T T: Tack...Det var precis det jag ville höra om Berglund. Speciellt dessa rader låter bra:
-Tre av klubbarna jobbar mer aktivt för att få Berglunds signatur på pränt. SPORT-Expressen kan avslöja att det är Brynäs, Timrå och Djurgården.
Kan knappast vara en nackdel för TIK att det gått bra för många andra unga spelare i klubben de sista åren. Visserligen har både Brynäs och Djurgården haft några unga spelare som även dom lyckats bra.
fighter: Vad är det egentligen som säger att Nordgren ska ha ett klubbhjärta för TIK?Han har väl ändå bara spelat här ett par tre säsonger. Tror nog att det Modo har större chans än TIK att få honom om han skulle vara intresserad. Men självklart hoppas man få se honom i TIK igen snart.
Paddan: Ja såg det. Men vid det här laget kan det mkt väl vara klart vart han ska spela nästan år. Men inget lär bli bekräftat förren säsongen är slut.
Utifrån dagens ST kan vi nog räkna med Hynning, Pyörälä och Marttinen. Fint, alla tre har spelat euro hockey tour den här säsongen. Hellre Erik Andersson än Alexander Larsson. Lill-pebben kan nog bli riktigt bra också. Warg verkar 50/50 och Nordgren blir nog kvar i Schweiz.
Wennerberg, Nilsson, Ryno, Laine, Koskinenoch Asplund verkar dra... Bra det.
Röda Tallen: Jag tycker att han spelade med stort hjärta dom sista 2åren anser jag iallafall vad du tycker det får stå för dig.Sedan så menade jag bara att han förhoppningsvis har större timråhjärta än vad pyrylä eller vad faan han heter har svårt för en del finska namn finska är inte ett språk utan ett läte.
73Sjöbba: Som sagt var vad du tycker får stå för dig och vad jag tycker får stå för mig.Men om inte du tycker att gunno hade hjärta för timrå iallafall dom 2sista åren ja då vet vet inte jag vilka matcher du sett under den tiden.
Skrevs av: birne Skrevs: 13:45 (2007-02-15) Kategori: Silly Season Tråd: Hynning
1 birne skrev:
Han är klar för Timrå. Enl Norberg i Timrå så är han redan klar. Dom har redan hela truppen utom 2 spelare klar för nästa år redan. En reservmålvakt och sen förlorar dom nog Warg till Modo så dom behöver en ersättare till honom också.
2 mappe skrev: Har du verklig koll eller försöker du bara lura i en stackars Tikare en massa rappakalja? Det är frågan det. Hoppas Naturligtvis på det förstnämnda. Stämmer det du säger skall jag gladeligen sätta dig på andraplats i orakellistan, efter vår egen Ambroo då förståss...
3 birne skrev: Känner en som pratade med honom förra veckan. Och hans uppgifter stämmer alltid till 100%. Samma visa med Jonte att han var klar för Timrå till 95% redan i april ifjol. Och det blev ju så också.
Sen är Challe Berglund klar som tränare också. Nubben var hyfsat less på alla gamla tränare som ringde och bjöd ut sig med höga lönekrav. Så han ville ha en ny kraft som var ambitös och inte gick i gamla hjulspår.
Detta var ett återskapande av min konversation med birne på Lules sf-forum. Han verkar vara en trevlig prick den där skelleftepojken. Stämmer det han hävdar är det ju otroligt trevligt
Mappe: Intressant det sista om tränarna. Jag tycker fortfarande att draget att byta Lill-Kenta mot Challe är obegripligt. Spelade Kenta för högt med löneanspråken?
arf: Har sagt det här tidigare och säger det igen. är rätt säker på att Kenta ville ha ett flerårskontrakt men TIK ville bara ge ett år. Då valde parterna att avbryta samarbet. Kenta ville ha mer trygghet.
Röda Tallen: Om du inte läste det i min länk som Actionleif redigerade så stod det att Thomas Johansson get Snubben 2,5 miljoner extra till nästa år att köpa spelare för.
73Sjöbba: Intressant i sammanhanget är att Micke Andersson i LG Hockey Games räknade upp, speciellt 2 st med särskilt Timrå hjärta: Robban och....... ja just det ja......Sanny!
Janken: Här snackar vi ju ännu längre avstånd mellan publik och själva rinken än vad det är på Hovet. Sikten är dessutom bedrövlig från de allra lägst placerade stolarna.
friskan: Jo, jag förstår att Mappe tyckte att det lät ruskigt att MoDo skulle behöva ta efter Timrå. Men, okej då, jag kan väl sponsra till en spånskiva.
Mappe: Jag kan citera: "Det här gillar inte Modos sportchef Erik Holmberg att vi påstår: Per Hållberg, Magnus Wernblom och Niklas Nordgren är muntligen klara för klubben. Men supportrarna blir nog desto gladare. Timråcentern Fredrik Warg ska också ha fått ett jättebud, som blir svårt att tacka nej till."
"Kollegan i Timrå, Kent Norberg, sitter nöjd i dessa dagar. Enl. uppgift är Kärpäts Forward Mika Pyöräla överens med klubben om ett 2 års kontrakt. Backen Jyri Marttinen, tillsvidare i malmö, också klar för Timrå. Motsatt väg lär nog trotjänaren Kalle Koskinen gå, skadedrabbad som han varit, även Magnus Nilsson som har varit sammanknippad med Malmö redan den här säsongen innan han blev skadad, blir inte kvar i klubben."