1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612654 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
spud:
"Antar att tobbe trollkarl och Joe Labero inte hade tid."

Varför stavar du Tobbe Trollkarl med små bokstäver och Joe Labero med stora för?

-Gurra-: Det är just det som är problemet - Att dom knappt börjat jobba än!

nixXz: Jag tror du behöver ta några djupa andetag och tagga ner. Skogs är klar, men det var nog inte Linkan/Robbans verk. Jag väntar spänt och förväntansfullt på deras första värvning.

nixXz: Fråga... Varför skulle dom inte klara av det här uppdraget ??
Dom har ju knappt börjat jobba än så det är väl onödigt tycker jag att göra en kritisk bedömning så här tidigt på silly season.

Tänk positivt.

nixXz: Antar att tobbe trollkarl och Joe Labero inte hade tid.

Varför tog man Linkan och Robban för? fattar det inte måste ju ha kunnat hittat någon annan. Dom kommer inte fixa detta!

Dunc: OBS! Jag skrev "Nubben". Till skillnad mot vissa andra.

Per HApps: Tror du kan hysta in en del poäng där. Lite överdrivet att ge "Nubben" all skit.

Får man som Timråsupporter vara hur naiv som helst?

Släpp fokus på Nubben nu, nu är det upp till Linkan och Robban att visa framfötterna.

Nubben har varit sportchef i nästan 10 och byggt relationer med agenter under hela den tiden. Fråga inte Nubben och Hahl varför dom lämnar föreningen, fråga Thomas Johansson i stället, det är han som sitter på facit, tro mig.

250kg kärlek: "Arslet fortsätter. Alltså, jag börjar bli aningen trött på den mannen. Räcker det inte med det han redan orsakat? Han måste verkligen vara bitter på föreningen, trots alla dementier tidigare."

Herregud. Reality check!

Ja du får vi fan agera!!!! Går vi misste om denna spelare också!?

Nu är det dags för dom sk sportcheferna att visa musklerna, börjar bli en aning trött på detta... Timrå har pengar och VF borde ha en "limit" någonstans efter dom värvningar dom redan gjort...
Nu får sportcheferna visa varför dom vart anställd, eller har TJ misslyckats i rekryteringen?

Kevin O Shea: trams, nubben gör sitt jobb och är hjärtligt välkommen till västernorrland. Hur skulle ni lyckas värva något som är värt att ha från VF?

250kg kärlek: Jag har full förståelse för att ni kan känna er sura på honom för Hahl situationen, men att bli förbannad för att han ger sig in i jakten på en erkänt bra spelare som han enligt rykten jagat förut och som aldrig spelat i Timrå är väldigt knepigt tycker jag.

Ska han bara låta bli att vara intresserade av varenda spelare Timrå jagar eller fått info om från agenter? Då kan han ju lika gärna låta bli att jobba.

Det är väl ingen nyhet att frölunda är ute efter Lehtonen, aftonbladet är bara lite efter som vanligt. Men helt klart - om Hahl och Lehtonen spelar i Frölunda nästa säsong så bör nog inte Nubben visa sig runt dom här trakterna på ett par år...

250kg kärlek: Dags för Arslet att söka visum om han skall komma tillbaks till Västernorrland - karln är fan ta mej inte välkommen i vårt län längre.
Agera Linkan & Robban! Börja lägga ut lite krokar på Frölundaspelare - värva sönder Sillstryparna...

...och Ryssland fortsätter att rycka medelmåttiga spelare från Sverige genom att locka med miljoner...för spel i ryska andraligan.

Undrar just om det finns så många spelare som är "något att ha" som kan lockas till Timrå med tanke på allt som händer runt om.

Arslet fortsätter. Alltså, jag börjar bli aningen trött på den mannen. Räcker det inte med det han redan orsakat? Han måste verkligen vara bitter på föreningen, trots alla dementier tidigare.

Lehtonen nästa?

Snoop: Då är Tim Stapleton borta från marknaden iaf, han skrev på för Toronto Maple Leafs

diffe: Okej, bara att hålla tummarna på att han presenteras snart då, kanske är för att han inväntar NHL bud som dom lgger lågt då.

Snoop: ja säg det, det kan jag tyvärr inte svara på!!

diffe: Men om han är klar vad väntar dom på ?

Snoop: ja fattar det!! Om du vill så kan du då fortsätta att leva i oro.. eller inte det är ett val du gör, jag litar på mina kontakter så jag är lugn.

diffe: Men du får ju förstå att man inte känner sig ko lugn bara för att du säger att han är klar, skulle du ha rätt skulle de ju va fantastiskt.

diffe: Hoppas att du har rätt... han kan behövas!

Snoop: jag lattjar inte bara in på detta forum och skriver massa saker, det finns så många som gör det,,,,, Men du lilla Snoop du får väl välja bort den information jag delar med mig av.

Snoop:
Tjärnqvist är ursprungligen från Vännäs om jag inte minns fel.

Jensen_12: Ja precis de är de som gör mig orolig, för jag tror knappast Daniel Tjärnqvist väljer Timrå när både Djurgården och Rögle finns i es.

Snoop: Jag tror på det. Jag försöker vara positiv. Missar vi Lehtonen så finns ju fortfarande denne man kvar, om jag inte minns fel:

eliteprospects.com/player.php?player=695

diffe: Ja vem som helst kan väl lattja in på ett forum och skriva "han är klar för Timrå 2 år", varför skulle man lixom bara tro på de och känna sig lugn?

diffe: Har du en säker källa när det gäller Lehtonen?

Snoop: jasså det gör jag!!!!

Jensen_12: får hoppas på de.

Jensen_12:

Zäta har uppnått målet där borta nu och flyttar hem...;oD

Snoop: Man kan väl hoppas på en "Big-Bang" så snart som möjligt, där klubben presenterar 3 nya spelare på runt 1½ vecka, eller nåt.

Jensen_12: Ja de är klart, men de finns ju knappt några rykten om Timrå i år och de är skit, silly season är stendött asså.

Snoop: Nej, det är klart. Men han behöver nog en del tid. Det är ju en del saker som ska diskuteras med familjen antar jag.

Jensen_12: De är bra de för de har inte jag just nu, inte eftersom de tar sådan tid att bestämma sig.

Snoop: Jag har positiva vibbar när det gäller Lehtonen, faktiskt.

Jensen_12: Han snackar bara gojja, han verkar ju välja mellan hela es plus att de verka luta åt en förlängniing med Kärpät :(

Snoop: Att Lehtonen spelar för Timrå, tror jag.

diffe: Vad har varit klart länge ?

Kerstin_k: Helt rätt han spelar för Timrå och det är klart, de har det varit länge!

The Fat Bastard: Det var då det.

Vi behöver lite glada nyheter på värvningsfronten... Det börjar kännas lite obehagligt tyst, på nubbens tid var det klart i princip nu.

Kerstin_k: Ja de får vi verkligen hoppas, vi Timrå fans behöver lite bra nyheter nu asså.

Kerstin_k: Förhoppningsvis stämmer dom ganska ofta ;)

"16 LHC fan 2008-06-05 17:16
Och enligt en säker källa så kommer Lehtonen att spela för Timrå dom 2 kommande säsongerna, så sluta nu med alla spekulationer. han spelar alltså inte för Lhc eller någon annan klubb."

Ja tack! Tänk vad härligt om just den där supporterkommentaren stämmer! Det vore jävligt najs! Men hur ofta stämmer rykten överense med verkligheten?

Jensen_12: Anledningen till att han inte står med på doubtful rumours lär väl vara att han står/har stått med på rumours för TIKs räkning.

« · 1043808 · »