1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613777 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
mattias - 74: Det är nog mest vad brynäs vill.....

Hahl Bundy:

Jag vet men vi får se. Leksand hade inte fått honom även om vi klarat ES avencemang

mattias - 74: Ja, det är många som vill ha honom. Han har ju spelat hos oss också.

Hahl Bundy:

Jonsson ryktas till brynäs också, han vill återförenas med de andra föredetta 82:orna från leksandstiden tror jag

Lintner o Aalto tror jag inte på.

Mackelito: Lars Jonsson. Saravo.

Av dessa så skulle jag vilja se: Lars Jonsson, Tomas Skogs, Salmela o Lehtonen, då har vi 8 backar varav några juniorer o så kan vi bänka Lotvonen.

Vart kommer Lintner-ryktet ifrån? Ernests hemlige agent?

Mackelito:

Rykten...

Nyförvärv
Oscar Andersson (f), Troja/Ljungby
Mathias Månsson (f), Brynäs IF
Anders Bastiansen (f), Mora IK
Pekka Saravo (b), Luleå HF
Tomas Skogs (b), Mora IK
Pavel Skrbek (b), Luleå HF
Richard Lintner (b), Färjestad
Oliver Ekman-Larsson (b), Tingsryd
Anton Mylläri (b), Västerås

Hahl Bundy:
Oj , många spelar på ingång , försöker sammanställa...

Jonas Holos
Teemu Aalto
Mikko Lehtonen
Anssi Salmela
Pavel Skrbek
Tomas Skogs
Oliver Ekman Larsson
Anton Mylläri

nån fler?

Ambroo: Han passar även in i Timrå IK:s profil att vara skadebenägen. :)
Agera Robban!

Ambroo: L.J kan vara en av våra nya backar enl. mig.
Agera Linkan!

Ambroo: Kan mycket väl passa TIK. Han har nog utvecklats under sina år i AHL. Offensiv back är vad TIK behöver. Tror Lars och Skogs skulle vara klockrena värvningar för TIK.

Hahl Bundy: Här har vi en hyfsad rackare som vill hem:

Friman SR: När det gäller A-P Berg så har han förlängt sitt kontrakt med TPS ytterligare ett år.

Friman SR: Valet av Robert Carlsson blev för mig en positiv grej. Hade inte tänkt tanken. Men han personifierar ju laganda, energi, positivism, jävlar anamma och han har naturligtvis en bra koll på vad som händer inom hockeyn. Jag tror att det här blir bra!

Enligt den här artikeln är timrå intresserat av den norske backen Jonas Holös.

Mika Lehtonen står också på ES.
Fast jag fattar ju inte finska.

Kokko verkar klar för Blues.
Salmela verkar gå till elitserien. Timrå?

Friman SR

Instämmer, men det finns de tydligen klubbar som har fått poblem, hmmmm...

www.kuriren.nu/sport/artikel.aspx?articleid=3489942

Mendacem memorem esse oportet

"Grattis Stefan och Robban"... Märkligt att den tråden inte e skapad...

Härligt Robban, Timrå IK är ju de bästa...

Grattis Stefan... Välkommen till verkligheten och jag bara hoppas att du har skapat dig ett grymt kontaktnät under pryotiden i Sundsvall Hockey. för det lär du behöva när du nu ska ut och rekrytera...

Med ditt grymma kontaktnät och större budget så få du enligt mig fixa...

Timrå IK blir till nästa säsong av med rutin i form av sävliga fyrtorn i backlinjen...
-Tänk nu snabba och spelskickliga ersättare, typ Åkerman fast 10 år yngre, gärna två sådana...
-Tänk även Aki-Pettri Berg, en sådan typ behöver vi ALLTID...
Sen vete fasen om det är Challes skalle det hänger på eller att vi saknar rätt spelartyper... Erik Andersson är rätt spelartyp för detta men vi behöver fler, kollar man på Lkpg och HV i SM-finalen så finner man att båda lagen har spelartyper i boxplay som är som bålgetingar när det gäller att stressa, de vinner pucken och skapar t.o.m målchanser. Timrå IK's box den har haft en tendens att bara krympa och krympa och måtståndarna etablerar bättre och bättre powerplay.
- Tänk spelartyper för stress, eller kolla med Challes skalle...

