1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610265 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Berglund: Samma källa som placerade Esa Tikkanen i Timrå?

söderbergh: Går inte malmö upp i Elitserien nästa säsong och Rögle blir kvar tänker Percy lägga mer pengar på dom än sitt kära Malmoe, det har jag hört från en ganska fin källa :-).

McCarton: Haha, ja det verkar så.. eller också är det självaste grisen som rymt

73Sjöbba: Bra att du talar Blizzard till sans. Ni matchar båda skostorlek med......

söderbergh: har inte byxor på mig heller, har badshorts. Fan vad du gissar fel!

..men de är ju bara vad jag säger..inte jag som har ett Nick med liten bokstav iaf.

Blizzard: Nej men..... Man brukar känna andra efter sig själv ;)
Har du det riktigt varm o blött i byxorna nu ;)

Blizzard: Lugn och fin nu! Han uppför sig exemplariskt från skolboken

söderbergh: har inget jävla stall heller, och varför stanna när man har farten uppe?

du verkar ju inte ha en enda organism nere på jorden jävla sängvätare.

Kerstin_k: Trevligt att du stannade upp och tänkte till skillnad från din medsupporter Blizzard som inte verkar ha en enda häst hemma i stallet ;)

HELT JÄVLA SERIÖST..JAG KOMMER HEM PÅ KVÄLLEN SÄTTER MIG FÖR ATT LÄSA OM H-O-C-K-E-Y MEN VAD FÅR MAN, JO EN JÄVLA MASSA SPAMM/TRACK TEXTER AV SÖDERBERGH. HELT SERIÖST KAN NI INTE BARA I-G-N-O-R-E-R-A HONOM...FAN HAN FÖRSTÖR JU HELA STÄMNINGEN KNAPPT SÅ MAN VILL GÅ IN HÄR JU!!!!

...."glömt caps i eller" :Nej ville bara att ALLA skulle se tillochmed söderbergh....

söderbergh: Nja, missförstod och missförstod vet jag inte. Jag läste ungefär Modo och tyckte väl att det torde vara bättre att du höll till i deras bok när du avhandlar dom.

Så mycket har jag lärt mig efter ett par år av universitetsstudier att jag klarar av att sålla bland faktan som presenteras. Man skall liksom hitta det viktigaste med minsta möjliga ansträning. I ditt inlägg var det väl ordet Modo som var relevant. Mer än så var det nog inte.

Men du får gärna hänga här och köra på med dina inlägg. Mig bekommer det egentligen inte. I stunder kan det nästan vara underhållande.

TRL: Verkar som det är lågsäsong för grisfarmarna i danmark nu!

TRL: Stackare, tycker ingen om dig? Vill att du ska veta att jag bryr mig om dig trots dina obegåvade och sura inlägg. Sköt om dig och hör av dig OM du vill ha en kommentar ;)

Kerstin_k: Hehe, du missförstod visst allt;) Du är ett levande bevis på att Timråfans saknar självständigt tänkande(långt ner på Darwins evolutonsskala)

söderbergh: Du, en sak ska du ha klart för dig att jag besvarar bara sånt som finns någon mening i att besvara och det finns det inte i det du skriver. Du är bara irriterande och en sån person man stör sig på så därför finns det ingen mening att ens orka bry sig... Jag tror inte jag är ensam om att tycka samma sak. Sedan att din avundsjuka sätter sina avtryck här det struntar jag i. Malmö är och kommer förbli en klubb i Allsvenskan! Tack hej

söderbergh: Härligt att du hittade en likasinnad person. Hoppa in i hans gästbok och surra där. Av hävd klangar allt modosnack här inne lite falskt och jävligt illa. Okej?

Icing-Ove: Tack för din förfrågan, jag har med nöje noterat att hockysnack.com´s MoDo forum ägnat mycket av sin intellektuella kapacitet till annat än ishockey. Som allmänbildad humanist (och icke naturvetare) vill jag dock att du specificerar din fråga ytterligare.
Fantasktiskt trevligt att notera en Modosupporter som så öppet deklarerar sitt intellektuella tillkortakommande att han vänder sig till ett Timråforum för att få stöd i sina existensella fuderingar ;)

söderbergh:
Hur ställer du dig till fenomenet icke-lokalitet i relation till Darwins teorier? Vi i Modoboken vill få filosofisk stöttning i våra funderingar....

TRL: Hej igen Mupp(sala)en. Att du kastar ut ett påstående som du sen inte intellektuellt klarar av att besvara får jag acceptera. Jag kommer att fortsätta skriva här och på andra forum. Är du inte beredd att svara eller klarar du inte det så rekommenderar jag dig att prata med dina kontaktpersoner istället.

söderbergh: Finns inga frågor att besvara och allrahelst inte från dig. Du är bara irriterande och gör nog bäst i att skriva i nån annan gästbok än denna. Vänd dig till Modos istället där har du mer att hämta.

haggen: Lägger du till en maltwhiskey så lovar jag att säga samma fras på mittjysk, dvs den dialekt som talas i mellersta delen av Jylland ;)

haggen: Hehe, vi tar dem i kvalserien om du vill dricka ditt lags gravöl. Lovar att lägga in morfars bredaste dialekt om du bjuder på ölen ;)

söderbergh:

Haha, den frasen skulle jag vilja höra på härligt ohörbar skånska;)

Ambroo: Det vore väl mycket oförskämt om jag inte gengäldade din skål. SKÅL BONNLÄPP!

Ambroo: Låt oss säga, I´ve been here before. Jag vet vem du är och du borde veta vem jag är även om jag inte använder samma nick(jag är inte fullt så egocentrisk som du)

söderbergh: Man undrar ju så smått om det är någon annan än du som anser det?

Nåväl...

