RTS: Allvarligt talat vad ska sjödin göra i timrå en säsong? nej han kan stanna i brynäs hans säkert sista säsong.Det ryktet var nog bara ett aprilskämt,några gick säkert på det andra inte.Ok det är duktig kille men tror inte att han skulle göra sig själv rättvisa i timrå.
Baker: Tror tanken är att vi ska mer åt hållet att vara ett mer spelande lag och mindre checkande. Dvs mer VF och mindre Luleå(iaf innan Learner).
De killar vi har som gör skitjobbet blir Björn Svensson, Oskar Sundh, Robban och ev Nylander. Jag tror det är bra att antalet grindare minskas, enda sättet vi på allvar ska kunna slåss om ett SM-guld i framtiden. Dock kan inte alla av den typen försvinna...
Kongo: Tänkte inte på det...att han är "förs(t)svenskad" men Du kanske har rätt en del supportrar fån andra lag hackar ju på Tik för att vi har så många finländare så där blev det ju en mer utblandad då..
Som vanligt har vi inga som tar hand om "grisspelet"...
Vem ska ta skiten framför målet ? Vem ersätter Nilsson, Hallin, Wennerberg? Förstår inte hur Nubben tänker, men någon härinne kanske kan förklara för mig...
RocknRolf2: Samtidigt måste du väl erkänna att de är en kittlande tanke att ha både Pebbens och Micke Nylanders Små bröder i laget, över en längre tid. Tänk om dom vill avsluta kariären med att spela med sina bröder
Knylan: "Jag tror ärligt talat att så ICKE är fallet. Men jag håller med, risken för att han återigen torskar på en skada är lika stor som att Helg Ernest kommer bjuda på åtminstone en festlig felstavning inom den närmsta framtiden."
Jag säger bara "vart/blev!"
Sopa din egen bro innan du attackerar dyslektiker!
De eviga blåmärkena på Timråsjälen som vi åstadkom när vi dängde upp er i kvarten. På dessa brukar vi bonka med denna trumstock. På så sätt förblir de ömma. Dessa blåmärken kommer aldrig att gå bort. När jag träffar en Tik behöver jag aldrig mer säga något. De förstår vad vi menar.
Nu var det ju inte det jag syftade på, men det är bra att du erkänner att du hänger här. Och ja jag förstår att du vill ha lite trevlig omväxling i stället för att bara leva på "The dark side" så du är välkommen hit för att andas.
Jag tänkte mer på det faktum att det kändes overkligt att en Modoit citerade Nietzsche. Till skillnad från oss Tikare som är både vackra och intelligenta.
Det handlar om identitet nämligen, vår egen, MoDos identitet. Människan visar vilken den är genom att markera vad den inte är, om vi inte har någon lillebror, hur ska vi då veta att vi är storebror? Det är därför jag tittar in då och då. Det är viktigt att veta vilka man tillhör och vilka man inte tillhör, vi och dom. Timrå är dom andra, de som exkluderas. Timrå är lillebror.
Simmalugnt: Min dröm är en back som spelar utan visir egentligen, sen får han vara kass om han vill. Men så länge han/hon spelar utan visir så är jag nöjd.
Hoppas du har rätt om Lotvonen, för när han är hel så är han RIKTIGT bra.
Men Sjödda i all ära, Skulle hellre ta Aki Berg, den bästa back jag har sett i Timråtröjan....(Ja, Lill-Strimma dog innan jag föddes.) men han hade väl förlängt med TPS?
Simmalugnt: Som sagt, jag instämmer gällande Koskinen men litar ändå på att Nubb & co tagit ett riktigt beslut. Lotvonen tror jag inte är så skadebenägen som alla vill få det att framstå, även om det är svårt att låta trovärdig när han bara lirat 42 matcher på två säsonger.
Men, det hade varit lajbans med låt säga Torgny Sjödin.
Simmalugnt: Jag avvaktar kommande säsong för att avgöra huruvida hans skador beror på att han är skadebenägen, eller om det bara varit extrema tillfälligheter som spelat in. Vi kommer förmodligen inte ha samma skadehelvete kommande säsong, och således inte heller behöva belasta dom bästa spelarna lika hårt som föregående. Det är svårt att liksom kalkylera med skador, även om man mycket väl vet om att dom alltid uppstår.
