1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598444 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
The Fat Bastard: Nej jag tycker inte det. Vi har ett för bra lag för det men det ska ju presteras också. Vilket har skitit sig rejält.

Några värvningar så kanske vi kan arbeta oss uppåt men som det ser ut just nu så är jag glad om vi hamnar i ingemansland.

The Fat Bastard: Shit asså, ja skulle inte klara av o hantera att Timrå åker ur elitserien, de får fan inte hända helt enkelt :)

Hahl Bundy:

En balansgång det där, ner i allsvenskan?

The Fat Bastard: Det är därför han inte värvar :)

Hahl Bundy:

Linkan har väl ansvaret på vad han värvar hit...

The Fat Bastard: Hahaha :D

Snoop:
Finns säkert. :-)

Det finns ju t.o.m Finska knarklangare på marknaden...:-)

The Fat Bastard: Agenter? Kan man lita på dom?
Dom skulle ju sälja sin egen mormor med det argumentet att det finns ingen på marknaden som har den spelstilen o är som en "pappa2 för dom yngre dessutom kan hon bryta mönster.
Vilket mönster säger dom inte men det har nåt med knyppling att göra förmodligen.

The Fat Bastard: Jo och linkan säger ju själv att han vill ha en gangsterrappare som kan kötta sönder, hoppas han hittar en sån också.

Hahl Bundy:

Det finns agenter, man söker karaktärer, Lee Jinman ansågs "Europeisk" i sin stil, Ed Ward togs hem som "polis" åt Zäta...man får den karaktären man söker.

Hahl Bundy: Ja precis, han lär ju mer än gärna hjälpa till.Men linkan vete tusan va han har för ess i rockärmen, han bör ha de annars får han fan foten.

Snoop: Man undrar varför dom inte ringer honom han måste ju ha lite koll o kontakter. Han borde scouta åt oss därborta.
Agera Linkan. Ring Manderville. Gratis råd o jag tar inget betalt :)

Maggan: Haha Ed Ward han är legend han, glömmer aldrig när han käfta med övikspubliken.

The Fat Bastard: Jag vet, men vi har aldrig lyckats med någon förutom Manderville.
Skellefteå däremot lyckas eftersom dom scoutar väldigt noga just såna som ska passa in där. Vi har väl aldrig riktigt scoutat åt det hållet? Tack vare det så har vi noll koll på spelare därifrån just nu.

Jag hoppas att det kan ändras framöver vi kan behöva någon ny Manderville.

Snoop: Eller Ed Ward. =) Killen som la av eftersom han inte fick fortsätta i Timrå.

Hahl Bundy: Ja asså kan dom inte ringa Manderville, försöka iaf för helvete vilken inställning den killen hade, han skulle aldrig tillåta några primadonnefasoner i teamet !

Hahl Bundy:

Mängder av transatlanter har viljan inbyggd i generna...

The Fat Bastard: Alla transatlanter är väl inte järnkaminer? Blake Sloan? Lee Jinman?

Den enda som vi haft som är värd namnet är kungen Manderville.

Linkan sitter lugnt i båten och värvar långsiktigt...mot allsvenskan?

Jomenvisst, vi behöver tjeckiska divor, inte Amerikanska/Kanadensiska järnkaminer...

Handlingsförlamning?

Utan pengar?

Baker:
Jag väljer mörkningsförlamning.

FM: Samtidigt säger han att det är center positionen som är prio just nu och att det inte är nära med någon... och det enda man kan vara säker på i en sådan intervju är att det inte är NÄRA MED NÅGON SPELARE...

Prio verkar ändras från dag till dag och då förstår jag att det inte blir klart med någon spelare...

Handlingsförlamning eller mörkning? Ja välj själv!

FM: Ja vi får hoppas dom hittar någon karaktärsspelare snart :)

Hahl Bundy: Däremot säger ju Linkan i ST att Robban ska till Finland för att kolla på spelare men de kanske ska ut och resa båda två...

Mackelito: "Linkan ska tydligen åka till Tjeckien för att granska ett antal backar han har koll på, jag kan inte bekräfta att det är just Tjeckien dock..."

Det lät ju trovärdigt.

T T: Här kommer en rad backar som ryktas kan lämna eller lösas ifrån kontrakt
Tror att några av de backar han kolla på kan var dessa

Jiri Hunkes
www.eliteprospects.com/player.php?player=7916
Peter Smrek
www.eliteprospects.com/player.php?player=5869
Vladimir Sicak
www.eliteprospects.com/player.php?player=3581

Detta är inga toppbackar men alla har någon slags koppling till norden och kan var aktuell...

