi ändå lyckades vända och vinna, med 6-5. Hmm.. vändingar mot HV på hemmais känns visst igen..

Ja, jag är svag för detaljer, jag vet, men brinner man för något på samma vis som för Timrå IK så blir engagemanget på det här planet.
Åldersnoja, vem får inte det? Vi får väl se hur länge man klarar av att hålla sig ifrån att flytta hemöver igen...

El Maco: Dags för dig att flytta hemöver också? =)

Dream Team: Samma för mig, hängde med farsan och såg en hel del men långt ifrån allt som jag minns det. Sen om det var att Jocke kom till klubben eller att jag själv blev äldre som gjorde att det blev mer allvar 1987 men från the arrival of Jocke Nilsson till jag ryckte in i lumpen fem år senare missade Maco nog max fem hemmamatcher.

Och nu får jag sån där åldersnojig. Shit vad länge sedan jag flyttade från Kovland. Jag som är så ung.

El Maco: jo, visst är det kusligt :P

JimmyH: Ambroo har verkligen byggt varumärke när han kan slänga in en oneliner, logga av och alla bara: Vadå? Vadå? Vadå?

Skarin: Vi borde även kunna göra lite merförsäljning på karln också.

Går vi till tex SM-final så är en kortsiktig värvning ganska bra tex.

Sedan så får väl klubben sälja lite Tommy-tuggummi i kioskerna eller något för att dra in extra pengar.

Nej, nu svallar jag visst iväg här. Han är ju inte klar än.

Är det någon som kommer ihåg vilket nummer på tröjan som Tommy Sjödin hade i Timrå? Var det tröja #7 även där? Under åren i mitten av -80-talet var jag bara en ströbesökare på matcherna. Det var först från 1987 och framåt iom de riktigt tunga nyförvärven med t.ex jocke Nilsson som jag blev en mer frekvent åskådare.

Skarin: Då blev det långsiktigt helt plötsligt.

GävleLasse: Kortsiktigt, japp. Men sen går han in i vår organisation. Där lär han kunna göra en hel del nytta.

JimmyH: "Om ni tappar honom så skulle jag vilja var ni kan hitta en spelare med den klassen, pondusen, erfarenheten och med dem ledaregenskaperna som han besitter."

Äh vi har ju alltid Daniel Johansson, han kommer förmodligen snitta 35 minuter/match kommande säsong :)

GävleLasse: Såvitt jag kan se så baseras ryktet på personliga familjeförhållanden. I såna lägen kan man inte utesluta någonting, men
att han helt plötsligt av sentimentala eller andra skäl vill "sluta cirkeln", håller jag för mkt osannolikt.

« · 873563 · »