1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598522 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Friman SR: ja din mupp, har man sagt nå annat ? sa att man skulle haft en med samma hjärta för sitt lag ! han har spelat i juve sen 93.
och det är bevis på äkta kärlek för klubben.

Frella: heh :P (tyckte jag var så övertydlig på den fronten)

TobiasThyr: Allesandro Del Piero kan ju inte åka skridskor, ge han en puck då blir han ju vilsen. Han kan hålla sig med sin boll på ett fotbollsplank...

Friman SR: haha, äre jag som är trög nu, men jag förstår inte vad du menar ?

TobiasThyr: Min pappa hade en FIAT Juventus, bara en sån sak...

Tänk att få se en spelare på isen med samma hjärta för vårt Timrå Som denna man för Juve

73Sjöbba: Tänkte mest på om Timrå värva han efter ett snack med Djoos eller om man verkligen kolla igenom han först så han inte kommer till frölunda med bruten hand.

General_Moisio: Det Timrå saknar är någon som peppar och injuter mod i morske män... Sanny saknas i detta läge...

Styf som fick ansvaret med C på bröstet har varit borta mycket. Jag vet i faan om herrarna som fick ett A på bröstet har tagit något av det ansvar som krävs när C har varit borta...???

En herre med ett A på bröstet är Jonte Hedlund...

Håkan Bogg har aldrig och kommer aldrig vinna någon skytteliga, däremot så har han haft ett förpliktande C på sitt bröst och det har han skött med den äran...

Jag tror och hoppas på Håkan Bogg...

FORZA TIK............alltid, alltid........

TobiasThyr: Djoos? Du menar allsvenska Djoos som inte lyckades hålla kvar Mora i ES?

Jaja, jag vet att det här var ett halvdrygt inlägg frän min sida.

dr-nix:

De måste väl ha sett honom spela i Mora i alla fall, för det har till och med jag gjort. Och där tillhörde han alltid de mest tongivande spelarna, det vet vi alla. Visst, det är möjligt att han har blivit helt värdelös det senaste året, men det VET vi inte. Har du kollat in hans insatser i Schweiz? Inte jag. Vi får se i nästa vecka. Även Sanny lirar i Schweiz, förresten. Det är väl där de tillverkar klockor, inte sant?

dr-nix: Det är nog säkrast att du hissar ironiflaggan =)

Ingen skulle vara gladare än mig om Jonte skulle börja producera som i sitt forna Jonte. Nu hoppas jag bara att Mr Hedström byter klubb och får kanske den nytändning som han behöver för att bli den håkkispelaren han en gång var. Sedan skiter jag i om det skulle vara Modo, VF eller Brünäs han kan tänkas gå till, bara håkkisverige får njuta av hans håkkitalanger och hans egna välmående.

Samtidigt går det inte att sticka under stolen med att det skulle förmodligen frigöra en massa stålar till föreningen att värva en hungrigare spelare.

Timrå IK är INTE en social inrättning som man avlastar sig till om man mår dåligt. Mår man dåligt så kanske man skulle ta en timeout och få ordning på sig själv innan man tar nästa steg.

Detta är endast privata spekulationer helt utan fakta.

DJ Hemp: Det är väl klart att Boggen kommer floppa, det är ju grisen i säcken. Challe och Linkan har ju aldrig någonsin sett Bogg spelat förut, han kommer ju från Schweiz tror jag (låter svenskt dock).

General_Moisio:

Men hur fan kan du LOVA att "Boggen" gör åt helvete dåligt ifrån sig redan NU? Jag är väl smått skeptisk även själv, men alla dessa redan på förhand sågande inlägg angående denna man får mig att vilja spy. Kan vi inte bara ge Mora-Håkan några matcher först!?

Hedström har dock fått sina chanser. Han får gärna ingå i en ryssfemma även för mig...

Jag hoppas verkligen Jonte bryter kontraktet med Timrå och skriver på för CSKA. Men en sak som jag inte förstår är vad vi ska hit med Bogg och göra, kan lova att han kommer vara minst lika dålig som Skogs. Sanna mina ord. KATASTROF VÄRVNING!

