1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599404 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
JD: Låter positivt! Dagbladet måste ha förväxlat datumen 30e juli med 30e oktober.

Då blir det fest trots allt lördagen den 20/10 då!

UNDERBART!

Uno Gordon: Enligt timraik.nu ansluter han den 20:e och då borde ju rimligtvis kontraktet gälla.

Uno Gordon: Kan någon vis människa upplysa mig om detta?

Dream Team: Men nog börjar väl ändå Tenkrats kontrakt att gälla den 20 Oktober, inte 30 Oktober!

Dream Team: Konstigt vore det annars. Han har gjort ett otroligt bra jobb i år. Precis som han säger har han bara tappat Warg (det sa han aldrig?!) och Strålman, annars är det överlag starka värvningar som han gjort.

"Men det gäller att man inte har otur med skador också, avslutar han." Tja, han om någon sportchef torde ju veta vad det innebär :)

Nubben verkar vara nöjd med truppen vad det verkar. Och om elva dagar är Petr Tenkrat att räkna med fullt ut. Läs vidare [url=www.dagbladet.nu/artikel.php?id=357272&avdelning_1=104&avdelning_2=0&sokdatum=]här[/url]

Kapten Lindow: Men har du inte släppt det där än? Sorgligt

Nu ser laget hyffsat ut, lite synd att tappa Svedberg bara men det kanske Ambroos bomb kan råda bot på!?

Snoop: Det är Marttinen som behöver nånstans att bo.

Harryhaffa: 3 st dobbermans i första linan, det ger ju ett helt nytt perspektiv på "dump and chase"...

Snoop: Tre hyndor kanske...vilken TIK-kedja som helst mao!

Snoop: Jag vet, det är den nya första linen 3 st dobbermans, som söker en möblerad hundkoja med infravärme, och stoppad teddy ala 80 tals raggare.

På Timrås hemsida står de att ett möblerat hus vill hyras, och att 3st hundar ska bo där.Vilken spelare tror ni det är som ska ha ett hus och tydligen är det bråttom ?

Dream Team: Lugn o fin nu.när Anrell,Nyström,Skrikegård Mfl.har sagt sitt så ser det nog anorlunda ut.

Paddan: Shit! Varför var du tvungen att säga sådär?! Nu kommer vi få leva med favoritstämpeln hela säsongen. Eller ända till alla skador kommer in och sabbar den redan perfekta bilden, skulle jag förstås säga.

Men känner jag Challe Berglund rätt så lär han väl i vanlig ordning tippa Timrå som sista lag i tabellen. Nej, han göre sig icke något undantag, trots att han numer är tränare för laget, och vips!, så slår vi ur ett mycket mer bekvämare underläge igen.

Dream Team: Jahapp, det är bara att gratulera till SM-guldet då.

Dream Team: Intressant läsning.det är alltid kul när nån rankar timråik högt.Och visst ser vårat lag bra ut just nu,men peppar peppar hoppas vi slipper lika mycket skador som ifjol.skulle vara kul att se hur timråik supporterklubb rankar lagen,en liten uppmaning kanske.

Dream Team: ...åsså väljer vi Skellefteå i kvarten och åker ut efter fyra hemmatorskar.

T T: Så har då en av de mer seriösa och riktigt duktiga supportersajterna gjort en alldeles egen ranking av Silly Season såhär långt. Rankingen som Wild West Support gjort är som följer. (Mer utförlig läsning finns på länken nedan)

1. Timrå
2. Frölunda
3. MoDo

4. HV71

5. Brynäs

6. Södertälje

7. Linköping

8. Skellefteå

9. Mora

10. Färjestad

11. Luleå

12. Djurgården

Mackelito: Jag avsåg sidan "Lagbygget" här till höger.

Mackelito: Jag menar alltså de rykten som florerat i den här gästboken, bland oss som använder HS, inget annat. Länken här nedan talar dock om att Dick Tärnström skrivit på för Edmonton Oliers.

Dream Team:
Vadå , har du skrivit rykten på någon sida , eller skrev han baa att det var kört med Dicken ,?

