1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602020 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Tycho:

Jag tycker han skötte sig helt ok dock vet jag inte vad han hade i lön.

mattias - 74: Pengar mot prestation kallas det, och nej vi är inte intresserad tycker jag iaf... =)
Knappast någon framtidsspelare heller...

Herminator:

Ni kan ju ta Juha Lind eftersom Leksand tydligen inte tycker han platsar.

För mig är det förvånansvärt

enligt jimmys blogg är det olika uppgifter om tik:s interesse för lars jonsson.
tror att thomas johansson mörkar. vore kanon att få hit jonsson.

TRL:

Huokko har kontrakt ! Tyvärr för er :-)

Men skall man vara lite kritisk så har han inte alls varit bra säsongen som gick

Frella: Du menar Skad-Erik..

Ambroo: Hur kan du ens jämföra de 2 backarna? Som att jämföra Henrik Zetterberg med Henrik Eriksson. Han har alltid varit en bra pp-back... det tycker allihopa utom du

TRL: Då kan vi lika gärna damma av Tjobba...

går de inte plocka hit Jan Huokko från Leksand! Där har vi en bra pp-back... måste väl ändå vara roligare spela i Timrå än Allsvenska Leksand

Snoop: LHC ville ju värva Lehtonen i höstas men ha valde kärpät trots att LHC enl. AB var villig att ge hon en lön på 5,6 milj. för två år...

så honom lär vi knappast ha råd med..synd...Annsi Salmela kanske är lite billigare men också uppenbarligen en produktiv back..men många elit-lag jagar bra backar nu.

Frella: Nej egentligen inte.

Skarin: Skadar ju inte att ha fem potentiella centrar i truppen plus Lander med tanke på att vi har skade-Erik i truppen.

Frella: Varken Robban eller Axelsson är center :)

mattias - 74: Ersättare till Robban/Axelsson alltså...

ÄlskarTIK:

Hårt arbetande forward och bra på rören

mattias - 74: Hur är han som spelare och så? Är han nått "att ha" eller? Jag har faktiskt ingen koll alls på honom.

ÄlskarTIK: Det är allvarliga saker för finnar, lite högre lön och sef över pastun, no problem! :-)

ÄlskarTIK:

Ryktas på Leksand Superstars forum att Gabriel Karlsson skall till timrå !

Dock bara ett rykte än så länge

MB: Haha man kan ju alltid hoppas! ;)

Tror Hahl stannar, han har tagit över befälet i finska bastugänget nu efter Kosken och det smäller högre än NHL för en finne. Så Hahl stannar!!

RocknRolf2: Lehtonen är drömvärvningen, tycker Pyörälä,Tenkrat och Lotvo kan övertala han att komma hit.

Ambroo: Urk, vad pinsamma HV är, menar på att LHC filmar. Hela HV´s A-lag består av C-skådisar.

Den här låten borde HV ha på sin intro.

Mackelito: Sen kan det mycket väl bli så att Holös värvas, men då istället för Ekman Larsson/Mylläri. Skrbek däremot kan du nog glömma.

Kerstin_k: Nej hua, alldeles för vinglig defensivt. Lehtonen i Kärpät vore perfekt tycker jag.

Kerstin_k: Varför inte ? en mycket bra PP back.

Mackelito: Vem har påtalat att Holös/Skrbek ligger bäst till? Att vara intresserad är inte samma sak som att vilja värva. Det finns säkert en radda namn på nån "lista", men sen har dess båda läckt ut i pressen.

Angell från Brynäs då? Är inte det en back som duger till PP? Vad säger den samlade expertisen?

Pätr: Riku Hahl spela ju som JimmyH skrev i Timrå eller NHL.

Jag förstår inte att så många tycks ha räknat bort Riku Hahl. Personligen tror jag att han stannar.

Skarin: Men var är det som säger att Lotvonen är självklar? Moe är bättre (enligt mig) offensivt än Lotvonen och många gånger även deffensivt. Moe törs i alla fall klämma till ibland vilket + 100 kg bjässen inte mäktar med.

General_Moisio: Har du sett Jackman spela? Jättekul offensivt och sådär, mindre kul om man inte gillar indianare när det blir press i egen zon. Han skulle garanterat ha en riktigt mysig plus/minus i elitserien.

Annars så noterar man att våra mindre bemedlade länsgrannar i vanlig ordning svängt 180 grader. Förra säsongen var det 'heart of hockey' och helylle så det förslår. En urindoftande kvartsfinalserie senare är det stenhård fokus på utlandet. Finsk tränare, norsk talang, finsk forward...nu är man lite spänd på fortsättningen. Ytterligare norskt eller ett par sköna slovaker till? Go Plantis!

