1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598463 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Bigthelin: Jag kan ju bara hoppas på att all snålhet i år är till för att uppnå målet nästa år, en sm-final. kan det vara den enkla förklaringen? spara pengar i år. och locka till sig toppspelare nästa år?

Snacka om att herr klubbdirektör och herr sportchef säger emot varandra. Ena säger att vi inte har några pengar och den andre säger att vårat vapen ÄR pengar? hur ska man tolka detta? TJ säger att Hedströms pengar bara kan fylla masså hål i timrås ekonomi och Linkan säger att hedströms pengar frigjort en stor lucka till nästa års bygge?

någon som kan förklara för mig hur jag ska tolka detta? :P

lungan: precis, tror inte Pyörälä kommer gå med på at lira center nå mkt mer.

Har suttit och funderat lite nu på vad man skulle göra om Wandell försvann

Bogg-kedjan skulle vara intakt även Bagarens femma skulle vara intakt.

Det man skulle göra är nog att man kommer låta Pyörälä spela center med Tenkrat samt att man flyttar upp Björn Svensson.

Sedan blir det en fjärde formation med Pääjärvi-Samulesson-Lander.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att vi kommer ersätta Wandell om han försvinner, man kommer tvinga Pyörälä att spela center, sedan i och med att man gör detta kommer han aldrig gå med på att förlänga något kontrakt.

Marcus: "Det du kallar att dom rear ut souvenirer är inget annat än vanliga julerbjudanden. Mycket bra initiativ!" vad menas?

Helg Ernest: Vad yrar du i? Jag tror det är fler än jag som ser potentialen i vårt nuvarande lag om bara alla får vara friska. Matchen igår var ju ett bevis på det även om det ibland var virrigt i försvarszon. Vi har 7 poäng upp till andraplatsen och gör vi några fler bra matcher så är vi med och krigar om topp 5. Ifjol vid samma tid så var vi 3 poäng från andraplatsen. För mig känns det som helt godkänt med tanke på den utförsbacke som vi var i tidigare under säsongen.

Publiken har väl inte heller minskat, inte om man jämför med andra lag. Jag tycker det har varit riktigt bra med folk på matcherna. Publiksnittet på 5288 åskådare är ju kanonbra, även om dom trixade med publiksifforna för några matcher i början av säsongen.

Det du kallar att dom rear ut souvenirer är inget annat än vanliga julerbjudanden. Mycket bra initiativ!

Nu kör vi, full fart framåt!

Timrå kan väl för övrigt deala till sig Perttu Lindgren från dallas/lukko om dom nu vill ha Wandell...om nu inte den förstnämnde snarare kommer att finnas i Dallas laguppställning innan Wandell gör det.

Dessutom har publiksnittet minskat med 10 pers per match, dvs ingenting. Handlar vi korv för hundratusentals kronor mindre i månaden eller vad yrar man om? Dessutom verkar det jävligt skumt att man skulle plocka pengar från spelarbudgeten mitt i säsongen för att kompensera utebliven försäljning (som ju för övrigt var "rekordstor" innan säsongen...).

Jag tror bara det handlar om gardering från klubbens sida utåt, minska pressen att kompensera med nya spelare för att man inte hade det som krävdes värvningsmässigt i somras. Vi har ju faktiskt hört det här förut, det var samma visa 05/06, man var "pank", trots att all logik sa någonting annat, och då dök ju Jantunen och några landslagstjecker upp lagom efter jul. Det handlar antagligen bara om hur pass pressade man känner sig.

Annars tycker jag spelet har varit riktigt bra sen uppehållet (bortsett DIF då) och tendensen är klart positiv.
Första 10 omgångarna tog Timrå 11 poäng.
Andra 10 13p
Senaste 6 matcherna har man redan plockat 11 pinnar...
Vi kommer!

Helg Ernest: Intressant artikel. Tre av våra bästa spelare ryktas till andra klubbar men vårat trumfkort är...pengar? Linkan borde kanske fokusera mer på att skriva nya kontrakt istället för att jaga en back, att den här säsongen blir ett jävla hundår visste väl alla efter 15 omgångar.

Fet-Ecke: Martinen hör till "ut" och inte till "in" ja. Det finns ingen rimlig förklaring till varför det inte skulle finnas rätt skapligt med pengar över att värva för nu. Har man spekulerat bort pengar på aktiemarknaden eller?

Jävla ordbajseri i pressen. Jag kräver en vettig förklaring

TIMRÅ. Bottenlaget Timrå riskerar att drabbas av spelarflykt.

Hela 16 spelare har utgående kontrakt.

– Förhoppningen är att så många som möjligt vill stanna i Timrå, säger sportchef Stefan Lindqvist.

lungan: Varför tror du dom jublade på Metso när TJ försvann?

Du får ursäkta Happs. Men faktum är att TJ kört laget i bott med sin nitiska och dumdristiga ekonomi.

