1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606136 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
timraw: Om du ställer om tangenbordsfunktionen så kan du nog skriva å, ä och ö.

timraw: Janne Niskala har inte Timrå IK pengar till!Glöm han fort...

Varfor kan inte timra forsoka locka hit janne niskala? Han ska val vara pa G til elitserien igen? Uppenbarligen kostar killen MYCKET pengar men med tanke pa spelarna som vi forlorade sa kan jag inte forsta hur vi kan befinnas i en ekonomisk kris. Kan Bogg ha kostat lika mycket som Makiaho?

Man kan val arligt talat inte tro att man inte behover forstarka backsidan? Uppenbarligen behover timra en stadig defensiv back och da far det kosta. Mycket viktigare det an en varvning av Bogg i mitt tycke..

Ett backpar bestoende av Lehtonen-Niskala skulle vara ett av om inte det basta i elitserien.

Mäkiaho vs Bogg...Bogg orkar ju att göra jobbet som krävs på isen!Mäkiaho pinsamt att den mannen fick dra på sig en matctröja Timrå IK.Mäkiaho såg ju ut som en glidande mosbricka på hal is!Kan ju bara bli bättre med Bogg knappast sämre..

Jag antar det är här man diskuterar Bogg just nu.

Jag fkulle vilja säga att Bogg nog är det som Timrå kan behöva just nu. Han är, som många verkar känna till, inte någon supercenter för förstakedjan. Däremot så är han en spelare som står för en enorm arbetsmoral och vilja, vilket jag tycker är bra.

Förhoppningsvis kan den vilja som Bogg förhoppningsvis visar upp sprida sig till resten av laget.

Nä, jag tror att Bogg är våran man. Det är honom vi behöver.

Fet-Ecke: Det är inte allt för ofta som man får hålla med dig. Men den här gången är vi överens.

Men för he....te!! Ta och ät Losec. Hur helvetes deprimerande är inte ni alla som bara "klankar" på allt.

TIK ligger 4:a efter 45 omgångar så ta och slappna av nu!

Forward: Han kunde ju ha sagt att Bogg valde Timrå för att de ligger efter oss i tabellen, om han ändå skulle skarva... tycker ni inte?

lungan: Jag tycker att det är välgörande att föreningen visar på sjukdomsinsikt och värvar för att överleva den här säsongen.

Minns Malmö FF som aldrig tog nedflyttningsrisken på allvar.

Att i det här läget försöka att leta spelare (som inte finns?) som skulle göra skillnad mellan en semifinalplats och ett guld en normal säsong vore ett misstag. Högmod går före fall.

lungan: Regin hade -6 ifjol.Säsongen före hade han -9?

Simmalugnt: ja han är gör ojämt, men jävlar vilken högsta nivå :)

HÅKAN BOGG vilket skämt, han är värvad som fjärde center och inget annat.

Han kommer tillföra ett gediget centerspel, snubben hade -11 i Mora förra säsongen, det är inte bra!!!

Nej detta kommer inte gå vägen. Föreningen vill inte ens försöka rätta till Timrås position. Kvalserien nästa her we come!

TobiasThyr:

Ja jag vet.....vi värvar en ännu ojämnare målvakt!

Nä han kan stana i KHL.

Bragd-Birger: han skulle jag vilja se vakta Timrå kassen :)

Ambroo: Håller med. Med en natts sömn på det hela känns Da Bogg inte alls så tokigt. En stabil, småtråkig tvåvägare som tillåter Pyrret att flytta ut på kanten igen.

Ser man på bytet Mäkiaho-Bogg tar jag den senare alla dar i veckan. Förutom att Mäkiahos formdykning var av det bisarra slaget kan vi gott skumma ytterforwardsupplaget. Där har vi mer än vi behöver, både vad gäller klass och brunkare.
Bogg är en bättre centerlösning än såväl Hedström (kvalitetsmässigt) som Pyrret (inspirationsmässigt). Gott nog för mig.

Vad gäller förstecenter, tja. Det är nog bara att bita i det sura och inse att den sortens spelare ska man plocka först på silly season. Inte i november.
Låt oss hoppas på att nästa silly blir en normal sådan. Börja med målvakt, centrar och backar. Spetsen först, utfyllnaden sist.

Ambroo: vi har ju redan lirare som kan producera poäng det som saknas är dom hårt arbetande spelarna som skapar utrymmer osv. för dom spelarna. Så ser jag iaf på saken.

Ambroo: Exactemente.

Mycket gnäll nu och jag måste ju även medge att Bogg var väl kanske inte den jag hade önskat mig heller, men när jag tänker efter så kan det nog bli bra ändå. Man måste vara medveten om att marknaden är ytterst begränsad och att TIK kommer att få slåss över minsta brudsmulor. Det handlar inte om att man är snål eller att man inte är intresserad av att förnya.

