1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606106 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: Men även om han har attityd o inställning så bör han väl vara tänkt för en speciell plats.

Alla: Lägg av nu, ni vet inte ett skit.

Tvåtallar: Förklarar ju också spelarnas ageranden på isen bokstavligt talat. Om nu nån ska gå, tittar man på dagens spekulationer hit och dit så är ju frågan om det är rätt person som får gå? Personen ifråga har ju som sagt få lida nog.

Ambroo: Ja, det kan ju inte bli bättre om kvällspressen börjar skriva om det som det talas om.

Tvåtallar: Kvällspressen?

TD
Vi är nog rätt många som fattat vad de handlar om.
Jag beundrar verkligen supportrana som inte skriver öppet om det här
nog för antydningar funnits.
Det blir ju inget bättre för att det står i kvällspressen. Jag tycker att personen i fråga fått lida nog.

Bo Bly: Hört ett rykte men det förklarar saken pinsamt..

Skarin: Hehe det såg mer ut som han satt och tjurade. Han sa ju en del om att köra hårt mot Modo också om jag inte missminner mig. En bild säger mer än hundra ord.

Ambroo: "Att sitta längst ut på bänken och tjura eller att få tre-fyra miljoner för fem månader på isen?"

Inte vet väl jag, men enligt Jonte själv så var han ju tydligen uppe och peppade spelarna i båset när han var bänkad ;) Det var vad han sa i alla fall. Men det är klart, det finns väl alla möjliga olika sätt till att peppa ett lag :)

diffe: japp ..ju mer det har fått landa ju bättre känns det.. kan bli bra det här

Hahl Bundy: Precis Bogg värvas för sin atityd och pådrivar egenskaper tror att det blir en bra värvning det här.
För vad skulle dom annars tagit hit? det kryllar inte av spelare direkt och en diva är inte vad timrå behöver.
Nu kanske Bogg kan få fart på latmaskarna!=)

Kevin O Shea: Jag vet inte, men vad skulle du föredra? Att sitta längst ut på bänken och tjura eller att få tre-fyra miljoner för fem månader på isen? Kunde Hannula så kan Hedström...

MorganaLefaey: Har en känsla av att Jonte inte vill spela i bosätta sej i Ryssland ett halvår för att spela hockey...

mikenomad: Boggen värvades nog inte som 1.e center.
Han värvades nog för sin attityd o inställning vilket är gott nog i dagens Timrå. Dessutom är han en riktigt duktig tekare vilket aldrig är fel.

mikenomad: Men men, jag skall inte klaga! Ville se en värvning och fick det, gott så! Nu saknas bara två backar, ny tränare samt att Jonte försvinner österut med ett rejält tillskott i TIK:s kassa som resultat så har pusselbitarna fallit på plats. Samt att Pärsasinen verkligen snart ÄR frisk. Sen kan vi ta det därifrån, då finns rätt goda förutsättningar för att slutföra resten av säsongen betydligt bättre än den inletts.

Hahl Bundy: Jadu, kanske för att när det väl blev svart på vitt, när "varenda jävla ledig spelare" i det här fallet förkroppsligades genom Håkan Bogg, då kändes väl det....sådär. Inte fick man blodrusning direkt....

mikenomad: Det kan nog bara du svara på. :)

Hahl Bundy: Ja, jag fick ju det. Så varför jublar jag inte idag då....? :-/

MorganaLefaey: Mmm, nästan som att man tror att vinden kommer att vända.
Lite medvind i det här läget skulle inte vara fel.

nixXz: Ibland blir man förvånad som sjutton. En spelare som ingen elitklubb lär vilja ta över kontraktet på funderar ryska lag på att köpa ut för en summa. Som utomstående så känns det som om Timrå skall jubla hela vägen till banken om de blir av med Jonte på något annat sätt än att man fortfarande betalar 50% av lönen.

Jag var i alla fall ytterst tveksam till att det skulle kunna bli på något annat sätt än så. Men om det där blir av så kanske Timrå får 1-2 mille och dessutom slipper betala delar av lönen. Vilket supervinst. Är väl nästan så att om ryssarna börjar snåla så vore det en plusaffär att släppa honom för en spottstyver så länge de slipper betala något alls. Jontes lön på en artistare borde kunna medföra en riktigt fin sådan spelare. Grattis i så fall måste jag säga.

mikenomad: Du fick som du ville :)

"Ang. nyförvärv: VARENDA JÄVLA LEDIG SPELARE PÅ MARKNADEN SKULLE TILLFÖRA NÅGOT I DAGENS TIK!!!

mikenomad @ Sydost om Modin-Zetterberghallen 2008-11-03 21:28 | | Permalänk "

Så vad tror ni går Hedström till Ryssland?

Pätr: Vafn vill ni ha en Brynäsare i målet nästa år???

Janken: Det vet ju du lika bra som de flesta andra. Tro inte på Nyström. Ett bra tips är att i stället kolla lite extra på Dagbladet. När hade dom fel? De verkar pricka rätt varje gång.
Hoppas bara klubben kan få in lite slantar för "Jonte" när han drar till CSKA.

Knylan: Jag vill hävda att han gjort bra insatser i de matcher han fått spela, ja.

Herminator: Har inte frun hans flyttat tillbaka till Skellefteå?

Pätr: Har han verkligen gjort det, egentligen? 12 matcher på två säsonger, varav tre matcher i år. Som 86:a.