Lycka till Stefan & Robban...

FORZA TIK............alltid, alltid............

Heleniz: Eller varför inte klassikern "Stjäert of Hockey".
Apropå den nya sportchefsduon, så ska det bli intressant att se om de kan lyckas. Det låter lite som en nödlösning med tanke på att flera stycken har tackat nej. Smart drag att ta med robban på ett hörn för han kräver nog inte särskilt mycket betalt och kan säkert välbehövligt tycka till om andra spelare han lirat mot.

General_Moisio: Klart att det är för tidigt att hylla eller såga. De har ju knappt tillträtt sina befattningar ännu och lär ju knappast ha hunnit sätta någon prägel.

Men jag tror definitivt inte att de kommer göra bort sig. Men det är klart att de obönhörligen kommer att jämnföras med Nubben. Och uteblir den omedelbara succén så kommer det bli ett jävla liv i holken och det kommer att gapas krav på deras avgångar.

Helg Ernest: De kanske borde byta namn till "Heart of hockey (Obs! Gäller endast i Örnsköldsvik)"

Heleniz: Heart of Hockey! Menar du .................................
.......... .. .. ... .. ... .. .. .. . .. . . .. . ... . .
.. . . . .mohhhaaaaaaaaaaa

Tycker de e positivt att vi tar personer från regionen men vi får se hur de går. Tänker varken hylla eller såga just nu. Alldeles för tidigt för detta.

Tack å hej!

73Sjöbba: Hahaha ^^ Kändes lite så. Kul att reats bara. Det som är över är väl i så fall Modos tid som en "storklubb" ;-P

Heleniz: Ha inte för stora krav på renen, han går i samma 6-års grupp som min son.

renen: Vaddå It´s over now? Det har bara börjat =)

Heleniz: Its over now!!!

Jag har en bra feeling gällande herrarna Lindqvist och Carlsson.
Smart drag att ha två som kan dela på jobbet, diskutera med varandra och utnyttja tiden maximalt.

Robban for president ^^

Förbannat skönt att Robban stannar i föreningen :)

johnny99: Visst är jag förvånad. Inte överdrivet kanske, men Lindqvist var inget namn som fanns på tapeten i mina ögon. Däremot är jag inte ett dugg besviken faktiskt. Jag ser framtiden an med en försiktig optimism och tror faktiskt på fullt allvar att "Linkan" och Robert kan göra ett bra jobb.

Han är noggrann, ärlig, sympatisk, minutiös. Han var en backklippa i början på 90-talet och en av inventarierna på Optiker Blomqvist. Han slipade mina brillor med en kirurgisk precistion.

Och egentligen är övergången ganska logisk när man tänker efter, men jag trodde nog ändå att han skulle i några år till som klubbchef i Sundsvall Hockey nu när han nyss hade hoppat på tåget. Men samtidigt förstår jag hur han resonerar kring det hela. Klart som korvspad att det smäller högre att få titulera sig sportchef i Timrå IK.

Och sedan är Robban den kloke och samlade typen. Som flikar in mellan varven med kloka råd och rön och liksom knyter till säcken som är full utav godsaker. För det skall i sanningens namn sägas, Robban säger inte så mycket. Men när han väl talar fryser vatten till is och man kan höra ett gem falla till marken över den total fokusen och tystnaden som infinner sig och råder just där och då. För när Robban signalerat för ett tal då är det värt att höra upp och lyssna noga på.

SÅ HJÄRTLIGT VARMT VÄLKOMMEN TILLBAKA STEFAN OCH LYCKA TILL ROBBAN!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

FH - avdammad: Vi får nog upprätta ett sportchefskatastrofkomissionskanslistsammanträde (ännu längre ord).

Skämt å sido. Jag tycker den nya sportchefsduon känns spännande, och jag tror helhjärtat på att Linkan och Robban kommer att sköta jobbet utmärkt. Herregud, människor, var lite positiva. Timrå är ett lag i medvind, och ifall en olycka sällan kommer ensam måste det innebära att lycka sprider sig. :)

Wayne Gresky: Timrå var på jakt efter "Werner", men enligt egen utsago måste han lägga sig tidigt på kvällarna så det sprack tyvärr.

