Laken: Bra sammanfattat om Tenkie. Synd bara att han inte satt dit trissan i andra. Det var ett dåligt avslut. I första kom han för nära och hela situationen gick liksom för fort. Det syns att han vill lite för mycket ibland. Men det visar å andra sidan att han har en väldigt bra attityd i laget, eller som han själv skulle sagt det: "I just wanna help the team" ;)
Laken: Men absolut!!! han är verkligen värd sin beskärda del av spelarbudgeten riktigt,riktigt härlig att se.Hoppas verkligen att man kan knyta upp han några år till.
Petr Tenkrat,vilket kraftpaket. Man kan ju höra in i tv´n hur han klyver isen med sina skridskoskär och vilket satans klipp han har i bössan.Även om han kommer bort i vissa matcher,det bryr jag mig inte om, så njuter jag i fulla drag av att se han i action. Hoppas att få se han iklädd Timråtröja flera år framöver.Snälla förläng redan nu.
Nu är det dax för käk. Det gäller ju även för fans att äta riktigt och rätt en dag som denna ;) Batterierna måste laddas. Psyket och nerverna måste komma i balans. Det är en viktig match ikväll. Men framförallt på lördag mot Assyriska.
Ambroo: Niskala blev ganska dyr för VF. Enl. inläggen på Hockeysverige så är FBK fansen vansinninga på Niskala som valde VF före dom. FBK hade tydligen erbjudit lite över 400.000 i mån. under 2 år. Mycket pengar är det.
Skarin: Absolut. Folk verkar dock inte förstå att spelare inte direkt står på kö för att spela i Timrå IK och när de sen även tror att man erbjuder kaffepengar så blir man ju mörkräddare än Hahl Bundy...
SteneH: Monterar vi ner i dagsläget? Vi skeppar en spelare över sundet för att han var för dålig och vi skickar en annan för att han mår för dåligt. Däremot så kan jag hålla med om att de var för naiva när de satte ihop truppen i våras/somras, fast det har väl alla insett och det inkluderar även de som bär ansvaret. Men att påstå att man inte agerar i nuet och för framtiden ger jag inte mycket för. Bogg har tillkommit och nu så var man med i racet om Niskala och man snålade garanterat heller inte i budgivningen. Det kommer dock att värvas en back, en bra sådan, var så säker.
Hahl Bundy: Jag kan tänka mig att TIK erbjöd Jonte-lön+ev. lite till, men tävlar man mot ett lag, FBK, som omsätter i stort sett det dubbla och som i sin tur ändå blir nobbade så säger det allt. Vad FHC erbjöd honom vill jag inte ens veta. Sen lär väl heller inte våran placering i tabellen lockat nåt vidare mycket.
Hahl Bundy: Problemet just nu är att vi monterar ner laget medan andra lag spetsar till sina trupper. Vi lyckades inte/ville inte ersätta de spelare som slutade eller värvades av andra lag det som jag inte tycker är att man skall vara avundsjuk på att spelare väljer andra lag utan hellre fundera på hur vi agerar för att få rättsida på problemen och få ihop ett slagkraftigt lag igen. Jag bävar för hur det kommer se ut nästa år med lågkonjektur och allt ...
TJ´s kommentar beträffande dåligt publiksnitt kändes inte så genomtänkt. Precis som någon skrev innan mig så är nog det sportsliga misslyckandet hittills den främsta faktorn.
Johan Thornberg ledig?
Jag håller med om att han skulle vara en tränare för Timrå, men inte i dagsläget. Personligen anser jag att man ska behålla Challe säsongen ut, för att sedan göra en utvärdering. Om resultatet är för skralt så borde han få gå, till förmån för någon annan (Thornberg eller Gradin t.ex.). Fast det viktigaste beträffande tränare är att det inte blir en karusell likt den som ägt rum i GIF Sundsvall under 2000-talet, utan att man satsar på kontinuitet.
Hahl Bundy: Johan Tornberg är välkommen hit upp. Här hotar vi inte folk. vad är det för ena skitsupportrar? Nää, här uppe här snackar vi skit o dissar folk längs med fotsulorna. Det är supportrar det!
Anonymous: Rookies som Pääjärvi, Markström osv lär ju vara hårdvaluta så länge dom spelar i elitserien nu när vi klämms mellan två gigantiska konkurrenter/ligor och fortfarande inte ens kan bjuda över schweiziska klubbar.
– Det skulle jag nog vilja påstå. Att vi har mindre folk på matcherna är en sådan anledning. När det gäller sponsorsidan har vi inte märkt så mycket. Det kan bero på att vi var så tidigt ute och sålde.
hmmm...Jo det kan ju inte beror på att vi ligger toksist i serien...
Poffa: håller med, men man kan ju alltid hoppas att han av nån outgrundlig anledning vill till Timrå/Sundsvall, kanske närheten till BB? eller surströmmingen?
Simmalugnt: Han hamnar med all säkerhet där när hans nya jobb är klart. Men man får ju hoppas att han lärt upp sin efterträdare. Så att denne också kan göra ett bra jobb.