1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612331 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
250kg kärlek: Inte snöra Jonte på sig några andra skridskor bara för att han skulle spela med modo. Han har ingen gnista kvar och jag tycker att Modo gärna får ta han, så mycket ilska o besvikelse det har varit här inne på denne Hedström så låt nån annan få ta del av den. Han har NOLL motivation just nu och om det skulle vända för han där så Grattis Jonathan kul för dig.

Och i vanlig ordning så kan man läsa om Rysslandsryktet i all media utom st.nu....

250kg kärlek: That´s the way it is. No more, no less.

mikenomad: En spelare som lyfter såna gigantiska summor ur föreningen M Å S T E leverera. Orsaken varför han inte gör det har jag fått ungefär 200 bubblor, 70 mejl och 92 telefonsamtal om. Och även om sanningen ligger någonstans mittimellan låter jag Hedströms insatser på isen få tala. Och där duger han inte.

Jag nöjer mig helt enkelt med att konstatera att Hedströms insatser i Timrå IK inte duger. Det är för dåligt.

250kg kärlek: Fast i Jontes fall har jag en känsla av att just hockeyn inte är fokus nr 1 f.n. I hans fall handlar det nog om att överhuvudtaget få ordning på tillvaron och livet och även det är något som talar för att en flytt från Timrå är nödvändig.

Ambroo: Timrå IK öppnar faktiskt (om man nu ska tro tidningarna) för att Jonathan kan lämna föreningen. Tidigare hade klubben inga som helst ambitioner att släppa Hedström. I media idag (som man förstås får ta med en nypa salt) skrivs det i helt andra termer.

För att tala klarspråk: om Hedda vill lämna så är det så. Förhoppningen var att Jonte skulle fullfölja sitt kontrakt. Dock kan saker hända efter vägen, ungefär vad som just hänt. Om Jonte vill lämna laget och föreningen verkar det inte finnas några hinder - under förutsättning att Timrå IK får bra betalt för sin bäst betalda spelare. Bara det är en öppning. Det har inte jag hört tidigare. Någon annan?

Nr 71 i Timrå har mer att ge, helt övertygad. Men inte i Timrå. Han behöver en nystart, i en annan förening. I Timrå har det låst sig. Om orsaken tvistar di lärde. Jag skiter i vilket.
Jag hoppas att Hedström får möjlighet att blomma ut till den spelare han en gång var, att det går bra för honom.

Ryssland är helt okej för mig. Bara det inte blir Modo. Och flis (om Hedda skriver för Ryssland) lär det bli så det räcker.

Kevin O Shea: Back to the future, typ... Näe, men nog tror väl jag att han mycket väl skulle kunna tänka sig att lira i Ryssland då han har att välja mellan det och...inget alls... TIK är klar med Jonte och Jonte är klar med TIK.

T T: Mer intressant, än diskussionerna kring Hedströms privacy, är när han skulle skriva på för Modo. Var det före helgen eller under helgen? Det skulle ske under veckan. Allt enligt initierade källor på, ja just, Hockeysnack. 

Ambroo: Ursäkta mitt sena svar, men vad jag skulle föredra?
Jag skulle föredragit att stannat kvar i Anaheim och blivit Stanley-cup mästare, och det till en förmodligen större summa pengar än vad som nämns av dej.
Men nu funkar ju inte Jonte på det viset, alltså ställer jag mej tveksam till att han vill dra till Ryssland öht...

Cartman: Har du korkat upp redan ??

Yellowcard: Tror linkan är medveten om att en sån bra back finns på marknaden och han lär göra ett försök att få honom men han ryktas till Kärpät nu så.

Anonymous: Ja, mediaspekulationer sa Bill. Hockeysnackspekulationer med sa Bull...

Cartman: Ring linkan! eller T.J föresten=P

Cartman: Tänk så här, är Håkan Bogg en lirare man värvar i detta läget har man knappast massvis med pengar att röra sig med. I vilken värld tror du att han skulle bli billigare än t.ex. Lehtonen....

Cartman: Eller Free Agent om man ska vara exakt:)

Yellowcard: Han är klubblös tror jag

Cartman: Heh.. drömma kan man iaf.. skulle aboslut inte ha nåt emot att se den karln i laget. vart spelar han nu?

De kanske känner att det inte är befogat men borde inte Challe och Jonte gå ut i media med att de inte alls är ovänner? Så kanske man slipper lite mediaspekulationer.

Skulle inte det här vara en kille för oss?:)

T T: Jodå, en hel del vet jag. Och nog är det skit alltid....

Yellowcard: Snackar om herr Bogg så klart.

Anonymous: Skulle inte bli förvånad om han kommer spela första eller andra-center. I mina ögon är han tredje typ.

Jag tror inte vi behöver oroa oss så mycket men de är klart man blir lite irriterad när man ser tabbelen men nu när vi har fått in Bogg som kan bidra med hårt jobb som vi behöver sen kan jag inte tro att Boggen är så dyr...
Sen om vi får in en till back här under uppehållet och om Pärssinen kommer tillbaka snart så ser det riktigt ljust ut!
Sen om det skulle behövas och om Jonte själv går med på det så skulle de inte vara helt fel med Ryssland och alla pengar vi skulle kunna få för den affären och då skulle man kunna lägga mkt pengar på en back varför inte Niskala även om jag tror han väljer FBK eller Ryssland så är man ju mer inttresanta när man har mer pengar plus att vi har ju en del finnar i laget...

