1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599968 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
RocknRolf2: Det ryktas om att #9 får nytt kontrakt baserat på slutspelet.. Om det nu är sant så bör ju även #26 få nytt kontrakt.

actionleif: Isåfall är det rätt rubbat... #26 har varit välbetald (jo, det har han visst) och kass i två säsonger. 7 hyfsade matcher väger inte upp det.

actionleif: Man får ju hoppas att det bara är ett illasinnat rykte om Nr 9, vi behöver bättre backar än så!

RocknRolf2: Du kan väl inte räkna in den här säsongen som en kass säsong?

Och så kom vi till det här med pengar igen. Man undrar vilken insyn du har i Timrå egentligen, som vet så mycket om spelarnas löner...

RocknRolf2: aki p berg kan man inte locka över honom hit, han kan riva sitt kontrakt nu...

actionleif: Skriver man dessutom kontrakt med en back som förvisso duger gott, men som senaste 3 säsongerna har varit borta minst 20 matcher så är det jävligt skumt - särskilt när vi redan har en grymt skadebenägen Lotvonen i laget.

Då kan vi väl räkna med panikresor till Tjeckien nångång i november även nästa säsong.

Om höjdpunkten för säsongen var inledande 20 omgångarna var Machulda m. fl. sannerligen lågvattensmärket

Red-line: öh, jo, jag räknar in den här säsongen som kass för honom. Och, han värvades av ett annat elitserielag som målskytt med relativt nyliga landslagsmeriter, klart som fan att han inte är billig! Kan även bekräftas med kommande redovisning i taxeringskalendern om du vill...

RocknRolf2: Hmmm, det känns som det varit lite svårt för honom att göra en bra säsong i år... Så du menar att man inte ens är ursäktat om man bryter benet?

Red-line: Nej, det är ingen välgörenhet vi driver. Vore en sak vore om han inte varit kass säsongen innan. Nu har Wennerberg varit här i två år och vi har fått väldigt lite ut av honom, varför förlänga?

RocknRolf2: Tack RR2 för din "rättelse"!

Knylan: Jo, det är klart att han skall få hålla på som han gör. Det är bara så svårt att han ofta "strör salt i såren". Jag är ju heller inte mer än människa och vill i bland säja ifrån. Vid närmare eftertanke gör ju RR2's inlägg att det blir lite sting i debatten, all heder för det RR2!

Som sagt, nu går vi vidare och bygger laget för nästa säsong och nya framgångar! Troligtvis med en silly season värd att följa.

actionleif: Om #9- ryktet stämmer så är det helt ok för min del. Jag tror att Nubben har samma förtroende för honom som för Robban, dvs att vi här har två karaktärsspelare med stort Timråhjärta som själva kan och får avgöra om de har något att tillföra ännu ett år.

There's always next season...

Nu finns det en ny undersida aktiverad här ovan som heter: "Lagbygget 2007-2008". Där försöker vi uppdatera nyförvärv och spelare som lämnar laget. Den här tråden passar ju utmärkt för synpunkter på varför vi tror ditt eller datt om nyförvärv och spelare som kan tänkas röra på sig.

(Tack Laken för dina bidrag på ryktesfronten hittills!)

Dream Team:
Hmm!!

Det här var bra, smart.

Dream Team: Lade förresten till Tom Wandell idag.

Laken: På tårna som vanligt, härligt! ;-)

Dream Team: Hmmm, hur ska NI transponera Zakke til Forward? Bara undrar...

zigge: Som jag redan sagt i er bok, misstaget korrigerat.

Dream Team: OKI, jag ska inte tjööta i 2 böcker... :-)
Enroth ? Önskedröm,eller? Zakke kanske måste byta klubb för utvecklingens skull, OM så:Ta väl hand om honom!!

Ja ska bli spännande att se vem som tränar Timrå kommande säsong och ska bli kul att följa lagets form från vad det är idag till vad den är när den blivit komplett. Det känns som att vi har en bra stomme att bygga på, bättre än på länge.

