1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609191 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Meeeh, du som känner Kickan, kan du få hit männischa så att jag har nån att prata mä?

Tjingtjong styrstång, eller, tjingeling fisring, hahahahahaha

Johnny Hazard: Men dra mig baklänges på gröna trissor ända in i Hälsingland vilken djävulusen skön männischa du var då!

Har vi setts förr? Eller skall vi hälsa?

Tjillivippen.

Uno Gordon: Ähh, ville bara lätta upp den dödsdömda stämningen som verkar ha satt sina spår sen säsongen 2001-02. inget illa ment.

Jag har förfaan släckt i Köping, ja, det brann utav bara helvete. Hahahahahahahahaha.

Nattvarden? Då måste man ju först vara religiös som det där förbannade gudhelvetet. Så svaret blir nej, jag har inte tullat, jag har dragit en sträng på mammas nattduksbord.

NuMo: Men laga hit lite brännvin till mej mä då.

Uno Gordon: Vi har för länge sedan inträtt hjärnspökenas timme. En nykter dag hade du varit ensam här den här tiden.

Njut av det sälla skapet.

Johnny Hazard: Har du tullat på nattvardsvinet nu igen eller sniffat limm? Sluta gagga för fan och giv oss frid.

Puss i ljumsken.

Fridens liljor.

Amen.

Johan J: Ja dom har nog ingen större glädje av den ; )

Helg Ernest: Det ser ju ut som om Gunnar kommer från Köping.

Ps. Inga illa menat Smokey. Kööööping.

NuMo: Slyna och slyna, jag gillade ijenkligen killen innan allt blev nattsvart, inget fel i att vara guy, eller stavas det gay? Skitsamma.

Vi får väl se vart det barkar iväg åt för tall vad det lider pin?

Sååååå, nu äre nattinatti.

ZzZzZzZzZäta och Borat och lite NuMo, vilket satans gäng.

Helg Ernest: Gunnar har väl flertlet timråspelare, men fantastiska Magnus J spelar antingen i NHL eller i LHC, tyvärr.

Johnny Hazard: Kickan är saknad, det är hon värkeligen. Hon ä en han förövrigt. Eller tvärtom. Snacka om att vara synonymernas mästare, det kan man inte ta ifrån slynan.

Snoop: Vad tror du om denna då?

www.eliteprospects.com/player.php?player=292
Skall vi fåhjälp lär det bli hätifrån. (Se länk nedan)

Johan J: Vars ä Kickan? Jag måste snacka några väl valda ord med han.

Btw, var och käkade på E ON Arena i går, bra mat, bra hockeylirare, ingenting att klaga på förutom efterrätten.

johnny99: Antligen tycks ju utbytet mellan klubbarna ha tagit fart pa riktigt men erkann att det vore onodigt att ge upp Elitserieplatsen for Sundsvall.

johnny99: äh, jag menar vad fan...vi har spelat kvalserien med Z också.Så jävla mycket tycks hänga på enskilda spelare.
Vi kommer att överleva det här också, det är ju inga skrälla trots allt.

Helg Ernest: Absolut.

Johan J: t.ex ; )

Snoop: Man kan väl få drömma mitt i allt elände?

johnny99: IF Sundsvall Hockey?

Äh,nu ger vi upp, och lämnar vår ES-plats till bättre behövande.

Helg Ernest: Han kommer inte spela i ES nå mer, de har han klargjort.

Hittat en hyffsad ersättare för Regin och Hahl.

Enl. rykte så skall han flytta hem. 1 säsong i Djyrgårn gör väl ingen til Difare?

Vet inte om detta varit med tidigare, men jag hiuittar det då inte någonstans här.

Timrå jagar Wahlberg: ”Det är ett namn som har figurerat”

DJ Hemp: Timrå vinner sm guld nästa säsong, vi kommer vinna sjunde avgörande i gbg och vi kmr sjunga som dårar nere i gbg och göra långnäsan åt tha nubb och Riku.