Anonymous: Bekräftad information från ledare i CSKA, Jontes agent och Linkan i media gör ju att det är mer än bara ett rykte.

DJ Hemp: Ja, visst. Så här just nu är det svårt att bortse från de senaste insatserna från den gode 71:an. Men när han, och om han, väl lämnar kommer de episoder som jag skrev ligga mig närmast.

Ta en titt på min film om spelet ifjol. Minns inte vilken av dom, men jag tror att det är Le part ze two där Timrå möter Djurgården borta. Målet Hedström gör där är ren och skär hockeykonst.

När han lämnar. Tittta på det och må gott. Då är det faktiskt lätt att hoppas på ljusare tider både för honom och Timrå IK.

Kerstin_k:

Jag tänker också minnas Hedström för hans insatser på isen. Annat struntar jag helt i. Men det är ju tyvärr de insatser som ligger närmast i tiden som är tydligast på näthinnan. Det är mycket stolpe ut, meningslöst glidande, hängande med huvudet, sura miner i båset, idiotiska utvisningar, dumma kommentarer i periodpauser och annan skit som dominerar. De allra mest glimrande högtidsstunderna ligger trots allt en 3-4 år bakåt i tiden. Detta för Timrå IK:s mest välbetalde spelare någonsin. Mitt tålamod tog slut denna höst. Skeppa iväg snubben till Moskva om så är möjligt! I så fall önskar jag honom all lycka. Visar det sig däremot att han dyker upp i en annan elitserieklubb senare under säsongen, så är han en fiende. En i mängden bland alla dessa avskydda pajaslirare som hälsar på i E.ON Arena. Varken mer eller mindre. Jag håller på Timrå IK och inte dess (eventuellt) före detta spelare. Det är min åsikt i frågan.

Kerstin_k: Mycket fint skrivet av dig om Jonte.

Lite sammelsurium med trådarna...

Om Jonte var "skrynklig" i Anaheim och nu börjar bli "skrynklig" i Timrå, vad faaan hjälper det då att åka till Ryssland???

Vad vet jag, han kanske finner sig åter om han får lira med kusin Warg. Att Jonte var lycklig och bra med Warg har oxå påpekats av skribenter nedan...

Sportchefen... Kan man göra något åt detta? Både Micke Lind och Fredrik Warg lämnade Timrå för att deras förhållande tog slut och de sedan ville bo nära sina döttrar...

- Är Du havande?
- Ämnar du bli gravid?
. Lever du i ett stabilt förhållande?

Det går ju lixom inte att göra något åt... Det som sker det sker lixom...

Jag vill gärna ha Fredrik Warg åter i Timrå så Jonte kanske gaskar upp sig...

Men vill inte Jonte överhuvudtaget så sälj skiten till Ryssland så vi får ta in något hungrigt...

FORZA TIK........alltid, alltid.........

Hej Jimmy Hamrin! skriver till dig här, eftersom ST har så krånglig registrering.

Ena dagen så vill du inte höra fler rykten:
www.st.nu/blogg/tikare/index.php?id=3180

Andra dagen så hjälper du till att sprida ett själv:
www.st.nu/blogg/tikare/index.php?id=3186

När blir ett rykte okej att sprida?

Annars så skiver du en trevlig blogg, läser varje uppdatering du gör.

250kg kärlek: Väl talat!

Personligen vill jag inget hellre än att han blir kvar här, hittar sig själv och presterar på den nivå som han faktiskt är kapabel till. Om det vill sig illa och han lämnar oss får man tacka för det han har gjort. Jag kommer alltid komma ihåg honom för hans insatser på isen. Och det i positiv mening. Jag tänker inte komma ihåg honom som hockeyspelaren som hängde med huvudet och spelade riktigt dåligt. Nej, istället kommer jag komma ihåg hur han dömde ut Nilsson i spelargången. Hur han, Mange Nilsson och Zäta spelade riktigt bra mot Djurgårn när det begav sig. Samt målet han gjorde mot Frölunda borta ifjol. En distinkt handledare stolpe in. Ett annat mål som jag ständigt tänker på när jag tänker på Hedström är hans makalösa handledare mot Djurgården borta ifjol. Rakt upp i krysset, assad av Tenkrat, på värsta NHL-manér.