Miljonkedjan, rutinerade backar med en massa ungtuppar och en målvakt som nästa år kommer vara ännu bättre, är ju lixom redan KLART :-)

Samt med med de rykten som hänger i luften kommer vi få ett spännande och bra lag minst sagt!

Dream Team: Läget sammanfattas väl ganska bra i Dagbladet.

Till målvaktsrykten kan du lägga till Tuomo Karjalainen.

John K: Peace. Kan förstå att det kan vara rätt segt att läsa mina inlägg ibland. Det händer väl också att en del kommer ut lite väl fort i stridens hetta. Några saker har tveklöst varit bäst oskrivna... men tja, det är så det blir ibland. Sålänge det inte är ren ankdamm har jag inget emot lite hetta, eller iaf lite "mångfald" bland skribenterna här på gästboken. När allt kommer omkring står vi på samma sida - ja borträknat diverse inkräktare då...

Satt vaken nästa hela natten i går och svor, ältade och grubblade. Idag känns det bättre, skallen är rensad.

Vi slutade 5:a i Elitserien 06/07. Det är jag fanimej nöjd med trots allt. Nu har vi kanske det mest intressanta lagbygget på gång någonsin och dessutom ett fördelaktig ekonomiskt läge. Vi blir att räkna med, lita på det

RocknRolf2: Det är det jag alltid sagt....innerst inne är du ingen negativ surtratt! :-)

T T: Kul att silly season är igång... men... jag är lite trött på att det bara är "finska pinnar" på fikabordet varje säsong. Skulle inte vara fel om vi fick nån som har ett pass där det inte står finsk medborgare.

Men marknadsläget kanske inte är så att det finns andra alternativ..

bara en tanke...

druiden: tjecker, slovaker och ryssar har ju rykte om sig att ha rätt tveksam moral, medan finnarna jobbar arslet av sig i varenda byte. Huruvida det stämmer kan ju diskuteras, men det är knappast en tillfällighet att vi är ett halvfinskt lag. Personligen tycker jag det dock vore omväxlande med nån öststatare också - typ en ryss med spetsskills. Nån som kan gå in med några hårdjobbare och fixa det där sista lixom... Med risk för att bli extremt tjatig, Fedorov i Malmö!

mikenomad: nja, säg inte det =)

RocknRolf2: Får jag inflika lite med att visa exempel i form av Döme och Blatny. Dom är typiskt "O-tjeckoslovakiska".... Otypisk spelstil från dessa herrar med tanke på deras ursprung. Nåväl, det var väl allt. :)

druiden: Angående Kalle K så spekulerades det i ST-sporten om att han är viktig för lagbygget, då han agerar brygga mellan finnar och svenskar. Kanske en klok tanke med tanke på hur stark den finska kolonin är i laget.

druiden: Som AB konstaterat är det en otroligt fördelaktig marknad på den finska sidan för svenska lag just nu. De är prisvärda och genomgående säkra investeringar, dvs mycket hockeyspelare för pengarna. Men visst, lite svenska toppspelare är inte fel men Hynnig verkar ju klar. Alltid nåt...

MODOJohan: "otypisk spelstil" ?
Jag har däremot en känsla av att dessa herrar ramlar ovanligt lätt - dvs en typisk spelstil för tjeckoslovakiska spelare...

MODOJohan: Döme och Blatny är två stora pajasar! Som tex när Johan Andersson ligger ner på isen och Döme sitter på han och slår, det är ju väldigt sportsligt och manligt! Det är bara käften på dom där som är vältränad!

mikenomad: Ah, listan på klara forwards nästa år är i sanning trevlig läsning! De unga lovande anfallarna lär inte vara sämre nästa år, och om "miljonkedjan" får vara hel kan det bli riktigt roligt. Krydda med ett par vassa backar och laget börjar kännas som ett absolut topplag.