Snoop: Vad jag vet så kan vi i varjefall avskriva Kontiola och dom som ite tror mig får se att detinte kommer stå namnet KONTIOLA på timraik.se

Linkan ska tydligen åka till Tjeckien för att granska ett antal backar han har koll på, jag kan inte bekräfta att det är just Tjeckien dock...

Ice Tea: Förmodligen då, fyfan va tragiskt.

Snoop: Kollade efter nåt riktigt billigt kanske

TRL: Nej inte utanför Domus utan från en företagsrepresentant med platser i arenan och han hade fått nys om det på Hv matchen i torsdags men inte några namn överhuvudtaget samt att det återstod att göra klart med resp. klubbar. Sant eller ej vet jag inte därför undrade jag om nån annan hört samma sak annars så stannar det väl bara vid ett önsketänkande... Håller med dig om att en transatlant behövs i det här laget, typ Manderville karaktär. Man kan ju alltid önska sig så här i juletid.

Blizzard: Ja undra vart fan linkan ska då och när han kommer iväg :S Strbak hade ja gärna sett i den rödvita dressen iaf.

Snoop: vad f*n alla lag värvar ju! Rögle behövde knappt värva jämfört med timrå....Linkan planerar ju resa inte fan kan han skriva kontrakt med intresanta spela då inte ;)

Då var de Rögles tur att värva tungt då, Strbak som varit framgångsrik i Ryska ligan och NHL meriter är klar, undra vad Timrå gjorde i de här fallet.

Ice Tea: Vart har du hört det? Utanför Domus? Hoppas om du hört rätt att ena spelaren är Kontiola... Hade ju hellre velat ha in åtminstone en Kanadensare som verkligen vet hur man smäller på i sargerna och tar musten ur motståndarna.

Ice Tea: Nej, men hoppas Du har rätt har bra vibbar oftast av finnländare..bra på att sääämpaa.....finns så klart undantag men överlag

Hörde ett rykte att Timrå gjort klart med två finska spelare!! Nån fler som hört samma sak?

Tunn trupp = bristande konkurrens.
Förr eller senare ger det utslag på inställningen.
Just nu med Axelssons skada har vi precis 4:a linor. Alla som kan/vill får/skall spela.
Innan Axelssons skada var vi, kors i taket !, helt skadefria på forwardssidan.
Detta innebar 1 (EN!) ynka spelare på bänken, tror tyvärr ingen kände sin plats hotad av Jeppe S. (sorry Jeppe..)

Mackelito: Värva ja minst 2 backar och 3 forwards finns inte en möjlighet att klara en kvalseri med 12-15 som spelar med handväskan på hela tiden. Inte en jävel som kan ta en fajt eller tackla klart man torskar då. En kvalserie består av 10 matcher som ser ut som matchen mot SSK igår och med svaga rädda spelare som viker ner sig gång på gång är man körd. Men linkan och tok johansson tror nog på tomten. Ni sviker supportrar sponsorer blir nog jävligt dåligt med sponsorer i allsvenskan nästa år S-valls linkan och Snål styrelse FY FAN FÖR ER

Radim Vrbata är utesluten i varje fall om han ena var intressant vet jag ej...
Han är klar för BK Mlada Boleslav i tjeckien

Mackelito: Du om nån borde väl veta att det är klart med en center och en back, dom ansluter till truppen efter jul.

dr-nix: Pust! Tur att jag inte skrev SÄKER KÄLLA någonstans i texten?? eller...

jens_88: alla som har "säkra källor" ska tas med en nypa salt.

Mackelito: Det var väl du som var här inne och skrev att han var klar för Illves med?? Så tyvärr så tar jag allt du säger med en nypa salt

Mackelito: något annat spännande att berätta då.. jag har på känn att du har de .. kom igen

superfalle: Nej tyvär har jag ingen länk, men innan nyår lär det finnas..

TT: Haha , skojjig du är , roligast på HS helt klart...

Mackelito: du har ingen länk?

Mackelito: Jäkligt synn de, Kontiola & Ward hade passa perfekt in och med dom hade vi blivit ett semilag som ifjol.

Mackelito:

"Dock kan jag dessvärre meddela". Det lät ju väldigt myndigt. Stefan "Mackelito" Lindqvist?

Mackelito: Hur säkert är det angående Kontiola? Att Ward är avskriven är väl ingen överraskning.

lungan: Snacka om bra lag....

Dock kan jag dessvärre meddela att Kontiola stannar i AHL och Ward ärför dyr att lösa kontraktet i Tyskland.

lungan: My bad, förstod hur du menar nu, va för snabb där jag haha :P

« · 1098434 · »