1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599979 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
mikenomad: Jag anser att vi behöver spets till backsidan, inte mer bredd. Kronwall skulle vara okej i fall man har lyckats hitta en ny klubb åt Kokko.

Bo Bly: Det blir trångt på backsidan om alla rykten om backar som är på väg in går i lås.
Staffan Kronwall, säger mig inte så mycket, mer än att hans brorsa tillhör Detroit o som jag anser vara mycket bättre, men nog tror jag han definitivt tar en plats 4 bland backar i TIK om nu ryktet ditt har rätt.
Själv väntar jag febrilt på den riktiga B-O-M-B-E-N, men det kanske bara blir en rökpuff o så var den drömmen borta.

Kerstin_k:
Personligen tycker jag att Backlund och NHL rimmar illa, Tyvärr johan men det finns inte en chans i världen att du lyckas ta en plats annat än i farmarlaget ännu, och tittar man lönemässigt så BORDE det vara ett nerköp för backlund.

TIKbiff: Jag funderar på vilken skulle kunna vara fullgod ersättare utav dom som är lediga nu. måste vara en svår uppgift för Nubben. Om de verkligen finns nån som de stog här tidigare vem skulle de i så fall vara
Nån som har nåra förslag

Jag flyttar det här inlägget till den ack så passande Silly Season-tråden:

När släpps den stora bomben då...om det nu finns en sådan?

hobben @ Sundsvall   Idag kl. 15:53

Hahl Bundy: Du får nog vänta tills efter den 15:e (?) juni innan nån ev presenteras. Därmed inte sagt att inget är klart.

Vem vet, kanske blir det något artistkontrakt i oktober också.

Hahl Bundy: kronwall tycker inte jag är någon bomb alls,en ok värvning är det inte mer.

T T: Ja, du har naturligtvis rätt...tänkte nog som dig i grund och botten. Menar att vi behöver verkligen förstärka på backsidan och då med nån riktigt vass. Självklart är det inte en till utfyllnadsspelare vi behöver där. Så det är som du menar, bredda backsidan behövs inte...utan vässa den!

Bo Bly: Ambroo påpekade direkt att Kronwall inte var hans såkallade Bomb för 2 veckor sedan.

Är det nån som vet vart Lars Jonsson som spelade med oss 2004-05 spelar åt nu? har inte hört nått om honom sen han lämnade timrå

-Robban-: Fortfarande HV?

-Robban-: Han började säsongen i Philadelphia Flyers, där han står noterad för 2 ass. på 8 matcher. Hans senaste hemvist är dock AHL och Philadelphia Phantoms, där det bidde 4 mål och 11 ass. på 40 matcher.

Swordster: Man kan inte se att Lars Jonsson har nåt Kontarkt inför 07/08
på eliteprospect han måste i allafall vara en kinapuff

RTS: Vilken är det då? Tärnström? Han är alldeles för dyr. Challe kan
säkert locka hit Kronwall till en rimlig månadslön.

Nä nu tycker jag att bombmannen kan ta och avlägga en lägesrapport!

Kapten Lindow: Det blir nog ingen bomd. Det lär nog bara pysa till lite. Om det smäller som en Haubits 77B med 15,5cm kaliber och laddning 9 skulle jag bli mäkta förvånad. Det är bara en känsla jag har. Alltså betyder det inte ett skit.

73Sjöbba: Dessvärre lär du ha rätt i det du säger. Det lär förmodligen inte ens bli tal om en 7,5 cm pjäs i jämförelse. Dock så  lär datumet 15:e juni vara av intresse för oss både på ett positivt och ett negativt sätt. Dels väntar vi väl på att få besked hur det blir för Johan Backlund och hans ev. kontraktsförslag. Sedan får man väl förmoda att Petr Tenkrat fortfarande är aktuell om det inte blir NHL. En värvning av den sorten skulle väl iofs ringa rätt ordentligt i örongången och skulle nog snudda vid bombvärvning. Detta trots att den isåfall varit "känd" ett tag.

Dream Team: en pjäs över åtta centimeter, gärna jävligt styf ...
ska väl inte vara så förbannat otroligt, som flickan sa ...

Skarin:
Här drar jag några som kan vara på väg tll Timrå.....

