1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613776 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Mathias: Ganska lustigt egentligen vilken hausse det blivit i denna gästbok kring Richard Jackman. Men Duane Harmer duger tydligen inte. Är det för att Duane har gått den långa vägen till sin status via spel i norska Vålerengen som gör honom oduglig i TIK-dressen? Har man vunnit en Stanley Cup-ring så är man per automatik en bra hockeyspelare?!

Mathias: Väänänen tycker då jag skulle vara ett fint tillskott.

Här är ännu en intressant back - www.eliteprospects.com/player.php?player=2455 - dock även han ung och relativt oprövad på denna nivå, men verkar vara en spelskicklig man, med bra storlek.

Gorkyman: Hagos sägs vara klar för Hv71. Pirnes ses som förlorad i Färjestad då han är på väg till Ryssland. Väänänen? Nej tack, Harmer ? Känns inte bra nog. De är i mitt tycke!

Glömde denna.

Kalle Olsson - www.eliteprospects.com/player.php?player=685

Ung lovande målspruta

Några intressanta:

Duane Harmer - www.eliteprospects.com/player.php?player=10724
Yared Hagos - www.eliteprospects.com/player.php?player=27
Ossi Väänänen - www.eliteprospects.com/player.php?player=2685
Esa Pirnes - www.eliteprospects.com/player.php?player=2713

Vet ej om de skrivit på nytt, men de har utgående kontrakt nu iaf.

Oscar Johansson spelar för Sundsvall nästa säsong.

sorry, här kommer länken oxå.....

mikenomad: Jag förstår ditt resonemang, det är bara titta på finallagen och se vilka det är som kliver fram och levererar. Det är ivarjefall inte inte de unga billiga månadslönerna utan etablerade spelare som Davidsson & Weinhandel etc som kostar. De har andra förutsättningar, större arenor som genererar mer pengar, en snabb räkning gör att de i grundserien får in mellan 8-10 millar mer per säsong än Timrå på bara biljettförsäljningen.

Samtidigt är det bra att TJ&Co håller i degen så det alltid finns för morgondagen. Kolla bara länken, Bajen fick väl 55 millar av den stenrike amerikanen.

Som går att läsa från Silly Season från SvenskaFans står det om Johan Björk till Timrå. Skickar med en länk dit, vet inte om någon gjort de tidigare?

Ambroo: "Jag hoppas att man har ett ess i rockärmen och att Holös ev. värvas istället för Ekman Larsson/Mylläri".

Det resonemnaget har jag varit inne på hela tiden. Det finns liksom inget annat. Annars har allt snack i media om finalplats och en fortsatt hård satsning varit rent ut sagt bullshit. Så pass mycket hockey har väl klubbledningen i sig att man inser hur viktig backsidan blir kommande säsong. Det måste helt enkelt in en klassback tillsammans med Skogs. Holös får gärna ansluta då också.

mikenomad:
När värvar ni Bellman?

Ambroo: Man kanske har olika tankar kring olika spelares roller i nämnda klubbar? Vad vet jag....är det alltså helt klart att truppen är spikad om Holös signar och vi får behålla Regin och Hahl?

mikenomad: Spontant så tycker man ju att det inte räcker med Skogs, Holös+junis, och Moe/Erixon på det. Jag hoppas att man har ett ess i rockärmen och att Holös ev. värvas istället för Ekman Larsson/Mylläri.

Ärligt talat så känns det här med Holös jävligt märkligt och man reagerar ju även på det som skrivs på hockeysverige.se om att chansen till mer speltid i TIK än hos Modo och FBK skulle vara en faktor som skulle göra att han väljer oss. Sen när blev våra ambitioner lägre än dessa bådas? Det var väl inte många veckor sedan TJ var ute i pressen och uttalade sig om att vi har som målsättning att bli ledande om tre år...

Snoop: Ja shit å fan liksom...lika bra att kasta in handuken direkt. Säsongen 08-09 är körd redan. För självklart har alla härinne full koll på allt som gäller Timrå IK, när truppen är spikad osv....att all samlad kompetens inom TIK ästa år sätter upp som målsättning att undvika kvalserien. Eller förresten, varför förta sig? Vi kan väl vara nöjda om vi åtminstone är med och krigar om en ES-plats famåt vårkanten nästa år....Precis så tror jag värvaransvariga resonerar....för inte kan det väl vara som så att det finns värvaransvariga som vet vad de pysslar med och som har en plan? Som har inblick kring spelare som t.ex. Holös och vet vad han går för?

Säger som B-Birger; Shill, folks, shill....

Snoop: Ja ser så ut... Skogs är ju bra men den där norsken är ju ett oprövat kort i Es... Men vem vet, han kanske blir en ny Strålman... Jag hoppas dom kommer värva åtminstone 1 till back av hög kaliber... Smakar det så kostar det

Mackelito: Bedrövligt, vi får ju fan en sämre backuppsättning än vi hade den här säsongen, blir knappast finalspel nästa säsong.

T T: Jaså kändes som han kunde det......

Mackelito: Jag tror inte att Moe är redo att dubblera redan nästa säsong.

Mackelito: Ja han skulle väl bestämma sig den här veckan, kanske blir Timrå då :)

Läste att det är FBK Modo TIK och Skellefteå som jagar Holös , han ville helst ha en större backroll och det skrev Hockeysverige att han skulle får i Timrå och Skellefteå och man tar ju lätt Timrå då så då ser vi nog han i Timrå nästa säs...
Backar nästa säs...

Moe Lotvonen Holos Moe Erixon Styf Jonsson Skogs , då var truppen spikad.

