Inte så här tydligt. Nu när det inte finns så mycket annat att skriva så blir det tydligare. De senare dagarna så har vi fler inlägg i sopkorgen än i gästboken.
Kan inte mer än hålla med JimmyH - Sune mfl. Lägg ner era överbarnsliga påhopp på Ambroo som nu råkade ha fel. Oj oj oj så farligt då!! Aldrig slagit er att han kanske bara ville få igång en diskussion eller bara få fart på gästboken?
Jag fick också höra på annat håll att Sjödin så gott som var klar men det sket sig som sagt - att Ambroo där stack ut näsan att han var klar var iofs en miss, men en sen då?
Fan nu ska vi snacka nästa säsong - hur vi ska knäcka Modo mfl, och hålla ihop som vänner då vi faktiskt håller på samma lag, eller hur? Ni beteer er som sopor allihop, man blir fan trött. För inte allt för länge sedan mer eller midnre tvingades ju EarnieEagle eller vad han hette till en time out ifrån detta forum därför så många klankade ner på han för olika saker. och tillslut fick ni ju som ni ville - han försvann. Men nu har ni tydligen hittat en ny att klanka ner på, kul kul kul.
Utan Ambroo och andra eldsjälar här på forumet skulle vi ju inte ens ha en diskussion, så lägg nu ner och hoppa upp ur sandlådan och skaka hand med varandra och inse att vi alla är Timråfans och ska hålla ihop i vått och tort!
Hela grejen med "silly season" är ju att rykten sprids. Ambroo har tidigare varit en ganska säker källa och det är sannolikt så att hans eventuella "missar" får mer utrymme än andras rykten.
Jag gillar i vilket fall som helst alla diskussioner kring eventuella nyförvärv och övergångar. Ambroo får mer än gärna fortsätta med sina inlägg. Vad skulle annars gästboken handla om under den här tiden på säsongen? Ja, förutom u-båtar då.
Timrå fortsätter att hoppas att NHL inte ska lägga vantarna på Tenkrat. – Skulle det inte bli något med honom så har vi tålamod och känner inte någon press. Då väntar vi och ser vad som blir över längre fram. Vi har ytterligare något alternativ också, säger Norberg.
Petr Tenkrat - Har skrivit på men Nubben avvaktar ifall det blir NHL innan det blir Officiellt .
Bra spelare som håller NHL klass men kommer producera ännu mer om han kommer till Europa!
Yared Hagos - Lär inte få ett nytt kontrakt med tanke på hans prestationer i AHL, ingen NHL Match, Han vill tbk till ES och med tanke på att nästan alla lag har fyllt sina centerpositioner är Timrå ett alternativ .
Skulle bli en perfekt 3 kedja center som är väldigt bra defensivt men producerar samtidigt framåt ochså , (Defensiv)
Långskott (1 procent chans inte mer)
Dick Tärnström (Var väldigt aktuell men det har svalnat. Petteri Nummelin
JimmyH: Ja det är han men Hagos är ju iaf bättre än E Andersson fast man vet ju inte riktigt hur mycket hans självförtoende har sviktat , i västa fall kan de ju ha gått ner till än lägre nivå än vad Kahnberg hade (har) .
Men sen såg jag att någon på HM skrev att han igentligen inte gjort sånt stort avtryck i Timrå som presen beskrev , och att han sedan var ganska otrevlig utanför plan .
Tycker det ska bli spännande att följa Tenkrat under sin säsong i Timrå med tanke på att vissa menar att han är överskattad o vissa menar att han er stjärnlirare .
Lika spännande blir det att se om något ELitserielag kan knyta till sig någon på Free Agent marknaden i NHL!
Om man tittar in lite på vad de övriga lagen har införskaffat för spelare så tycker jag att om säsongen 06-07 var en av de jämnaste någonsin, så tror jag att årets säsong kommer bli ännu mera ovis. De känns som att ryktet om att Elitserien är världens näst bästa serie börjar komma till sin rätt.
säsongen då de va strejk i NHL har med råge gynnat spelar kvaliten i den svenska elitserien.
Det blir bara bättre och bättre spelare som kommer in. Vilket lag som slåss om SM-bunklan i år kommer vara svårt att säga.
Det enda jag tycker mej se är att Färjestad inte längre är lika överlägset på pappret längre som de tidigare har vait.
Deffensivt så ser Kenta Johanssons lag HV71 mycket starka ut även Frölunda.
Offensivt tycker jag mej se att Timrå och Linköping ser mycket starka ut, även frölunda ser oroväckande bra ut här med.
De lag som har gått ner sej är Luleå och Mora om man ser från förra säsongen, eller rättare sagt det är min uppfattning.
Sedan ser ju Modo helt klart starka ut de med, visst de är våra rivlare inget snack, och de kändes extremt surt att åka ut på de sättet som vi gjorde.
Men ja om Timrå ska slåss om guldet i år frävs det att vi inte får denna måltorka vi haft de senaste två åren.