Stillbildswebbtv:

Bragd-Birger: Jag vet väl inte att Linkan är ett dåligt val. Och jag kan inte heller säga att jag själv skulle göra ett grymmare val än just Linkan som sportchef. Eller jo, jag hade valt Jocke Nilsson. Eller Thomas Nänzén. Eller Chriser Jensen... eller kanske Peter Thoresson. Det finns ju en del gamla spelare att välja mellan dårå (iofs har dem väl kanske inte klubbchefserfarenhet från Sundsvall hockey, det kanske var en avgörande faktor?).

Allt det här snacket om Linkan är givetvis bara rena spekulationer och magkänslor. Men - hur ska jag säga detta pedagogiskt? - jag hade varit mer lugn om det hade handlat om någon som har varit med om miljonkontraktssituationer förut, samt även vistats liiite mer utanför det lokala distriktet i sin hockeykarriär. Timrå är på gränsen till att vara en topp 10 klubb ekonomiskt i hela idrotts-Sverige. Det är ett stort jobb att vara sportansvarig i en sådan klubb men det är fullt möjligt att Linkan har allt som krävs. Vad vet jag...

Wayne Gresky: Jo, vem vet vem som passar som sportchefsämne. Men mitt minne av henne är att hon inte har den sociala kompetensen...

RocknRolf2: Ni kunde väl gjort som Luleå och satsat på någon simpersonlighet? Kammerling hade väl varit ett intressant namn?

RocknRolf2: Var bara intresserad av vilka exempel de som önskade 'ett tyngre namn' hade, eftersom en gammal spelare med klubbchefserfarenhet vägde för lätt.
Om nu alla gör på precis samma sätt - och har så gjort i alla tider - så undrar man ju lite stillsamt varför Timrå borde ha gjort något annorlunda.

Men shoot. Du kan ju på ett pedagogiskt sätt gärna berätta vilka egenskaper Linkan besitter respektive saknar, och hur detta får dig att dra slutsatsen att han är ett dåligt val till sportchefsrollen.

Bragd-Birger: Svårt eftersom typ samtliga sportchefer ju just är gamla spelare. Det verkar liksom vara kravet av nån anledning

Helg Ernest: Läs ingressen.

"Färjestad är på målvaktsjakt efter att ha gjort sig av med skadedrabbade Christopher Heino-Lindberg."

Helg Ernest: Han fick inte förnyat...

Kerstin_k: Frågan är. Har Heino Lindberg inte fått förnyat eller har han skrivet på för någon annan klubb?

Blizzard: ja det finns ju betydligt bättre målvakter än backe... och betydligt sämre också... men jorden går nog inte under om backe sticker.

JimmyH: Det är ju det jag skriver. Det hade även under alla omständigheter varit tryggare för just magkänslan så här på förhand med en etablerad/namnkunnig gubbe.

Kerstin_k: det skulle inte vara hela världen om Backe stack herregud hur många gånger har man inte klagat på hans ENORMA tavlor, ockej kille är bra och kan bli bättre!! men han är inge katastof

Kerstin_k: Ja vill Backe dra dit till en klubb med sämre målvaktstränare än vad vi erbjuder så varsegod, jag ser gärna att Backe stannar men sticker han så får vi värva en bättre bara.

epa: Det går lite elaka rykten bland supportrarna på nätet som gör gällande att Backlund ska spela med FBK nästa säsong. Nu är det förvisso bara supportrar som sprider rykten. Men ingen rök utan eld... Jag blir lite orolig i alla fall.

Ögna igenom kommentarerna på artikeln jag länkar till så förstår ni vad jag menar.

Blizzard: Dom lär ju säkert chilla med att gå ut med de om SKogs till veckan, han har lixom nyss åkt ur ES med sin moderklubb så låt han va besviken ett tag.

Och när blir Backe klar då?!

Blizzard: jag läste om det förut i dag ... det är nog klart

« · 1029660 · »