dr-nix: De blev lite fel kom jag på nu nej det du säger stämmer, jag skrev lite konstigt mena att Larsson Erixon och johansson bör få kontrakt men inte vara med i den slutliga truppen så även jesper backlund, men att de kliver in om de behövs spelare vi skador. Lika bra att börja rusta för de nu i och med de som hände denna säsong!
lungan: tvivlar på att Larsson har kontrakt med TIK med tanke på att han enligt dagbladet håller på att fundera på om han ska gå til IFSH eller någon annan allsvensk klubb (och ska ge besked idag tydligen)...
Sedan kan det vara att jag missat något men sedan när blev officiellt att Erixon och Johansson har fått kontrakt?!
Centrar (4av5) 1.Riku Hahl 2.Peter Regin 3.Johan Andersson 4.Erik Andersson 5.Alexander Larsson - Utlånad till Sundsvall men A-lagskontrakt!
Forwards (6av9) 1.Timo Pärssinen 2.Jonathan Hedström 3. 4.Fredrik Hynning 5. 6.Oscar Sundh 7.Björn Svensson 8.Anton Axelsson 9.Oscar Johansson - Junior men har A-lags kontrakt!
Vad saknas? En målgörare av rang! (Mika Pyörälä) Forward Nr:3 En Komplett back! (Tommy Sjödin) Back Nr:1 En Spelare med Rutin! (Robert Carlsson) Forward Nr:5 En En hungrig Målvakt! (Magnus Åkerlund) Målvakt Nr:2
Med detta lagbygge, så ska vi väll ändå kunna nå Topp 4:a!
Att det just är moodoo som gör en sån här grej denna gång spelar ingen roll i sammanhanget..Fast jag tycker mycket mindre bra om den skitföreningen allra helst deras mycket blåsta supportrar..(Det finns få undantag)
Att vara lite mer rakryggad var det jag var ute efter..
Tror du inte att en spelaren som just har fått reda på att han inte får fortsätta att han skulle ta chansen att visa att ledningen gör fel??
Även att han skulle spela för att få ett kontrakt i ett annat lag??
Många frågor blir det och så få svar..Jag hoppas att TIMRÅ IK aldrig hamnar i denna sits någongång..
gud: Ja men de är ju lite hårt att göra de inför 6:e ev 7:e finalmatchen va ? - Du Micke,vi säger upp ditt kontrakt men kör hårt på matchen....
Hade de inte meddelat agenten före den 15:e så hade de ju varit tvugna att betala lön ett år till ju. Tycker media är fördjävla bra att blåsa upp grejer ibland.
Tycker du att Timrå skulle meddelat sina lirare som inte får vara kvar mitt under slutspelet tex ? Sen är de ju lite speciellt eftersom de i fallet Micke P handlade om ett tredje sk optionsår.
HUr mkt jag än hatar Modo så kan jag inte se att de kunnat agera på annat sätt.
thha: HUr tycker du annars att de skulle gjort då ? Sagt de till han före 6:e matchen eller ? De kunde ju bara säga upp kontraktet fram till den 15:e april. TYcker inte de ´var nått konstigt med det.
Pucken: Jag hade gärna sett en till center som 13 forward som kan gå in och göra jobbet när det behövs. Jag tror A. Larsson hade varit billig lösning på det. Men som ordinarie? Nej! Blir han kvar hos Bobbarna kan vi låna han om det skulle behövas vid ev centerskada...
Ambroo: Hoppas du har rätt ang Sjödin! Såg iaf Hussen och Mikael Andersson stega av tåget i Gävle runt 14 igår med en massa hockeyklubbor och trunkar - de kanske var en present till Sjödin=P
El Maco: Ja, jag hade ju själva hockeyspelandet som grabb och tonåring att tacka för det intresse som skapades. Dock så var väl detta inte precis av det brinnande slaget riktigt än då man som 10-åring gick och såg när hemmalaget fick spö av Björklöven med 0-10 i Timrå Isstadion säsongen 1981/82. Det var som du säger, först när man lev lite äldre och när man hade vuxit ifrån sin gamla Zündapp KS50 på allvar som det riktigt fanns utrymme för något annat. Från Jocke Nilsson-året och framåt missades det inte många hemmamatcher, nej. De var alla gånger lätträknade. Från 1995/96 när vi återtog namnet Timrå IK och fram t.o.m säsongen 2002/03 så missade jag nog endast en period av hockey hemma i ladan, när jag tänker efter. Det var en match mot HV 71 säsongen 2000/01 där vi förlorade den första perioden med 0-4 (den period som jag missade, p.g.a jobbplanering), men som vi ändå lyckades vända och vinna, med 6-5. Hmm.. vändingar mot HV på hemmais känns visst igen..
Ja, jag är svag för detaljer, jag vet, men brinner man för något på samma vis som för Timrå IK så blir engagemanget på det här planet. Åldersnoja, vem får inte det? Vi får väl se hur länge man klarar av att hålla sig ifrån att flytta hemöver igen...
Dream Team: Samma för mig, hängde med farsan och såg en hel del men långt ifrån allt som jag minns det. Sen om det var att Jocke kom till klubben eller att jag själv blev äldre som gjorde att det blev mer allvar 1987 men från the arrival of Jocke Nilsson till jag ryckte in i lumpen fem år senare missade Maco nog max fem hemmamatcher.
Och nu får jag sån där åldersnojig. Shit vad länge sedan jag flyttade från Kovland. Jag som är så ung.
Är det någon som kommer ihåg vilket nummer på tröjan som Tommy Sjödin hade i Timrå? Var det tröja #7 även där? Under åren i mitten av -80-talet var jag bara en ströbesökare på matcherna. Det var först från 1987 och framåt iom de riktigt tunga nyförvärven med t.ex jocke Nilsson som jag blev en mer frekvent åskådare.
JimmyH: "Om ni tappar honom så skulle jag vilja var ni kan hitta en spelare med den klassen, pondusen, erfarenheten och med dem ledaregenskaperna som han besitter."
Äh vi har ju alltid Daniel Johansson, han kommer förmodligen snitta 35 minuter/match kommande säsong :)
GävleLasse: Såvitt jag kan se så baseras ryktet på personliga familjeförhållanden. I såna lägen kan man inte utesluta någonting, men att han helt plötsligt av sentimentala eller andra skäl vill "sluta cirkeln", håller jag för mkt osannolikt.