Ambroo: Hur kan du ens jämföra de 2 backarna? Som att jämföra Henrik Zetterberg med Henrik Eriksson. Han har alltid varit en bra pp-back... det tycker allihopa utom du
Snoop: LHC ville ju värva Lehtonen i höstas men ha valde kärpät trots att LHC enl. AB var villig att ge hon en lön på 5,6 milj. för två år...
så honom lär vi knappast ha råd med..synd...Annsi Salmela kanske är lite billigare men också uppenbarligen en produktiv back..men många elit-lag jagar bra backar nu.
Mackelito: Vem har påtalat att Holös/Skrbek ligger bäst till? Att vara intresserad är inte samma sak som att vilja värva. Det finns säkert en radda namn på nån "lista", men sen har dess båda läckt ut i pressen.
Skarin: Men var är det som säger att Lotvonen är självklar? Moe är bättre (enligt mig) offensivt än Lotvonen och många gånger även deffensivt. Moe törs i alla fall klämma till ibland vilket + 100 kg bjässen inte mäktar med.
General_Moisio: Har du sett Jackman spela? Jättekul offensivt och sådär, mindre kul om man inte gillar indianare när det blir press i egen zon. Han skulle garanterat ha en riktigt mysig plus/minus i elitserien.
Annars så noterar man att våra mindre bemedlade länsgrannar i vanlig ordning svängt 180 grader. Förra säsongen var det 'heart of hockey' och helylle så det förslår. En urindoftande kvartsfinalserie senare är det stenhård fokus på utlandet. Finsk tränare, norsk talang, finsk forward...nu är man lite spänd på fortsättningen. Ytterligare norskt eller ett par sköna slovaker till? Go Plantis!
Och Backe kvar. Alla chockade, eller nåt. Men kontraktslängden var en smula förvånande. Det kontrakt som 'i princip varit helt klart' i sisådär ett halvår löpte ju på två. Nu bidde det ett. Nåja. Antingen tar han det där sista klivet i år och då blir det säkert en AHL-chansning efter det, eller så står han och stampar och då kanske det är dags för båda parter att skiljas åt.
Känner mig rätt lugn för övrigt. Har svårt att få till någon större hetta i 'ah, det går åt helvete!!'-utropen. Det här ordnar sig. Chill folks.
Jesse P: Har för mig att han redan tidigare tillhör något NHL lag o efter ögonskadan han ådrog sig varit utlånad i år till Malmö..var det inte st Louis tror jag...
Ettårskontrakt på Backe, där ser man. Min känsla är ändå att han kommer göra sin bästa säsong i karriären. Det måste han om vi ska kunna nå en finalplats eller ännu bättre, räcka ända fram. Nerverna och psyket måste det jobbas hårt med och på så sätt få fram den där vinnarskallen i honom. Då kommer också jämn- och tryggheten på en och samma gång.
Bastiansen jagas hejvilt av framförallt Skellefte. Modo var också intressant, om Malmö hade gått upp som ersättare till Oscar Steen som då var sugen på Malmö. Jag tror inte Bastiansen är jätteaktuell för oss. Det är vad jag tror.
Allt styr ju om både Hahl och Regin försvinner. Förhoppningsvis stannar en av dem, förmodligen blir det Regin.
Andreas Johansson (det var mitt namn en gång i tiden). Tja, jag vet inte. Jag godtar honom som Regins ersättare. Hahl-Johansson-Bagarn-Erik funkar ;) AJ-Regin-Bagarn-Erik känns mer luddigt. Dessutom känns AJ något skadebenägen.
Vidare så tror jag inte en sekund på att backsidan kommer kryddas med Skogs (klar) Holös och Mylläri eller Ekman-Larsson. Klubbledningen ser allvaret kring backsidan mer än så. Skogs, "klassback" och Holös känns mer realistiskt. Men då hamnar ju Moe och Erixon på förhand utanför 6 backar. Hmmmm.
Robban: Det tror jag inte står någonstans om att Hahl lämnar utan det är en muntlig källa, dock kommer inget att hända här förrens efter VM tror jag, det är då som vi kommer få svaret.
Man kan fortfarande hoppas på att vi får behålla Hahl, men visst är risken stor att han kommer spela i NHL eller Ryssland nästa år.
Frella: Japp Berg stannar i Åbo, Jackman skulle vara en bra värvning för han är jäkligt underskattad och han har dessutom vunnit Stanley Cup med Anaheim.
Jag tycker han skötte sig helt ok dock vet jag inte vad han hade i lön.