1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600132 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
aha! Det rör sig alltså om en back. En svensk back... that leeds to? uhm... ja vem då? Lägst odds på bomben är väl ändå Tärnström nu.

Ambroo: Enda backen jag kan tänka mig isåfall är tärnström men ser inte honom som en jättebomb.
Jag tror sebastian erixson blir 9 back men jag hoppas ju såklart på en 1a back då jag tycker backsidan ser lite klen ut,forwardsidan däremot är jag mer än nöjd med om tenkrat skriver på.

AndersN: 13:e forwarden blir av allt att döma Tenkrat och skulle det nu gå i lås till 100% med BOMBEN så blir han vår 9:e back, eller om man så vill, den 1:a... Erixon kommer att få ett A-lagskontrakt, men det betyder inte att han är den nionde om man säger.

Micke Samuelsson? Näe, han gör ju stor succé. Varför vända hem i höjden på karriären?

Fan, det här var riktigt klurigt

Hm... Av Ambroos hemlighetsmakeri rör det sig tydligen om en svensk spelare. För att totalt överskugga Tenkrat krävs det en spelare som har varit etablerad i NHL under längre tid och har ett stort internationellt anseende. Vilka alternativ har vi då?

Z - Nej.
Sundin - Nej.
Foppa - Nej.
Nyllet - Nej.
Holmström - Nej.
Lidström - Nej.
Huselius - Nej.
Ekman - Njäe... Varför skulle han dra till Sverige?
Tärnström - möjligt, men han är ju ingen superbomb. bara "vanlig" bomb
K. Jönsson - tjurar väl på i Rögle
Modin - har ju kontrakt.

Uhm.. vad har vi mer för möjliga svenska "supervärvningar"? Hjälp till här

Ambroo: Återstår att se om jag har fel men jag tror man nöjer sig med 13 forwards och 9 backar.

AndersN: Fel, fel, fel, fel...fel!

Mitt tips är att tenkrat skriver på för timrå om han inte får NHL kontrakt (har säkert redan mer eller mindre gjort det muntligt) sen är truppen spikad.

73Sjöbba: Kan även vara Mikael...

AndersN: Du, jag VET...

AndersN: Tror nog alla vet det nu.

Ambroo: Nä, Ulf fattar du väl!!

Ambroo: Tommy är klar för brynäs sen 5dagar. varför går ledningen i timrå ut o förnekar att det är klart med tenkrat om det är klart?

RTS: Gösta?

Ambroo: Ekman?

timrå_ik: Tommy Sjödin.

Dream Team: kan du inte säga namnet :)!!? skit samma om han inte kommer :/

Talangscouten: Dream Team svarar duktigt han.

Talangscouten: Även jag hörde ett rykte vissla förbi bara för en liten stund sedan. Jag tänker dock inte nämna något namn, av hänsyn till den källa som ligger bakom. Men så mycket kan jag säga att om detta rykte stämmer och om det går i lås så skulle en värving av Petr Tenkrat verkligen kunna liknas vid det "blötkrut" som anges här bredvid.

Gunno blir ju kvar i Schweiz minst en säsong till. (Se länk)

Ambroo:

Vadå, är inte Tenkrat bomben? Tenkrat är ju i klass med Dmitri Starostenko. O då menar jag i positiv anda.

Är "gunno" på väg hem?

Hoppas du kan hålla dina löften...

AndersN: Han ÄR klar, dock är det som sagt NHL som spökar, men jag tror inte vi behöver oroa oss för det då hans VM var medelmåttigt. Vidare så lutar jag mig tillbaka och väntar på den riktiga BOMBEN!

Mycke skitsnack här nu! Jag trodde Tenkrat var klar ifall det inte vart NHL men det är han tydligen inte,men Timrå är nog ett tidigt val för honom ifall han inte får NHL kontrakt.

hsand: Jag tror Urban "husvagnsubbe" Eriksson är på G in!

Spanarn: Det var nog det han menade!.

hsand:
...på väg in..
...i videobutiken för att hyra "Slapshot"? eller
...till Ängelholm centrum för att storhandla inför Kristi Flygare, bl.a. flintastekar till utegrillen?

hsand: och vem tänkte du lura ? :P

T T: Jag tror Kenny Jönsson är på väg in.

På Tenkratfronten intet nytt...

65selander:
Bah..okay då... :-)

TIKbiff: Inte en chans att du bestämmer hemma du är inte ens trea :-))

65selander Paddan:
Yada yada yada..
Här bestämmer jag ;-)

Snoop: ligger liiiiiite efter ;) den där länka någon för typ flera dagar sen HAHA:P

Paddan: Om du inte visste det så är det en Brynäsare som bestämmer redan i hans hem :-)

Hahl Bundy: Såna beslut är svåra att fatta. Du får göra som TIKbiff och låta en brynäsare ta alla viktiga beslut. När brynäsaren försvann under hockeymatchen gick allt åt helvete.

Paddan: Ska jag tacka eller vara ödmjuk? :)

Hahl Bundy: Åfan, lyckas ni ro i land med den värvningen är guldet ert för lång tid framöver. Grattis!

Paddan: Risken med humor är att folk tror att man skämtar.

Paddan: Lite fel, det är Jari Kurri o ja det går bra :)

Hahl Bundy: Det var ju ett märkligt tvärsäkert uttalande.
Hur går det förresten med förhandlingarna med Esa Tikkanen?

Paddan: Själv är jag så ödmjuk, att det ordet blir nästan löjligt, såå ödmjuk är jag. Lite pretentiöst nästan.

Paddan: Den kemiska beteckningen för den ädlaste metallen, au, är ingenting som vi tar i vår mun.
Det får ni o de andra sköta om, vi är försiktigt glada om det skulle bli au, för vi vågar inte tro på sånt. Men drömmer det gör vi o den drömmen tror jag blir euforisk nästa säsong.
Att yttra sig tvärsäkert det passar inte vår ödmjukhet till motsats från er. :)

El Aka Ali: Hmm, en ödmjukhet som inte alls är passande. Tja, den kombinationen låter som typisk timråitism.

Paddan: Wodooismen, förlåt Modooismen förnekar sig aldrig. I ett försök att trixa bort favoritstämpeln på egna laget så försöker man pådyvla vårt kära Timrå något som inte alls passar. Här råder ödmjukhet.....

Vad är det som gäller ang. NHL övergångar?
Vilket datum spikar NHL klubbarna trupperna...

Kerstin_k: Aha, se där, en Timråsupporter som yttrade sig tvärsäkert att ni skulle vinna SM-guld nästa säsong. Ta i trä, eller Knock on Teak som man väl säger där nere.

Paddan: Nu sa jag i och för sig inget om SM-guldet nästa säsong. Det var du, och bara du som spekulerade i det. Men visst fasiken blir jag glad om du har rätt, absolut.

Paddan: Hörrödu Padda nisse ! Kerstin skrev bara att vi får ett j*ligt bra lag att se på till vintern....inte ord om SM-GULD !!

Kerstin_k: Då får man gratulera till SM-guldet nästa säsong då, tänk vad lätt det gick.

Jag är 100% säker. Blir det inte NHL för Tenkrat så blir det TIK.

« · 883489 · »