1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600166 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Och TIK hoppas vara klar med truppen inom två veckor...endast en back verkar saknas.

Frella: endast en back? Är det så många fwd's som är "klara" men inte offentliggjorda?

andyo: Pyöräla, Axelsson är väl de forward som anses som klara.
Skulle gissa Erik Andersson ligger bra till för Timrå. Dessutom behövs en center till. Ev Alexander Larsson.

Oskar Johansson som extraforward är väl också en gissning bra nog som något annat.

Tycho: Skulle tippa på att Carlsson är tämligen given också. I varje fall bör han vara det. Och därmed är väl forwardssidan i princip spikad?
Skönt. Väck mig när hockeyn börjar igen.

Bragd-Birger: De blir ju kanon med 8 forwards + Robban :)

andyo: Nja jag utelämnade forwardssidan, jag reagerade mest på att endast en back till ska in, måste vara en jävligt bra isåfall. 5-6 forwards ska in utöver de som är klara officiellt samt en keeper då.

....Jag tycker mig sakna någon riktigt elaking i TIK som kan verkligen stå upp och smälla på rejält.

Vidare kan man hoppas på att Moe tränar hårt i sommar och tar ytterliggare ett kliv framåt.

Swede:
Tänk en Lance Ward-typ i Timrådressen. Eller ännu hellre en Manderville-typ. Det är vad vi saknar just nu.

Per HApps: Eller Robert Schnabel

Per HApps: En annan Ward..
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=41685

Var verkligen säsongen i Timrå hans sista?

Swede: Måste de vara en elaking bara för att han ska kunna stå upp?

Per HApps: Ja Manderville är mer saknad än Lance är önskad

Om man tolkar nedanstående så är Pyörälä definitivt klar för TIK nu. Endast längd på kontrakt som ej är kännt.

Tillkännagivande till veckan att vänta.

Radek Duda från Ilves då ?

Gorkyman: Att få kicken från MIF är väl ingen vidare merit.

Gorkyman: Sen står Järventie uppsatt på Timrå. Vad betyder det?

Gorkyman: fast Pyörälä har varit klar länge... men så länge han spelar blir det troligtvis inte officiellt

Hahl Bundy:
Även Jari Viuhkola ifrån Kärpät, tydligen TIK och FBK som är intresserade där, men har han ju kontrakt över nästa säsong med Kärpät.

Intressant spelare dock...center..

TIKbiff: Stod det inte i någon dags-/kvällstidning i går eller i förrgår att vi kunde glömma honom? Jag har för mig det.

Kerstin_k: Helt rätt. Alla kan glömma honom. Han har skrivit under nytt kontrakt med Kärpät.

Gorkyman: Kommer nog inte helt säkekt redan nästa vecka då finalomgången i finska slutspelet börjar 7/10 till bäst av fem matchermellan Kärpät-Jokerit.

Hahl Bundy: Betyder nog att det inte är helt klart o påskrivet men att det troligtvis blir Tik..vi får hoppas det då skulle vi ha en mycket stark backuppsättning!

Här är en yngre bror som verkar vara klarsom nyförvärv. Kanske blir intressant om några år.

htikare: Alla spelare under strecken är väl rykten, de ovan är redan klara.

Frella: Helt fuckin´rätt. Man behöver ju inte kunna finska för att förstå det, pojkar.

Läste att Koskinen är påväg till JYP? Han är väl ganska bra att ha kvar, om man tänker på defensiven?

Jensen_12: Ja, han är ju back som sagt.

- Jani Hurme (Elitserien, NHL)

Kanske intressant målvakt?

Junior Murvin: han kommer gå i Timrås hockeygymnasium. Han och Lander bör ju bli hyffsade om några år.

Frella: Så tolkar jag det oxå. Alla ovan strecken är klara. De under är rykten (Ej bekräftade klara), ej erbjuden nytt kontrakt, osv

Gorkyman: Målis - Ari Ahonen, Jokerit. Backup till Backe ?

Gorkyman: Alternativen, det fanns två stycken, skall båda vara aktiva i Sverige enligt st. Så någon burväktare från finska FM-ligan lär det inte bli.

Jensen_12: Nja skadad mest hela säsongen och dessutom börjar han bli långsam i tanke och skridsoåkning, nej koskinen blir nog inte kvar.

General_Moisio: nej troligtvis inte, TIK är trots allt en Elitserie förening inte en social verksamhet.

General_Moisio: Så här sa Kenta i intervjun på tikare.se:

I boxplay då?
– Johan Andersson och Robert Carlsson är bra exempel där. Spelare som kan konsten att stå rätt och hela tiden i skottlinjen och som även gärna går ner på ett knä och ta ner ett skott på axeln i rätt tid. Sanny är också en sådan spelare som täcker skott för laget. Kalle Koskinen också, han är mycket smart i numerära underlägen.

Räkna inte bort Kalle K än...

T T: Ja han är bra men börjat tappa lite, plus att han har varit skadad mycke förra säsongen.

T T: Men Kalle K. står iallafall på den finska övergångslistan som ev inkommande till Lahti Pelicans..om det inte finns fler kalle Koskinen det står ej där vilken klubb han kommer ifrån..någon som vet om Pelicans var Kalles moderklubb kanske?

htikare: JYP var hans moderklubb

Det bästa vore att Nubben vänligen men bestämt gjorde klart för Kokko att hans speltid kommer att bli begränsad och att det för hans eget bästa vore smartare att hitta en ny klubb. In med en klassback, Kalle K och Sebastian Erixon och saken är biff.

T T: Jag tycker att Kokko har varit ganska svårbedömd denna säsong, han har blandat och givit. Jag tycker att han har varit ganska dold, men jag har hört att en bra back märker man inte.

Per HApps: "Tänk en Lance Ward-typ i Timrådressen. Eller ännu hellre en Manderville-typ. Det är vad vi saknar just nu"

Varför inte Christian Sjögren?

73Sjöbba: Är inte det domaren? En hyfsad back brukar ha plus- och minussidor. Kokko har inget skott, svagt närkampsspel och en begränsad speluppfattning. På plussidan behöver jag längre betänketid.

T T: Visst har han gjort bra matcher, men sett över hela säsongen undrar jag om inte Svedberg var bättre

sundsvallare93: Sjöken har väll lagt av? Manderville vann mitt hjärta samma kväll han debuterade

73Sjöbba: Hela hallen blev kär. I kväll tog hans säsong i Finland slut. Det kanske blev hans sista match?

73Sjöbba: Idiot! Det stavas väl.

T T: jag kan inte förstå att någon på detta forum vill se Kalle K ens som 8:e back!? Jag bytte kanal på tv:n varje gång Kung Karl car inne på isen för att jag inte vågade titta på elendet..

The danman: förnyar inte Timrå med kalle så beror det nog mer på att han varit skadad så mycket de två senaste säsongerna.Jag tror inte att han får nytt kontrakt.

mrchong: precis vad jag skrivit

« · 867937 · »