Top 4? Man har det lag man har, man tappar publik inteckter tack vare det.
Man tappar sovenir försäljning, det är väl därför dom rear ut 3 olika paket nu.

Men så långt räckte inte TJs näsa. Men det såg säkert snyggt ut på papperet.

Verkligen att gambla. Man måste inse att man kan inte sälja en produkt
och kalkulera med förtjänst. Sedan visar det sig att ingen vill köpa produkten för den är undermålig.

Försvinner Wadell också, då kvalar vi garanterat.

Enda fördelen, det kan bli nära att åka rtill Gärdet för att se en bortamatch

lungan: In:
Wandell - LÅN
Bogg
Samuelsson
Lander
Pääjärvi
Persson - LÅN
Skogs
Lethonen
Martinen

"Martinen"? Var det inte i fjol han lämnade?

Anonymous: Han fick lön av Timrå under tiden han var klubblös. Nu spelar han dock i Kalpa så de pröjsar hans lön, inte TIK.

lungan: Mäkiahos lön, den fick han nog själv. Om det nu inte var han själv som bröt kontraktet.

Ja vad ska man säga, TJ har talat igen, och vilket skämt. Finanskrisen hit och dit. Skit samma. Det sportsliga då? Årets målsättning är topp 4:a. Enligt TJ.

Skulle Wandell gå förlorade så, ja då är det verkligen pricken över i:et.
Hur mycket betalar Timrå Wandell i lön? Han är ett lån. Hur mycket pengar kommer att gå fria när Wandell försvinner är det noll kronor?

Nej, det känns som Timrå erbjudit Lethonen 1 000 000 i månaden, annars förstår jag inte vart alla pengar tagit vägen.

UT:
Hedström
Hahl
Regin
Carlsson
Lindström
Kokko
Koskinen

In:
Wandell - LÅN
Bogg
Samuelsson
Lander
Pääjärvi
Persson - LÅN
Skogs
Lethonen
Martinen

Vi har tappat 8 spelare var av minst 4 av dessa hade en ganska bra lön skulle jag tro, Tänker på Hahl, Regin, Sanny och Hedström, kan vara 5-6 Kokko och Martinen tror jag inte var jätte billig heller.

Vad har man då gjort med dessa spelarlöner, vad har man värvat?

Wandell och Persson på - LÅN detta kan inte vara allt för dyrt.
Samuelsson, Lander, Pääjärvi. dessa tre kan inte heller ta upp någon större del av budgeten.

Bogg fick troligen Mäkiahos lön rakt av. Vilket dessutom var en lön som gick att betala ut innan Hedström drog.

Nej enda slutsatsen jag kan dra är att när man har omförhandlat kontrakt med spelare har de fått en kraftig löneökning, samt att Lethonen och Skogs troligen har riktigt bra lön. Nej Timrå har för denna säsong inte gjort något bra jobb vad det gäller att finansiera spelare.

Till råga på allt vilka spelare är stommen i dagens trupp

Erixson - Platsar för att spela i ett tredje backpar.
Moe - Utan Lethoen inte bätter än att platsa i ett tredje backpar
Skogs - Bristande förmåga, för ojämn
Styf - Är en back av två i 2:a backparet
Svensson - 4:e kedjan
Lander - 4:e kedjan
Samuelsson - extra forward
Pärssinen - Stjärna

Stommen i laget är två spelare säger två spelare, Styf och Pärssinen!

Ja snacka om att laget för nästa säsong är skrivet i stjärnorna och vad ajg tror så kommer truppen bli ännu sämre nästa år, än vad den är i år!

Nej Jag börjar tvivla skarpt på föreningen och börjar faktiskt känna mig mer och mer bevisken.

Som sagt försvinner Wandell, ja då har klubben lyckats att verkligen smutsa ner ordet Timrå IK.

Frella:
Lite längre ner i samma blogg står:

"Leksand anmälde intresse för Niklas, men har hoppat av efter de dåliga fysvärdena som Niklas visade upp.

De andra klubbarna som är med i matchen är: Almtuna, Växjö, Mora och Malmö. Inga elitserieklubbar eftersom Djurgården inte vill släppa Andersson till ett lag i elitserien."

Dåliga fysvärden...

Kan vi anta att Timrå är den elitserieförening som ryktas anmält intresse till backen Niklas Andersson?

Ser på Eliteprospects att Petri Kontiola är på väg att lämna Rockford i Ahl för att komma tillbaka till Europa , kan det vara han vi är när att signa??
Det är i allafall en spelare som bör bli klar de närmaste dagarna eller veckorna...

Hälsar en färsk medlem välkommen till HS, men flyttar inlägget till denna tråd.