Kevin O Shea: Han kanske bara är tänkt att lånas ut av TIK mot ersättning.

Hahl Bundy: Men även om han har attityd o inställning så bör han väl vara tänkt för en speciell plats.

Alla: Lägg av nu, ni vet inte ett skit.

Tvåtallar: Förklarar ju också spelarnas ageranden på isen bokstavligt talat. Om nu nån ska gå, tittar man på dagens spekulationer hit och dit så är ju frågan om det är rätt person som får gå? Personen ifråga har ju som sagt få lida nog.

Ambroo: Ja, det kan ju inte bli bättre om kvällspressen börjar skriva om det som det talas om.

Tvåtallar: Kvällspressen?

TD
Vi är nog rätt många som fattat vad de handlar om.
Jag beundrar verkligen supportrana som inte skriver öppet om det här
nog för antydningar funnits.
Det blir ju inget bättre för att det står i kvällspressen. Jag tycker att personen i fråga fått lida nog.

Bo Bly: Hört ett rykte men det förklarar saken pinsamt..

Skarin: Hehe det såg mer ut som han satt och tjurade. Han sa ju en del om att köra hårt mot Modo också om jag inte missminner mig. En bild säger mer än hundra ord.

Ambroo: "Att sitta längst ut på bänken och tjura eller att få tre-fyra miljoner för fem månader på isen?"

Inte vet väl jag, men enligt Jonte själv så var han ju tydligen uppe och peppade spelarna i båset när han var bänkad ;) Det var vad han sa i alla fall. Men det är klart, det finns väl alla möjliga olika sätt till att peppa ett lag :)

diffe: japp ..ju mer det har fått landa ju bättre känns det.. kan bli bra det här

Hahl Bundy: Precis Bogg värvas för sin atityd och pådrivar egenskaper tror att det blir en bra värvning det här.
För vad skulle dom annars tagit hit? det kryllar inte av spelare direkt och en diva är inte vad timrå behöver.
Nu kanske Bogg kan få fart på latmaskarna!=)

Kevin O Shea: Jag vet inte, men vad skulle du föredra? Att sitta längst ut på bänken och tjura eller att få tre-fyra miljoner för fem månader på isen? Kunde Hannula så kan Hedström...

MorganaLefaey: Har en känsla av att Jonte inte vill spela i bosätta sej i Ryssland ett halvår för att spela hockey...

mikenomad: Boggen värvades nog inte som 1.e center.
Han värvades nog för sin attityd o inställning vilket är gott nog i dagens Timrå. Dessutom är han en riktigt duktig tekare vilket aldrig är fel.

mikenomad: Men men, jag skall inte klaga! Ville se en värvning och fick det, gott så! Nu saknas bara två backar, ny tränare samt att Jonte försvinner österut med ett rejält tillskott i TIK:s kassa som resultat så har pusselbitarna fallit på plats. Samt att Pärsasinen verkligen snart ÄR frisk. Sen kan vi ta det därifrån, då finns rätt goda förutsättningar för att slutföra resten av säsongen betydligt bättre än den inletts.

Hahl Bundy: Jadu, kanske för att när det väl blev svart på vitt, när "varenda jävla ledig spelare" i det här fallet förkroppsligades genom Håkan Bogg, då kändes väl det....sådär. Inte fick man blodrusning direkt....

mikenomad: Det kan nog bara du svara på. :)

Hahl Bundy: Ja, jag fick ju det. Så varför jublar jag inte idag då....? :-/

MorganaLefaey: Mmm, nästan som att man tror att vinden kommer att vända.
Lite medvind i det här läget skulle inte vara fel.

nixXz: Ibland blir man förvånad som sjutton. En spelare som ingen elitklubb lär vilja ta över kontraktet på funderar ryska lag på att köpa ut för en summa. Som utomstående så känns det som om Timrå skall jubla hela vägen till banken om de blir av med Jonte på något annat sätt än att man fortfarande betalar 50% av lönen.

Jag var i alla fall ytterst tveksam till att det skulle kunna bli på något annat sätt än så. Men om det där blir av så kanske Timrå får 1-2 mille och dessutom slipper betala delar av lönen. Vilket supervinst. Är väl nästan så att om ryssarna börjar snåla så vore det en plusaffär att släppa honom för en spottstyver så länge de slipper betala något alls. Jontes lön på en artistare borde kunna medföra en riktigt fin sådan spelare. Grattis i så fall måste jag säga.

mikenomad: Du fick som du ville :)

"Ang. nyförvärv: VARENDA JÄVLA LEDIG SPELARE PÅ MARKNADEN SKULLE TILLFÖRA NÅGOT I DAGENS TIK!!!

mikenomad @ Sydost om Modin-Zetterberghallen 2008-11-03 21:28 | | Permalänk "

Så vad tror ni går Hedström till Ryssland?

Pätr: Vafn vill ni ha en Brynäsare i målet nästa år???

Janken: Det vet ju du lika bra som de flesta andra. Tro inte på Nyström. Ett bra tips är att i stället kolla lite extra på Dagbladet. När hade dom fel? De verkar pricka rätt varje gång.
Hoppas bara klubben kan få in lite slantar för "Jonte" när han drar till CSKA.

Knylan: Jag vill hävda att han gjort bra insatser i de matcher han fått spela, ja.

Herminator: Har inte frun hans flyttat tillbaka till Skellefteå?

« · 1085279 · »