Men det är ju något som Challe har lovat att vi ska bli mer produktiva och killar om Hynning och Pyörälä med i laget har ju inte försämrat den statestiken, bara han bygger vidare på den trofasta och noggranna deffensiv vi hade 06-07 och att någon av våra backar varför inte MOE kliver fram och blir en ny STÅLMANNEN.
sammanfattat de kommer bli ett fruktansvärt krig om SM-Bucklan i år.
Fet-Ecke: Det var väl inte många som rosade marknaden under WM.Det är nog svårt att pricka formen till den cupen.Många är väl slitna och småskadade.Det här är en bra spelare som vi ska vara glada för om vi han.Nhl suger ju upp det mesta på marknaden annars.
Kerstin_k: Låter ju extremt bra det där med att Tenkrat kanske blir klar idag. Men vi ska väl inte ropa hej än? Han har väl rätt att gå till en annan klubb i nhl innan 15 juli? :O
Jensen_12: Verkar som han har lyckats få till en sådan klausul i det evetnuella kontraktet med Timrå. Normalt är det ju 15:e juni som gäller men det verkar som om flera har den klausulen inne. Tenkrat och Surovy. Undrar mo fler kan ha det.
Tenkrat blir fri agent den 1:e juli. Då är det många spelare som kan bli klara för nya klubbar i NHL.
epa: Jag skulle däremot bli förvånad om han hamnar i en annan NHL-klubb. Får han inte nytt kontrakt med Boston - så lär ju inte något annat lag vara så där jätteentusiastiska över en fjärdelinare runt 30-strecket...
Kerstin_k:ja de förstås, men jag hoppas att Tenkrat kommer till Timrå och att de inte blir nå NHL, inte konstigt att han vill lira i Timrå då han spelat med ,Pyörälä,Lotvonen och Pärssinen, så han känner ju dom 3 sen tidigare :)
Mackelito: Ursäkta men det är aldrig nån annan som kallat Hockeymagasinet för HM förr innan du gjorde det o sen så tycker jag du kan lära dej LIITE humor också så du hajade min pik till dej.
Snoop: Ok, dock hade aldrig jag hört det förut, trodde bara det var han som råkade stava fel så jag skulle pika han lite på skämt för det men det fattade inte han utan han vart tvungen att idiotförklara mej för det det...
BlackBay: bara löjligt om han försöker idiotförklara dig för de, jag visste inte heller vad folk mena när dom skrev HM, de första jag tänkte på var klädlinjen :P
Tenkrat (förhoppningsvis) Oscar Johansson och Sebastian Erixon. Sedan är truppen spikad. Skönt, men samtidigt lite tråkigt. Det är ju kul med silly-spekulationerna. Men man kan inte både ha kakan och äta den.
Är de bara jag som har tänkt på att vi har om jag nu räknat rätt totalt 13 Landslagsspelare i Timrås trupp kommande säsong om vi räknar med Tenkrat.
13 av totalt 23 spelare i TRUPPEN är LANDSLAGSMÄSSIGA.
Dessutom har vi lovnade unga spelare i ERIC MOE, ANTON AXELSSON, ERIK ANDERSSON, BJÖRN SVENSSON och MAGNUS ÅKERLUND
DESSUTOM har vi rutin i KOSKINEN, LOTVONEN, CARLSSON, STYF och KOKKO.
LANDSLAGSSPELARNA ÄR:
1. JOHAN BACKLUND VM-STATUS 2. SANNY LINDSTRÖM Va med i VM-uttagningen 3. ROBIN JONSSON Grym deffensiv 4. JYRRI MARTINEN Finlands mest lovande back 5. JONATHAN HEDSTRÖM VM-STATUS 6. JOHAN ANDERSSON Va med i VM.uttagningen 7. OSCAR SUNDH Va med i VM-uttagningen 8. FREDRIK HYNNING Grym talanng 41p på 55 matcher, MVG :) 9. PETER REGIN VM.STATUS 10. RIKU HAHL VM-STATUS om han varit frisk 11. TIMO PÄRSSINEN VM-STATUS 12. MIKA PYÖRÄLÄ VM.STATUS 13. PETR TENKRAT VM-STATUS
DESSUTOM SPELADE 6 AV DESSA 13 I ÅRETS VM KUNDE VARIT 7 OM HAHL VARIT FRISK.
lungan: Jo visst f*n ser det intressant ut. Bortsett från lockout-säsongen är detta tveklöst det bästa lag Timrå ställt på isen. I alla fall på papperet. Återstår ju faktiskt att se huruvida alla dessa 13 är landslagsmässiga efter kommande säsong. Men att det ser bra ut måste alla erkänna.
Så, då har jag äntligen fått tummen ur och beställt lite matchtröjor. Som guldmedlem beställde jag den signerade av årets och passade på att beställa en signerad av fjolårets (barn). Kan rekommendera framförallt fjolårets då de säljs ... | Läs mer