T T: Det verkar som att laget går på is måndagen den 6 augusti. Ispremiären inför publik lär alltså vara någon gång under den veckan (om denna nu inte är den 6 augusti vill säga?)

Timrå

Semester: 21 juni–23 juli.
Går på is: 6 augusti.
Första träningsmatchen: Björklöven, 16 augusti (hemma).
Vi kör gemensamt med alla utom våra finska spelare. Vi har börjat med styrka och konditionen. Ett år är det brottning som gäller, ett annat spinning. Vi tycker att vi hockeytränare själva ska klara det här.
(Per Nygårds, assisterande tränare)

T T: Tja, det känns väl nästan som det, va? Jag läste den nyhet som sa att Edmonton hade erbjudit honom ett kontrakt. Redan då så förstod man väl vartåt det pekade. Nu känner jag inte till trovärdigheten i ryktena från början, men vi plockar väl bort honom därifrån nu istället.

Vad tror du, Dream Team? Ska vi plocka bort Dick Tärnström från "rykten"?

Frisco: "...på Nya Zeeland som inte kan flyga."

En jä-kla tur det! Hur skulle det se ut om Nya Zeeland flög omkring hur som helst..?

Tycho: Det låter sig mig under den enda match jag spelat. Poffa var coach. Han lät mig inte ens hoppa in på slutet fast vi endast var tre utespelare fast ingen var utvisad.

Frisco: Kan stämma... låg mest och krälade efter sargen, precis som en annan när man försöker sig på att åka skridskor... =P

Tycho: Han höll sig kanske allt för nära isen?

I övrigt så har den frukt vi numera kallar kiwi fått sitt namn efter fågeln.

Frisco: Aha, ja han lyfte väl inte så mycket i Modo om man säger så... =)

Tycho: Kiwi är en liten fågel, som finns i tre arter, på Nya Zeeland som inte kan flyga. Fågeln är symbol för landet.

Wayne Gresky: Kiwi? Är inte det en frukt? ;)

actionleif: Såg de nu läste längre ner på sidan.
När kommer bilder på hängläktarbygget ?

Tvåtallar: susning.nu/Ironi

Wayne Gresky: Hm MoDo stjärna 10 matcher och ett mål i MoDo

Dream Team: Förre modostjärnan Kiviaho gjorde ju 51 mål på 39 matcher i samma liga.

Skarin: Ja, Frella kan nog understryka mina säregna kunskaper vad gäller spel i rinkbandykorpen. Sedan har man ju varit med i några av supportermatcherna, det är klart. Jag klev av samma säsong som den första segern kom, så det kanske var en tanke bakom det också.

Vad gäller Nik och hans kvaliteer som målgörare så skulle jag ändå påsta att få spelare gör 47 mål på 43 matcher med vetskapen att lagkamraterna nog gärna inte höll någon högre nivå i den här ligan.

Dream Team: Å andra sidan ryktas det om att även du platsar i alplandets andraliga....

T T: Aah.. gamle premiärmålskytten Nic ;-) 

Att han inte var en målskytt av rang bör man nog betvivla när man läser hans statistik från förra säsongen:

2006-2007 Zeltweg Austria243476611324

andyo: Mackan stöter på en gammal bekant i ligan...

andyo: Va? Weine Sjöberg?

T T: Vafan skulle han lämna Timrå för? Jag blir så förbannad!

...och Matthiasson kom utomlands till slut.

Och Fagemoney sjunker allt djupare i hockeyträsket, Danmark nästa.

Nej, det blev inte Haparanda för Gahna...

Kerstin_k: Ang. Tenkrat och "15 juni-regeln"...

Gorkyman: En fd. som är på glid. Nä tack han platsar inte.

thha: Borde vi inte jobba för att få Hagos ??

Gjorde ett gediget jobb senast eller ....

Timrå SM-Guld 07/08 ger 9 ggr pengarna på svenskaspel!!!
Hagos till HV71!!!(se länk)

« · 893556 · »