Jonte har nog mest flyt ikväll. För riktigt bra har han inte varit på hela säsongen. Jag skulle tro att han längtar rätt mycket efter att dra igång med sin sommarträning för att komma i fas med sig själv på riktigt.
Dream Team: Det vore kul att få se Jonte komma igång med sina tacklingskunskaper i höst. Men trots allt så har han tekniska kvalitéer som räcker långt ändå. Alla NHL-poäng i 4:e-kedjan i Anaheim vittnar om det. Får han ordning på kroppen och knoppen så blir han vass resten av VM och nästa säsong.
Dream Team: Håller med Jonte behöver sommarträning och muskler. Jag hadde lite oflyt med mitt inlägg skulle jag vilja påstå. Vem kunde ana att Jonte skulle dunka in två?
Bissett19: Två högklassiga pass från Bäckis som nog var väldigt svåra att inte göra mål på. Om slovakerna fortsätter ge Niklas de ytorna så kan det komma mer därifrån..
Bissett19: Och Sportbladet fortsätter med sina nyanserade rubriker. Enligt blaskan så har Boork suttit i studion och totalsågat Jonathan Hedström. Och vad var det då som Boork sade, och som borde ha varit rätt så hård ord?
Jo följande:
"Jag tycker inte Jonathan Hedström varit bra på hela turneringen, sa Boork."
RocknRolf2: Krizan är nog inte bättre än såhär. Egentligen. Den som säger att detta är att skylla på det segerrus han befunnit sig i glömmer snabbt det rus han befann sig i under hela slutspelet.
Jonte har hunnit med att göra hat-trick innan matchen är slut. Tro mig.
Icing-Ove: Ja, just backspelet eller försvarsspelet över hela banan är förstås det som skiljer succe från misslyckande även för målvaktens skull. Den här matchen är ett praktexempel på detta. Backlund lyckas, trots ett vad som kan tyckas vara ett osäkert agerande (jag tänker givetvis på det "enkla" målet i första perioden, plus fipplet när han var ute och skulle "ta hand om" pucken) mycket tack vare ett stabilare försvarsspel vinna matchen. Ett försvar som tack vare sin organisation och disciplin kan stå emot ett skridskostarkt och extremt anfallsinriktat Slovakien. Egen zon glömmer man i stort sett bort. Därför förlorar man också matchen.
Jonte var för övrigt ett stolpskott från att göra hat-trick ikväll. Jonte gör sin bästa match i VM ikväll. Motivationsproblem såhär långt i VM, kanske?
Dream Team: Usch, Timrå blir äckligt svåra nästa säsong, vem ger er alla pengar till värvningar egentligen? SCA? E.ON? Konstigt att Västernorrland blivit en maktfaktor inom hockey så plötsligt. Kan det vara traditionen och en jävla envishet? Frölunda, FBK och HV blir tunga men viljan till guld verkar finnas i detta län.
Håller helt klart med dig. Sverige hade ett mycket bättre försvar än slovakien över hela banan. Trots att Krizan fick släppa 6 puckar bakom sig så är det väl inget som kan klassas som en riktig tavla. Möjlitvis att skottet mellan benen inte såg helt otagbart ut.
Ni måste lära Backlund att stanna i målet, men får ju hjärtattack så fort han ger sig ner bakom mål.
Är otroligt imponerad av Strålman i VM, har spelat hur säkert som helst. Stannar han nästa år så ser ert lag riktigt bra ut.
Icing-Ove: är inte Modos spelare gamla o nya o "nygamla" rätt välbetalda också typ Werner Wargen Hållberg & co osv. borde ju iallafall vara det då dom presterat bra..men säkert har Du rätt i att dom tyngsta spelarinvesterarna ändå är dom gamla vanliga lagen från större städer som Du nämner.. men roligt att Norrland är med i topp.
actionleif: Det vore ju onekligen skojigt (och inte alls osannolikt). En bra back. Tyckte i och för sig inte han var så lysande i Södertälje här om året, men överlag håller han en jämn hög nivå. Skulle vara spetsen backsidan saknar.
RocknRolf2: Låter lite som en våt dröm...känns som att tappen av Warg och Strålman går att leva med isf. Pyörälä, Hynning, R. Jonsson, Marttinen mfl + Tenkrat och Tärnström samt att Hahl och Lotvonen blir som nyförvärv nästan...Ja, går vi i hamn med det är det bara lock-out säsongen som kan mäta sig i spelarkvalité vad gäller TIK:s trupp!
mikenomad: Även om det inte är officiellt ska det väl redan vara klart att man flyttar upp Sebastian Erixon från J20. Nubben nämnde väl något som kunde tolkas om det i t.ex Dagbladet. I det läget finns det väl en plats över.
mikenomad: Ja.. värvar man 2 VM-spelare (Tenkrat och Dick) på en redan stark trupp är det riktigt anmärkningsvärt. En VM-spelare på den här truppen vore fett bara det.
En undrar ju hur stor lönebudget Timrå har egentligen... Samtidigt bevisar ju en hejdundrande satsning nu att vissa i fjolårets trupp som fått gå sannolikt hade på tok för mkt pröjs (läs Wennerberg, Nilsson m fl)
Dream Team: Å det skulle enligt alla rykten vara Tenkrat som tar den va? Vilket innebär att actionleffe ätit nån dålig svampstuvning i kväll eller nåt...
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer