1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599483 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Ambroo: Men Steve McQueen då? Nej, han är ju död. Men han rör ju på sig. Ja, på filmduken ja!

T T: Tack...Det var precis det jag ville höra om Berglund.
Speciellt dessa rader låter bra:

-Tre av klubbarna jobbar mer aktivt för att få Berglunds signatur på pränt.
SPORT-Expressen kan avslöja att det är Brynäs, Timrå och Djurgården.

Kan knappast vara en nackdel för TIK att det gått bra för många andra unga spelare i klubben de sista åren.
Visserligen har både Brynäs och Djurgården haft några unga spelare som även dom lyckats bra.

timraw: Jag skulle 100ggr hellre se Patrik Berglund än Axelsson.

fighter: Vad är det egentligen som säger att Nordgren ska ha ett klubbhjärta för TIK?Han har väl ändå bara spelat här ett par tre säsonger.
Tror nog att det Modo har större chans än TIK att få honom om han skulle vara intresserad. Men självklart hoppas man få se honom i TIK igen snart.

Röda Tallen: Angående Berglund så förmodar jag att du noterat att den där Expressenartikeln skrevs redan i november förra året.

Paddan: Ja såg det. Men vid det här laget kan det mkt väl vara klart vart han ska spela nästan år. Men inget lär bli bekräftat förren säsongen är slut.

Man kan bara hoppas att han valde/väljer rätt.

Utifrån dagens ST kan vi nog räkna med Hynning, Pyörälä och Marttinen. Fint, alla tre har spelat euro hockey tour den här säsongen. Hellre Erik Andersson än Alexander Larsson. Lill-pebben kan nog bli riktigt bra också.
Warg verkar 50/50 och Nordgren blir nog kvar i Schweiz.

Wennerberg, Nilsson, Ryno, Laine, Koskinenoch Asplund verkar dra... Bra det.

RocknRolf2: Även om jag försöker koncentrera mig på denna säsong så ser det ju onekligen bra ut inför nästa!

Helg Ernest: Återigen, länka istället för spaltmeter med kopierad text..

Denna länk låg med i inlägget : www.dagbladet.nu/artikel.php?id=350157&avdelning_1=104&avdelning_2=

Här är länken till allt som var inklistrat.:
www.dagbladet.nu/artikel.php?id=350159&avdelning_1=104&avdelning_2=0

actionleif: Den låg också med ""! under Länk ( c :
Men vad hade du gjort om jag inte lagt med länkarna ?

Du är bara sur för inte du läste det först !!! ( c :

Helg Ernest: Oerhört sur..

Röda Tallen: Jag tycker att han spelade med stort hjärta dom sista 2åren anser jag iallafall vad du tycker det får stå för dig.Sedan så menade jag bara att han förhoppningsvis har större timråhjärta än vad pyrylä eller vad faan han heter har svårt för en del finska namn finska är inte ett språk utan ett läte.

fighter: Det är alltid en massa snack om hjärta hit och dit. I mina ögon så har vi bara 3 spelare med TIK hjärta: Robban, Hallin och kanske Styf

73Sjöbba: Kanske Moe pga egen produkt

73Sjöbba: Som sagt var vad du tycker får stå för dig och vad jag tycker får stå för mig.Men om inte du tycker att gunno hade hjärta för timrå iallafall dom 2sista åren ja då vet vet inte jag vilka matcher du sett under den tiden.

SMÅLAND: Tyvärr, men du fick inte utöka din ledning i att starta nya trådar. Det finns en gammal.

Knylan:

Skrevs av: birne
Skrevs: 13:45 (2007-02-15)
Kategori: Silly Season
Tråd: Hynning

1
birne skrev:

Han är klar för Timrå. Enl Norberg i Timrå så är han redan klar. Dom har redan hela truppen utom 2 spelare klar för nästa år redan. En reservmålvakt och sen förlorar dom nog Warg till Modo så dom behöver en ersättare till honom också.

2
mappe skrev:
Har du verklig koll eller försöker du bara lura i en stackars Tikare en massa rappakalja? Det är frågan det. Hoppas Naturligtvis på det förstnämnda. Stämmer det du säger skall jag gladeligen sätta dig på andraplats i orakellistan, efter vår egen Ambroo då förståss...

3
birne skrev:
Känner en som pratade med honom förra veckan. Och hans uppgifter stämmer alltid till 100%. Samma visa med Jonte att han var klar för Timrå till 95% redan i april ifjol. Och det blev ju så också.

Sen är Challe Berglund klar som tränare också. Nubben var hyfsat less på alla gamla tränare som ringde och bjöd ut sig med höga lönekrav. Så han ville ha en ny kraft som var ambitös och inte gick i gamla hjulspår.

