73Sjöbba: 1: Han går lugnt in på 6 backar, även om han spelar på 95% mot iår 2: Ledaregenskaper på och utanför isen. 3: Bra offensivt och defensivt 4: Bra möjligheter till ledarjobb i klubben efteråt.
dr-nix: Sjödin är vassare än k.k om än ännu äldre ..men vi får väl se men med skadebenägenheten hos Lotvonen o K.K känns det som vi kan stå där med 6 backar...
Är det nån som med 100% kan säga att Pyörälä är klar för Timrå? Tycker det känns lite oroväckande att det drar ut på tiden bara. Se hur det gick för SAIK o Hietanen, Han var ju "klar" muntligen, men så helt plötsligt skrev han på för BIF o där stod Peo med skägget i brevlådan.
Hahl Bundy: Ja... en sak man har lärt sig genom åren är att man inte ska ropa hej förrän laget skrinnar ut på isen inför den första matchen. Och kanske inte ens då.
Ambroo: vore ju igentligen helfestligt om det finns det vore sant. Känns ju jävligt tveksamt (svårt för mig att tro på det här ryktet då jag anser det vara för bra för att vara sant)
dr-nix: Även fast det inte känns så troligt så blir man ju väldigt förväntansfull när det är Ambroo som säger det, han brukar ju ha rätt i det han säger..
Ambroo: Saxat ur Gefle Dagblad publ. torsdag förra veckan:
I onsdags lämnade Tommy Sjödin med familj Sverige för några veckors semester i Florida. Precis i samband med avresan kom snacket som fått alla brynäsare att tappa hakan igång - "Sjödin är på glid bort". Timrå nämns som ny tänkbar klubbadress. Det finns även uppgifter som talar om utländskt alternativ. Du har själv inte kunnat undgå skriverierna, va? - Näe, jag vet att det stått en del i tidningarna. Ligger det något i det här? - Alltså, jag har pratat med Sundlöv två gånger. Vi ska ses igen när jag kommer hem. Och det är ju en kontraktsförhandling där vi måste komma överens. Det är fortfarande min målsättning att vi ska göra det, men man vet ju inte. Det är strul alltså? - Nja, strul...jag vet inte...vi måste ju komma överens.
Har du varit i kontakt med Timrå och sportchefen Kent Norberg? - Nej, jag har inte pratat med vare sig Kent eller någon annan från Timrå. Däremot har jag tidigare sagt att det bara finns en annan klubb än Brynäs i Sverige som jag skulle kunna tänka mig att spela för, och det är Timrå. Du är din egen agent? - Ja, jag sköter det där själv. Har du fått några andra anbud? - Nej, jag koncentrerar mig på Brynäs i första hand. Så det är rätt att säga att Brynäs fortfarande är ditt förstaval? - Ja, det är rätt. Så är det fortfarande. Unde den närmaste tiden kommer förstås inget nytt att hända i den här historien.
GävleLasse: jo visst känns sannolikheten störra att han stannar i Brynäs men trots det så kan mycket ändras på en vecka. Men som sagt, time will tell..
dr-nix: Visserligen kan mycket ändras men vad är oddset på att Sjödda skulle tillbringa sin semester med att förhandla med Timrå? Någon agent har han ju inte så det är Sjödda själv som förhandlar...
Jag tror inte att Sjödda kommer att söka sig någon annanstans förrän förhandlingarna med Brynäs brutit samman. Han vet ju alternativen och behöver inte stressa...
JimmyH: Ja då kan du nog räkna med Koskinen i så fall...
Fast personligen så skulle jag inte bli alltför negativt inställd till att Sjödda flyttar på sig. Han inte på något sätt oersättlig och dessutom ingen ungdom precis. ;)
GävleLasse: Rent spelmässigt vore det kanske ingen jättekatastrof ifall han flyttar, men ändå ett svidande avbräck. För att inte tala om vilken lucka han kommer att lämna efter sig vad gäller rollen som ledare både på och utanför banan. Nä, låt oss hoppas på att vi får se Sjödda där han hör hemma.
Sjödin är sommarens Silly med stort S. Kul att ha en sån ett år när tråk-Nubben annars verkar vilja göra klart med hela laget innan tjälen gått ur backen i Timråtrakten.
Vi får se hur det går. Verkar rätt otroligt att han rör på sig men jag tycker att det vore kul om det skedde. 21 år sedan han lämnade Timrå... Tjugoen! Hälften av våra forwards var inte ens födda då.
GävleLasse: Det är väl klart att han är oersättlig.
Om ni tappar honom så skulle jag vilja var ni kan hitta en spelare med den klassen, pondusen, erfarenheten och med dem ledaregenskaperna som han besitter.
JimmyH: Åja, nu får du stilla dig med superlativen. Det finns även en hel del mindre fördelaktiga saker med honom.
Alla vet om de problem Brynäs har haft under åren med "spelarsyndikat" som vägrat göra si eller så. Haft synpunkter på allt från träningsupplägg till spelidé. Detta har pågått sedan Esko Nokelainen var tränare i Brynäs. Sjödda har varit kapten länge nu...
JimmyH: Anledningen till att Sjödda fått spela så mycket beror nog mest på bristen på alternativ.
Jag vill inte påstå att Sjödda är dålig på något sätt, tvärt om. Men han blir 42 i augusti. Och vill han spela sin sista säsong i Timrå för att "sluta cirkeln" så unnar jag honom det.
Jag tror till och med att det skulle kunna gagna brynäs i långa loppet...
Ni måste inte roasta vårt utbud lika hårt som Timrå IKs men tänkte bah påminna om att vi har två olika tishor till salu. Alternativ 1: Ifrån Medelpad kommer vårat lag - Kommentar överflödig men att gå med en tröja som bär en av våra ... | Läs mer