Dream Team: Tror inte jag har fel, jag känner en som har bott i Timrå. Han har visst hört att bottniabanan erbjuder fina dagliga kommunikationer till Swedbank arena.
NuMo: Ja det hörde jag också, det gamla frälsningsarmé huset på nyvivsta! kolla på hemnet., armégatan är det väl har jag för mig. Är det nog silly för dig dream team???
Sune: Nej, varför det? Det är väl upp till den som läser de rykten som sprids här eller på annat håll att bedöma trovärdigheten i det som sägs. Väljer man att tro benhårt på vad man läser och ta det för en sanning, döm då dig själv i första hand och inte den som spridit ryktet om det visar sig vara fel.
Jo...det är synd att vissa inte inser när dom ska prata eller vara tyst. Vad hände med Sjödin? Nada! Vad hände med bomben? Nada! Vad kommer härnäst tro? Att Foppa spelar i Timrå nästa år? Ja förmodligen nått liknande...
Sune: Herr Ambroo trollar aldrig mer Sune. Ambroo hade rätt ifjol angående Jonte. Troligt händelse förlopp våren 2006 Ambroo får på någotvis reda på att Jonte kommer att spela i TIK, vad gör han jo loggar direkt in på HS och börjar skrävla om det. Hur reagerar då Ambroos källor? Naturigtvis var "jonte-ryktet" det sista sanna ryktet som Ambroo fick reda på! En sån glappkäft säger man inget i förtroende till...
Tyvärr inser inte majoriteten av HS-användarna att Ambroo är en kille som lever på gamla meriter, han brände skepp broar rubbet förra våren!
Jaja....visst...ett helt okej lag. Men det jag skulle vilja se är en riktig bomb mellan stolparna. Kan inte Ambroo trolla fram en sån....han brukar ju vara bra på det...eller?
Sune: Grattis, du står med båda fötterna i världsrymden. För oss andra mer sansade, hockeylovers är ett lag med Backe i målet till hälften ett mycket, mycket bra lag! Eftersom målvakten sägs vara halva laget. En titt på TIK:s laguppställning i övrigt ger sken av ett lag som på det stora hela är mycket, mycket bra...:-)
mikenomad: Medhåll så det knakar om det. Om Backlund hade lämnat nu under juni månad hade man fått en riktigt plågsam deja-vu från säsongen 2005/06 där vi tappade stommen av lagets offensiv från juni fram till slutet av augusti månad. Klart som f-n att Nubben var rökt då. Nu hoppas man väl på att den målvaktsträning som såhär långt har visat sig så lyckad för Johans del kan fortsätta att utveckla honom ännu mer.
T T: Detta var det i särklass bästa besked TIK kunde få ang. spelare nästa säsong! Inräknat Tenkrat och Ambroos sk. "bomb"....Går inte med ord att beskriva vikten av att få behålla en målvakt av Backes kaliber, en desperat jakt av Nubben på en ersättare om han stuckit ger mig mardrömmar i kategorin "risk för bestående men".
– Underbart. Det här var det bästa som kunde ha hänt, säger Timrås sportchef Kent Norberg som nu ska försöka binda upp Backlund på ett långtidskontrakt.
Kevin O Shea: Jag har inte fabulerat. Mina kontakter är de bästa. Däremot så kan jag säga som så att den största BOMBEN förmodligen inte kommer att smälla, då det ser ut som att han vänder tillbaka till NHL, men visst har han varit på lut. Jag har heller aldrig skrivit att han var klar... Det jag skrivit är att en bomb med stort B var på g, men det ser ut som om det vart blötkrut denna gång som sagt... Däremot så kan det möjligen, möjligen bli en lite mindre bomb och då räknar jag inte in Tenkrat i det sammanhanget eftersom han redan ska vara klar. Det är som bekant andra sidan som spökar där... Forts. följer...
Eftersom du verkade så säker på att han inte skulle hamna i Timrå trodde jag att du visste var han skulle spela. Jag tyckte mig kunna läsa mellan raderna att du visste var.
