mikenomad: Det som smakar mest illa är väl det att Nubben med största sannolikhet kände till alla detaljer i Hahls föreslagna kontrakt t ex. Den stora frågan är väl när Nubben/Frölunda började bearbeta Hahl egentligen? Hahl var ju pinsamt bedrövlig i matchserien mot HV exempelvis.
"– Det måste finnas någon slags moral i det hela. Ena stunden tar de sportchefen och säger att de inte ska ta några spelare som vi är intresserade av att behålla. Sen tar de ändå en spelare som är viktig för oss. Det känns fel, helt enkelt."
Jag blir mörkrädd. Har vi numera en klubbledning som är så pinsamt naiva som ovanstående uttalande av TJ i dagens ST antyder så inte bara skäms jag. Jag inser dessutom vidden av att ha tappat Nubben och att Timrås möjligheter nu och i framtiden att konkurrera med "storklubbarna" är MYCKET begränsade! Jag var uppenbarligen naiv som trodde att TIK fortfarande hade kompetenta proffs i ledande positioner men sådana här sandlådeuttalanden visar på annat.
Väx upp för f-n och gilla läget. Le och bit i hop, spelare och ledare kommer och går, money talks, stora städer vid västkusten är attraktivare än små bruksorter i avfolkningsland etc...Men det innebär inte att TIK skall ge upp. De ska däremot visa upp en proffsig attityd gentemot konkurrenterna och inte gråta ut i pressen! Nä, leta fram det TIK har att erbjuda som är unikt istället när nya spelare scoutas och sedemera blir intressanta för klubben. Lägg sedan krut på smörandet och tveka inte att gå bakom ryggen på eventuellt konkurrerande intressenter. Det är nämligen så det går till.
Berglund: Icke! Sa Lars-Roland. Nu skall vi inte vara sådana. Nu har vi kommit överens om en jämn och fin matchserie! Med guldkantad utgång av densamma d.v.s. Pittsburgh avgår med segern! Det var vi ju överens om!
Uno Gordon: Vart spännande det där må jag säga, trodde nog det skulle bli lika när det va 4:20 kvar av matchen, men men, kul att inte serien e död iaf.
Berglund: Jag skall kolla reprisen. Är du tyvärr inte begåvad eller utrustad med den rätta kanalen. Men har genom livescores omsorg och förtjänst låtit få det underrättat för mig att Penguins leder med 2-1. Vilket gläder mig enormt!
En seger inatt är ett absolut måste om inte matchserien skall bli kliniskt dödförklarad.
Jag ber till gud att inte tomtarna från Detroit får något tuppmål och oförtjänt vinner matchen.
Anonymous: Äntligen är de lite ruter och takter i Thomas Johansson. Helt rätt att han ställer sig upp och markerar sitt missnöje gentemot Frölundas agerande.
Någon jävla ordning på torpet får det väl ändå lov att vara!
Anonymous: Som jag alltid har sagt. Vi lever i en fri värld och marknaden är likaledes fri den med. Men jag ogillar foolk som glappar med käften eller inte kan hålla sig till sanningen eller försvårar omständigheterna.
Det Riku Hahl gjort nu är han aktiverat tidsbanken likt den inom pokern och medvetet dragit ut på tiden fasstän han innerst inne vet om vilket beslut han egentligen skulle ta i flera månader. Sådant irriterar mig och gör mig heligt förbannad.
Det finns inga förmildrande omständigheter kring ett sådant agerande i mina ögon. Utan det handlar bara om vanvettig provokation.
Simmalugnt: Sättet han skött den här affären är svårsmält. Först vägrade han att han skriva på ett nytt kontrakt. Sedan lägger han locket på och säger inte ett knyst. Utan hänvisar hela tiden till sin agent som i sin tur inte ger några som helst kommentarer överhuvudtaget. Sedan blåser han ifrån stan direkt efter att vi blivit utslagna av HV71. Och vips får Timrå IK ett kortfattat pressmeddelande faxat till sig att han lämnar föreningen.
Under all kritik! Bland de mest okänsliga övergångar jag någonsin varit med om! Det är i paritet med Anders Huss och Martin Romö tamefan.
Huss har tagits till nåder igen efter sin återkomst men fy fan vad sur jag blev när han återvände till Brynäs IF inför säsongen 96/97.
Han bröt ett gällande kontrakt med motiveringen, vantrivsel och att frugan hade svårt att acklimatisera sig. Det blir ingen mer hockey för mig. Jag lägger av nu. Sagt och gjort. Kontraktet revs och Huss stack "hem" till Gävle igen. Och några månader senare var han spelklar för Brynäs utan en enda krona i kompensation till Timrå IK.
