1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599828 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Ambroo:

Nej den tjänsten är tyvärr tillsatt redan. Däremot söker dom fortfarande en ryktesspridare på domustrappen. Den tjänsten skulle passa dig perfekt...du är ju van att sprida information som inte stämmer...

shinzawai: Ja, av de 41 röster som i nuläget lagts på det alternativet så går det ju självklart att ta för givet att det enbart är Tikare som valt just detta.

Med tanke på att skadeglädjen från erat håll fortfarande frodas menar jag.

shinzawai: Jag kan räkna ut vad alla Modoloder röstar på...

Rooster23/fighter/den som skapat omröstningen till höge: Skönt att läsa att ni inte kommit över knäppen på näsan ni fick i våras.

Glad sommar!

Ambroo: var ju inte så överraskande att du blir arbets lös .. men ska jag vara ärlig så tror jag du passar bäst som svätt samlare i MoDo båset ...

Sune: Tack geniet!

Förresten... Jag blir förmodligen arbetslös i aug/sep. Tror du att tjänsten som personlig assistent till dig är tillsatt då eller är det fritt fram att söka?

Sune:

Vilken kategori hamnar du då i??

Heter man något så vackert som Apollonia så blir man förlåten även om man är sen...

Ambroo:

Jag skulle faktiskt vilja placera dig i den där kategorin!

AndersN: Tro fan det när det finns tokiga människor här inne som menar att Modin inte går in i timrås trupp där bland annat Björn Svensson och Anton Axelsson står som hinder! ;)

Ambroo: Verkar va väldigt dåligt med hockeykunskaperna här ibland

Ambroo: Skjuuuuuuuuut Modin!

Ett hårt skott är inte alltid ett bra skott. PerHApps är lite inne på det också. Fredrik Modin är som bäst runt kassen.

Däremot så var Modin en stor besvikelse här i slutspelet. Men nog går han in i vår förstakedja alla dagar i veckan för det.

Dream Team: Och här ståår det skrivet; www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1087829,00.html

Det är ju fantastiskt att man kan påstå att Modin INTE skulle platsa i dagens TIK! Hur är det egentligen ställt med hockeykunskapen, ja även kunskapen i övrigt?

Brunkarn: Nej usch vill inte heller ha modin han snittade bara 0.83 poäng per match under lockoutsäsongen zäta gjorde ju 1.0 i snitt och hedström 0,76 nordgren 0,78 nej fy han platsar inte i timrå glöm modin nyllet är bättre han snittar iallafall 0,26 men vi skyller det på omgivningen.

Jag flyttar detta inlägg till Silly-tråden.

Lycka till Nylander. Enligt A-Bladet ska Nyllet till rysslad, jag skulle vilja haft han kvar!!!

tikaren1 @ Timrå            Idag kl. 00:34

Helg Ernest:
Under lockouten så använde kenta honom fel. Han skall inte transportera puck från egen zon som han då var tvungen att göra.

Fredrik kommer inte att flytta hem på ett bra tag då han ju som sagt har skrivit nytt treårs kontrakt med Columbus nyligen. Dessutom så var det senaste jag hörde att han och familjen trivs så bra där att de är sugna på att stanna kvar när hans NHL-karriär är över.

Helg Ernest: Håller med..Ser jag hellre att Nyllet hade stannat.
Men en Modin med rätt klubbor...som dom skyllde på under lockouten kanske är bra hehe.

keni: Inte om han håller samma klass som under lockouten.
Då platsar han ej.

Rooster23: Gräset växer väl inte så farligt däruppe nu i denna värme.Jag hoppas ochså på tenkrat,men om inte så får väl nubben hitta nån annan,många vill spela i elitserien verkar det som.klipp halva gräsmattan ta sen en bira blir roligare att klippa då.Nu försöker vi glömma Modo och deras anhängare som jag inte ger mycket för.

Fet-Ecke: Gräsmattan först, biran sedan. Under tiden man klipper tänker man på hur jävla skönt det vore om Tenkrat skrev på. Ibland kommer mörka tankar om Modo in i hjärnan, ungefär då man klipper kring rosbuskarna.

Hassan:
är det inte dags att någon övertalar Fredrik modin och komma hem nu! börjar bli dags!!!!

rödovithockeydy: Vi väntar och hoppas, som vi alltid gör.

Wayne Gresky: så då är det 1 Juli som gäller då..

George: Klipper alltid snyggare efter en bira! ;)

Fet-Ecke:
Gräsmattan, självklart ;)

sargad: Som förste röstare valde jag en bira!

Ny omröstning nu!

Wayne Gresky: Apropå Teknrat så kna man fortfarande rösta på Strålman som sista spelare in i truppen. Har inte han 'båda benen' i Nordamerika?

rödovithockeydy: Antagligen kan Tenkrat vänta hur länge som helst eftersom han blir free agent. Om jag inte missminner mig så går väl NHL-kontrakten ut 30:e juni och free agent-säsongen börjar 1 juli. Siktar han på ett NHL kontrakt så skulle det förvåna mig väldigt om han skriver på för Timrå innan dess.

rödovithockeydy: 15:e?!

hur länge kan Tenkrat vänta med att bestämma sig om det bli NHL eller inte?

