kulltorp: Om det nu är så, du är ju inte den första som påstår det, så får vi onekligen ett j*vligt intressant lag frammåt. Då kan det bli riktigt roligt att titta på hockey :)
fighter: Strålman kommer att gå in i andra eller tredje backpar för Toronto. Lätt. Deras backbesättning är under all kritik förutom McCabe och Kaberle.
Hahl Bundy: Ja han skulle nog må bra av att stanna i timrå 1år till,och ta hem ett smguld,det skulle smaka.Men jag är pessimistisk i denna fråga faktiskt,o det är emot mina principer,men man måste vara realist ochså nån gång,vi får passa på att se strålmannen idag,och imorn.
Dream Team: Skulle han sticka över kommer det att gå väldigt bra, kommer att dröja länge innan han flyttar hem i såna fall.
Det man kan önska är att han med tanke på babyn, väljer att stanna 1 år till i Timrå. Kanske skriver in det i sitt kontrakt att Toronto lånar ut honom i 1 år till Timrå tex. Jag har ingen aning hur kontrakt kan utformas, men då förlorar varken Toronto, Anton el. Timrå på det. Perfekt scenario mao :)
Anton Strålman uttalar sig om framtiden i ST.nu. Törs vi hoppas på ett drömscenario att han inte erbjuds det kontrakt han önskar av Toronto, eller om det inte går så bra som alla tror?
"– Inget är klart, nu under VM vill jag inte hålla på med det. Men min vision är att spela där i höst, säger han. Men inte till vilket pris som helst. 20-åringen är målmedveten och skulle helst vilja ha ett löfte om att spela i elitserien om han mot förmodan inte skulle ta plats i Toronto. – Jag vet inte om det fungerar, men jag har inga högre tankar om farmarligan. Elitserien är bättre och mer utvecklande och då har man dessutom möjligheten att spela i landslaget, säger han."
Den här tråden och "Apropå ingenting......" har ju blivit ett sammelsurium gällande truppen å det jiddras än hit och en dit... Kan inte någon från den verkliga Domustrappan bara kliva in och säga att så här blir det???
Läste igenom nyheten om att EON ska få fler platser, om ni missade det som stod längst ner så kan det vara kul att läsa det!
" Årets investeringar innebär att Timrå IK nu investerat 85 miljoner kronor i arenan, men det kommer inte att stanna där. Målsättningen är att arenan skall rymma 7000 åskådare inom något år, och en sittplatsläktare ovanför ståplats som ska ta 800 åskådare är ett av alternativen."
Hahl Bundy: Ja, så får det bli! Rent logiskt är det alltid TIK som förtjänar framgång mest. Vi har alltid lidit mest, kämpat bäst och spelat snyggast! :-)
mikenomad:Mmm, men jag tror inte det. Jag tror att vi kommer att segla i en euforisk dröm hela nästa säsong. Jag tycker att vi, om några, har förtjänat det o lidit ihop till det! :)
Hahl Bundy: Som att Tenkrat och andra heta rykten plötsligt får drömbud från NHL liksom några av de bärande spelarna i den befintliga truppen, däribland Backlund. Då står vi där....
Hahl Bundy: Javisst, håller med dig. Men efter förra årets långbänk i fallet Jonte är man härdad vad gäller att kastas mellan hopp o förtvivlan beträffande ev. nyförvärv som är "klara" ena dagen och knappt akuella dagen efter...
Ryktena o spekulationerna haglar det ena förslaget mer suspekt o sensationskryddat än det andra.
Själv hoppas jag att allt är klart de närmsta veckorna så att detta får ett slut, även om det är ganska kul. Är laget spikat så kan man verkligen se framåt o spekulera i hur det ska gå nästa säsong.
Men fram till dags dato så är jag nöjd, jag är så nöjd, nöjd, nöjd men nöjdare kommer jag att bli. Först sommar sen börjar jakten, guldjakten. Ser fram emot detta med försiktig optimism. Inte utan att det pirrar i kroppen när man tänker på det.
Manderville: Där har du något! En av mina gamla KGB-kontakter hävdade bestämt att Morozov alltid har velat spela i elitserien och då i Timrå. Det är därför han hela tiden har nobbat nhl. Han går bara runt där borta i Ryssland och väntar på att Nubben ska ringa... (förstår ju inte direkt hur ambroo tänker då han menade att det skulle vara svensk topp kvalité rakt igenom, men rysk kvalité duger för mig)
RocknRolf2: Ja det är lite mycket gissningar och vilda spekulationer här nu. Jag tror inte nubben siktar på 10 backar utan nöjer sig med 9 så tror inte det kommer nån back. Tenkrat är ett namn som vi vet är intressant sen tror jag han har nån backup till honom oxå ifall han väljer NHL,så en forward till tror jag på sen är truppen klar.
Om det är en backplats så har jag inget emot att ta in Petteri Nummelin. Är ju snack om att han är påväg till sverige. Varifrån har ni fått tärnströmryktet ifrån förresten? :D
Har en känsla att det är S.Kronwall som är på ingång, tror att vårat nya tränarpar kan ligga bakom det, sedan är ju store bror bra kompis med allas vår Z och han har ju självklart pratat gott om TIK....bara en magkämsla jag har...sedan skulle jag inte grina om Tenkrat kritar på ett kontrakt oxå...
T T: Den artikeln från Svenska Fans är ju snart en månad gammal. Inläggen gick ju i taket i MoDoboken när han sades vara "klar" för dom. MoDoledningen fick väl gå ut och lugna de sina med att förneka att några såna diskussioner aldrig hade förekommit. Vi får väl se om Nubben/Timrå IK får skäl att göra något liknande, alternativt gå ut med att han är klar.
mikenomad: Se på det som en slags sammanställning av de rykten som florerar för tillfället eller som snurrat runt ett lite längre tag. Men ta det för vad det är; allt från det som kastats ut i GBn från Ambroo och av andra, till det som det spekulerats lite mer "seriöst" om i tidningar och liknande. Under silly season får ju allt sitt utrymme. Det är väl precis därför benämningen på densamma sitter som en sportkeps.
RocknRolf2: Tror ändå att BÅDE Tenkrat och Tärnström är rätt orealistiskt...men det skulle ge ett hyfsat eko i hockeysverige om de värvningarna blev verklighet. :-)
steveroper: ledarsidan är faktiskt kanske mer stabil än på länge. Tommy har rutinen, Madsen och Marklund kan laget och Karlunden kommer in med lite nya idéer