Spanarn: Det var Kongo som skrev det och jag håller också med honom i svaret till dig nedan. Dessutom, spets på forwardssidan har vi ju i t.ex. Tenkrat, Pyörälä och Wandell. Dessutom en nytänd Pärssinen!
Spanarn: Ser man till laget som helhet och är realistisk är det klart som fan att det räcker. Så vitt jag vet har Timrå inte råd med 2-3 backar av Lehtonen-kaliber. Det är heller ej nödvändigt.
Lehtonen är vad man behöver i PP och i viktiga lägen av matcher. I övrigt räcker det i stort sett med god elitseriestandard. Tyvärr är det där, bredden av goda elitseriebackar, som Timrå är för tunna.
Dunc: Ägnade man ungefär ett par sekunder åt att läsa den texten om Renberg så kunde man ju läsa att det var Nyströms egna fabulerande om att han skulle vara klar för Frölunda. Fast det är ju inte alltid fabulerandet står så i klartext som i gårdagens artikel i Sportexpressen.
Jag tycker det börjar bli dags för en "Klartext"-avdelning här på HS, där skribenter med kraftigt eftersatt läsförståelse kan få större inblick i vad som skrivs här på sidan, och framförallt hur man ska läsa artiklar från framförallt Sportbladet och Expressen. Vad som är vad i en text, vad som är ett uttalade eller vad som är skribentens egna ord.
Om inte annat så kan Ernest få briljera med sina insikter och klargöranden som bara han, och ingen annan, ser. Han lever i ett eget universum, den gode Ernest.
Det är något alldeles oerhört hur provocerad man kan bli av denna sida ibland. Men jag kan inte sluta läsa. Fy fan.
ITK: Truppen är inte alls undermålig, snarare en aning ojämn. Hade man bara värvat minst en till bra back i somras samt breddvärvat på centersidan tidigare hade vi legat på slutspelsplats nu.
Laken: För att det inte finns några backar kanske? Som är tillräckligt bra? Vi var med i racet om Niskala o Niinimaa men där har vi tyvärr inte de ekonomiska musklerna, inte ens FBK hade det, som erbjöd det bästa kontrakt som dom nånsin gjort till en spelare.
Hahl Bundy: Jag har INTE EN ANING vilka backar som finns på marknaden och det är inte heller mitt jobb. Jag arbetar inom en helt annan bransch.
Jag vill så klart att ett ev. nyförvärv ska höja kvalitén på laget. Så nej, vi kan inte värva bara för värvandets skull. Men våra sportchefer och våran klubbledning har ju faktiskt haft några månader på sig ni att bredda backsidan men ingenting har hänt!
Hahl Bundy: Backsidan behöver bredd, först och främst en spelare som är bättre än siste man nu, dvs Dennis Persson. Så bara att ta valfri medelklassback från allsvenskan så har man redan gjort en skaplig uppgradering...
Laken: Vilka backar finns tillgängliga på marknaden som kan uppfylla de kriterier du ställer på backarna som ska värvas? Ska dom tillföra nånting? OM det värvas o vi tar in en back som är precis som dom vi har, VAD säger du då? "Hurra Hurra hurra ännu en Looser värvning!" "Avgå Linkan!" Eller är du nöjd då, för vi värvade ju?
Mig veterligt var Niskala en bra värvning. Gjorde vi fel där när vi var med i budet? FBK gick ju på pumpen tom. Niinimaa ville ju inte många ha så då gjorde det ju ingenting att Schweizarna värvade honom för en månad! Vilka övriga backar vet du om som är bra? Eller spelar det ingen roll bara vi värvar?
Hahl Bundy: Ja och Kris Beech som HV71 värvade under säsongen har ju verkligen varit en flopp. Not! Våra sportcherfer har ju haft hela säsongen fram tills nu att upptäcka att backsidan är för svag och tunn men har ändå inte (re)agerat. Jag har svårt att acceptera det som supporter, att de flesta ser en brist men inget händer på flera månader. Det tillhör ju sportchefens jobb att hitta lösningar för klubbens bästa och här har Linkan (och Robban) misslyckats tycker i alla fall jag.
Om Nubben hade varit kvar är jag ganska övertygad om att vi redan hade stärkt upp backsidan.
Laken: Ja, Ulmer som Modo värvade verkar ju vara en riktig hit, enl. modoiterna själva. Not! Liksom att brynäsarna inte riktigt jublar lika mycket, som innan, över sin kanadick Wanvig.
