htikare: Nån som vet om Anton tränar med Timrå nu ? Om de är så nära att han ska bli pappa En tanke kan ju va att han blir kvar fram till Jul i första hand så dom hinner vänja sig i de nya familjelivet
Mappe: Jag tänker som Du ..om Antons tjej skall föda i juni... första barnet så måste det vara en stor omställning att så snart åka över till staterna o bo själv medans Anton är ute på road trips..
Varför inte stanna ett år till i Tik ev. kanske utlånad från Toronto med vesäntligt höjd lön även i Tik och sedan åka nåt år senare...en önsketanke men iallafall en "bomb" för vilken backuppsättning vi skulle ha då!
RocknRolf2: Det är vad jag har hört också...men av erfarenhet har jag lärt mig att "i princip klart" kan betyda i princip...nada. Så jag är böjd att hålla med föregående skribent, inget är klart förrän det är officiellt på timraik.nu.
jonmannen: Tenkrat (och Pyörälä) får lite istid, men jag tycker båda har skött sig bra. Tenkrat jobbar bra och har ett bra skott. Pyörälä kämpar också på bra. i Timrå kommer båda ha mer än dubbelt så mycket istid så det blir en helt annan sak.
jonmannen: Det känns bra att dom Pyrre och Tenkrat är lite anonyma annars kanske NHL blir intresserade..sedan tror jag dom är rätt bra iallafall.. Såg andå lite av Tenkrats dragningar o att han är rightare gör dragningarna lite avigare.. typ Strålmans.. jag tror han vore bra att få i Tik.prislappen är naturligtvis lite hög..
mattias - 74: Ja, man kommer knappast att använda någon enda spelare som har minsta lilla känning av skada i kvällens match. Hedströms skada verkade inte allvarlig utan man tar helt enkelt det säkra före det osäkra.
actionleif: Haha ja kanske det, då har nog Pyörälä fått liknande order för igår var han tämligen anonym. Iosf hade han ju begränsat med istid i 4:e linen men ändå... en stor spelare kan leverera då också och en ännu större kan göra hela sin line giftig
jonmannen: Det kanske är på befallning av Nubben o co som Tenkrat spelar dåligt, tänker då på liknande order som Zlatan fick när han skulle värvas från Ajax till Juventus
RocknRolf2: Håller helt med..satsa större pengarna på en vass forward istället för Tommy typ P.Tenkrat ..då har vi så pass bra anfallstrupper så det borde passa perfekt att skola in Sebastian Eriksson i A-truppen istället han behöver ju få chansen att få utvecklas av att få speltid..tempot i eltserien osv...precis som vi sett när det gäller de andra yngre ..Strålman..Sundh Moe osv.
dr-nix: Vad jag förstått så splittras ersättningen över de fyra senaste säsongerna. Han har en i Timrå = 1/4 och tre i Leksand = 3/4. Skellefteå kammar noll.
Sjödda eller inte Sjödda kvittar egentligen i mina ögon. Visst vore det kul att ha en profil som honom i laget, men samtidigt vore det kanske bättre att spara pengarna till något annat. Vi har redan en jämn backuppsättning och frågan är om en tjurig Sjödda verkligen skulle acklimatisera sig och kunna ladda om efter allt som hänt.
En ny keeper verkar ju däremot kunna bli aktuellt, tyvärr. Nåväl, det går väl alltid att hitta nån, med rätt pengar. Drar Backlund får vi i alla fall en extra slant till det (klen tröst).
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer