1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599968 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Kerstin_k: Jasså fan, det var det en kille som sa till mgi idag också. Men jag trodde han bara hittade på då han var leksing och ville säkert bara jävlas att vi skulle tappa Backlund tänkte jag :P

Per HApps: Jag har ju träffat dig där ? ( c :

Snoop:

Någon länk till forumet?

lincoln: Sveriges punchigaste supporters...

Per HApps: Appropå Hagos...
Ryktet för nån månad sedan sa väl att han var på väg tillbaka till ES. Nån som vet nått om det och var han isf spelar?

RocknRolf2:
Drar han kommer samma öde som Hagos att gå han till mötes.
Men att harva i AHL är ju också ett sätt att dra in pengar på.

Kerstin_k: Ersberg vore en värdig ersättare. Låter rimligt också i och med att HV värvat tillbaka Liv.

Tror Backlund gör ett misstag om han drar, att vara toppmålis i elitserien (med landslagsspel etc) ska inte underskattas

Snoop: Okej. Jaha, vad ska man tycka om det då? Om nu Backe sticker tycker i alla fall jag att det är skönt att det är Ersbergs som kommer in. Om det nu stämmer vill säga. Hellre honom än någon utländsk målvakt som man inte har sett ett endaste dugg.

Kerstin_k: det är nog mycket möjligt att det är sant med tanke på att det är robin billman som skrivit det och han har nog bra kontakter.

"Johan Backlund lämnar Timrå enligt källor inom föreningen, Ersberg är på väg in."

Påträffat på ett annat forum. Nån här som vet mer om det? Finns det någon sanningshalt i det? Ersberg känns som en fullgod ersättare. Men hur är det med sanningshalten i det påståendet? Någon som vet..? Ambroo..? Nån..?

AIK hoppas också på Tärnström...

Helg Ernest:
Du skrev.
"Konstigt att inte PHapps vet nått? Han som formligen häckar på kansliet, alla fall några gånger i veckan. Fler med honom, som har väldiga inside kontakter."

Som info kan nämnas att jag inte varit på kansliet på åtminstone tre (3) år.
Vilka inside du refererar till vete fan.

Hahl Bundy: Absolut!

Ambroo: Men så är det väl med små gråa trista människor med små gråa trista jobb? Man klarar inte av spekulationer o rykten som en del är sanna men som man inte har full kontroll över ifall det verkligen är sant.
Då blir det jobbigt i "högkvarteret" när man är van att allt står på sin givna plats.

Usch vad trist!
Mer Silly åt folket! Rubba dom i deras grundvalar!

jonmannen: Sune och timrå_ik har förbjudit skvaller...

jampa: Va set det var här idag då. Ligger alla hemma bakis eller? :) inga fler rykten... jag har tråkigt på jobbet, nått måste ju hända

Dream Team: Fortfarande kvar pa on?Full fart pa hockeysnacket hemma ser jag. Traffade 2 tjejor i Turkland som var ganska sura for att Challe skrivit pa for oss och lamnat Djurgarn...Sa det kan bli=).

Ha de gott i Sverige//Jampa i Thailand

MorganaLefaey:

Man ska aldrig säga aldrig....Norrena är ju inte direkt ung längre och han fick chansen. Tror nog inte man går så mycket efter ålder utan istället skicklighet...

MorganaLefaey: precis han är inte direkt 20 så får han inte löfte om att han kommer att bli en av två målvakter i klubben han får kontrakterbjudandet ifrån bör han absolut strunta i NHL.

dr-nix: Tror inte direkt det spelar någon roll för Backlund. Om han nu var 26 eller vad någon skrev så är det nog smartast att pröva på det så fort som möjligt. Jag har ingen statistik på målisar som sticker över man har svårt att tro att de skulle prova en 28 årig rookie.

Hade jag varit honom så hade i alla fall jag stuckit om jag fått ett någorlunda vettigt kontrakt och sedan åkt tillbaka under säsongen om det skulle visa sig bli fel. Det kanske är enda gången han får chansen och provar man inte så får man inte veta om det hade kunnat bli något. Det är inte direkt så han är 20 och kan vänta 3 år på att få mer rutin.

Skulle det inte funka är jag ganska säker på att han nog skulle bli erbjuden ett kontrakt i sverige som han lär vara nöjd med.

Jag tror att det skulle vara bättre för Backlund om han stannade kvar i Timrå någon säsong till och verkligen etablerade sig här och eventuellt i landslaget också innan han far över till NHL, men visst får han chansen att bli en av två målvakter i ett NHL-lag kan jag inte klandra honom om han vill ta den chansen.

fighter: Tror inte att Backlund sticker till NHL.Han kommer att få
harva i farmarligorna.Finns inte en chans i världen att han går
in i ett NHL lag.