Inser att jag skriver självklarheter här, men jag ser det som egenterapi av slutspelsabstinensen.

arf: Men då kan ju Kalle K bli team manager då.. för på isen har han gjort sitt anser jag. Visst.. finska spelare sliter häcken av sig.. men Petri K vet jag inte om jag kan hålla med om när det gäller slit..

mikenomad: När det gäller Hynning så har jag en känsla av att han kommer att vara samma typ av spelare som Magnus Nillsson, så i det fallet blir det nog +- 0 ......

arf: Skriva av sig självklarheter...det är väl det vi sysslar med härinne? ;-)

MODOJohan: Ok.

druid: Kan störa mig på det inom svensk hockey överhuvudtaget, att alla ska vara så otroligt jäkla allround hela tiden - fram för mer rollspelare! (...och då inte bara rollen som hårdjobbande forwards) Som exempel tycker jag kritiken mot en sån som Brendl är rätt löjlig "han jobbar inte hem", who the hell cares när karln dunkar in 30 mål liksom. Jämför med fotboll, där sågas ALDRIG en grym målskytt oavsett hur han nu jobbar hem eller så (ok, lite svävande jämförelse men ändå).

Har man en grym offensiv spelare gäller det att matcha in honom rätt, inte fjanta på om defensiv

druiden: bättre än Nilsson är han garanterat, annars är det totalflopp. Men jag har en ganska bestämd känsla att han inte är nån poängspruta direkt heller... blir väl runt 20 pinnar typ

druiden: Tja, kanske det. Eller inte...den som lever får se. Känns som en bra värvning på förhand iaf om du frågar mig. Fast det gjorde Mange iofs också...

Värst av allt var det när Morafansen gnällde på Marian Hossa för ett par år sen... En av världens bästa forwards, som uppenbart levererade utav fan, och pajaserna har mage att gnälla om defensiv. Gosh!

dala16: Det är alltid lika roligt att höra hur andra supportrar ser på andra lagens spelare. Klart att du/ni blir irriterade. Jag personligen stör mig på Sanny, Styf och Hallin :)

MODOJohan: Bara en fråga, stör du dig på Sanny på samma sätt som du stör dig på Styf och Hallin? nyfiken?

Ja och grattis förresten....

Just nu saknar jag gamla HS, Mike66 kom tillbaka å prata zamboni, allt är förlåtet.

Russian rocket: Jag stör mig på Sanny mindre än Styf och Hallin.

MODOJohan: Jag tror nog att det är många lag som tycker att Döme och Blatny är ena pajasar! Jag stör mig på dom 2 och Krizan. Sprutar man lite snö på han lägger han sig ner som om han har fått en crosschecking! Men en som jag däremot tycker väldigt bra om är Enström, väldigt duktig back!

Får jag fråga varför du stör dig på Hallin och Sanny? Två kanonkillar på isen på alla sätt i mina ögon.

dala16: Sanny är en kille alla lags supportrar stör sig på förutom Timrås, eftersom han inte spelar i deras lag.

Per Hallin är ju en ganska rejäl retsticka i sig, utan att vara i klass med Per Ledin och Kåberg.

Nån som vet om Yared Hagos Är aktuell för en comeback i timrå? läste för några veckor sen att han ev var aktuell för skellefteå.

andyo: Kanske det, men han blev ju utvald till domarnas favorit, och då är man väldigt sportslig på isen annars får man inte den utmärkelsen!

Visst är Per Hallin en liten retsticka, men det finns inegn hockeyspeare som aldrig psykar sina motståndare och dylikt. Jag själv tycker inte att Hallin äri närheten av Döme, Blatny, Kåberg, Ledin osv.

andyo: Så det är förklaringen till kvartsfinaltorsken...Sanny spelar under cover ; ) 

dala16: Att sanny blev utvald till domarnas favorit är för att han upträder bra mot domarna, det har inget med hans spel att göra om han spelar ful/bra hockey....

EfordeM: Tror du att han hade fått priset om han höll på som Ledin o Kåberg men uppträdde bra mot domarna?

dala16: Nää men det jag säger är att Sanny spelar väl inte elitseriens finaste hockey... så det var inte det han vann på utan det var väl uppträndet mot domarna, men det kan hålla med om att de som spelar "ful" hockey aldrig blir favoritspelare hos domarna

« · 859843 · »