**

Nu lirar hedström i khl. Men ska vi inte ha nån ersättare för honom. Bogg dykte ju upp innan han försvann. Många klubbar rustar ju vidare nu. Men i timrå verkar det va lugnt på den fronten. Eller? Vi behöver en riktig power forward anser jag. Vad händer?

bjorn720

Ambroo: Det pågår säkert försök med värvningar men det är inget man talar om förrän kontraktet är signat.

Ambroo: Why not? Vore riktigt kul att se en som folk hatar i vårt eget lag för en gångs skull. Vi behöver en sån.
Dessutom kan han ju slå sarg ut utan att behöva skämmas, vilka en del i vår backlinje tror att man måste göra om man gör sånt eller bara få ut puckuslingen ur zon på ett distinkt sätt.

Ward var väl dyr att lösa från kontraktet? Det var väl det som det satt i.

Ambroo: En Lance Ward typ behövs.Motståndarna vågar inte fulspela i samma utsträckning när man har en sån spelare i laget.Dom vet att han kan göra vad som helst för sitt lag.

Hahl Bundy: Jag tycker som du, men ändå inte... JN:s kvaliteter ligger främst i det offensiva spelet och han är väl kanske inte den spelartyp som vi saknar i första hand, fast samtidigt så hade det inte gjort ont med ytterligare en kall och pucksäker back.

Det vi dock ska värva, om vi ska värva, är en rejäl och resolut pjäs som vinner sargdueller och rensar framför eget mål. Det kan bli tungt vid omgångarna kring jul och nyår då både Styf och Erixon lär vara borta och det kittlar inte direkt att på sin höjd ha sex backar att tillgå när det är ett sånt tätt och viktigt matchande.

Kanske ska man göra ett nytt försök med Lance Ward igen?

Ambroo: ajfan, han hade ju kunnat tillfört en hel del. får leta vidare då ! men verkar ju gå att vinna med den befintliga truppen med. fast lite rutin på backsidan vore ju inte helt fel...

Ambroo: Jag tycker det var synd. Jag vet att det är många som inte tycker som jag men jag hade gärna sett honom i TIK.

Frågan är ju nu: Finns det nån annan back? Jag är tveksam o tror att det blir den backbesättning vi har såvida inte Linkan har nåt ess i rockärmen.

McCarton: Det är bra det, jag tror han är rätt man för det uppdraget.

KniveN: Mikko Lehtonen blir ny assisterande kapten!

John K: Undrar jag också, trodde att Pärssinen skulle ha det.

KniveN: Ok, men vem hade det?

ÄlskarTIK: Sundh hade inget A på bröstet idag iaf.

RED DEVILS: En karriär med 24 mål på 200 matcher i AHL och enbart minus i +/- statistiken imponerar ju knappast. I år har han 8 poäng på 22 matcher i FM-Liiga...hua!

Laken: Här kommer en till back som borde kunna ta en plats i dagen Timrå.

Mark Ardelan (CAN)

Både spelande och stor!

Hahl Bundy: Ja, det skulle väl vara det, om något. Klart, han kan ju bli matchhjälte också genom att ge oss ett PP/en straff i ett kritiskt skede av matchen. :)

Jensen_12: Matchens tomte kanske passar bättre.

Hahl Bundy: Ja, han kan bli matchavgörande tror jag. Kanske inte "Matchens lirare", som det väl är tal om? :P

John K: Mitt tips är klockrent nämligen: Patrik Sjöberg.

John K: ja eller Backlund, eller Lehtonen, eller kanske Hynning? hehe

ralus: Jag tror Magnus P. Svensson blir kvällens lirare, möjligen med konkurrens av Pärsinen, Wandell och Pyrret.

Riktigt skönt att ha pärssinen tillbaka, en som kan röra runt i gryten, en av elitseriens fräckaste spelare, om inte den fräckaste..Han blir en joker ikväll, som alla andra kvällar

Blizzard: Varför ställer du den frågan till mig, det är väl inte jag som har värvat?
Jag är fortfarande nyfiken på hur "tjatarna" vill ställa upp centrarna.

Cartman: "Aa, men vi behöver fortfarande få in 1 till 2 backar och helst en ny center"

Hur tänker du då, egentligen?

Modano: Grattis till det bästa ever...

KniveN: Oscar Sundh tog över Jontes A läste jag någonstans

KniveN: hur hade timrå tänk, när dom värva 5 medelmåttor till centrar?

Ni som tjatar om en ny center, hur hade ni tänkta att centeruppställningen skulle se ut då? Ska Johan Andersson eller Bogg lira i fjärdelinan? Eller ska någon av dom sparkas? Ska Erik Andersson vara 5e center när han kommer tillbaka?

Vem har tagit över Jontes A?

t_89: Ja, sedär. Jag kunde förmodligen inte bestämma mig hurvida jag skulle skriva Erik eller Andersson. ;)

Tack för att du rättade mig :)

Jensen_12: vikken eriksson? eller menar du erik andersson..

« · 1093336 · »