1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600143 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Foyn: Hehe. 2-2

Jag håller med Boorken. Hedström har inte varit bra på hela turneringen.
Här han slut ???

Foyn: Det skulle ju tydligen vara nån svensk förmåga som skulle få Tenkrat att likna...ja, vad var det Ambroo sa? Nått löjligt var det i alla fall.

Dream Team: Det tror jag inte...

Foyn: Blev han klar under matchen han spelade med sitt Tjeckien mot Ryssland alldeles nyss?

Hejsan... Jag hörde från en hyffsad säker källa att Tenkrat nu var klar för Timrå.

Tvåtallar: förutom att han spelar VM nu då förstås

htikare: Nån som vet om Anton tränar med Timrå nu ?
Om de är så nära att han ska bli pappa
En tanke kan ju va att han blir kvar fram till Jul i första hand så dom hinner vänja sig i de nya familjelivet

htikare: Ja helt klart.Familjen går alltid först.det är bara att hålla tummarna.

Mappe: Jag tänker som Du ..om Antons tjej skall föda i juni... första barnet så måste det vara en stor omställning att så snart åka över till staterna o bo själv medans Anton är ute på road trips..

Varför inte stanna ett år till i Tik ev. kanske utlånad från Toronto med vesäntligt höjd lön även i Tik och sedan åka nåt år senare...en önsketanke
men iallafall en "bomb" för vilken backuppsättning vi skulle ha då!

T T: En hyfsad bomb vore ju att Strålman stannar ett år till i TIK. Det skulle göra mig MYCKET glad.

Mappe: Men med Ambroos varudeklaration krävs det ju typ Zäta eller Daniel Alfredsson...

T T: Dick?

actionleif: Challe kanske plockar med sig Bremberg och Hörnqvist? Det skulle sitta ok.

T T:Kanske Zäta kommer hem, även fast Emma verkar trivas i Detroit..

www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1063035,00.html

" Så smäller det snart och det kommer förmodligen att få Tenkrat att framstå som blötkrut... Här pratar jag äkta svenska grejer med sting!"

Jag kan inte komma på ett realistiskt namn hur mycket jag än anstränger mig. Ambroo, för fan...

Hej alla glada.
Glöm inte bort att det är årsmöte ikväll kl 18:00 för SK på E.on.

T T: Hockeyligan: "Under sin första säsong i Medelpadsklubben blev det fysiskt spelande backen nominerad till priset Årets Rookie."

Svebba tycks ha bestämt sig...

T T:
Ja, mig imponerade han på iaf. Vad Backlund visade igår tycker jag inte att jag har sett tidigare. Igår var han grym.

250kg kärlek: Apropå Jonte Hedströms lätta skada så beskriver "Hovan" den lite hemlighetsfullt att den är "Norr om naveln".........:)

BÅG verkar inte satsa över hövan på en seger i kväll. Det innebär kvartsfinal mot Slovakien på onsdag 18.15. SK har årsmöte 18.00...:(

Djurgården ser ut att ha tänkt till lite också. Man byter ut Globen mot Hovet. Ett klokt beslut. Nu lär det bli mer lapp på luckan än tidigare.

För övrigt har det varit kul att läsa alla kappvändare i dag...

mikenomad: "inget är klart förrän det är officiellt på timraik.nu."

Inte ens det räcker numera. Det är inte klart förrän NHL har sagt sitt...:(

mikenomad:
vad jag har hört så har Tenkrat fått ett rätt bra erbjudande från NHL som han överväger,men om han inte tar det så blir det Timrå.

RocknRolf2: Det är vad jag har hört också...men av erfarenhet har jag lärt mig att "i princip klart" kan betyda i princip...nada. Så jag är böjd att hålla med föregående skribent, inget är klart förrän det är officiellt på timraik.nu.

mikenomad: Vad jag har hört ska det var i princip klart ja.

mikenomad: Har du läst det på www.timraik.nu? Inget är klart innan det står där...

RocknRolf2: Är Tenkrat helt klar för Timrå?

Är det någon som sett tenkrat spela i Vmän? inte bara statistik utan sett hans matcher? Hade varit kul att få en analys! :D

jonmannen: Tenkrat (och Pyörälä) får lite istid, men jag tycker båda har skött sig bra. Tenkrat jobbar bra och har ett bra skott. Pyörälä kämpar också på bra. i Timrå kommer båda ha mer än dubbelt så mycket istid så det blir en helt annan sak.

jonmannen: Det känns bra att dom Pyrre och Tenkrat är lite anonyma annars kanske NHL blir intresserade..sedan tror jag dom är rätt bra iallafall..
Såg andå lite av Tenkrats dragningar o att han är rightare gör dragningarna lite avigare.. typ Strålmans.. jag tror han vore bra att få i Tik.prislappen är naturligtvis lite hög..

Jag undrar om man slänger in Kahnberg istället då (har hört att han ska registreras till dagens match)...

jonmannen: Det är svårt att dra några stora växlar på vad som hänt hittills i WM.jag menar det är många som inte levererat.

250kg kärlek:

Bra gjort tycker jag hade nog förmodligen gjort samma sak :-)

mattias - 74: Ja, man kommer knappast att använda någon enda spelare som har minsta lilla känning av skada i kvällens match. Hedströms skada verkade inte allvarlig utan man tar helt enkelt det säkra före det osäkra.

250kg kärlek:

Kanske BÅG vilar honom till kvartsfinalen ??

Ingen Hedström i kvällens match mot Ryssland. Tydligen har Hedström känning av en skada. Bara hoppas det inte är något allvarligt.

actionleif: Haha ja kanske det, då har nog Pyörälä fått liknande order för igår var han tämligen anonym. Iosf hade han ju begränsat med istid i 4:e linen men ändå... en stor spelare kan leverera då också och en ännu större kan göra hela sin line giftig

jonmannen: Det kanske är på befallning av Nubben o co som Tenkrat spelar dåligt, tänker då på liknande order som Zlatan fick när han skulle värvas från Ajax till Juventus

htikare: Har inte Tenkrat varit väldigt anonym i Vm hittils? jag menar han lär ju ändå ha en ganska saftig prislapp, finns det inget annat aktuellt?

RocknRolf2: Håller helt med..satsa större pengarna på en vass forward istället för Tommy typ P.Tenkrat ..då har vi så pass bra anfallstrupper så det borde passa perfekt att skola in Sebastian Eriksson i A-truppen istället han behöver ju få chansen att få utvecklas av att få speltid..tempot i eltserien osv...precis som vi sett när det gäller de andra yngre ..Strålman..Sundh Moe osv.

dr-nix: Vad jag förstått så splittras ersättningen över de fyra senaste säsongerna. Han har en i Timrå = 1/4 och tre i Leksand = 3/4. Skellefteå kammar noll.

Wayne Gresky: Timrå och Skellefteå skulle väl få en del av kakan också ..

RocknRolf2: De som blir gladast om han drar är väl Leksand som får 3/4 av NHL-pengarna. Iaf hade det varit så enligt det gamla avtalet.

Sjödda eller inte Sjödda kvittar egentligen i mina ögon. Visst vore det kul att ha en profil som honom i laget, men samtidigt vore det kanske bättre att spara pengarna till något annat. Vi har redan en jämn backuppsättning och frågan är om en tjurig Sjödda verkligen skulle acklimatisera sig och kunna ladda om efter allt som hänt.

En ny keeper verkar ju däremot kunna bli aktuellt, tyvärr. Nåväl, det går väl alltid att hitta nån, med rätt pengar. Drar Backlund får vi i alla fall en extra slant till det (klen tröst).

« · 882001 · »