Paddan: Jaja får han ett ebjudande och sticker så får vi leva med det.livet går vidare ändå.det är bara att önska lycka till,Man är kanske bara lite egoistisk när man tänker på backe och TIMRÅIK.

fighter: Det kan ju iofs vara så att hans målvaktsspel skulle passa utmärkt i NHL. Fast som målvakt kan det ju gå snabbt från stjärnstatus till ett liv bortom strålkastarljuset beroende på vilken klubb man hamnar i, se exempelvis på fd Capsmålvakten Jim Carey som vann Vezina ´96 men efter traden till Bruins försvann han nästan helt för att lägga av med hockeyn helt efter säsongen 98-99.

Paddan: Ja visst är det så.Jag vet inte om jag uttrycker mig på ett dåligt sätt? isåfall ber jag om ursäkt. men det faktiskt exakt så jag menar.

fighter: ...och nästa år finns det väl också en risk att han kan bli tredjemålvakt eller ännu sämre om han tackar nej denna säsong och skulle få ett anbud även då. Chanserna att få stå i mål baseras väl på spelarens insatser och inte på storleken på lönechecken, eller har jag fel.

JimmyH: Jo det är lockande med Nhl.om han får spela i Nhl ja,men risken är ju stor att det blir som tredjeman,då är det väl bättre att stanna i sverige ett år till och utvecklas som förstemålis i timrå och trekronor,sen åka över för fortsätter han att utvecklas i den här takten så får han garanterat ett bra bud nästa år.annars har han inget därborta att göra.Men som sagt det är backe själv som bestämmer,vad han än beslutar så respekterar jag det och önskar lycka till,och välkommen tillbaka.

Hahl Bundy: Ja att säga att Salo inte hade en lyckad NHL karriär tycker jag var lite orättvist :) Jag tror Backlund stannar, känns som han vet vart han står och att han inte är riktigt redo än. Sen så vet man ju itne om han kanske accepterar AHL-spel? Då är det ju en annan femma

JimmyH: Ha ha, jag glömde Salo. Konstigt. :)

Sen har du nog rätt i det att det kanske är hans enda chans. Men samtidigt funderar man lite över NHL o deras "chansningar" ibland. 1 år gör ingen stjärna direkt men 2 härhemma är en vana.

Hahl Bundy: Tommy Salo gjorde några år i Islanders och Edmonton. Sedan så var Tommy Söderström rätt bra första året i Flyers och halvskaplig senare.

Men visst, Johan Backlund är inte lika given som Strålman på sin plats, långt ifrån. Men det kan vara värt att chansa lite för att nå en livslång dröm.

JimmyH: Klart han vill lyckas om han åker över, det vill ju varenda en.

Själv har jag för tillfället svårt att se Backlund som NHL målvakt pga lite för ojämnt spel.
Sen sett över historien så har det varit väldigt svårt att lyckas för svenska målvakter. Dom enda som lyckats hittills är väl Lindbergh, Lundqvist, Honken o med viss tvekan Tellqvist.

fighter: Fast det kan vara lockande att få ett bud från NHL också, det händer inte många gånger i livet och han fyller 26 år i sommar.

JimmyH: Om du inte förstår vad jag menar,så menar jag att den risken är stor.Klart som faan att han vill lyckas om han åker över,men det blir inte lätt,lite tryggare att växa till sig ett år till i timrå o trekronor.

fighter: Åker han över så gör han inte det för att han vill göra en Liv, utan då åker han över för att han vill lyckas. Tror jag i alla fall.

Hahl Bundy: Ja det undrar jag ochså? Men ändå jag är tveksam på att han vill göra en livh,och åka hem med svansen mellan benen.

dunderklumpen: Vart har du hört, läst, att 3 lag i NHL är intresserade av Backlund?

dunderklumpen: Jaha då blir det att våndas en sommar till då,eller fram till den 15:juni iallafall,men man börjar ju bli van.

Kerstin_k: Största farhågorna är att backe sticker till NHL. 3 lag intresserade nu. Drar han så blir det svårt att fixa ny bra 1:a målis för samma lön.

Dream Team: Det finns absolut potential för att placera Hynning en gynsam omgivning, absolut. Frågan är bara vart, om nu Tenkrat ansluter. Då blir det förmodligen en 3:e line. Det som känns mysigt då är att vi har sparkapital (i form av Hynning) om någon i första eller andra kedjan väljer att pricka in en formsvacka eller dylikt.