Vi får här in en spelare med stort hjärta, en spelare som sätter laget främst och det är vi knappast bortskämda med så här långt in på säsongen. Att han inte är nån poängmaskin tror jag att alla inser utan här får vi alltså in en rutinerad karaktärspelande center och det kan vara nog så viktigt i längden. Sen att Pyörälä får sin vilja igenom är naturligtvis positivt i sig.

Simmalugnt: Niskala tvivlar jag på som nyförvärv, han verkar bli dyr och av den anledningen är han knappast aktuell för Timrå.

Simmalugnt: Det som jag länkade till tidigare idag några inlägg längre ner? :)

dr-nix:

Detta var väl ungefär det sämsta som kunde hända.

Nu kommer massa folk här inne börja yra om att öppna stora skattkistan! (som inte finns.)

Jag är en kille som knappast följer andra lags spelare under mikroskåp (vissa lirare går dock inte att missa givetvis). Bogg är en sån spelare som jag känner till vid namn i samband med Mora men jag har ingen större koll på honom som spelare. Men han är rutinerad och lär förhoppningsvis bidra med hårt arbete. Det är ingen Hahl eller Regin direkt men nog lär han vara bättre än Jonte på Centerplatsen (så mycket får man iaf hoppas på).

Nu saknar jag bara en defensiv klippa till backuppsättningen så kan detta bli okej. Det är även viktigt att Pärssinen kommer tillbaka snart då han var en drivande faktor offensivt dom få matcher han spelat denna säsong.

Hahl Bundy: glöm det vi är för snåla

actionleif: Eller så har dom tagit ett foto nu på morgonen, därav det lite snea huvudet. :)

Hahl Bundy: Tror Jocke gått en photoshop kurs nu faktist, det börjar ta sig!

O där var Bogg officiell.

Hej hej hemskt mycket Hej!

Hahl Bundy: Detta skrev väl Ambroo om i början på veckan i tråden "Här kommer floppen..." och när journalisterna lyfter ett rykte om så bara på en blogg brukar det väl betyda att det är ett ganska trovärt rykte.

Hynning till LHC?

Bogg? BOGG? Ge mig en cipramil innan paniken utbryter!

Jag återkommer när den börjar verka.

Tikinmyheart:

Jag har långt ifrån koll på alla spelare i Mora men Boggen är en trotjänare i den föreningen, men hur man vill representera den klubben så länge som han gjort är för mig en gåta :)

Stenkarn: Nu var det så att jag var tvungen att kommentera och ditt inlägg låg överst. Men i iverns hetta så glömde jag bort att radera ditt namn.

Förstod du inte det. ;P

Tvåtallar: Din jämförelse med Sanny är väl okey. För mig påminner han mer om Krykov. Mycke hjärta o ändå mer spelförståelse. Den omgivning han får i Timrå kommer att vara klasser bättre än den han hade i Mora.

Forward: klart man kan skylla på den sociala biten, det har ju hänt många gånger förr.

Är inte överförtjust i värvningen av Bogg, men nu är det som det är och man är tvungen att acceptera omständigheterna.

När jag tänker efter en extra gång tycker jag inte att laget ser så dåligt ut. Pärssinen är på väg tillbaka, vilket är nog så viktigt. Och om Bogg nu kan bidra med hårt arbete, och om det värvas en stabil back så borde man ha chansen på plats 7 eller 8.

mattias - 74:

"Jag som leksing kan iaf säga att ni skall ge honom en chans innan ni kapar honom vid fotknölarna"

Ja men då gör vi det tycker jag. Du om någon borde ha koll på varenda spelare i Mora med omnejd.

"Han är en spelare som ger allt i varje byte"

Ja, vi har inte precis varit bortskämda med den biten så här långt i alla fall.

"Är det vuxenmobbing ni håller på med många av er ang Bogg eller vad skall man kalla det?"

Nä Mattias det är ingen mobbing snarare kan du kalla det för frustration. Vi hade alla hoppas på en förstecenter av rang, men när Bogg istället dök upp ramlade korthuset ihop. Bogg är ingen förstecenter, men kan säkert gå in som andra eller tredjecenter.

Wandell blir säkert förstecenter nu mellan Pyörälä och Pärssinen. Sen får vi hoppas att den gide Timo håller ihop.

Maggan: Dra åt helvete själv du. :-) Läste du överhuvudtaget vad jag skrev i mitt inlägg? Föreslår att du räknar till tio innan du svarar på andras inlägg.

Tvåtallar: äntligen nån med lite vett, less på allt negativt man kan hitta i allt här inne, nu ger vi han en chans !

Välkommen boggen

actionleif: Jo det är ju svaret som boggs agent gav till Luleå, vilket jag har förståelse för. Agenten kan ju inte säga att han inte vill spela för Luleå för att det så långt upp i norr. Så då ger man förklaringen att det är pengar det rör sig om.
Det är vad jag tror iaf.

