Blizzard: Nä samma här... ja ska ner på playa del Fagervik vid 8 tiden så lika bra man korkar upp en bärs redan nu så man har kroppen smörjd så man slipper hålla på o jolla med sololja...
Nä dags att kasta in handduken tror jag... Jag har suttit och väntat på en signering från Sakic... nu orkar ja inte hålla mig vaken längre! haha... gonattsi everybody!
Oj oj oj, vilket skitsnack som har skrivits ikväll. 92 miljarder och vissa undrar vart länken är. Poffa skrev en gång i tiden att människan var dum och jag svarade att det får stå för dig. Jag är villig att backa på den punkten nu.
Ambroo: jag tror att du dödade spud med ditt inlägg ;)
250kg kärlek: 92 mille i nya spelarköp är nog till och med värrwe än de flesta NHL och KHL-lag. Hade den totala lönebudgeten uppgått till 92 mille så hade det låtit ganska ok. Men ska man öka den med 92 mille eller rättare sagt 92 mille - Hahl's lön så blir ni nog en klar favorit till SM-Guldet.
Tror dock inte reklamnen på tröjorna som visades räcker till om man skall öka den med 92 mille. :)
Nej nu skall man sova ruset av sig och inse att man faktiskt kommer vara utvilad när man börjar jobba efter semestern.
Det finns tydligen många nordamerikaner med bokstaven Å på sitt tangentbord som hänger på en www.hockeysverige.se. "will sign with Timrå next season".
Annars så räcker det med att ha en kompis i nordamerika så vet denne vän helt plötsligt saker som vi aldrig skulle kunna få reda på. Det är ju inte så att vi i och med just internet också kan läsa vad som kommer fram i Nordamerika...
Kerstin_k: Vem f-n har sagt att man ska tänka. Börje Salming sade många kloka ord, bla en hockeyspelare ska inte tänka för då går det åt h-vete, och se går hyfsat för afärerna;-)
Haha! Vilken underbar humor det har bjudits här ikväll. Man sticker iväg en sväng på krogen och får läsa fyra sidor underbar hockeysnack. Man blir ju förvånad hur vissa är funtade här inne. Visst kör Timrå på med 92 miljarder, visst fasiken ska vi värva alla NHL-spelare som inte får kontrakt. Det är fullt rimligt. Utan problem. Vi har ju ändå flera miljarder att göra av med.
General_Moisio: Jag och min bäste vän, i alla fall för i kväll Mr Mariestad allt som står i vår makt för att undvika att drabbas att uttorkningssymptom.
"I år kommer vi att vända upp och ner på värvarcirkusen. Timrå IK satsar 92 miljarder i nya spelarköp. Föreningen är införstådd med det prekära läge som råder och öppnar därför lädret, rejält."
250kg kärlek: Jo men det är inget att bygga Timrås framtid på men visst vore det inte fel om han ville runda av med en säsong i Timrå!
Det är inte alla som gör 100 poäng på 82 matcher i NHL men sen är det ju en omställning att byta från liten till stor rink men en kille som Joe Sakic ska nog klara av det hoppas jag... Men hela den här Sakic grejen låter endå ganska långsökt tycker jag.
Snoop: Klart en kille med över 1000 NHL-matcher vill komma till Sverige och Timrå. Här finns naturen, här finns lugnet och här finns allt du kan begära efter en tuff och slitsam karriär. Tänk dig att fiska i Lögdö Vildmark eller ännu bättre, avnjuta en grym middag på Ming Palace....
Spela några matcher. när andan faller på. Vilket klipp detta skulle vara för Timrå IK. Klockrent.
Snoop: Jo visst vore det roligt om Smolinski kom hit men då skulle jag endå hellre vilja se Randy i Timrå... Men det skulle vara en intressant värvning helt klart.
250kg kärlek: Varför inte ? Jag tror inte han skulle dissa sverige, och han behöver ju knappast dra till ryssland o spela för pengar med tanke på dom 1055 NHL matcher han spelat, och sverige är ett mycket vasst hockeyland, ja mena vi gick ju och vann OS och VM samma år ;) Respekt.
Cartman: Med rätt omgivning så kommer han nog upp i mellan 50-65 poäng, skulle jag tro. Jag låter kanske väl optimistisk, men jag tror han ligger på samma nivå som Mårtensson, som ju gjorde 67 poäng föregående säsong.