1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600134 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
dr-nix: Kent Maderwille på canal+ nu. 1-1 mellan Kärpet o Blues

El Aka Ali: okej, har ej C+ :/

El Aka Ali: Sen så stavar han fortfarande inte med dübbel vee

El Aka Ali: Kolla in Pyörälä också och lämna en rapport.

T T: Har du nån aning om vilket nr han har?

Kerstin_k: Av vad jag kan se så ska Mika Pyörälä använda sig av nr 17,

lungan: Det har Hynning haft i Luleå också. Bagarn släpper inte sin tröja så nu får de hitta på något nytt.

T T: och att vända på siffrorna som vissa gör fungerar ju inte heller.

T T:

Jag Bagarn har 17 i nuläget, Hedström hade de i NHL, men fick vika sig för Gahn när han kom hit, han tog 71 de omvända en bra lösning :D.

Nu har vi värvat Hynning, som också gillar 17 och eventuellt Pyörälä som också har 17. Vad ska dessa herrar ha för tröjnummer när de kommer.

Snacka om I-landsproblem!

Snart får nog Timrå börja fundera på tröjnummer innan de värvar spelare :D

lungan: Det är väl inga problem... 171, 172, 173 osv. Då har alla spelare fått möjlighet att bära tröjnummer 17...

Paddan: De va en smart lösning, så spelar alla i samma kedja :D

Lite coolt!

lungan: Under mina år som pojklagsspelare i Timrå IK - då får vi backa drygt 25 år i tiden (hjälp...) - då valde man att spela efter det systemet att man satte samman hela femmor efter tröjnummer. Så om vi leker med tanken att den ena målvakten hade tröja #1, så ingick alltså spelarna med tröja 2, 3, 4, 5 och 6 i förstafemman, o.s.v. Detta mest av praktiska skäl, såklart.

Dream Team: det som vore mest fair är att Andersson behåller nr17 med tanke på att han tog numret först.

dr-nix:
Dom får väl så lov att avgöra det med en hederlig rövkrok. :)

Aki Berg ser jag gärna i Timrå tröjan igen

Danfj: Jag med, kan inte han värvas?

Fan va fint att räkna in Fredrik Hynning. Välkommen! Nu är det bara att vänta in Anton Axelsson då, Hynnings bästis.

Danfj: skulle oxå vilja se Aki i Timrå, synn att han valt att fullfölja sitt kontrakt med TPS.

Kerstin_k: Såg du något av Pyörälä?

Paddan: annars så skulle nog 176-671, 176-617, 176-716, 176-167, 176-176 bli en fin fjörnliga femma.:)

dunderklumpen: Björnliga.:)

Danfj: med så det skriker, Aki Petteri Berg är det största jag har sett sen Strimma! Lägg ett bud, Nubben!

Ja ..jag vill ha tillbaka Manderville jag...*suck*

Ann: Och jag vill ha tillbaka Tomi Källarsson, men alla kan inte alltid få som dom vill

actionleif: Det är det nog bara du och jag som vill. :)

orion: Det är väl bara en vecka sen han gick ut och sa att han skulle fullfölja sitt kontrakt med TPS?

Wayne Gresky: Joo, men drömma får man juh!

orion: Javisst, och ni kan ju göra ett nytt försök om ett år. Jag skulle gärna ha honom i MoDo.

Intressant där det står att vänta 2 st Alexander Larsson till Timrå, i länken här bredvid från ST.

Apropå rykten, så här står det i Pappersupplagan av TÅ idag:
" På plussidan räknar Timrå också med Frölundas Anton Axelsson, samt backen Jyri Marttinen..........osv......Sedan har det länge pratats om Modo duon Tobias Viklund, backen, och målvakten Mikael Zajkowski, vilket vi tidigare skrivit om. Det verkar vara väldigt hett.
Lägg därtill den finske forwarden Mika Pyöräla.......osv.

På minussidan hittar vi centern Fredrik Warg som kommer att skriva på ett 3 årskontrakt med Modo, sedan snackas det rätt mycket dessa dagar om att den danske centern Peter Regin kan försvinna till NHL o Ottawa.
Visserligen har jan skrivit på ett 1 års kontrakt men med en klausul att få dra till Nordamerika om det skulle bli aktuellt ändå."

Vore skitkul om 2 klass centrar sticker!

Hahl Bundy: Det ska väl krävas rätt mycket för att Regin ska sticka över i år, framförallt då han har ett år kvar på klausulen med Ottawa, Strålman måste ju fara över i år för att Toronto ska få behålla rättigheterna. Det känns som att Regin behöver minst ett år till i elitserien för att vara redo, han är väl lite valpig fortfarande, även om han är fantastiskt bra stundtals.

Knylan: Ja, vi får väl hoppas att han stannar 1 år till.

Tycho:

Jag vill ha tillbaka David Halvardsson!

Sune: Källarsson var en skön snubbe iaf, även om han inte var bäst på isen...
Man kanske skulle kunna värva honom som sällskap. :)

Näst efter matcherna är det här det mest spännande.

Chocknyhet, även fast inget verkar ritat så har han ju bestämt sig.

www.dagbladet.nu/artikel.php?id=352395&avdelning_1=104&avdelning_2=2

actionleif: Chock och chock? Det har väl legat i luften rättså länge nu eller?

actionleif: Skrev för 3 månader sedan att han var klar för Modo, vilket laken mfl inte trodde var möjligt.'
Denna övergång har varit klar långt innan jul/nyår.