Det grämer mig att han inte lyckats i år. Det var ju i år han verkligen skulle visa belackarna och ställa skåpet där det ska stå.

Om han hittar en annan klubb och glädjen med hockeyn igen gläds jag med honom. Han är tveklöst inte det enda problemet som gör att Timrå ligger där dom ligger just nu.

Men än så länge hoppas jag fortfarande på att han biter ihop, spelar för Timrå och gör det med bravur och på den nivå han faktiskt är kapabel till att spela på.

Hoppet är det sista som lämnar en...

zita: Det är nog inte riktigt så enkelt.

diffe: Det var väl ungefär samma fenomen i Anaheim. Trots att Jonte fortfarande presterade så insåg han vart det bar i väg åt. Han tog ett beslut att byta miljö, och börja om på nytt. Han landade i Timrå, gjorde bra ifrån sig. Så länge han var i balans. Man ska inte heller glömma bort att alla elitserielag (i princip) var intresserad av Hedström året han återvände från NHL-spel. Valet föll på Timrå, orsaken, ja sannolikt en gigantisk ersättning för hans tjänster men också andra sociala aspekter vägde in. Han trivdes här.

Vad jag vill säga är att det är lät att glömma. Hedström har varit en fantastisk spelare som Timrå haft stor nytta av. Han har stor delaktighet i lagets framgångar under senare tid. När det går sämre så ska vi skicka honom till varmare länder. Jag tror att man ska anta en aningen mer ödmjuk ton. Tacka Hedström för det han gjort för föreningen och önska honom lycka till. Hedström har mer att ge, tro mig. Men en förutsättning att han lyckas är att han får ordning på sitt liv, finner en bra tillvaro och får med sig männsikor som tror på honom. I Timrå är "förtroendekrisen" alltför stor, här finns uppenbarligen inget mer att hämta. Bäva månde det lag som får möta Hedström i balans, Modo är ett lag som mycket väl skulle kunna få balans på 71:an...

Fortsättningsvis önskar jag att inlägg om Hedström handlar om hans prestationer på isen, inte en massa hörsägen som sprids på internet. Jag har också skickat ett antal funderingar i bubblor och mejl till männsikor jag gärna funderar med. Men aldrig att jag skulle hänga ut en person för saker som vi inte vet ett uns av. 

Duger det inte med att säga att Hedström inte duger i Timrå IK?

diffe: Och varför har han ingen gnista kvar då tro ? Han skulle nog få tillbaka gnistan om nån annan försvinner ....

250kg kärlek: Inte snöra Jonte på sig några andra skridskor bara för att han skulle spela med modo. Han har ingen gnista kvar och jag tycker att Modo gärna får ta han, så mycket ilska o besvikelse det har varit här inne på denne Hedström så låt nån annan få ta del av den. Han har NOLL motivation just nu och om det skulle vända för han där så Grattis Jonathan kul för dig.

Och i vanlig ordning så kan man läsa om Rysslandsryktet i all media utom st.nu....

250kg kärlek: That´s the way it is. No more, no less.

mikenomad: En spelare som lyfter såna gigantiska summor ur föreningen M Å S T E leverera. Orsaken varför han inte gör det har jag fått ungefär 200 bubblor, 70 mejl och 92 telefonsamtal om. Och även om sanningen ligger någonstans mittimellan låter jag Hedströms insatser på isen få tala. Och där duger han inte.

Jag nöjer mig helt enkelt med att konstatera att Hedströms insatser i Timrå IK inte duger. Det är för dåligt.

250kg kärlek: Fast i Jontes fall har jag en känsla av att just hockeyn inte är fokus nr 1 f.n. I hans fall handlar det nog om att överhuvudtaget få ordning på tillvaron och livet och även det är något som talar för att en flytt från Timrå är nödvändig.

Ambroo: Timrå IK öppnar faktiskt (om man nu ska tro tidningarna) för att Jonathan kan lämna föreningen. Tidigare hade klubben inga som helst ambitioner att släppa Hedström. I media idag (som man förstås får ta med en nypa salt) skrivs det i helt andra termer.

