1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598498 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Tikinmyheart:

Nej skulle va Läck och Prestberg då !

mattias - 74: Tror tyvärr att ni inte har någon spelare som är Elitseriemässig:)

Tikinmyheart:

Vad skall ni köpa för spelare för Jontepengarna ?? Ni kan få Per anton Lundström :)

Bergius: Det vänder nu. Poäng mot Frölunda sen en trea hemma mot Tälje.

NU KÖR VI !!

Tikinmyheart: Sker ingen förbättring i spel och poängskörd inom 5 matcher skulle jag nog spela till det där oddset. Tyvärr lär man inte få samma odds då :S

Men det får ju hemskt gärna gå bra nu efter uppehållet istället.

73Sjöbba: Lite intressant att Kenta bara ger 10 gg pengarna. Challes 1.75 är ju inte spelbart, om man inte laddar tusenlappar som du kanske tänker göra:)

lungan: Hur många miljoner fick LHC för att låna ut Mårtensson och Weinhandl en säsong? Var inte det runt 16 miljoner, eller minns jag helt fel? Om så var fallet, så vågar jag nog hoppas på en riktig klasspelare faktiskt. Jag menar, LHC köpte ju Hlavac/Hlinka för dom 16 miljonerna, så vad får man för 8,5 miljoner, tro?

DJ Hemp: Man kanske skulle ha satt en slant.

Theo:

Det kan ju för fan inte bli bättre! Vi slipper betala den hutlöst höga lönen, vi får en skaplig övergångssumma och vi slipper dessutom se Hedström i ett motståndarlag resten av säsongen. Tänk att saker och ting ibland har en förmåga lösa sig till det bästa!

lungan: Har svårt att tro att "Linkan" värvar ännu en center nu, eftersom Bogg nyligen komit. Däremot kommer med största säkerhet en bra back att värvas.

Theo: vad händer nu tro, Hedström åker till Ryssland, kommer Timrå nu att ersätta honom, med en värdig spelare, eller hur tror ni det blir? Personligen hoppas jag på en bra back och en bra center som de skrivs artistkontrakt med säsongen ut!

Uno Gordon:
Jag tycker faktiskt du är ganska "underhållande".

Berglund:

En ny artikel att studera.

Nu vill tydligen Timrå ha mer cash än vad man egentligen kan få av CSKA, liiite vågat, utefall Ryssarna bara skulle skita i det. Då är det svårt att få dom att nappa igen.....

Undra när Hedström blir klar för Modo? :P

friskan: Mycket. Du får ha 2 icke EU-spelare i truppen. Att Timrå valt ett artistkontrakt med Tenkrat diskvalificerar väl inte den inledande meningen. Karln är väl fortfarande tjeck, eller har han helt plötsligt blivit amerikan efter en vända i Boston?

-Gurra-:
Grumligt minne? Vändradie som en Färja?

Pratade med Putte Uhlin för nått år sedan när vi var och fiskade, och jag frågade vilka var dom bästa som han hade lirat med.

- Den bästa backen var så klart Lidas i Västerås, han var som från en annan planet.

-Den bästa forwarden var Starostenko, synd bara att Lars Eje inte hade vett att utnytja hans egenskaper bara. Han körde med 10kg's väst på träningarna bara på match känna som om att han flög fram.

friskan: Artistkontrakt, hmmm,,Cirkus Timrå:)

Uno Gordon:
Vad har artistkontrakt och EU med varandra att göra?

Ambroo:
Fan vad skönt att Linkan och TJ lyssnade på Laken.
Laken for President

friskan: Det innebär fortfarande att vi får ta hit två kanadensare om vi vill. För Tjeckien tillhör EU.

Tenkrat är hos oss på "artistkontrakt".

JimmyH: Där ser man. Det hade jag helt glömt bort. Men tyckte ändå att namnet på nåt vis kändes bekant. Med andra ord skulle det vara "en grisen i säcken"-värvning utav Timrå ifall de signade någon av dessa eller rent av båda två.

Skönt att vi benade ut det relativt snabbt.