Jag är knappast chockad. Det som nu har hänt hade jag kallt räknat med. Inte fan vill Hahl stanna när pengastinna Frölunda lockar och inte fan kan Regin (eller någon annan) stå emot ett NHL-erbjudande. Allt handlar om pengar och på det området räcker vi helt enkelt inte till. Så länge vi envisas med att ha en arena belägen långt ut i bushen som inte tar in mer än högst 6 000 åskådare kan vi inte räkna med att nå längre än till slutspel. Det är nya tider nu. En ny superarena nära Sundsvalls Centrum hade kunnat vara svaret, men konservativa krafter i Timrå vägrar att inse faktum likt de puckade åsnor de är. Ewa Lindstrand? Idiot! Ja, men då kan vi ju fortsätta att famla omkring runt strecken. Vi har fan inte en jolle mot FBK, HV, LHC eller VF i längden. Dessutom lär vi bli omkörda av våra närmaste grannar vad det lider. Kommande säsong får man vara nöjd om vi ännu finns kvar bland de tolv. Stefan Lindqvist? Äh, jag är skeptisk...

Ja nu när de står klart att vi tappar våra poängstarkaste centrar så ska de bli jävligt intressant o se vad som kommer komma.

Glen Metropolit är en man jag skulle vilja se axla kejsare hahls axlar men det lär ju bli svårt nu när Ryssland har blivit intresserade av honom.

Josef Straka vore inte fel de eller.

Rox: Vi hade Justin Morrison. :)

Dallas: Hahaha
På nåt sätt är namnet passande kanske. ;)

Vad skulle hända om vi värvade en fd artistspelare (vet ej om VF hade någon sådan förra säsongen, men låt oss leka med tanken) och tog hit honom på ett ordinarie kontrakt, typ mitt i sommaren. Skulle de åka på en massa restskatter och arbetsgivaravgifter då. Och då brukar det ju inte handla om småpengar..... Handla Robban!!!!! Kariya kanske?!?!

F.ö har vi den överlägset mest turbulenta o kraftödande silly season av alla.
Hoppas att vi nån gång får valuta för allt lidande.

Varför har jag en negativ känsla av att vi blir blåsta på de flesta spelare vi är intresserad av i år?

F.ö drömde jag att Hahl går till NHL, nånting på C. Carolina Columbus, Colorado, Chicago, Cypern.

Snoop: Ett anonym kommentar till en artikel....bättre kan du.

JimmyH: Han syftade nog på TJ... Sen om han gjorde det eller inte är väl en bedömningsfråga.

Simmalugnt: Konstigt då... han jobbar juh för oss... *s*

JimmyH:

mja. Vad vill du kalla Tomas Johanssons utspel?

Simmalugnt: Är det någon som har grinat i pressen?

Hahl Bundy: Ja.

Tycho:

Ja, men inte fan går deras klubbdirektör ut och grinar i pressen inte.

Swordster: Vilka svin vi är som mjölkar Sundsvall H... ;P

Blizzard: Linkan tog tydligen med sig läkaren från Sundsvall H...

Blizzard: Har en svag aning om att det är Thomas Wickström.
Men jag är inte säker. Han är då iallafall Ortoped.

Fast dom säger ju att patologer är dom skickligaste läkarna.
Fast det äör ju lite skillnad mellan 37 grd och kylskåpskall

För länge sedan så gick timrå ut med att sparka läkaren....vem ska vara läkare ist? lr har jag glömt det från artikeln.

Ambroo: den 3e kanske redan är klar och inte heter Skoogs

T T: Jag känner chefsläkaren på ortopeden, ska ta ett snack med henne. Är det OK om jag lovar henne ett säsongskort på ståplats?:)

Det är forfarande tidigt på säsongen, oherhört tidgt :-) , men det skulle vara intresasnt att höra vad ni tror om säsongens ES. Jag tror att SSK blir säsongens flipp och AIK (Skellefteå) blir årets flopp. Väldigt lite kött på benen för dessa påståenden utan mer bara en känsla + hur de första värvningarna o förlusterna sett ut.

Tikinmyheart: Läkarmaffian har gått ihop för att hämnas. Kanske ihop med Frölundamaffian.

Det är vi mot världen.

T T: Karlsson är kirurg inte ortoped.

Ambroo: Knappt jag heller. Men tanken var ju att man iom att Moe skulle opereras ville värva tre backar då Moe skulle vara borta länge. Nu blev operationstiden så pass sen så man avvaktar operation på Moe som jag förstått det, alltså värvar man bara två backar och avvaktar besked om Moes axel. Skulle han ändå behöva opereras kanske man plockar in en extra back senare. För med den OP tid som Moe fått är han ju inte tillbaka före jul.

« · 1042640 · »