TobiasThyr: Om sportcheferna i Timrå har lite i huvudet, och förmågan att lära av andras misstag, så kommer nästa års målvaktsuppställning bestå av Magnus Åkerlund och IFSH:s Joakim Lundström. Jag tycker att Åkerlund har visat att han är tillräckligt bra för att vara förstemålvakt i Elitserien, samtidigt som Backes utveckling stagnerat. För ett par år sedan var han aktuell för NHL-spel, något som känns avlägset nuförtiden.

Därutöver börjar jag bli alltmer misstänksam mot värvandet av utländska spelare, särskilt på målvaktssidan. Bara de senaste åren tycker jag att vi gång på gång sett hur utländska målvakter floppat, medan oprövade svenska målvakter gjort succé eller i alla fall infriat förväntningarna med råge.

Vad mer? Jonte aktuell för CSKA...

Ja, för min det får han gärna flytta till Ryssland, det känns faktiskt som han gjort sitt i Timrå. Låt parterna gå skilda vägar, och så minns vi Jonte för den tid han spelade "Jontehockey" som någon uttryckte det.

För övrigt verkar det som om Timrå påbörjat ett ordentligt stålbad, en skärseld med mycket oviss utgång. Känslan säger mig emellertid att det som händer inte behöver vara negativt. Visst, kanske är stjärnglansen och tiden vi tippades som topplag över, men behöver det verkligen vara av ondo?

Personligen orkar jag inte bry mig alltför mycket om vad journalister, självutnämnda experter och hockeyprofeter säger, de har ändå nästan aldrig rätt. Därför kan jag tänka mig att stå ut med ett mer anonymt Timrå som kämpar som om livet hängde på det, istället för ett namnkunnigt lag. Kanske jag är fel ute, då jag förespråkar ett kollektiv, men med tanke på vilka lag som toppar ES så är jag benägen att tro mina egna ord.

stoff:
Sen när har Nyström skrivit något vettigt?
Jag skulle vilja säga att det är en ganska balanserad värvning.
En center med rutin. Ingen stjärna (Några sådana finns knappast att uppbringa i nuläget) men det är väl det vi behöver. En rutinerad center som kan fixa någorlunda struktur, så vi slipper nödlösningar med omskolade forwards som antingen inte klarar uppgiften eller inte vill spela i mitten.
Vi har våra unga killar. Lander, lillbagarn o samuelsson som är centrar. Men jag tror inte att dom, riktigt, pallar för trycket i de extrema motgångar vi har just nu. Bogg har varit med ett tag. Upplevt framgångar och motgångar. Han har rutin.
Jag gör väl inte vågen precis. Tror inte att Bogg skall frälsa Timrå och börja skotta in mål med snöskyffel, men kan han skapa lite struktur och lugn i sin femma så finns det ju faktikt andra som kan göra mål.
Vi har målskyttar i laget. Men de har inte fått förutsättningarna.
Så en värrvning i vild panik?
Njaääää!?!?Jag tror att det kan vara en ganska klok värvning.
Tiden får visa!
Nu vill vi ha en stadig back oxå!

Herminator: va det inte nån som surra om en klar affär med jonte till modo i slutet av veckan enligt en " säker " källa ? vekar som han rikta in sig mer öst ?

Kerstin_k: CSKA-ryktet känns mera som en grej från agenten att röra om i grytan och ge sin klient intresse. För att därigenom få mera speltid i laget. Håller med om att sannolikheten är låg i och med Jonte verkar prioritera familjetrivseln.

Snoop: Om så är fallet så ligger vi nog rätt bra till... OM nu Timrå vill betala det han vill ha i lön... Lär ju vara ganska dyr skulle jag tippa på i alla fall

Bo Bly: Bara att hoppas Timrå är med i racet, har för mig att Niinimaa har spelat med Kärpätpojkarna i vårt lag också

Hahl Bundy: håller med han

Vill bara citera Nyström på Expressen som säger att "värva Håkan Bogg är tecken på vild panik."

Ser i expressen att Janne Niinimaa är aktuell för elitserien.

actionleif: Det verkar som om jultomten kommer tidigt till Timrå i år. Jag misstänker dock att det är en bit kvar till avslutad affär.

Snoop: Om det nu blir så att Jonte vill spela i KHL så hoppas jag verkligen inte att det styper på att Timrå vill ha för stor övergångssumma..

Och vi kan nog klara oss utan någon större övergångssumma också för vi får lös så himla mycket pengar endå, snälla Jonte försvinn eller spela Jontehockey igen.

Det är på AB.Jag är dålig att länka den funkar inte.

Mathias: Bra släpp han !!

Cartman: Tveksamt. Sist han var utomlands var det ju den socialasituationen som förstörde för honom. Lär väl knappast bli bättre av att flytta till Ryssland. Men visst, större under har ju skett.

Hedström till KHL?

John K: Jag bor i London som inte har dem bokstaverna men tack anda...

Långben:
"...lurad av en massa oseriösa agenter!"
Blir man lurad av en agent så förtjänar man fanimej att bli lurad. Köper man en spelare på spelarens agents utlåtande är man mer än lovligt naiv.
Det sjuka är att det faktiskt tycks förekomma. Ofattbart att man inte scoutar seriöst.

Anonymous:Okey tre mål då,men om du har varit med i nått lag så hålller det inte att vara så där otränad!Man måste ju orka i varje byte göra jobbet i varje moment både framåt och bakåt eller hur!Spelare som Mäkiaho finns det ju hur mycket som helst utav ute i Europa som bara åker omkring kostar pengar för klubbar som blivit lurad av en massa oseriösa agenter!

Långben: Han gjorde i alla fall tre mål, fler än många som fått vara kvar.

« · 1085235 · »