Harryhaffa: Vilken spelare har vi nu som inte är Europé? Tenkrat är ju tjeck och dom är med i Europa vad jag vet ;)

Uno Gordon: Två canadicker, och tenkrat, han är väl icke erope´

Uno Gordon: Jag har pratat med Donatis agent en gång i tiden. Skrev så här rörande Donati i min blogg:

"Det var en hel del fuffens kring dessa spelare också. Det var bland annat en kille som presenterades som att han hade spelat i NHL med Ottawa Senators och var den bästa skytten i deras farmarlag den senaste säsongen. När jag sedan särskådade denna spelare så hade han spelat en träningsmatch med Ottawa och han kallades bäste skytt eftersom han hade en hög skottprocent, men att han bara hade gjort 6 mål och 18 poäng på 53 matcher i AHL var inget som förtäljdes. "

Harryhaffa: Vilken är den tredje utlänningen då menar du?

kaofl: Givet! Tänk om man kunde hitta en Chris Kontos och Kent Manderville-typ. Då skulle jag bli eld och lågor ;)

kaofl: ska dom turas om då och sitta på Läktaren varsin match, får väl bara ha två icke eropeer i laget samtidigt

Uno Gordon: Nja man skulle väl vilja se 2 kanadicker med tenkrat i en formation det skulle vara grejer det :)

Ambroo: I bästa fall så har han ett liknande poängsnitt som Jämtin skulle haft i den ligan om han spelat kvar. Skillnaden är väl att han verkar vara en liten kille och knappast vad vi behöver =)

Uno Gordon: Självklart och jajamen!

Ambroo: Säger du det så litar jag på ditt omdöme. För du om någon har ju spelsinne ;)

Då kan vi avfärda detta namn tämligen omgående då!

Uno Gordon: Tar dom mastercard eller visa;)

Uno Gordon: Det där är nån för Allsvenskans bottenträsk.

Kongo: Det är inte ens säkert att han är aktuell för Timrå. Det är bara en spelare som anmält sitt intresse att flytta till Europa. Och då vore det ju tjänstefel att inte lägga ut en länk på liraren.

Uno Gordon: Hehe jo ibland vill man bara få iväg kommentaren så man kikar inte ;)

kaofl: Åh fasiken. Han har en tvillingbrorsa alltså. Så noggrant kikade jag faktiskt inte. Jag kollade bara statsen i den länk jag fick postat ifrån min källa.

Uno Gordon:
Helt rätt Uno, lägg krutet på ytterforwards!

Uno Gordon: Varför inte köra en Rögle och plocka med tvillingbror hans som är center också?

Ambroo: Här kommer ett spännande namn. En kanadensare som vill till Europa.

Bo Bly:Klart att det är klart!faan det står ju en Maersk Container med öppna dörrar ute på Midlanda!En svart S3a rullades in med hjälp av rysk talande personal!

-Gurra-: Om Starostenko hade en vändradie som en finlandsfärja så har Gretzky aldrig slagit en passning rätt.

Kerstin_k: Jag säger som Gurra. Inget är klart förrens det står på hemsidan.

Kongo: Jag hoppas att du inte menar Starostenko?. Han var en tuff lirare som var som en bergvägg för tacklande motståndare.
Men... han hade dessvärre en vändradie som en finlandsfärja.

falo: Kom igen falo. Det är tredje gången den länken postas ikväll. Sök gärna igenom inläggen innan du postar.

Säger det igen. Det är inte klart. Hedström och CSKA är överense. Inte Timrå IK och CSKA Moskva.

Detsamma gäller artikeln från Dagbladet också. Det är en remake av aftonbladets.

Bo Bly:Backlund var också där!Ahl å backe hälsade på varandra!

Kongo: Du har väl inte glömt Dhale´n, Dimman ulf Dhalen och wayn Gretsky, i samma femma så är biffen klar, Och Gretsky har tydligen iaf på medeltiden, en släckting som bor i Timrå med omnejd så han skriver ju änterligen på:)

« · 1086133 · »