Hahl Bundy: Ah! jag som uppfattade artikeln fel. då känner jag mig inte lika förvirrad längre. jag uppfattade det som att linkan och TJ gick ut och sa två helt olika saker.
Vart tog Riku Hahl-pengarna vägen? Vart tar Jonte Hedström-pengarna vägen? Vi har ca. 10 miljoner i eget kapital (om jag kommer ihåg rätt).
Allt handlar så klart om PRIORITERINGAR... Och om klubbledningen vill snåla sig ur krisen och sätta våran elitserie-existens på spel så ter det sig naturligt att vi supportrar reagerar.
Många andra lag har redan förstärkt medan Timrås ledning och sportchefer linder av svårartad HANDLINGSFÖRLAMNING! Varför vänta tills krisen är total?
Marknaden är inte alls "död" som många säger, hur kan då de andra lagen värva?
Dallas: Gör Pyörälä och nån fler TIK:are det så skulle jag personligen vilja be Nubben att fara åt helvete. Han har precis som nån skriver nedan en för stor inblick i hur kontrakten är utformade hos dem som de går ut för i vår.
En klausul hade som sagt kunnat sätta stopp för framtid övegångar mellan klubbarna och hade såklart definitivt gjort det när det gäller värvningen av Hahl. TIK agerade helt klart för lamt när man släppte Kent-Agent och allra helst med tanke på att det var allmänt känt att det hade kört ihop sig mellan honom och en viss person, men att Norberg var en sån kvinna och backstabber kunde man väl aldrig tro..
I början på förra säsongen var det en bra mix i ledningen i Timrå. Nubben ville gasa och TJ ville bromsa. Nubben hade en sån stark position i klubben att han kunde "köra över" TJ. Nu är det helt annat, TJ är ensam på tronen, Linkan och styrelsen gör som herr Johansson vill. Största problemet i TIK är ledningen, inte Challe el. spelarna.
Just det här med massflykt osv tuggas det om inför och under i stort sett varje säsong så där är jag inte alls orolig. Skulle dock Wandell lämna nu, även om det är bara för en kort period, så känns det spontant som att det går åt helvete...
När man läser det som skrivs i ST så hoppas man ju att Linkan och Co har lite stake och sätter sig på tvären, fast de vågar väl såklart inte utan låter NHL köra sin stil i vanlig ordning. Även om det har rätten på sin sida så bör TIK motsätta sig den.
lungan: "Fördelen till nästa år är väll att Challe verkligen kommer kunna få vara med och påverka, och få sådana spelare som verkligen han vill ha i sitt lag. Det är inte förrens nästa säsong som han kommer kunna sätta prägel på Timrå"
Hmm Jesper Samuelsson och Dennis Persson är handplockade av Challe och Nygårds.
Skulle inte förväna mig det minsta Kent Norberg har fortfarande bra koll på våra toppspelares kontrakt som kommer gå ut, Där ibland, Pyörälä, Backe, Bagarn, Tenkrat.
Nej Timrå borde gjort en Klausul, där de skriv in att Norberg inte får hämta spelare från Timrå de tre första åren, pga hans goda inblick i ekonomin.
Fördelen till nästa år är väll att Challe verkligen kommer kunna få vara med och påverka, och få sådana spelare som verkligen han vill ha i sitt lag. Det är inte förrens nästa säsong som han kommer kunna sätta prägel på Timrå.
Spelar materialet, är mångt och mycket fortfarande anpassat efter Lill-Kentas bygge.
Har lite svårt att veta vart jag ska slänga ut denna länk. men gör det i denna tråd bara för att jag inte riktigt hittar någon passande.
i alla fall. Äntligen en domare som faktiskt får känna på konsekvenerna utav att gå ut och kritisera en spelare. känns som att domarna annars varit lite överbeskyddade.
Bigthelin: Har också sätt att målsättningen för nästa år är SM-final, visst kan det vara så, men nu har man ju pengar så man skulle ju redan nu kunna värva en till två spelare som även ska spela med oss nästkommande säsong.
Nej finn indérna, så kommer de absolut bästa lösningarna fram.
Där ser du hur trångsynt TJ är, han tittar på på det teoretiska siffrorna han ser inte de praktiska lösningarna som skulle kunna förbättra, de teoretiska siffrorna, han är 40-talist, dags att gå i pension så vi nya ekonomer kan börja bygga upp en bättre ekonomi, än alla gamla gubbar där ute.
Smörgåsen : Absolut, håller med! Men vi ska också veta att vi ökat både i antal och engagemang sista åren. Det går åt rätt håll, definitivt! Vi var kassa, är typ bra nu och ska bli bäst, så småningom. ;)