Wayne Gresky: Ser att du känner dig lite småmätt på SM-guld också, du får gärna lämna den biten åt oss nästa år! Fast det kanske ligger inom ramen för önskningar som du kan uppfylla? ;-)
Kongo: Herregud vilka branta läktare! Får man verkligen bygga en arena på det där sättet..?
På tal om själva filmsnutten så tycker jag att tisdagens match i Champions League från Anfield i Liverpool slår det mesta vad gäller publikinsatser inom fotbollen. Inledningen av matchen var bland det värre man upplevt på TV iaf... någon som har ett smakprov från det, månne?
(Mattias, du har ju koll på allt om Pool! Kom igen nu! ;-) )
Dream Team: Timo Allan Tuomas Pärssinen bor i Timrå ser jag nu. Jag undrade mest, men vet att de båda kommunerna är väl integrerade. Spelarna väljer väl helst att bo en större stad.
Allan Pärssinen förresten?? Har killen Sverigekomplex?
Frisco: Jaha, det visste jag inte. Är det något jag helst undviker så är det snack om politik. Men det var ju riktigt uppmärksamt av dig att uppmärksamma syftet med mitt inlägg. Om du nu förstod det.
Jag tror att det var vanligare förr att MoDospelare bodde i Mo-Domsjö-området. Nu bor de antingen i lyxvillor ute vid vattnet (hemvändarna) eller hyfsat centralt, om jag får gissa. Närmare till arenan om man bor centralt...
Icing-Ove: Ja, det har väl pratats, om än i det lite "fördolda", om en sammanslagning av de båda kommunerna. Detta lär dock dröja på sig om jag får gissa. Självklart har du rätt i att spelarna nog helst söker sig till närmaste större kommun, eller stad, om det nu rör sig om det.
orion: bra tanke..sedan gäller det att få någon/några som garanterat kan klämma fram 250-300 miljoner för att bygga det hela...ja hoppas kan man ju skulle onekligen bli nåt extra i hamnen.
Brynäs och Tommy Sjödin är fortfarande inte överens om ett nytt kontrakt. – Bollen ligger hos Brynäs, säger Sjödin. – Han har fått ett bud av oss, men inte skrivit på, säger sportchefen Michael Sundlöv
Kan det bero på att han fått ett bättre kontrakt stycken under näsan ?
Helg Ernest: Sjödin fortsätter 1 år till enligt vad Arbetarbladet erfar:
"Långbänken" är slut. Brynäsfansen har haft en orolig tid när backprofilen och kaptenen Tommy Sjödin inte förlängt kontraktet med Brynäs. Men nu kan Sporten avslöja att det är nära. - Tror att det blir klart senast under fredagen, säger Tommy."
Hur är statusen angående Tenkrat? Finns det ngt datum som fungerar som "deadline" eller kan han nappa på eventuella erbjudanden i slutet av september tex?
mikenomad: Ja, på "Lagbygget 2007/08" här ovan står ju att läsa det mesta av betydelse. Och vår Silly Season består väl egentligen bara i Petr Tenkrat för tillfället. Där får vi väl vänta till efter VM och säkert en ytterligare innan vi vet något mer. Nu hade ju Per HApps fått nys om någon fler som skulle "stå på tur", så det är väl dessa två som återstår innan truppen ska vara klar. I intervjun med Nubben i Dagbladet idag så verkade det klart att Sebastian Erixon tar klivet upp från J20 och blir lagets åttonde back. I övrigt känner inte jag till några fler spelare på ryktesfronten. Andreas Thuresson, IF Malmö Redhawks, som ryktades hit sas väl vilja vara kvar i just Malmö.
Det har ju också nämnts i olika medier att Johan Backlund skulle vara aktuell för Nashville. Det tar jag dock med en nypa salt. Då ser jag hellre att några av våra mer etablerade spelare i exempelvis VM skulle vara aktuella för en flytt. Dock så finns det ju inget avtal med NHL för tillfället. Därigenom går det ju inte för spelare med kontrakt att bryta detta för spel i NHL.
Swordster: Alltså hur orolig ska man vara på en skala mellan 1-10 att Backlund verkligen sticker till NHL. Vad tror ni han har för krav på ett kontrakt? Envägs? Isof lär det ju inte bli av men kan han tänka sig lir i farmarligan? Hur ser Nashvilles målvaktsbestättning ut bakom Voukoun?
jonmannen: Tidigare har han sagt att farmarligan inte är ett alternativ, att han isf hellre spelar i ES pga bättre spelkvalité här. han har uttalat krav på speltid samt ett väldigt bra bud om han ska dra. Tror inget NHL-lag kommer kunna lova detta (mkt speltid i NHL och slippa farmarlag) vilket borde tala för att han kommer föredra ES och TIK ytterligare ett år. Men alla kan ju ändra sig..
mikenomad: Ok, jo men visst kan han ändra sig. Ifall lönen är de rätta. Skulle bli ett jobbigt läge att tappa förstekeepern så pass sent. Man kan väl hoppas att han inte väntar till sista sekunden med att bestämma sig
jonmannen: Nashville har en av de absolut bästa andremålvakterna i hela ligan i Chris Mason. Dock så finns det en del snack om att han ska tradas.
Från NHL.com: "2006-07 REGULAR SEASON * Established career-highs in games played (40), wins (24) and shutouts (5). * Posted more wins (24) in 2006-07 than he did in his entire NHL career prior to 2006-07. * Ranked second in the NHL in save percentage (.925), tied for sixth in shutouts (5) and ranked 10th in GAA (2.38). * His five shutouts tied a franchise high. Tomas Vokoun also notched five shutouts this season. * Recorded his fifth shutout of the year in a 4-0 win vs. Columbus (1/18). * Made 21 consecutive starts for Nashville from Nov. 25-Jan. 6. His streak of 22 consecutive appearances is the second-longest in franchise history. * Established a career-high in games played (24) on Dec. 30 vs. Boston. * Made 34 saves to register his third shutout of the season in a 7-0 win vs. L.A (Dec. 23). * Was named the NHL's second star for the week ending Dec. 17. Backstopped the Predators to four victories, posting a 1.21GAA and .958 save percentage. * Notched his fifth career shutout on Dec. 14 vs. Ottawa. * Tallied his first NHL assist in a 2-1 win at Philadelphia (11/29). * Faced a career-high 42 shots and posted his fourth career shutout in a 1-0 victory vs. Colorado (11/11). * 2006-07 shootouts: 4-2, 20 attempts/6 goals "
Wayne Gresky: Hmm ja det som talar emot är ju att han är 30 bast. vanligtvis vill man väl ha en rutinerad keeper och en ung hungrig. Läste i Expressen att även Montreal varit intresserad och där torde väl Aiebischer ligga risigt till...
Aja den som lever får se, jag tror dock på att det är Backlund som vaktar kassen även denna säsong. Han vet nog vad som är bäst för sin karriär...etablera sig som Sveriges nummer ett först nu och sedan chansa på NHL.
Wayne Gresky: Tampa har ju Honken och Denis där ska det väl inte vara något problem? Florida kan jag hålla med om även om Auld stod ganska mkt denna säsong
jonmannen: Denis verkar rätt körd och ryktena säger att han kommer att bli utköpt från kontraktet eftersom ingen annan vill ha honom. Jag räknar inte med att någon klubb kommer att köpa in Backlund som förstemålvakt. Som bäst kommer han att få konkurrera om en plats som back up. Florida har ju Belfour bakom Auld och han börjar verkligen komma till åren.