RTS: Ska jag lägga till en flörtgubbe så att ni förstår att jag tänkte göra mig lite lustig då kanske? Här kommer den, ;-)

actionleif: Och ros ska kalla sig expert... skrattretande (kolla länken)

Tycho: ???

Läste om Wargen i Dagbladet och kände...okej. Tack för den här tiden. That's it.

Noterar att Nubben är inne på samma (kloka) tankegångar som jag. Ingen etablerad ersättare, utan en yngre förmåga för fjärdekedjan. Helt rätt. Hahl, Regin och Andersson är ypperliga centrar att bygga kedjor kring. Nu är det ytterforwardskvaliteten som avgör hur bra det ska bli.
Samt, givetvis: bra backar som kan leverera snabba förstapass och öka farten genom mittzon.

Timrå har något riktigt bra på gång. Vi såg potentialen under säsongen, men vi såg också bristerna. Speeden finns, kämpaglöden och grunden till ett riktigt vasst försvar likaså. Saknas: målskytte, spelande backar och ett riktigt stabilt målvaktsspel.
Det sistnämnda tror jag Backlund har i sig. Men det behövs en back-up som uppgraderar Asplund rätt rejält. Kommer Backlund i ofas ska han kunna jobba sig tebaks utan att känna panik i båset.

Målskyttet är väl det svåraste, samtidigt på pappret överkomligt. Vi har Pärssinen och Hedström, som båda definitivt har kapacitet för 20 kassar. Vi har Sundh som - förmodligen och förhoppningsvis - kommer bli grym nästa år. 15 strutar på honom ingen omöjlighet. Lägg därtill Regin - dags att öka effektiviteten! - , Hynning och den nya finnen, så...tja. Nog fan ser det ut att kunna hända en del framåt?

Det är snarare backsidan jag oroar mig över. Här behövs två riktigt feta, högpresterande pjäser. Marttinen kändes väldigt bra på förhand, nu en kvalserie senare har pulsen minskat en smula. Måhända ska man vara snäll i sina bedömningar när man ser ett totalt disharmoniskt Malmö, men ändå. Är han det ena toppnamnet behövs en i Strålman-klass för att fylla det andra. Och det känns som en ren utopi.
Synd att Kokko inte visat sig värdig de förväntningar som lades på honom. I dagsläget är han tämligen onödig. Vara 'hyfsad' offensivt räcker inte om man inte har en grym defensiv. Och det har han inte. Vad ska man använda honom till? Som mörsare i en andra PP-uppställning? Alla motståndarmålisar som blir livrädda räcker upp en hand.

Hårda ord om en backlinje som, trots allt, bidrog till att Timrå släppte in minst mål i serien. Men det hjälps inte. Det är lite av ett sorgebarn. Om man jämför med forwards, så ser man att det framåt är en närmast perfekt mix av spelartyper (jag visualiserar och lägger till troliga nyförvärv). Oerhört genomtänkt. Bakåt är det inkonsekvent. Trotjänare som Pär Styf bör det finnas plats för, liksom svajiga egna produkter (såsom Moe), men då tarvas det klockrena och stabiliserande/spetstillförande spelare utifrån. Kokko faller tyvärr inte under denna kategori, därför blir han en onödig belastning. Det rent logiska - om än obehagligt hårda - beslutet torde därför vara att försöka lösa kontraktet. Men det tror jag knappast Nubben gör. Han får slita hund istället med att addera så mycket plus som möjligt på de två värvningar han har att lattja med.

orion: Förmodar att han menar på Hynning som ersättare till Warg, mig veterligt så är Hynning ytterforward och känns väl inte som en ersättare till just Warg.

actionleif: Precis... =)

Bragd-Birger: Klockren analys tycker jag.
Både Styf och Kokko går inte in på 6 backar hoppas och tror jag.

En del som skapade den dåliga offensiven och känslan att det var farligt i egen zon var att vi inte kunde lyfta ur pucken ur egen zon. Det hade varit intressant hur vi låg till i % på felpass vid försök till spel ur egen zon. Sämst i hela ligan skulle jag tro.

Ev. första 6 backar till nästa säsong?
Styf
Sanny
Martinen
Järventie
Moe (tror han blir strålman light till nästa säsong)
Lotvonen

7:e och 8:e back
Kokko
Erixon?

Warg ska tacka Kenta och Timrå ik för allt !!! Utan tik skulle han harvat i Sundsvall hockey. Modo har inte gjort ett skit för Wargen.... Helt plötsligt så duger han....

Foyn: Det gör han säkert också, men precis som för Micke Lind är familjen viktigare än vem som gjort vad i karriären...
Var glad för det han gjort de här säsongerna istället. För förväntningarna var väl inte så höga när han kom till Timrå...

Tycho: Självklart så ska han satsa på familjen. Tråkiga är att Modo kommer få ett kanonlag nästa vinter....

Foyn: Ja, på centersidan ser det inte så pjåkigt ut: Sundström, Svartvadet, Warg o den 4:e har jag ingen aning om men det är väl nån som kanske kan stå på ett par skridskor iallafall.

.... å andra sidan har vi 3 landslagcentrar också: Kungen Hahl (bäst), Andersson o Regin + en 4:e som definitivt kan stå på ett par skridskor.

Hahl Bundy: Iår hade vi 4 landslagscentrar(även om Regin är dansk så håller han även för svenska landslaget). Ändå fick vi spela med Robert Carlsson och Peter Nylander som centrar... Illa egentligen... :/

« · 864122 · »