Dick Tärnström
Yared Hagos
Petr Tenkrat
Lars Jonsson
Staffan Kronwall
Mika Noronen (Om Backe drar)

Fortsättning följer men minst en av dessa herrar kommer bli presenterade inom två veckor"!

Mackelito: Ternström? Om han skriver på för Timrå äter jag upp min hatt.
Om Hagos skriver på äter jag 2 hattar. Jonsson 3 hattar och om Kronwall skriver på köper jag hattfabriken!

Patrick Polly: då måste du lova det oxå!!

Patrick Polly: Dick Tärnström är klar för Modo tyvärr.

Bo Bly: käll på de rå?

Snoop: Jag tror att han gjorde en Ambroo ;))

73Sjöbba: och vad är en Ambroo? :P

Bo Bly: LÄNK!!! Tack.

Bo Bly: Logiskt m Timander försvinner då har dom lönen till Tärnström där...

htikare: Tja, själv tillåter jag mig tvivla...tror faktiskt fortfarande att AIK är mest trolig klubbadress för Tärnström. Det eller fortsatt spel i NHL...

Snoop: ljuga säga nått men stämmer inte

timrå_ik o 73Sjöbba: Såja, inte gråta och vara avis nu på att den gode Ambroo råkar ha en källa ni skulle ge tajjarhanden för...

mikenomad: Jag gråter inte, jag är bara full i skratt och pilsner.

mikenomad:
"...tror faktiskt fortfarande att AIK är mest trolig klubbadress för Tärnström. Det eller fortsatt spel i NHL..."

Kommer han inte närmast från Lugano??

73Sjöbba: Jo närmast från lugano, det stämmer. Men han har som du ser om du läser i länken sina rötter i AIK. :)

Jensen_12:  Jo, jag vet :)

73Sjöbba: Värst vad du var kinkig då...;-)..NHL, Lugano...whatever. Nä, skämt åsido, där avslöjade man vilken blykoll man har..ler. Fast nånstans vill jag minnas att NHL nämnts som alternativ i samband med Dick. Men stryk "fortsatt" i mitt tidigare inlägg som sagt...:-)

Vad har hänt med tråden? Den som började så intensivt, där alla spekulerade. Kan det inte bli lite fart i denna trådan snart igen? Har ju varit heldöt i typ 3 dagar nu. Det är ju detta man ser fram emot efter en hel dag på skolan/jobbet! :D

Jensen_12: Jag säger bara Niklas Kronwall!!!

epa: Niklas Kronwall? :O :D Var det inte staffan kronwall det var snack om?:P

Jensen_12: Hehe. Niklas Kronwall skulle smaka fågel det. :)

Jensen_12: Är rädd för att vi måste vänta 1-2 veckor till innan någonting konkret händer.. dessa NHL datum.....

Jensen_12: Det är väl bara Niklas som kan slå högre än Tenkrat ?

epa: Lidström

epa: Hehe.... jag skulle nog kunna komma på ett hundratal namn till, om man får välja vem man vill alltså.

Hassan: För att vara realistisk tror jag att man kan nämna dessa namn:

Staffan Kronwall

Dick Tärnström

Petr Tenkrat

Nicklas "Gunno" Nordgren

Fet-Ecke: Måste man välja eller kan man ta alla??

Hassan: Tror det är upp till den ekonomiska avdelningen inom TIK att avgöra.

Fet-Ecke: Truppen kommer att fyllas på med två namn.

Sebastian Erixon och Petr Tenkrat/Annan artistforward.

Försvinner någon till NHL så kommer de också att ersättas såklart.

Men annars så är det så som truppen kommer att se ut.

JimmyH: Okey, så detta rykte om en bra back skulle värvas var bara ett sätt att höja intresset för årskorts försäljningen???

JimmyH: Och det ser jävligt bra ut..... Fyller vi på med lika många klass-spelare varje säsong så sitter jag helt lugn...

Baker: Så vitt jag vet så har det ryktet väl startats här och finns inte i tidningar.

Eller det började väl med Tommy Sjödin i en Lasse Anrell krönika i och för sig.

Nubben är nöjd med nuvarande backbesättning.

« · 885896 · »