Mackelito: Rätt ska vara rätt... Backlund är inte draftad av någon NHL-klubb och därför är sista datum för en övergång till NHL den 15:e juni. Första juni gäller bara för draftade spelare. Samma sak gäller för Krizan.
Mackelito: Alltså, jag har endast sagt att det blir en forward till. Petr Tenkrat eller någon annan i samma prisklass. Inte två.
Sedan kan det bli en 14:e forward om någon av Christopher Erixon eller Oscar Johansson på försäsongen kan visa sig värdig ett A-lags kontrakt.
Att Timrå IK på något sätt skulle försöka leva över sina tillgångar i jakten på ett SM-Guld finns inte på världskartan, såpass väl tycker jag att jag känner vår klubbledning.
Mackelito: "Om Timrå inte vinner SM-guld i år eller nästa år och inte det byggs en ny arena är det Allsvenskan nästa , dom har för lite pengar , det kommer bli som med Luleå tyvär!!!"
Det beror ju på. Får man prispengar om man vinner SM? Man får iaf 1 miljon om man vinner serien har jag för mig. Så man borde ju sikta på det i första hand tycker jag. Sen om man nu vinner serien så har man antagligen ett guld kandiderat lag. :D Att dom måste bygga ny arena kan jag däremot hålla med dig fullt ut! Man måste hänga med i elitseriens utveckling! :)
Dream Team: Så här ligger det till , 11 av 12 elitserieklubbar har anmält sitt intresse till Dicken och Timrå är en av dom , den som sett han på Step In ljug nog inte eftersom det kan vart ett besök han var på för att kolla in klubben och det gör man endast hos dom klubbar man funderar på.
Johan Backlund lär ju inte hinna sticka till NHL inom två dagar så HAN STANNAR , Grattis !!!!
Petr Tenkrat kommer skriva på ett Tvåårskontrakt ...
Om inte Dicken skriver på finns det alternativ man kontaktat men man funderar om det verkligen behövs 9 backar , eller om man ska skicka upp Erixon.
Svar till Jimmy H ----- Både Tenkrat och en till klassforward kommer ej kan jag säga , så mycket pengar har inte Timrå IK. Om Timrå inte vinner SM-guld i år eller nästa år och inte det byggs en ny arena är det Allsvenskan nästa , dom har för lite pengar , det kommer bli som med Luleå tyvär!!!
wap.hockeysnack.com JimmyH: Jo, det förstås ;-) Jag kände nog bara för att förtydliga dina kommentarer om utespelarna till att även omfatta målvaktssidan, vilket du på sätt och vis redan hade gjort. Ibland väljer man att blunda för det uppenbara ;-)
Kevin O Shea: Det enda som skulle kunna ge Ambroo rätt är om Timrå IK, de ryktade namnen och att alla agenter mörkar stenhårt.
Det tror jag inte på. Dessutom så läser både ST och Dagbladets redaktioner denna gästbok rätt flitigt och de skulle vid det här laget fått till någon artikel gällande en rejäl backförstärkning. Det finns även ett gäng gamla lokala journalister på kvällspressen numera också som förmodligen inte glömt att Hockeysnack kan vara ett embryo till ett scoop.
JimmyH: Är det så att Ambroo har fabulerat kring detta med en rejäl backförstärkning? Han har ju tidigare varit trovärdig när det gällt spelarförstärkningar...
Dream Team: Jag skrev ju att om någon försvinner till NHL så kommer de att ersättas. Varför skulle inte Johan Backlund räknas in i det? ;)
Det är alltid skönt att ha en backklippa som spelar över halva matcherna och som styr allt bakifrån. Anton Strålman var kanske den bästa backen i hela europa den här vintern så visst blir han lika svår att ersätta som Henrik Zetterberg var en gång i tiden.
Men vi har fler kompetenta backar den här säsongen men ingen i närheten av Strålmans toppklass dock. På pappret. Det känns som att vi har 3st 2:a backpar i hög i elitserieklass.