JimmyH: Min fru är ju inte så jävla glad att jag lägger beslag på datorn. Men ikväll får hon ha den mellan 19:00-22:00. Under hockeyn kan jag nog göra ett undantag:)

Sociallagar låter skapligt intressant speciellt när man hör om fallet med den 15 åriga tjej där pappan upprepade gånger våldtagit henne som dessutom fick tillbaka vårdnaden om henne.

Jag säger bara Janne Josefsson regerar!

Blizzard: Skönt att se att man inte är den enda idioten:)

Wayne Gresky: Det finns en gräns för allt. Men det handlar ju om spelare som misslyckats i NHL eller vill till Sverige.

JimmyH: Har verkligen Timrå råd med dyra NHL-backar?

Tikinmyheart: 25 bara? själv uppdaterar man nog 2gg minuten (Hs beroende)

Tikinmyheart: Ha så kul med det.

Själv så tror jag att jag ska göra mig en bit mat och läsa om våra nya sociallagar.

JimmyH: Mer hockey erfarenhet än mig har du, men jag har lite svårt att hantera ditt lugn ang. Skogs.

Det är för i håvete en kanonback vi snackar om. Jag kommer nog även fortsättningsvis uppdatera hemsidan sådär en 25 gg om dagen ända tills den dag då Skogs syns på förstasidan på vår HS.

Som du själv har påtalat är det ont om bra backar på marknaden.

Tikinmyheart: Men jisses.

Det har inte ens gått en vecka sedan laget i hans hjärta, som han har spelat med i hela sin karriär ramlade ur elitserien efter baklängesmål i slutminuten som som han var defensivt inblandad i.

Han har mått bättre hockeymässigt sett. Han kanske vill vara ledig och bortkopplad en stund. Vad vet jag?

Istället för att sitta och uppdatera hemsidan och få massa tankar om varför han inte blir klar någon gång så kan du ju glädja dig åt att han inte har blivit klar för någon annan klubb eller att det kommer fram någon annan tillförlitlig info om att han skulle spela någon annanstans än i Timrå nästa säsong.

Allt vi vet tyder på att han spelar i Timrå IK nästa säsong.

Tikinmyheart: * något annat lag*

JimmyH: Varför frågade jag. Nu blir man ännu mer rastlös och orolig att han ska få ett bättre erbjudande innan han skrivit på.

Jag kräks om något annat lägger sig i.

Tikinmyheart: Att de inte har skrivit på papprerna ännu.

Elitserien börjar den 18 september. Än så finns det lite tid.

JimmyH: Du som har koll på det mesta. Vi som är otåliga över varför Skogs namn inte offentliggörs. Vad är andledningen till det?

actionleif: ö

htikare: Nu tycker jag vi reder ut detta en gång för alla, jag blir förvirrad annars.

Holos eller Holös?

htikare: Det vore självklart roligt om det var så. Men det känns inte troligt att han skulle gå rakt in i elitserien och dominera redan första säsongen.

För nerverna är det lite roligare med spelare som man exakt vet hur bra de är. ;)

JimmyH: Jimmy när det gäller Holos så finns det en rad positiva ting...som att han trots att han inte är så lång på höjden ändå väger 90 uppenbarligen mycket vältränade kilon..då han haft bästa testvärdena där i norge...tänker osökt på Niklas Nordgrens framsteg o hur hans då hårda träning gjorde honom så pass framgångsrik...

Och Det sägs ju att HOLOS fördel är just jämnheten i backspelet att han inte har någon direkt svaghet..alltså borde han då kunna klara det fysiska spelet också..plus har ett bra skott...rightare..

Jag hoppas han väljer Tik iallafall!

Tikinmyheart: Nää fan kan ju inte stämma. Man har ju gått ut offentligt med att Pitkmäki skrivit på för en finsk klubb

Jensen_12: Problemet med spelare runt 25 är ju att drömmen om NHL finns kvar.

Hahl Bundy: Enligt HS hos Mora kan det vara så att Skogs tillhör Mora till den 30 april. Mora räknas tydligen som ett ES lag fram till den 30 april.

Jag vet inte, kanske kan vara en förklaring???

Hahl Bundy: Lugn och fin nu. Det har inte ens gått en vecka sedan Mora åkte ur.

Hahl Bundy: precis man vill att det ska presenteras ett nyförvärv nu!

Man börjar ju fundera på om Skogs bara var en tidningsanka.
Om han är klar varför vänta så länge med att annonsera det hela?

Dags att koppla av o se framemot höstkanten vilket lag vi har då.

Kevin O Shea: Man vet ju aldrig, faktiskt. Jag har inget emot om vi nu skulle värva denna tjeck det är tal om, men jag hade hellre sett någon som är lite yngre.

Jensen_12: Fördelen med en 30+are, är ju att dom förmodligen inte sticker till NHL så fort dom gjort en hyfsad elitseriesäsong!

lungan: Som jag skrev, inget illa om gamla spelare, men jag vill fortfarande ha in lite yngre spelare. Nu talar vi inte om fler juniorer på runt 17-18 år, utan runt 25. Spelare runt 25 har en del rutin men utvecklas ändå lite fortfarande.

Jonte, Tenkrat och Timo är mycket duktiga spelare.

Jensen_12: Du Jonte, Tenkrat, Pärssinen är 30 allihopa och hur bra är inte dessa herrar?

Jensen_12: Men hu menar du hur ska vi kunna ersätta Hahl med en lovande ung spelare. Hur ska vi veta att han blir det man hoppas på?

Ingen mer Laakonen!

lungan: Tycker hankan kännas lite gammal. Inget illa om gamla spelare, men jag vill ha spelare under 30, gärna runt 23-25 år gamla med en del rutin men som ändå utvecklas fortfarande.

lungan: Dessutom spelade dessa två herrar ihop i Kärpet inkl Pyörälä, säsongen 2005-2006.

« · 1032015 · »