Han verkade ha en tung säsong 03/04 men säsongerna före och efter i Finland så verkade det ändå som att han medverkade i merparten av matcherna. Nu återstår det ju dessutom att se vilka men han får av knäskadan.
"Kimmo Lotvonen har haft stora skadeproblem hela säsongen. En krånglande magmuskel höll honom borta från spel in i november. Sedan dess har han hunnit med tolv matcher och fyra poäng."
Knylan: Lotvonen var dessutom magmuskelskadad en längre tid i Leksand..
och det är bara att nu hoppas att det sista ingreppet i knäet hemma i finland gör susen men det var ju enl. rapport en lång rehab.som gällde först innan han överhuvudtaget kunde börja köra upp styrkan i det benet har jag för mig..så nog skulle vi behöva en 9:e stabil etablerad back till..det känns hårt att lägga det ansvaret på Sebastian Erixon om våra finska "krappar" inte håller ihop.
Men nog unnar man Kalle K. en bättre avslutning på sin karriär i Tik än årets och att han både som spelare och person är en sammanhållande "finlandssvensk" länk i laget skall nog inte underskattas..plus hans förmåga att stötta dom unga och nya spelarna..vi har ju många sådana.
Simmalugnt: Jag vill inte tro att Lotvonens skada var något man kunde förvänta sig och som var väntat, som sagt så berodde hans skadefrånvaro i Leksand på ett hjärtfel och inte på något ledband eller liknande. Dessutom så är han ju "bara" 31, vilket väl inte känns speciellt gammalt om man ser till att han är back.
Men nu handlade det om Koskinen, och ja, han måste betyda oerhört mycket för laget.
Det är klart att de inte har "missat" det. Det som gör mig orolig är att det känns som ett kvitto på att man blundar och resonerar att säsongens skador bara var otur.
Hahls skada var maximal otur. Koskinens och Lotvonens var det inte. Just där kommer vi åter igen att få ge oss ut och jaga backar(som oftast håller medioker klass) mitt under säsongen.
RocknRolf2: Tycker inta att Timrås spelare gjorde nån sämre insats än nån annan. Men Wargs hjärnsläpp var inte vidare klyftigt.. men så har han ju ritat på för Modo oxså.
Simmalugnt: Det jag menade, och dessutom skrev, var att det är hjärndött att resonera som om ledningen helt enkelt missat att Koskinen varit rejält skadedrabbad senaste åren. Tror du Kent Nubb sitter och läser detta nu och brister ut i ett "men helvete, just ja! Hur fan kunde jag missa en sån sak? Aja, nu är det ju för sent..."
Jag tror ärligt talat att så ICKE är fallet. Men jag håller med, risken för att han återigen torskar på en skada är lika stor som att Helg Ernest kommer bjuda på åtminstone en festlig felstavning inom den närmsta framtiden.
mrchong: Lotvonen var inte skadad i den bemärkelsen att det var ryggen eller något liknande som krånglade utan det var väl hjärtmuskelinflammation har jag för mig. Innan dess så var han riktigt bra enligt Leksandsfolket, och det var väl en bidragande faktor till att han vart värvad hit.
Hade säsongen som gick varit en "normal" säsong så är det inte lika säkert att han åkt på den skadan som han fick, det handlade säkert en hel del om stor belastning också i samband med att fler och fler vart skadade och hans istid då också ökade mer och mer.
Man får iaf hoppas på att så är fallet, och i Koskinens fall så får man väl lita till ledningens omdöme tills något bevisar motsatsen. Att resonera i stil med "men har dom inte märkt att han varit i stort sett skadad mer eller mindre konstant senaste tre åren" är tämligen hjärndött. Jag hoppas och tror att man verkligen vet vad man gör.
the_table: lyssningstips i början då Sanny berättar anekdoter om forna lagkamrater Massa time-outer, crippe, krykov, Nordgren med flera Sen blir det fbk, då kan ni stänga av