1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613806 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Skarin: Dock vill jag tilägga en sak och klarrgöra att jag absolut inte har någonting emot Anders Bastiansen. Han är förmodligen den tredje störste norrmannen genom tiderna efter Knutsen och Myrvold och gör det förbannat bra i Mora. Men han duger inte i ett lag som törstar efter guld och som ersättare för Riku Hahl.

Never.

Skarin: En ny kanoncenter och Anton Lander som 4:e center då?

Även om Bastiansen är en smart spelare som gjort det mycket bra i Mora kan jag inte påstå att jag vill se honom i Timrå IK på två centrar som ersättare till Hahl eller Regin.
Nej, bättre upp!

jonmannen: Tror nog mer han syftar till Marius Holtet i det fallet faktiskt. Och sedan blandar man upp anrättningen med lite kryddstarka förmågor.

Hahl Bundy: Roligt att de skriver "– Vi är inne i en generationsväxling och Goren kommer passa bra in i nya Färjestad, säger Håkan Loob till sportbladet.se." Vilken hejdundrandes generationsväxling dom gör! :P

actionleif: Jag mejlade Robban och skrev följande:

"Hejsan Robban!

Hoppas att allt är bra med dig trots den tråkiga sortin mot HV71 och som ändade din aktiva karriär. Vill bara skicka ett mejl och rikta mitt varmaste tack för din seriositet, laglojalitet, uppoffrande spelstil, dina mål, assist och tacklingar. För alla stunder som du förgyllt för mig och mina kollegor på Södra Stå sedermera Västra Stå. Det har varit en sann glädje och en fröjd för ögat att få ha varit närvarande vid din framfart i rödvitt. Du kommer alltid ha en plats mitt hjärta och dina prestationer har varit beundransvärda. Om alla hockeyspelare visade samma lidelse, nerv och engagemang för sporten så vore det ingen sak här i världen.

Med hopp om att få se dig i någon ledarroll någon gång i framtiden när du smält intrycken och summerat din karriär. Tag i tillfället i akt och njut utav stunden. Du kan blicka tillbaka på någonting fantastiskt och gå med rak rygg och blottad hals genom Sundsvalls stad även i fortsättningen. Du gav moralen och ditt anletes svett ett ansikte. Och för det är jag dig evigt tacksam."

Och Robban svarade:

"Hej Magnus!

Tack så mycket för det, många fina och värmande ord.
Ibland kan jag nog känna att jag har fått överdrivet mycket beröm, jag menar, jag har ju egentligen
bara spelat ishockey för en klubb som jag älskar. Så jag har varit lyckligt lottad.
Men jag har verkligen trivts kanonbra i föreningen med allt det härliga runtomkring, som alla fans
hjälper till att skapa.
Hoppas du också mår bra och har det bra.
Sköt om dig.
Hälsningar
Robban

Där har ni det yttersta beviset för att känslor kan odlas fram trots att man inte kommer ifrån orten. Och jag vet att även Sanny och Kalles hjärtan bultar hårt för Timrå.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Hahl Bundy:

Jo det får vi hoppas, men inget är klart ännu, 100% alltså.

Tvåtallar:
Rollspelare och huruvida man spelar i sin moderklubb eller inte är två skilda saker.

Helg Ernest:
Ok, så människor har inte känslor längre? Vad bygger du det på?

jo jag har oxå läst det, ska bli kul o se vilka backar vi får nu jag hoppas på saravo iaf :)

Abron: Jag tycker nog vi fick den absolut bästa backen i Mora. :)

Abron: är han inte "klar" för Linköping?!

Fler som rycker i Mora backar.....

Undrar vart Saravos tar vägen, kankse klart redan, någon som vet?

Fler som

www.kuriren.nu/sport/artikel.aspx?articleid=3469733

jokklas: Om inte korkat så är det i alla fall ett föråldrat synsätt.
Eller så är det bara ett önsketänkande av Peo att få saker och ting gratis.
Men tyvärr för honom så funkar det inte riktigt så numera.

Helg Ernest: Vilket korkat uttalande av Peo.
Så är man född/fostrad visst många år på ett ställe skall man helst spela där sedan. Oavsett om man trivs eller den klubben har bra förutsättningar?

Helg Ernest: Men visst kan man få ett hjärta för klubben man kommit till?

Jag tror tex inte att Robban, Sanny och Kalle inte känner nånting för Timrå.

Tvåtallar: Ja, det är nog bara att inse, hjärta för klubben är nog bara ett minne blott. Högst lön och bästa förmånerna vinner

Helg Ernest:
– På sikt tycker jag att Magnus Svensson Pääjärvi i Timrå, Jesper Mattsson i Färjestad och även sån som Kim Staal i Linköping borde spela i Malmö

Det ska verkligen bli intressant att se hur många procent inhemska spelare
Malmö har i truppen nästa år om dom går upp i ES
Dessutom har ju inte MPS direkt alla sina rötter i Skåne

Är säker på att framtiden ligger hos klubbar som suger åt sig talanger genom att ge dom chansen tidigt

Elitserien blir bättre och bättre det bli mer och mer frågan om rollspelare. Som i NHL där det minnsan inte är många spelare som kommer från egna klubben. Inavels tänkets tid är förbi

Detta hittade jag.

Jag har den uppfattningen att norrlänningar ska spela i norrländska lag – och skåningar i skånska lag. Anknytningen är viktig. Sedan får man plocka in en och annan utifrån, säger Peo Larsson, 58 år.
– På sikt tycker jag att Magnus Svensson Pääjärvi i Timrå, Jesper Mattsson i Färjestad och även sån som Kim Staal i Linköping borde spela i Malmö.

Uno Gordon:

Ja man kan bara instämma!

Vill också ha en sån skål....sketasnygg ju!

Uno Gordon: Man kan ju inte göra annat än att hålla med, absolut!

Uno Gordon: Men Uno, sluta smyga före. Skulle ju precis skriva exakt samma sak!

I alla fall, grymt fint av supporterklubben!
Önskar alla spelare som lämnar lycka till i fortsättningen

Ambroo: Finns det en avtackningstråd? Orkar inte leta. Så jag tar det här istället. Snyggt jobbat utav Supporterklubben med skålarna och blommorna till de spelare som nu lämnar föreningen för att antingen pröva lyckan på annat håll eller avsluta karriären.

Stilfullt och proffsigt! Det är med stolthet i rösten och hjärtat jag kan titulera mig Timråsupporter.

Fortsätt i samma anda.

Amen.

friskan: Ja precis och det är lika bra att gå den vägen härinne.

Ambroo:
Om man inte har riktikt rätt i det man säger ....då är det påståenden.

Men är det rätt då blir det "det var ju det jag sa".

Tikinmyheart: Månsson har något som vi saknar... Brist på ömhet.

Uno Gordon: När det gäller Bastiansen håller jag med dig. Han har inte gjort på många rätt i kvalserien. I grundspelet var han väl helt okey, men jag tycker inte att han är något att lägga pengarna på.

Månsson är en slitvarg men försvinner många gånger. Tror inte han skulle tillföra Timrå ett skvatt.

T T: Man har ju lärt sig att inte yttra sig alltför mycket i den här gb:n. Det jag skrev i går (eller var det i förrgår?) var mer påståenden än bekräftelser, åtminstone i det stora hela...

Andersson eller ej, sportchefen är iaf helt klar, men vem det är vettefan. Sen så behöver det väl nödvändigtvis inte vara en svensk...

Uno Gordon: Mattias är en trvlig prick och farsan hanses är också trevlig. Sedan att han kan svara för sig är väl inte fel!

El Aka Ali: Nej men problemet med dig är att du tror dig veta allt om människorna ifrån Njurunda. Den enda sanningen som finns kring Njurundagrabbarna är den som du framställer bara för att du känner farsorna och dricker kaffe hemma hos dem om söndagarna och råkar spola upp isen vid uterinken i Nolby och ibland Njurunda Ishall. Allting annat är skitsnack enligt ditt sätt att se på saker och ting. Jag vet precis vem Månsson och det finns ju en anledning till varför grabben bytt klubb så ofta i sin karriär. Det är knappast någon slump. Men han kanske är som mig, en Citroën C5. Hellre en öl på krogen än ett pass på gym.

Skillnaden är att jag aldrig begåvades med talangen för puck och klubba eller konsten att åka skridskor och därför dog tidigt mina ambitioner också om att bli hockeyproffs så jag behöver således inte skämmas över mina dryckesvanor.
Inte heller har jag dåligt ölsinne och har aldrig någonsin hamnat i ett slagsmål p.g.a. av alkohol. Däremot har det blivit en del dispyter genom åren i nyktert tillstånd.