Skall också bli spännande att se hur Challe väljer att formera laget i PP. Kommer han göra som Kenta och låta alla kedjor lira, eller kommer han att ha två powerplayfemmor? Mer utpräglade roller, eller låta alla växa under ansvar?
Avgjort är i alla fall att Challe får ganska mysiga förutsättningar att laborera med frammåt. Speciellt om Tenkrat kritar på för oss.

dr-nix: Tror oxo att Timrå har en bättre centeruppsättning iår. Hahl, Pyrelä, Regin, Andersson, Andersson.

Kerstin_k: Men vad är det som säger att han inte kan beredas en omgivning i Timrå som passar minst lika bra? Han är väl dessutom inte allt för lastgammal, så det kanske finns lite mer utveckling i honom att finna med hjälp av rätt metod. Eller ska vi kalla det "Fredrik Warg-metoden", mer ordagrant?

Framåt är jag inte ett dugg orolig. Vi har ett slagkraftigare manskap bland forwards än någonsin tidigare. Kommer dessutom Petr Tenkrat, ja, då törs man nog lite blygsamt påstå att det knappast gör situationen direkt besvärande. Vi som såg hur lagets defensiv fungerade under förra hösten vet också att vi kunde spela ett riktigt bra försvarsspel, samtidigt som vi hade en, eller kanske ett par backar som kunde vara med i det offensiva spelet på ett mer än nöjsamt sätt. Under slutspelet, däremot, så såg vi lika tydligt vad som saknades i laget; Spelande backar. Och dessa lyser ju med sin frånvaro i laget, tyvärr.

Vi får väl hoppas på att någon av Robin Jonsson och Jyri Marttinen kan vara med och bidra framåt. Marttinen lär väl komma att användas en del i PP, vad jag förstår (liksom Jonsson?)
Samtidigt så är det ju ett tag kvar till den sista januari 2008. Skulle det visa sig att laget står och faller med en back så får vi väl ha den förhoppningen att Nubben har koll på läget.

Kerstin_k: jag tror inte att Hynning kommer producera lika mycket i Timrå nästa säsong faktiskt, det hela beror på i vilken miljö han placeras i och vilken roll han får. Risken är att han får ta arbetarrollen om han placeras i någon av dom två första femmorna. I en tredjekedja skulle han kunna få bli "målskytten" dock.

mikenomad: Skall också bli spännande att se huruvida Hynning fortsätter att producera eller inte. Om han har samma produktion som innan jul kommer han onekligen bli en tillgång. Men olycksaliga röster gör gällande att det mer berodde på omgivningen än hans egna skicklighet. Återstår att se.

Frammåt känns vi hetare än någonsin, tycker jag.

mikenomad: jo det skulle kännas jävligt surt att tappa Backlund, äntligen när Nubben hittat en Svensk målvakt som kan vara med i toppen vad gäller målvakter i Elitserien.

dr-nix: Utan att precisera positionerna så känns TIK redan nu väl så starkt framåt som den gångna säsongen, ja nästan aningen starkare, där en ev värvning av Tenkrat skulle vara grädde på moset, pricken över I:et. Bakåt är det mer osäkert och förlusten av Strålman blir kännbar. Tärnström eller nån av hans kaliber skulle utan tvekan kompensera detta men blir det inget av det är vi försvagade bakåt, helt klart!

Sedan är det bara att hoppas att vi får behålla Backe, tror det blir väldigt svårt att hitta en fullgod ersättare annars...

Kollade in lite tips i ett annat forum till nästa säsong och bl.a. så verkar det som att vissa tror att Timrå kommer känna av förlusten av Strålman och Warg rätt så rejält. Okej värvar man inte en kille som Tärnström så köper jag det angående Strålman helt klart.

Vad gäller Warg så var han ju riktigt bra och en ganska viktig kugge för Timrå den gångna säsongen men har folk glömt bort att Johan Andersson fick chansen i landslaget utan att göra bort sig (tyckte jag iaf) och att Regin var bland Danmarks viktigaste pjäser i VM. Dessutom så är ju Erik Anderssons talang inte direkt odukumenterad.

Min fråga är helt enkelt om ni tror att Timrå kommer har en sämre Centerbesättning 07/08 än 06/07. Min egen åsikt är att den kommer bli starkare med noteringen att den är väldigt ung.

Dream Team: Ok då, fan vilken svikare Tärnström är som inte går till Modo :-) Hoppas att han får ett finare hus än Jonte då...

Icing-Ove: Hmm.. med "här" menade jag givetvis inte här, som i här där jag bor, men du fattar säkert hur jag menade.

« · 885402 · »