Detta var ett återskapande av min konversation med birne på Lules sf-forum. Han verkar vara en trevlig prick den där skelleftepojken. Stämmer det han hävdar är det ju otroligt trevligt

Mappe: Intressant det sista om tränarna. Jag tycker fortfarande att draget att byta Lill-Kenta mot Challe är obegripligt. Spelade Kenta för högt med löneanspråken?

arf: Förmodligen. Han var redan seriens bäst betalda tränare. Kan vara svårt att förhandla till sig ännu högre lön då.

Det blir nog bra med billiga Challe. Då får vi lite pengar över att lägga på spelare istället.

arf: Har sagt det här tidigare och säger det igen. är rätt säker på att Kenta ville ha ett flerårskontrakt men TIK ville bara ge ett år. Då valde parterna att avbryta samarbet. Kenta ville ha mer trygghet.

Röda Tallen: Om du inte läste det i min länk som Actionleif redigerade så stod det att Thomas Johansson get Snubben 2,5 miljoner extra till nästa år att köpa spelare för.

Helg Ernest: Jo, jag har läst det.

73Sjöbba: Sanny och KK då?

Ambroo: Jag drog bara en gräns. Kan hålla med, men dom herrarna har spelat färre matcher.

73Sjöbba: "I mina ögon så har vi bara 3 spelare med TIK hjärta: Robban, Hallin och kanske Styf"

Är det att dra en gräns?;-)

73Sjöbba: Intressant i sammanhanget är att Micke Andersson i LG Hockey Games räknade upp, speciellt 2 st med särskilt Timrå hjärta: Robban och....... ja just det ja......Sanny!

Ambroo: Det står i mina ögon, inte i dina. ;-)

Hahl Bundy: Som jag skrev tidigare så kan jag väl hålla med om KK och Sanny, men nu tog jag dom som har varit trotjänare längst. Vad är det du vill?

73Sjöbba: Ingenting, tyckte bara att Mickes uttalande var intressant i det här sammanhanget.

Kan inte Challe ta med sig Bremberg och Hörnqvist från Djurgården.

Röda Tallen: När han väl är igång kan han lika gärna plocka hit Jimmie Ölvestad också.

Skarin:
Och när han ändå håller på att packa, kan inte Hovet slinka med på ett hörn?

Den bästa arenan i hockeysverige borde ju vara värdigt ett lag som TIK;)

Per HApps:
Scandinavium???

Per HApps: Hovet är en ganska risig arena. Långt mellan rink och läktare dessutom. Eonstämning går inte att få.

Janken: Här snackar vi ju ännu längre avstånd mellan publik och själva rinken än vad det är på Hovet. Sikten är dessutom bedrövlig från de allra lägst placerade stolarna.

T T: Ett framtidsnamn Moe, helt klart. Men det var väl ganska väntat att han skulle rita på.

T T: Lite snålt med ett år? Tror man inte på killen? Nog för att han lär stanna om han gör bra ifrån sig ändå...

Frella: Junistiden ut kunde han gått ha fått, alltså två år...

Ambroo: Fast han har väl bara ett år dit? Kanske för att slippa binda honom på seniorkontrakt som man bara skriver ett?

Frella: Jovisst vettu, var aningen snabb där, men sen beror det även kanske mycket på vad spelaren vill också...

Ambroo: Nordgren och Warg Riktigt nära Modo Nu, Tyvärr.

RTS: Usch! Det lät läskigt... Länk tack.

Mappe: Eftersom det inte verkar funka att häfta fast papperstidningen på bildskärmen så får du väl en länk då

Paddan: Med "papperstidningen" menar jag då Tidningen Ångermanland

Paddan: Det är sånt där som kallas för sjukhumor hahaha fruktansvärt dåligt... har du andats in för mycket sulfit eller?

Paddan:
Menar du detta ;)

friskan: Jo, jag förstår att Mappe tyckte att det lät ruskigt att MoDo skulle behöva ta efter Timrå. Men, okej då, jag kan väl sponsra till en spånskiva.

Paddan: Suck, pust och stöön... torsdagen är räddad...

Mappe: Jag kan citera:
"Det här gillar inte Modos sportchef Erik Holmberg att vi påstår: Per Hållberg, Magnus Wernblom och Niklas Nordgren är muntligen klara för klubben. Men supportrarna blir nog desto gladare. Timråcentern Fredrik Warg ska också ha fått ett jättebud, som blir svårt att tacka nej till."

"Kollegan i Timrå, Kent Norberg, sitter nöjd i dessa dagar. Enl. uppgift är Kärpäts Forward Mika Pyöräla överens med klubben om ett 2 års kontrakt. Backen Jyri Marttinen, tillsvidare i malmö, också klar för Timrå. Motsatt väg lär nog trotjänaren Kalle Koskinen gå, skadedrabbad som han varit, även Magnus Nilsson som har varit sammanknippad med Malmö redan den här säsongen innan han blev skadad, blir inte kvar i klubben."

« · 833612 · »