Tvåtallar: Bra skrivet!
Jag tror också att man söker an annan karaktär i Bogg än vad många här inne tror. En pådrivare inte en målspruta!

Det motsägelsefulla i värvningen av Bogg är väl för det första att hans statestik inte får någon att höja armarna i skyn och jubla.
För det andra att en av hans svagheter är dålig glöd under rören.
Och då värvas till en klubb där man bygger sitt spel på just snabba skridskoåkare.
Allt detta vet så klart klubben något annat finns inte.

Nu är det något annat man söker i och med denna värvning. Jag tror man söker en Sanny typ en som håller ihop laget på och utanför banan.
Man söker en spelare som visar hjärta, Går i fronten för dom andra spelarna när det gäller angaskemang i matcherna, Och framförallt hjälpa Timrå att fungera som ett lag igen.
(Vikten av att ha ett fungernade lag är många gånger viktigare än att ha många stjärnor. Vi är Timrå vi är inte Malmö eller Frölunda)

Det är ingen slump att Bogg var lagkapten i Mora och att han var omtyckt av fansen.
Jag mår illa av alla sågningar och dumma komentarer här inne. Jag stöder Timrå ik i deras arbete att vända skutan på rätt köl igen.

Välkommen Håkan Bogg
Du är exakt vad vi behöver i vårtlag just nu

actionleif: Fast Bergstörm ahr ju inte fått några siffror av Timrå förmodligen. Sen så säger man väl inte. "Vi la ett bra bud men ligger tyvärr för långt norrut för att locka spelare hit" :P

Forward: Möjligt, men i länken jag postade tidigare står det.

"Vi lade ett bra bud men han fick ett bättre av Timrå, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström."

250kg kärlek: Jag tror att Bogg helt enkelt inte villa flytta så långt upp som till Luleå. Där har du anledningen till att han inte valde Luleå. Tror inte det rör sig om pengar i detta fall.

Maggan: Bogg är en klok värvning anser jag.

Om någon till lämnar och man för de pengarna trollar fram en duglig back som Lehtonen kan spela med utan att tänka "vilken kass jävel" så har vi ett LAG som ser bra ut trots att vi saknar en toppcenter.

TIKbiff:

Håller med, Ge Boggen en chans, kan spela för laget, tekar bra (jippi), naturlig 2-vägsspelare.

Ärligt, hur många mål har vi släppt in pga dåligt centerspel? alldeles för många, kolla vad Jonte gör på Luleås 3-1 mål.....Hallå?
Den mannen SKA inte spela center......

250kg kärlek:

Har Boog kommit upp på Timrås hemsida ännu, tror inte det va, kommer kanske mer?

mattias - 74: Ja det är det också.
Men nu är det som det är, och kan Bogg gå in och agera storpappa så får jag väl vara nöjd.

Det kanske inte säger så mycket eftersom Luleå inte heller lyckats under inledningen. Men Bogg har väl varit aktuell sedan sommaren för Luleålaget? Tydligen har man sett något i Bogg som skapat intresse.

Frågan är vad Boggen kostar klubben med tanke på Luleås intresse under en längre tid och det faktum att man valde att inte matcha Timrås bud.

Gissningsvis i paritet med Mäkiahos ersättning?

ja säger då det...
Min första tanke var "nu skiter jag i detta" Bogg?
Men sedan tänker man lite realistiskt.
Är det framåt vi har dom största problemen? alla stirrar sig blind
på att vi inte har en förstacenter när det är försvarsspelet som är under all kritik.

Vi skeppar iväg Mäkiaho och tar in Bogg,med lite tur kanske det går jämt ut ekonomiskt eller kanske en inte allt för stor merkostnad.
Vi ser att Pärssinen snart är med igen,en hyffsad försärkning där,eller hur?
Pyret är en nöjd spelare som får spela på sin kant igen,nöjda spelare
presterar bättre, eller hur?
Samtidigt markerar man för Hedström att vi accepterar inte vad som helst,han blev bänkad sist och det är inte det ultimata för honom, det är bara att läsa i dagens ST att hans agent inte är glad och så kan Hedström inte ha det.
Timrå sitter med ett skitdyrt kontrakt,löser man ut jonte själv så är pengarna borta.
Väljer Hedström själv att gå så har vi helt plötsligt pengar att förstärka laget med.
Centrar och Forwards har vi som jag tror kan lyfta ett snäpp med ett lag i mer harmoni igen.
Jonte lämnar och Timrå har heltplötsligt ca 250 000 i månaden som man kan värva en eller två backar för,
Hedström tror jag och hoppas att vi sett i sista matchen för Timrå

Bogg då? honom tänker jag ge chansen iallafall.

« · 1085041 · »