1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613850 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
RocknRolf2: Hm..Skoghs gjorde en grann uppåkning nu 5-4 pga av honom....

Mackelito: Men varför inte våga satsa för att kunna gå hela vägen då höjs ju ekonomin hur mycket som helst.

Våga köpa dyra men bra spelare!!

Mackelito: Men varför inte våga satsa för att kunna gå hela vägen då höjs ju ekonomin hur mycket som helst.

Våga köpa dyra men bra spelare!!

RocknRolf2: Nej , tyvär blir det inte så , ETT AV DET TVÅ BRA BACKNAMNEN är ingen större än skogs , sen kan den andra braa backen bli skrbek , och den stora talangen oliver ekman larsson , då blir våran backbesättning underbar , detta är det Tomas Johansson har sagt , i dagens ST står det t.e.x att Skogs och Skrbek är det två klassbackarna som ska ersätta Kokko Koskinen och Sanny , tråkigt men sant.....

RocknRolf2: Jo egentligen så. Elitserien hade väl mått bäst av att Malmö och Leksand gick upp, även om jag hatar Malmö nästan lika mycket som brynäs. Har så starka minnen när Malmö sist var i elitserien, vilket jävla skitlag det var, bara grishockey rakt igenom. Nu kanske de kan bli ett lag som verkligen spelar ishockey, och höjer kvaliten på serien.

Men egentligen borde man ju hoppas på Rögle och typ Bofors eller nått liknande, gynnar väl Timrå i det stora hela skulle jag tro.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!!! :)

Jackman bankar in den i pp för Leksand. Ta hit han!

Richard Jackman 4-4 Leksands IF

RocknRolf2: Och Mora..ledde med 4-1 MIF kvitterat nu efter tokbjudningar, man har det ganska bra trots allt, man hade fan gått bärserk i hallen med sådant spel....

andyo: Och Mora lyckas med konststycket att tappa 4-1-ledning mot Malmö. Men så är ju Mora i grund och botten en skitklubb som hör hemma i allsvenskan

RocknRolf2: Kom igen Rögle! Ner med anrika skitlag i allsvenskan bara!(läs brynäs)

Rögle leder. Nu är det nog skitnödigt värre i Gävle. Jag hatar dock Rögle sedan den där matchen -96, men jag gillar ju inte direkt Brynäs heller.

RocknRolf2: Jag ska villigt erkänna att jag inte har sådan jättekoll på honom totalt över säsongen, men satte kaffet i fel strupe när jag såg målet och vilken back som var i sitiuationen.

andyo: Vet inte, men de är i alla fall att betrakta som finska toppspelare.

RocknRolf2: Är någon av dessa herrar en värdig ersättare till den Riku Hahl eller Regin varit iår? Både prestations- och lönemässigt.

MB: Så länge han inte går bort sig i Timrå så. Skogs har väl varit Moras bäste back under säsongen

andyo: Det finns några skapliga i finska ligan som inte har kontrakt; Tommi Santala, Kim Hirsovich, Mattias Loppi, Michal Bros. Timrå har ju bra rykte där

MB: Han kanske har tankarna på annat håll.. ;)

RocknRolf2: Hmm, men som back får du inte gå på sådan fint som Söderbergh gjorde, spec i Moras läge nu och om du ska spela i ES, var väldigt billigt.

Måste till skridskostarka, spel och passkickliga backar med ett jävla skott, så att vi inte blir fast i egen zon som vi blev gång efter annan i år. Finns dom?

RocknRolf2: Det är just det jag inte fattar hur vi ska göra, det lär ju inte finnas så värst många likvärdiga centrar som Hahl och Regin på marknaden, och som vi dessutom har en realistisk möjlighet att värva.

Känns som att vi måste behålla i alla fall en av dom.

MB: Skogs är en bra back, men vi får inte ha någon övertro på killen. Det krävs ytterligare två bra backnamn, varav en riktig stjärna.

Såg Skoghs bli bortfintad precis så Malmö gjorde mål, såg inte så jävla bra ut direkt, i en sådan match!!!

Jensen_12: Eller hur. Det gör mig dock mer oroad att Skarin nämner att Hahl försvinner. Är det så illa att vi tappar Hahl och eventuellt Regin så måste det till en storsatsning på centersidan. Frågan är bara vilka som vore vettiga/möjliga att värva...

RocknRolf2: Jag tror inte att Tallen har koll på datumet, första april har väl redan varit?

Tallen: Beranek? haha, det var ett roligt skämt.

Tallen: Jo det vet jag de där om Micke, men vad jag undrar är var du fått ryktet om Tjecken från?

lungan: Aha, okej. Då är jag på det klara med vad du menar. Men precis som andyo säger lär vi väl behöva en ordentlig center om Hahl sticker?

lungan: Hahl är center, spelfördelare, geni. Vår Steven G. Pesonen är ytterforward som gör mkt poäng, typ som Pärssinen och Pyörälä - som vi redan har.

Kerstin_k: Näe egentligen inte, skulle varit rätt fränt att göra så. Man kommer ju ihåg för ett antal år sedan när GAIS supportrar var med och köpte en spelare till klubben eller nått liknande.

Om det finns 299 andra så ställer ja upp som den sista å ger bort en del av studiestödet.

Kerstin_k: Jag menar om Hahl drar så kan vi lägga pengarna på Pessonen istället, lär bli lika dyr.

andyo: Kan väl inte vara helt omöjligt att hitta 300 personer som är sugen att skänka en 1000-lapp eller två nån gång i månaden?

Kerstin_k: Näe fan heller! vi kan ju starta en insamling här så kan vi ju typ betala 1/1000 av hans första månads lön!

andyo: Ja, jag ser egentligen inga hinder för att det inte skulle vara möjligt.

Kerstin_k: han menar att vi ska ha båda såklart!

lungan: Om Pesonen är för dyr för FBK och LHC och vi vill ha kvar Riku Hahl, hur ska då vi ha råd med Pesonen ?

lungan: Vad menar du? Ska Timrå jaga Pesonen eller inte? Eller menar du att Timrå lägger ut pengarna på Hahl?

Tallen: Yesterdays news.

Timrå lär absolut punga 300.000 i månaden för Hahl, bör inte Timrå jaga Pessonen som blev för dyr för Linköping dessutom har han tidigare spelat med Mika Pyörälä, i Kärpät. De spelade till och med i samma formation!

Tallen: Om dina info stämmer så är det ju å ena sidan alltid intressant med nyheter här men å andra sidan ett tveksamt agerande från dig men fram för allt från din källa.

TRL: Kontakter inom klubben, Mikael Andersson kommer att presenteras som ny sportchef inom kort

Tallen: Vart har du läst det?

Skarin: # 32 upp i taket! Haha

Skarin: Vart har ni läst det någonstans.

Hä bare å glömme Ricky Hahl.

Tack för den här tiden.

wap.hockeysnack.com
Peka klar for lhc . Nej han inte klar for dom i alla fall jag tror han väntar till efter vm med beslutet

McCarton: Dessvärre måste jag meddela dig att denna artikel är gammal och efter att denna publiceras i Daggbladet har andra källor sagt att han redan är klar för Linköping, men man kan ju hoppas han är bättre än Skrebek i alla fall.

McCarton: Tur att du tog en dagsfärsk artikel och att det är ganska välkännt att han ska till Linköping.

Tallen: Så Riku tar ett tvåvägskontrakt i NHL? Märkligt, trodde inte att han var ute efter det.

« · 1025557 · »