Jo måste kännas tungt för dom att tappa Renberg. Men vad hände med hans snack om att gå till en klubb som satsar och hade möjlighet att vinna sm-guld? Det var väl därför VF nämdes som ett möjligt alternativ. Visst kommer SAIK kanske bli starkare iår men att dom på allvar ska vara med och utmana tror väl ingen på.
Min gissning är att det nästan hela tiden stod mellan SAIK och Luleå och att vara kvar i norrland och bo nära Piteå, allt snack har bara varit till för att få upp lönen så mycket som möjligt från de två inblandade klubbarna.
TIKbiff: Ja tänk om vi kunde få ha kvar strålmannen nästa säsong,ojoj vilken härlig tanke.Men det känns lite ansvarslöst att hålla på att åka fram och tillbaka över atlanten med ett nyfött barn,om han nu får ett sådant kontrakt hur många gånger kan dom beordra han då att åka fram och tillbaka som dom gör i farmarligan? nej jag tror nog att han till slut acepterar farmarligan tyvärr.Eller väljer att stanna hemma en säsong till,men det är bara en önsketanke från min sida.
Dream Team: Det intressanta med Strålman är ju att han sagt att han INTE är intresserad av ett tvåvägs kontrakt där han kan bli nerskickad i farmarlaget, men visst är det väl så att en rookie INTE kan få ett envägskontrakt? Bäckis fick ju t.ex inte ett envägskontrakt utan kan hamna i Washingtons farmarlag. Jag kan tänka mig att Strålman förhandlar om att få inskrivet i sitt kontrakt att om han inte platsar i Toronto så får han spela i ES i stället för farmarlaget.
RocknRolf2: Förstår inte hur folk kan betrakta Hynning som en "stjärna" redan. En bra halva av ES är inget jag höjer på ögonbrynen över. Gör han lika bra ifrån sig typ 3/4 av denna säsong börjar vi snacka =-)
Tvåtallar: Gissningar: Daniel Tjernqvist Kim Johnsson Kenny Jönsson ...Daniel Tjernqvist är nog den mest logiska - känner Challe sedan tidigare och borde väl sortera under Ambroo´s "bomb"
Ambroo: Japp. Tvåa i finska skytteligan och VM-status i en NHL-betonad finsk trupp. Pyörälä är nog hetare än många tror.
Om vi nu räknar in Tenkrat så har vi hela 7 spelare som kan räknas som "stjärnor" - Hahl, Hedström, Pärssinen, Regin, Hynning, Pyörälä och Tenkrat då, vilket innebär att en sån som exempelvis Hynning skulle hamna i tredjelinen (!). Kort sagt, kommande lag kommer bli ruskigt starkt.
Orosmomentet är väl om Challe kommer klara pressen, för laget kommer bli uppskrivet, och fixar förväntningarna. Allt annat än slutspel är med en sån trupp ett praktfiasko och bör helt säkert innebära att vår gode tränare sitter löst.
Skulle detta silly season rykte angående en back visa sig ha viss sanning i sig tycker jag man ska värva en back som är bra i PP. Tärnström skulle väl vara drömvärvningen då han visat i Pittsburgh om inte annat. Visst skulle han vara en större bomb än Tenkrat som även om han också lirat i NHL knappast har/hadde samma status.
epa: Det handlar ju såklart om ett förtroende. Inget är förstås skrivet i blod, men du vet lika väl som alla andra härinne att källor rätt så ofta föredrar att inte bli röjda. Skulle ryktet bli känt så föreligger stor risk att källan, d.v.s den person som nu har "golat", också råkar illa ut gentemot de han arbetar för.
wap.hockeysnack.com Ambroo:Sjödda eller har ni rentavt gjort en tjänst och värvat DJ och Huge samt Tony som utfyllnad... Ps\ u väntar jag på skit från mina egna...
Hahl Bundy: Haha. Det är helt galet. Underhållande, men galet. Likväl känns det lite tidigt att räkna in Tenkrat. NHL är av tradition väldigt nyckfulla. Med Timrås tur får den gode Tenkrat ett samtal från NHL precis som han skall till att klottra dit en kråka på Nubbens kontrakt och så är han förlorad för all framtid.
En annan sak som inte undgår en att fundera på är hur Timrå lyckas finansiera alla dessa toppnamn. Halh, Hedström, Pärssinen, Hynning, Pyörölä och den förmodade bomben lär alla vilja ha ordentligt med flis på lönekontot. Vilken enorm skillnad nu mot för bara nått år sedan.
Ambroo: Äh...sluta fåna dig nu, lika bra du säger som det är! Det är Challe som lyckats övertala Sudden att avsluta karriären i TIK. Han har ju precis tackat nej till DIF:s drömbud för att han redan är muntligen överens med TIK...;-)
Kom ihåg för något år sedan då man släppte bomben att Kapanen flyttade hem, och man presenterade två nya målisar på samma gång. Kan det vara så att Backe sticker till NHL trots sitt uttalande i tidningen och att det är ny keeper på ingång....
RocknRolf2: Man har alltså Bytt ut : Wennerberg ,Nilsson, Hallin Warg och Nyllet mot Pyörälä, Tenkrat, Hynning, Andersson och Axelsson. Känns riktigt bra detta. OBS Nu räknar jag inte med Ryno och Laine. Go Timrå go.
RocknRolf2: Precis och där skrev du nåt. Tycker många stirrar sig blinda på Pyöräläs poängproduktion i VM, men då glömmer man lätt att han hade begränsat med speltid i en fjärdeline. Sen var det även så att finnarna hade ett riktig stark lag på papperet och Mika valdes före många finska "stjärnor" från Elitserien.
RocknRolf2: Visst var han det. Märkligt att inte Tjeckerna utnyttjade honom mer för farten, kraften och målsinnet har han. Skulle dock tro att de har övertro på vissa "namn" och man såg ju hur det gick.
I mina ögon är Tenkrat en bomb, men kanske ingen atom...
Ambroo: indeed. Nåja, först och främst är Tenkrat på ingång och det känns ju jävligt fint. En riktigt tung värvning som kommit lite i skymundan av bomben.
Tycker Tenkrat var helt okej i VM. Bra skridskoåkning och bra skott. Lite speltid så svårt att vara dominant då
Talangscouten: Skulle vara mycket nöjd med Tärnström då han är mer åt det offensiva hållet..jag menar hur bortskämda får vi bli om inte han duger?
vi har ju många lagda åt det mer defensiva hemjobbet som Sanny, Robbin J. Kalle, Kimmo o Styf så vi skulle behöva någon fler än Martinen åt det anfallande hållet.
Vilken besvikelse. Dick Tärnström känns passé. Sämsta bomben. Först skrev du att Sjödin var klar, sedan detta. Du har inte mycket trovärdighet kvar nu Ambroo...
Ambroo: Jo absolut. Skulle på alla sätt vara en kanonvärvning. Men hypen har ju fått igång ens fantasier om en back typ Fetisov =) Nåväl, Tärnström vore som klippt och skuren i TIK. Ingen atombomb kanske, men likväl en fet jävla smäll
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…