Och Backe kvar. Alla chockade, eller nåt. Men kontraktslängden var en smula förvånande. Det kontrakt som 'i princip varit helt klart' i sisådär ett halvår löpte ju på två. Nu bidde det ett. Nåja. Antingen tar han det där sista klivet i år och då blir det säkert en AHL-chansning efter det, eller så står han och stampar och då kanske det är dags för båda parter att skiljas åt.

Känner mig rätt lugn för övrigt. Har svårt att få till någon större hetta i 'ah, det går åt helvete!!'-utropen. Det här ordnar sig. Chill folks.

htikare: Boston har rättigheterna till Calle.

htikare:
det stämmer nog de,

Jesse P: Har för mig att han redan tidigare tillhör något NHL lag o efter ögonskadan han ådrog sig varit utlånad i år till Malmö..var det inte st Louis tror jag...

Calle söderberg nån som vet vad som händer med han
blir de allsvenskan med malmö?

De vore en kille för Timrå tror ja!

Ettårskontrakt på Backe, där ser man. Min känsla är ändå att han kommer göra sin bästa säsong i karriären. Det måste han om vi ska kunna nå en finalplats eller ännu bättre, räcka ända fram. Nerverna och psyket måste det jobbas hårt med och på så sätt få fram den där vinnarskallen i honom. Då kommer också jämn- och tryggheten på en och samma gång.

Bastiansen jagas hejvilt av framförallt Skellefte. Modo var också intressant, om Malmö hade gått upp som ersättare till Oscar Steen som då var sugen på Malmö. Jag tror inte Bastiansen är jätteaktuell för oss. Det är vad jag tror.

Allt styr ju om både Hahl och Regin försvinner. Förhoppningsvis stannar en av dem, förmodligen blir det Regin.

Andreas Johansson (det var mitt namn en gång i tiden). Tja, jag vet inte. Jag godtar honom som Regins ersättare. Hahl-Johansson-Bagarn-Erik funkar ;) AJ-Regin-Bagarn-Erik känns mer luddigt. Dessutom känns AJ något skadebenägen.

Vidare så tror jag inte en sekund på att backsidan kommer kryddas med Skogs (klar) Holös och Mylläri eller Ekman-Larsson. Klubbledningen ser allvaret kring backsidan mer än så. Skogs, "klassback" och Holös känns mer realistiskt. Men då hamnar ju Moe och Erixon på förhand utanför 6 backar. Hmmmm.

Final var det ja.

Snoop: Men ändå verkar inte många här vilja värva han, fråga mig inte varför men dom har säkert sina anledningar.

Robban: Det tror jag inte står någonstans om att Hahl lämnar utan det är en muntlig källa, dock kommer inget att hända här förrens efter VM tror jag, det är då som vi kommer få svaret.

Man kan fortfarande hoppas på att vi får behålla Hahl, men visst är risken stor att han kommer spela i NHL eller Ryssland nästa år.

General_Moisio: Jackman har visat att han kan göra poäng i NHL och på stor rink, en klassvärvning.

lungan: Ja, hörde de... tråkigt för han va väldigt bra här sist

General_Moisio: Nä det är nog liten sannolikhet

TRL: Aki-Petteri Berg har kontrakt med TPS Åbo även nästa säsong....

TRL: Ja de tycker jag med. Vore roligt att se honom här men de kommer nog aldrig ske tyvärr.

General_Moisio: Jag tillhör också de som vill att han ska lira i TIK! :)

General_Moisio: Jag skulle inte ha något emot att se honom i Timrådressen... tyckte han uppträdde som den back man saknat i Timrå

Snoop: 99,9 procent av folket i denna GB vill inte ha Jackman. Jag är en av dom som delar på 0.1 procents delen

Mackelito: Jag skulle bli mycket förvånad om Timrås backuppsättning skulle se ut sådär i september.

Lika föga troligt är det att Timrås toppcentrar heter A.Johansson och A.Bastiansen vid samma tidpunkt.

Du skriver som om det skulle vara skrivet i sten. Ha lite tålamod. Tänk på magsåren.

Frella: Japp Berg stannar i Åbo, Jackman skulle vara en bra värvning för han är jäkligt underskattad och han har dessutom vunnit Stanley Cup med Anaheim.

TRL: Berg har väl förlängt med TPS och Jackman är väl inget att ha som toppnamn.

« · 1030966 · »