actionleif: Jadu, jag vet inte. Jag antar att det blev en liten ofrivillig överdrift i det jag skrev ;-). Baktanken var att om designen ändras radikalt så blir det mindre plats för reklam och därigenom mindre pengar i kassan. Men som sagt, det var en liten överdrift i inlägget.
htikare: Vem bryr sig... egentligen?? Förhoppningsvis behålls de nuvarande matchställen några säsonger till. Håller du inte med om att det skulle bli aningen tjatigt med nya dräkter till varje säsong?? Det skulle dessutom med tiden bli en rätt kraftig ekonomisk stöt för klubben.
timrå_ik: domsjöövikarna har fått nydesigande matchställ...någon som har koll på vår designavd. blir det exakt samma ställ nästa säsong el. mindre ändringar?
Kerstin_k: joooo ni har vell rätt endå :) skulle nog vara mycket tråkigt om laget hade vart klart nu då skulle nog tiden gå annu saktare :/ och det skulle jag ALDRIG klara av :(
Bragd-Birger: Haha.. Har läst lite av den varan jag också. Fantastiskt är väl ett bra ord i detta sammanhang. Men deras ilska gör nog att det rinner över ;) Jag menar, Renberg var ju riktigt dålig så sent som förra säsongen. Han har gjort sitt :) Ehhh.
Skarin: Det är ju bomberna som gör silly season. Utan bomber, en tråkig Silly. Personligen tycker jag att det är underbart att sväva i ovisshet angående den förmodade bomben. Visst har man fått några riktlinjer att gå efter, men inget namn. Underbart!
Skarin: meeeeeeeeeeeeen jag vill veta :D nuuu!!! jag vet inte hur jag ska kunna vänta på nästa Elitserie asså jag måste nog plocka fram några band och gö så tiden går fort ser värkligen fram mot en nyy!! och fräsch sässong :) TIK POWER !!!
Laken: Trött? Det är ju bara energigivande, roligt och spännande. Precis som med alla bomber av dess olika slag och utformning. Kanske inte en riktig bomb då iofs.
Ambroo: nä jag kanske inte är såå less som jag skrev men har blivit lite tjatig och håller med ibland eller jävligt ofta är tidningarna bra på att ljuga ;)
Ambroo: m börjar åxo bli trött är fan inte ens kul asså känns jävligt meningstlöst alla (rykten) har ju runnit ut i sanden orka det här bättre att läsa i tidningen när man är oberedd
Skarin: Tja, efter att ha läst diverse luleforum förstår jag inte varför dom är förbannade. Renberg anses ju ändå vara totalslut, överviktig, pengakåt och enbart producerande de poäng som en normalmormor skulle gjort i det sällskapet. Att inte vilja ha honom kvar och samtidigt bli kränkta över att han väljer lokalkonkurrenten schellefte är enbart schizo. Det är väl bara bra att han drar ner deras lag i dyn?
Annars kan man väl konstatera det som konstaterats åtskilliga gånger redan. Luleå är en kanot på glid nerför Shit Creek. Det är nästan plågsamt att bevittna. Nästan. Den smärta det åsamkar allas vår favorithysterika är en icke obetydlig källa till njutning.
Maggan: Peo Larsson har nog dammsuget hela Skellefteås företag på kronor å ören för att han skulle ha ritat på eller vad tror du maggan!Luleå har det nog tungt nu!
Per HApps: "Kan dom, kan vi". Jag hoppas innerligt att de personer som förespråkade diverse kosmetika längs motorvägen och andra mindre smakfulla saker verkligen tar avstånd från dett nyförvärv. För det känns lite likadant.
Skarin: Det man kan fundera på är SAIK-arnas moral. Var det inte dom som spydde galla över svikaren Jonte för mindre än ett år sedan, och samma supporters nu tar emot Renberg med öppna armar?
Maggan: Smaken är som rövva. Alla har vi olika tänk. För mig är det solklart att Lulä och dess supportrar är mycket arga och besvikna att det blev just grannlaget.