Martin Romö var nästan värre ändå med sitt utspel om Stockholm och saknaden efter sin käresta. Och sedan förvandlades de grönskande drömmarna om kungliga hufvudstaden till ett rivet kontrakt och spel i Sundsvall Hockey.
jlj83: Ja jag hoppas Timrå hittar en ny bra förstecenter, och att vi ska spöa skiten ur Frölunda nästa säsong är redan klart, kommer bli extremt laddad stämning !
För att inte tala om den ljumma pisstrålen Riku Hahl just skickade i vårt ansikte när han pratade om hur bra han har haft det och hur bra fansen har varit. Jävla ynkrygg.
Simmalugnt: Fy fan vad äckligt alltså. Kan riktiga känna hur de trycker på och ömmar i arslet utav hela Sveriges rövknullande utav Timrå. Man vill bara spy.
Alltså shit va ni är negativa, jag vet att jag var det när Mårtensson o Weinis drog o trodde nästa sässe va körd men sen kom ju Jaroslav Hlinka, underbart men det jag vill säga att att ni har i grund o botten ett bra lag o era/eran sportchef kommer säkert fixa nån bra ersättare så att ni kan spöa skiten ur Frölunda =)
Nu när Hahl lämnar Timrå så blir Silly Season genast mer intressant. Visst, Hahl är en viktig kugge, men det finns bättre och mer prisvärda alternativ. Om nu Pesonen ville ha 300.000krmån av Färjestad och Timrå IK erbjöd Hahl uppemot, låt säga 400.000kr/mån. Då ska man alltså ha råd att köpa Pesonen, om han är intresserad,
Va fan, läste nyss detta på Expressen: "Han landade i Pittsburgh i USA på tisdagseftermiddagen och såg i natt det tredje mötet i Stanley Cupfinalen mellan Detroit och Pittsburgh" Va jag vet så har dom inte spelat den 3 matchen???? är jag helt ute o cyklar eller va fan!?!?!?!
The Fat Bastard: Ser ut som en riktig poängmakare. Amerikan och rightare. Frågan är bara hur han är som spelare. Att han är lika bra offensivt som Regin ser det ju ut som, om inte bättre. Är han dessutom bättre defensivt så är han ett givet val!
Kevin O Shea: Egentligen så skulle det inte vara så konstigt och oförståeligt om Hahl bytte till en annan ESklubb t.ex. Frölunda, men det stinker urin iom att Nubben gick dit tidigare. En annan sak: vad beror det på att inte Timrå kunde behålla Hahl? Det kanske finns ett annat problem inom föreningen som borde lösas innan man hoppar på Nubben och Hahl.
Det känns iaf som om Nubben har pissat offentligt en gång till om Riku signar på för Frölunda.
Kevin O Shea: NHL har en såpass stark status att pengarna inte behöver vara den primära anledningen för en enskild individ till att man vill spela där. Översiktkigt så är det ju dock pengar som givit ligan den statusen.
Och han får en betydligt större chans att få debutera i NHL om han spelar i AHL än om han spelar i Timrå nästa säsong. Han känner sig redo nu, helt enkelt.
Uno Gordon: Ja,jag hörde att dom har lagt ett stort fett bud på honom.
Men hur blir det med Ossi Väänänen då han kan ju vara ett namn,fast problemet är ju att han är för tok för defensiv nu när vi ska värva en offensiv back typ Lehtonen......
Jacksson 71: Nej han väljer mellan Kärpät och Timrå. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om Frölunda snor honom mitt framför ögonen på oss med ett sockrat bud i elfte timmen. Med vårt sedvanliga missflyt så går ju allting åt helvete.
Berglund: OK - pengar styr vart spelare kommer att spela. Därvidlag är de flesta av oss överens. Får Riku betydligt bättre betalt av Frölunda så spelar han där. Punkt. Men - När det gäller Regin så blir jag genast mer fundersam. Ett rookiekontrakt med NHL ger mellan 450.000 och 800.000 dollar per år. Tror inte Regin hamnar i den allra högsta klassen, så låt oss gissa att han är erbjuden 600.000 per år, vilket skulle betyda 50.000/månad - i svenska pengar ungefär 300.000SEK i månaden. Skulle han (vilket är högst troligt) hamna i farmarligan, så tror jag att dom tjänar 10% av sitt avtalade kontrakt dvs 30tusen i månaden. Han har säkert det femdubbla i Timrå...
-Om man då ser en självklarhet i att pengarna styr vart spelaren kommer att tjäna sitt levebröd så bör det med 80% cans bli Timrå - och inte AHL.
...För inte fan tar han en ordinarie tröja i Ottawa!