För att tala klarspråk: om Hedda vill lämna så är det så. Förhoppningen var att Jonte skulle fullfölja sitt kontrakt. Dock kan saker hända efter vägen, ungefär vad som just hänt. Om Jonte vill lämna laget och föreningen verkar det inte finnas några hinder - under förutsättning att Timrå IK får bra betalt för sin bäst betalda spelare. Bara det är en öppning. Det har inte jag hört tidigare. Någon annan?

Nr 71 i Timrå har mer att ge, helt övertygad. Men inte i Timrå. Han behöver en nystart, i en annan förening. I Timrå har det låst sig. Om orsaken tvistar di lärde. Jag skiter i vilket.
Jag hoppas att Hedström får möjlighet att blomma ut till den spelare han en gång var, att det går bra för honom.

Ryssland är helt okej för mig. Bara det inte blir Modo. Och flis (om Hedda skriver för Ryssland) lär det bli så det räcker.

Kevin O Shea: Back to the future, typ... Näe, men nog tror väl jag att han mycket väl skulle kunna tänka sig att lira i Ryssland då han har att välja mellan det och...inget alls... TIK är klar med Jonte och Jonte är klar med TIK.

T T: Mer intressant, än diskussionerna kring Hedströms privacy, är när han skulle skriva på för Modo. Var det före helgen eller under helgen? Det skulle ske under veckan. Allt enligt initierade källor på, ja just, Hockeysnack. 

Ambroo: Ursäkta mitt sena svar, men vad jag skulle föredra?
Jag skulle föredragit att stannat kvar i Anaheim och blivit Stanley-cup mästare, och det till en förmodligen större summa pengar än vad som nämns av dej.
Men nu funkar ju inte Jonte på det viset, alltså ställer jag mej tveksam till att han vill dra till Ryssland öht...

Cartman: Har du korkat upp redan ??

Yellowcard: Tror linkan är medveten om att en sån bra back finns på marknaden och han lär göra ett försök att få honom men han ryktas till Kärpät nu så.

Anonymous: Ja, mediaspekulationer sa Bill. Hockeysnackspekulationer med sa Bull...

Cartman: Ring linkan! eller T.J föresten=P

Cartman: Tänk så här, är Håkan Bogg en lirare man värvar i detta läget har man knappast massvis med pengar att röra sig med. I vilken värld tror du att han skulle bli billigare än t.ex. Lehtonen....

Cartman: Eller Free Agent om man ska vara exakt:)

Yellowcard: Han är klubblös tror jag

Cartman: Heh.. drömma kan man iaf.. skulle aboslut inte ha nåt emot att se den karln i laget. vart spelar han nu?

De kanske känner att det inte är befogat men borde inte Challe och Jonte gå ut i media med att de inte alls är ovänner? Så kanske man slipper lite mediaspekulationer.

Skulle inte det här vara en kille för oss?:)

T T: Jodå, en hel del vet jag. Och nog är det skit alltid....

Yellowcard: Snackar om herr Bogg så klart.

Anonymous: Skulle inte bli förvånad om han kommer spela första eller andra-center. I mina ögon är han tredje typ.

Jag tror inte vi behöver oroa oss så mycket men de är klart man blir lite irriterad när man ser tabbelen men nu när vi har fått in Bogg som kan bidra med hårt jobb som vi behöver sen kan jag inte tro att Boggen är så dyr...
Sen om vi får in en till back här under uppehållet och om Pärssinen kommer tillbaka snart så ser det riktigt ljust ut!
Sen om det skulle behövas och om Jonte själv går med på det så skulle de inte vara helt fel med Ryssland och alla pengar vi skulle kunna få för den affären och då skulle man kunna lägga mkt pengar på en back varför inte Niskala även om jag tror han väljer FBK eller Ryssland så är man ju mer inttresanta när man har mer pengar plus att vi har ju en del finnar i laget...

Kevin O Shea: Han kanske bara är tänkt att lånas ut av TIK mot ersättning.

« · 1085335 · »