Skarin: Nä, jag förstår det faktiskt inte! Visst det känns säkert surt, men att säga att han pissar på dom... va fan, kom igen nu. Hävdar återigen att det bevisar mer på mental omognad än något annat.
Maggan: Nog fasen förstår man Luläs frustration, både från föreningen och supportrarnas sida. En-kniv-i-hjärtat på sportspråk skulle jag vilja säga. Renberg väljer Skellefte av alla lag. Mys-pys.
Långben: Jag fattar inte riktigt den "hysteri" för att han skrev på för Skellefteå. Jisses, det är en vuxen människa och vad jag vet så lever vi ett så pass fritt land att vi får bestämma det mesta själv.
Att sedan ordförande i LuleFans säger följande i AB... tja det säger ju mer om den mentala mognaden hos dom. Tragiskt.
Långben: Det är definitivt lägre än glocalnet ! man kan jämföra med att Z skulle komma hem och gå till brunass, hemska tanke. Jag förstår att luleåfansen är minst sagt förbannade.
Alla dessa spekulationer, man blir ju inte riktigt klok, inget är klart förrens allt är påskrivet och datumet är över den 1 juni.
Om man ska studera fallet Tenkrat så är det väldigt rimligt att han väljer Timrå, då han var överrens i julas plus att han får återförenas med sina vänner Pärssinen, Hahl och Pyörälä.
Men som sagt den som lever får se.
Ja en 1:e back skulle sitta fint och där hoppas jag stålis stannar ett år till, han kan ju inte bli pappa och sedan flytta till NHL samma år, de måste ju räcka men den stor omställning i taget.... Kul att vara borta hela tiden under bebisens första år!
T T: Näst roligast var väl B-I-B:s tidigare inlägg där hon dravlar iväg om nyförvärv och lägger tyngd bakom sina ord med ett 'såvitt jag kan minnas har jag aldrig slängt ur mig rykten här eller någon annanstans'. Obetalbart.
actionleif: Stämmer! jag öppnade länken med förminskad bild. När jag öppnade den i helfönster blev det bättre....men det var fortfarande lite komiskt som Maggan påpekade.
" Albert Hall: Jag har satsat 10000 på Frölunda 4 gånger pengarna. Missar jag det var det värt det, för jag vill inte ens tänka tanken på att en kille som vi gjorde till hockeyspelare på allvar skulle hora sig till Schtaan efter all ordspya han har presterat i pressen.
Han presser Schtaa till maxbud och får sedan hur som helst 50000 mer i månaden hos Frölunda. Klart han väljer Frölunda. Han skulle sno en hundring om den fladdrade ut genom en pensionärs ficka.
Penningkåt!"
Haha, det var längesedan Kickan hade något rätt nu.
actionleif: Nej men de får väl snacka ihop sig lite om hur de ska göra. Båda lokaltidningarna skrev då i sina krönikor att han inte är svikare och att Luleå borde hylla honom för den spelare han varit för dem.
Sedan kan man ju som supporter bara gå till sig själv. Om SSAB kom och bad att man skulle skjuta på sin senaste lön en månad skulle man inte börja ana oråd och se sig om efter ett annat jobb då? Du själv kanske sitter säkert me dina bästa arbetskamrater måste flytta allihop. Ska du då gjuta allt stål själv? Blir man inte sämre som stålverk då?
actionleif: Är det någon mer än jag som "reagerade" på den lilla sneda banderollen de hade uppe till vänster på sidan? Hade det varit jag hade jag inte varit såååå stolt över det. Hade nog snarare skrivit om målsättning för nästa år eller nått. *skratt*
Otroligt att publiken buar när Lilja gör mål. Om det är några spelare i Timrås trupp man skulle tro att Luleåsupportrarna kunde unna ett mål åtminstone på försäsongen, så är det ju de som var med och gav dem det efterlängtade guldet för bara några månader sen…
Tallinder
Wallin
Norström
Lidström
Kronwall
Tjärnqvist
Johnsson
Bäckman
Öhlund
Jönsson
Tärnström
Är det ngn av dessa?