Några slutord i sommarkvällen; TIK dör inte utan Nubben - MIF dör med Percy och begravs utan honom...

Nu är det gatufest, skål danskjävel!

Ambroo: Till skillnad från dig har jag bemött dig seriöst när du varit seriös tillbaka.

söderbergh: Jaså du tycker det? Hur är det egentligen ställt med förmågan att tyda text? Det är väl först nu man är lagom allvarlig i bemötandet med dig. Nubben är en mycket bra sportchef, fast kanske inte så stor som hans namn har blivit. Han har gjort en hel del, men han har inte byggt Timrå med sina bara händer som många gör gällande och verkar tro. Den draghjälp han fått på vägen har varit väldigt betydande för hans position idag och utan den/de så hade han aldrig varit den han är.

TRL: Du instämmer i 73Sjöbbas inlägg men klarar inte av/vill inte svara på frågan?

73Sjöbba: "TRL: Nu har argumenten verkligen sinat, nu är det bara personangrepp, ordet patetisk och mycket ordbajs från den där kisen som håller på Rögles farmarlag."

Och detta är ;)

73Sjöbba: Ja, jag instämmer... ;)

Ambroo: Nejdå, det verkar mer vara du som kört fast i samma race som du gjort sedan jag första gången läste något du skrivit. Som skribent måste jag säga att ditt självförtroende alltid varit betydligt bättre än dina undermåliga alster. Visst är Nubben en bra sportchef? ;)

söderbergh: Nej, det är i Rosengård

TRL: Nu har argumenten verkligen sinat, nu är det bara personangrepp, ordet patetisk och mycket ordbajs från den där kisen som håller på Rögles farmarlag.

Frella: Inte mig emot, men samtidigt så tycker jag att det vore spännande att se Jonte i den rollen. Kanske har man ändrat sig, kanske inte. Hur som helst så skulle det med två centrars intåg bli ett överflöd...

TRL: En fråga? Är Muppsala ett gruppboende i Timrå?

söderbergh: Det där var ju faktiskt riktigt duktigt av dig. Tog det slut på argumenten nu, eller orkar du inte älta vidare med samma, samma och åter samma?

Ambroo: Ser i dagbladet att man kan tänka sig två centrar ändå om priset är det rätta. Tyder detta på att man väljer att plocka in Wandell eller liknande som ersättare för Regin?

Ambroo: Timrå SM-guld??? Snacka om patetisk. Du kan inte mena allvar???? Var du grabben som söp hjärnan av sig i YouTube flmen?

söderbergh:

Ni har ju haft kapial många år nu men inte lyckats i elitserien, varför?

söderbergh: Malmö kommer aldrig mer komma tillbaka till Elitserien... Läste i Sportbladet att Percy har klivit åt sidan med sin feta börs nu. Vart ska då stålarna komma från? Utan Percy är inte Malmö ett skit... dessutom saknas kulturen och den är viktig. Rögle har ju till och med tagit över tronen och är kungen av skåne nu, inte sant?

söderbergh: Nu var du duktig som tappade fästet så totalt. Jag har bara väntat. Du var lite rolig i början, men nu är du bara patetisk...

För att vara lite allvarlig;

TIK är närmare ett SM-guld än vad MIF är eliten och kommer så att vara även i framtiden. Arenan i Timrå kommer att räcka gott och väl i en fem-sex säsonger till och allra helst med tanke på den utbyggnad som kommer att vara klar lagom till säs. 09/10. Namnet Timrå IK kommer också att överleva och stärkas betydligt. Klubben har visioner och bygger inga luftslott likt Percys. Tittar man närmare till det sportsliga så börjar pusselbitarna verkligen att falla på plats och det enda som saknas nu är en center av rang. Utöver det så ser det mycket bra ut. Målvaktssidan håller hög klass och backbeståndet ser bättre ut än ifjol då det endast räckte till semi. Fowardssidan behöver knappt nåt omdöme då den fortfarande tillhör den klart bredaste och spetsigaste i hockeysverige.

haggen: Tja, ni med ett mediokert hockeylag och små förutsättningar att öka intäkterna. Jag tror ändå Malmö står bättre rustade för framtiden.

söderbergh:

Spelar Bosson, Cassel och Matthiasson fortfarande kvar i Mif?
Trodde faktiskt att Chrippe också skulle hamna i samma hål med orimligt hög lön. Percys stålar måste verkligen börja sina.

Det är väl den vägen de avdankade går, Ryssland eller MIF.

Ambroo: Är inte det ert problem? Att ni sitter med tredje och fjärdecentrar bara. Och hur var det, nu skulle ni utbilda en skadebenägen grinder till första center. Muahahahaha

Ambroo: Lite imponerad blir jag faktiskt över att ni är så företagsamma att ni gitter fuska tiller mer. Kanske finns hopp för er om ni istället nyttjar energin till att skaffa er ett arbete och ett liv och inse att Timrå inom 5 år spelar i samma serie som Matfors. Utan minsta gnutta hopp att nå högre.

söderbergh: Klockrent svar, verkligen! Weinis-light kommer aldrig att lämna Skåne och han har heller inte varit påtänkt för TIK. Vi har redan ett par tredje/fjärdecentrar.

söderbergh: Vem har påstått det? Det finns byfånar också finns det skåningar... När bidraget tar slut så fuskar vi givetvis till oss mera.

Ambroo: Ja, just ja. Visst var det Calle Söderberg som ni trodde ni kunde knyta till er?
Lycka till ;)

73Sjöbba: Egoboy i egen hög person?
Att posta ett inlägg med sitt eget nick som enda text är väl bland det bonnigaste jag sett. Men å andra sidan har jag kanske haft för höga förväntningar när jag trodde ni kunde snacka hockey på det här forumet ;)

« · 1047777 · »