Jag tycker det är allvarligare att supa sig redlöst berusad och sedan använda sig utav det som en ursäkt för vad man ställer till med. Kan man inte förhålla sig till spriten på ett sunt och förnuftigt sätt utan att ställa till med obehag för andra utomstående bör man ge fan i läskandet.

Sådeså!

El Aka Ali: Jaha du menade Månsson. Nu trillade polletten ner. Blev så förvirrad när vi snackade om Bastiansen att jag helt glömde bort debatten kring Månsson. Sorry.

El Aka Ali:

Mattias har talang det ska inte stickas under stol med, dock så väger tyvärr inte hans fördelar på isen upp hans nackdelar utanför isen i mina ögon.

Jag säger bara det att, att värva honom är att be om problem.

El Aka Ali: Bastiansen är en kompetent hockeyspelare. Men är inte ens i närheten utav Krykovs spelintelligens. Skulle vi värva norrbaggen till Timrå så är det enkom som utfyllnad i tredje-fjärdekedjan. För han vet petar varken Regin eller Hahl i dagsläget och kommer nog aldrig att göra det heller.

Vilken Mattias?

El Aka Ali: Jämför inte Krykov med Bastiansen.

Uno Gordon: Känner han kanske Mattias?

htikare: Var Krykov en blixt på grillorna? Icke sa Nicke. Men däremot grabbarna runt han var som småblixtar. Det var därför som Krykov-kedjan blev så bra. En enormt spelintelligent center och blixtsnabba forwards som kunde ta emot passen.

El Aka Ali: Han vet mycket mer än du tror.

El Aka Ali: Finns ett problem i hans skridskoåkning..det går sakta o tik behöver spelare med fart..

Simmalugnt: Du vet inte mycket du!

Anonymous: Tycker också att Skogs skulle vara en bra värvning, men det finns ytterligare ett suveränt namn att försöka få hit från just Mora och det är Bastiansen. Tung, duktig center. Jag menar om vi tappar flera av våra nuvarande centrar. Någon måste ju ersätta och där skulle nog "Bastie" kunna vara ett aktuellt namn, speciellt om nu Mora ramlar ur ES.

Reagerade på Mora igår. "De har haft otur med skador" säger kommentatorn, sen under matchen så får de leda ut två eller om det till och med var tre spelare pga skador. Snacka om cirkus. Skogs är en bra värvning. Av de lag som det gäller nu så kommer nog Mora var det lag som kommer längst ifrån elitserien om de åker ur.

T T: Då blev det precis som jag skrev angående Micke Andersson då. Jag blev förvånad att det blev en sådan hausse kring hans namn och såsom tidningarna "målat" upp artiklarna i media de senaste dygnen så fick man ju nästan känslan utav att det hela redan var klart.

Även om det givetvis är smickrande att få ett erbjudande från ett elitlag i Elitserien så vore det ju helkorkat om han hade lämnat "Löven" nu. För på vilket sätt hinner man sätta sin prägel på ett lag på blott 1år som sportchef?

Inget alls skulle jag vilja påstå. Och att hatta runt som en jävla albino är det väl ingen större vits med. Då suddas ju slutligen ens hela trovärdighet ut.

Nej även om jag personligen tycker väldigt bra om Micke så fattade han ett klokt beslut att stanna kvar i Umeå.

Mackelito:

Sure!

Mackelito:

Ja jävlar va OT vi har hamnat helt plötsligt.

Back on track.

Pätr:

Jag trodde du gick i gång på det där att alla skåningar är danskjävlar bla bla bla.

Abron: Nu börjar de ju bli lite mer av en Ironi tråd blandat med Allsvenskan tråd , tycker vi tar och diskuterar Silly Season här istället , dessutom finns det väl NY SPORTCHEF tråd?

Simmalugnt: Jag tänkte rent geografiskt.

Pätr:

Man ska inte kasta pil i gummibåt. Vi har fler danskar i A-Laget än MIF.

Pätr:

Malmö har press på sig hem imorgon kväll, men jag tror att både Leksand och Brynäs oxo känner sig pressade.
Mora har en del skador och det sammagälle rRögle, som tydligen har Kenny borta.
Det lag som kan spela ut, har nog bästa chansen, viket borde vara Leksand och Rögle, har liksom kommit på slutet.

Så jag tror falktiskt Röle vinner över Malmö, att Mora tar 3 points av Gurkorna å sedan blir det sudden i Gävle.

« · 1027288 · »