Skarin: Agent Orange var en ful fan också.

T T: Absolut, så är det. Se bara på Agent 007. Jag litar inte på honom, fullt ut.

Nej, men det svänger oerhört snabbt inom värvningsbranschen. Det har ju inte minst vi fått uppleva några gånger.

Och alla uttalanden i tidningarna bland sportchefer och agenter ska man ju heller inte alltid ta på största allvar om man säger så.

Skarin: Handlingskraftigt.

F.ö. ska man aldrig lita på en agent...

Skarin: Puss!

T T: Och här blev ersättaren klar. Det går fort i hockey.

Dick Tärnströms förhandlingsläge har knappast försämrats...

Ambroo: Du gläder oss andra!.. helt klart förhöjer detta försäsongen o att någon värvning som är mycket nära att gå i lås spricker händer alla hockey lag...bättre att bjuda på sig själv lite som Du gör än den modellen som kritiserar dig för det (förövrigt alltid samma två namn hela tiden)..

Kritik är mycket lätt...komma med något eget o riskera kritiuk inte lika lätt!

Sune: Med risk för att bli raderad, men är du dum i huvudet? Jag har inte sagt att någon är klar, jag har skrivit det... Den jag däremot har missat på är Sjödda, men du vet egentligen för lite i den affären för att överhuvudtaget yttra dig och än mindre ifrågasätta mig och de uppgifter som jag har/hade... Jag vet att det var oerhört nära att det blev TIK där. Med facit i hand så var jag väl iofs lite väl ivrig att skriva att han var klar, då det svänger fort i de här kretsarna, men jag tror nog att de flesta som hade vetat det jag gjorde hade gjort detsamma...

När det gäller bomben så har jag aldrig sagt/skrivit något namn eller att den/han på något sätt skulle vara klar. Nu visade det sig att det sprack, eller sprack och sprack. Det hela var på förhandlingsstadiet, men hur som helst så är det tråkigt i sig när man vet vem det handlade om. Man kan dock inte få allt och det vet man om man kan spelets regler... Till sist så kan jag dock svära på att Tenkrat är klar om nu inte NHL rycker honom. Detta är förmodligen ingen nyhet för de flesta och du behöver inte ta till dig de uppgifterna, men de kan säkert glädja någon...

Sune: Om Tenkrat inte får nhl kontrakt så är chansen stor att vi ser honom i Timrå,allt annat bombsnack kan du strunta i.

Ambroo:

Jo men varför säger du att vissa spelare är klara när dom inte är det?

”Jag vill vinna SM-guld med Timrå”
Backlund tackade nej till NHL-miljonerna

Ambroo: säkert är alltid säkert och inte säker.

Kapten Lindow: Jag har säkert skrivit detta förr, men din pres.text säger allt...

Sune: Den här frågan har säker blivit ställd till dig tidigare... Har du svårt att förstå den här tråden och varför den finns?

Kapten Lindow: Ambroo har i alla fall visioner och vågar sticka ut haken. En sak är dock säkert, om backe dragit så hade lönebudgeten överskridits, och detta är nog en av anlednigarna att inget presentertas, en annan anledning är sista övergången till NHL inte har passerats.

Det kommer inom ett par veckor att presenteras en vass forward som nyförvärv. fin 2:a femma med hynning, pyöralä + ny forward. Vi kommer att ha en bra centeruppsättnig med tanke att vi har 5 centrar nu varav 2-3 st är landslangsmän nu och då.

Sune: Bill Guerin

Sune: Vad beträffar Ambroos trovärdighet eller inte som källa så är det totalt ointressant beträffande målvaktsfrågan för TIK. Och den är iom Backes positiva besked löst! Dina hallucinationer om nåt större namn på den positionen tyder endast på pinsamt dåliga hockeykunskaper...Den svenska målvakt som möjligtvis kan mäta sig är upptagen i NY Rangers och övriga målisar av annan nationalitet som vore att föredra ist.f Backe innehar redan förstaspaden i nåt topplag i NHL.

Dream Team: Det får han göra som han vill. Timrå lär i alla fall vara ett skatteparadis jämfört med Ö-vik där man uppenbarligen slösar skattepengar på hockeyarenor och annat skit, i stället för att satsa på åldringsvårt och utslagna människor. . Det är därför Mackan kommer att skriva sig i timrå och skatta sin lön förvärvad i Swedbank arena i Timrå kommun. Pendlingen kan verka jobbig, men det är ju en principfråga.

NuMo: Där ser man. Ja, vem vet. Jag känner en i Timrå jag med som nog hellere väljer att ta cykeln upp till Swedbank än att åka tåg, innan han väljer att tro på dig...

« · 887383 · »