1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598388 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Baker: Jag gissar att Linkan säger typ att:
"Inget namn är sådär jättehett för tillfället men vi följer marknaden."

jonmannen: Nä den är väl inte utlagd ännu, men huvudrubriken i "webbfönstret" säger väl allt...

Baker: Får inte upp nån text alls jag

"Ingen Niinimaa eller Ward till Timrå IK ", det skall bli jävligt intressant att läsa Linkans eller TJ uttalande i tidningen...

Per HApps:

"Kanske sanningen är att spelarna inte vill spela i Timrå. Nån som tänkt den tanken ?"

Och varför vill de inte det längre!?

För några år sedan strömmade det ju ur superlativer om Timrå IK ur spelarnas munnar. Var även det bara Nubbens förtjänst?
Vad tycker spelarna egentligen om vårat tränarpar, är det där skon klämmer?

Någon som vet, varför lockar inte Timrå IK som klubb längre?

Per HApps:
 Är det fallet, ligger vi riktigt skrynkligt till :(

Ice Tea: "Ingen Niinimaa eller Ward till Timrå IK " som vanligt då :) först är dom på G sen äre bara skit! nu kan man sova "lugnt" igen....

Laken:
Kanske sanningen är att spelarna inte vill spela i Timrå. Nån som tänkt den tanken ?

Ice Tea:
Illavarslande var ordet sa Bill.

Ice Tea:
Spännande var ordet sa Bull.

Ice Tea: För de som orkar med detta

Vad jag har hört så väljer Timrå mellan 4 backar - 1 tjeckisk landslagspelare och 3 kanadensare + några centrar av okänd nationalitet. Man ska tydligen ha en back och en center till truppen..... enl en sponsor.....

Blizzard:

Kanske kan be Koskinen göra en drive i Finland då och sprida lite goda rykten om TIK så kanske vi har en chans att värva finskt i framtiden.

haggen: ah, men då får han lämna ungen hemma i Finland, för svenska skolan var ju så dålig ;)

Varför inte slå Koskinen en signal, han var ju überbra på defensiven sist han var här.

Mackelito:

Ehhh....va?

Spanarn: Och du vet med säkerhet att det där skrevs igår kl 13.26???

Nej nu har jag hittat mannen för första centerplatsen i tik nästa 2 säsongerna!

Bara och bjuda upp karln till dans!!!

Mackelito:
"..offensivt är han helt oduglig medans han är stabil i defensiven, inte mer, det är i varje fall min åsikt..."

Hmmm, på Elite Prospects tycker man typ tvärtom:
"A quite offensive minded defenseman.."
" Defensively he is quite inconsistent.."
"Overall an above average defenseman that contributes mainly in the offensive zone. "

Cartman: Jag skulle också vilja se Janne Niniima i Timrå dressen efter nyår men jag är rädd för att väldigt många överskattar honom, han var som bäst säsongerna 1996-2003 och nu är han inte lika rapp och vad jag såg av han Montreal 06-07 så var han inte den back han en gång varit , ifalll han kommer ansluta till Tik . vänta er inte för mycket av han , han är inte så mycket bättre än en stabil ES back ev lite bättre ,offensivt är han helt oduglig medans han är stabil i defensiven, inte mer, det är i varje fall min åsikt...

Kom igen Toronto det är Jul. Gör en Wandellare.

Av ledningen önskar jag mig en klapp som börjar på J och slutar med anne Niinimaa

haggen: Kan delvis hålla med. Men föreningens stöttande av resan måste väl ses som ett steg i rätt riktning.

Dunc:

Nu menade jag inte Wikegård for president utan det han sa om att publiken och supportrarna är det viktigaste för laget, något som Timrås innersta borde ta sig en funderare på för nu vet jag inte vilka de tror är viktigast för föreningen.

haggen: Han försöker bädda för sig själv, men vi kloka, tänkande vill inte ha en sådan gäddkäft till förbundskapten. Tyvärr är väl vår egen "Challe" den som står närmast i tur.

Synd om Backe att behöva stå bakom ett sådant uselt försvar som idag. Ryssarna kan bara åka in i slottet och ta skott som de vill, om inte Sverige redan innan bjudit på nån 2 mot 1 eller ett friläge.

När man ser Tre Kronors backar så inser man att det inte är bara Timrå som har problem på backsidan om det här är det bästa vi har.

Hoppas Tj och andra berörda lyssnade på Wikegård i första periodpausen.
Mycket kloka ord av den mannnen.

MB: Det kommer väl sluta med att Challe, för att visa sitt missnöje med att man vägrar att satsa, lämnar föreningen.

AndersN:
Ja Ward i Timrå hade varit mumma.

NU får boysen börja agera, tillbaka med Nubben tack.

AndersN:
Vad skall vi med en back som knappt spelar utan sitter i utvisningsbåset för?
Vi behöver väll en back som är stabil och kan spela 25 min per match.
det är min dröm iaf...

AndersN: Ja det har ju alla fattat tom Challe att en sån spelare behöver vi , alla utom lednigen, det är ju fan så tyst om ev nyförvärv, Challe ville ju ha en till den 26e helst, men de är väl nöjd med varje dag som inga pengar behöver betalas ut i lön till något sådan, trots tabelläget.

Måste ju säga att det är anmärkningsvärt att Challe gör ett sådant uttalande om att truppen är tunn mm, då är man defenitivt inte överens, laget vs ledningen, annars skulle Challe aldrig säga något dylikt, då vet han att det inte är några förvärv på G och vill sätta press på Linkan o Co.

Lance ward verkar hamna i Luleå, lite synd tycker jag då vi behöver en sån spelartyp i Timrå

Paddan: Jag skyller inte på dig, jag bara konstaterar att det var så roligt att jag skrattade så överläppen sprack. Nästan iaf.

Jag tycker att Dagbladet är en himla rolig tidning. Deras sportjournalistik har ungefär samma trovärdighetsgrad som vissa ryktesspridare härinne, tror vid närmare eftertanke att det säkert kan röra sig om samma personer som skriver. För ett antal dagar sedan basunerade man ut på förstasidan att Niniima var nära att skriva på för TIK, sedan dess har man inte sett en stavelse om detta.....

jens_88: Hahaha, jösses vilken jätte! Fattar inte hur dem vågar sig på honom..

73Sjöbba: Äh, skyll inte på mig. Skyll på de som kom på det hela, och som faktiskt har hjärnceller kvar...

Detta är en kille som man gärna skulle vilja se som "Polis" i Timrå :)

Med sina 203cm och 116kg skulle denna kanadicken få tyst på "Susse" ^^

Paddan:
Jaha, det var ju ett roligt skämt.
Jättekul!

T T: Snacka om DreamTeam....

T T: Precis, gick tydligen inte att länka direkt.

KniveN: Jag antar att du försökte länka till Kärpäts trupp 04/05. De hade ett hyfsat lag då.

JimmyH: Har Tenkrat emigrerat? ;o)

Hursomhelst, bra så! Då finns det något som talar för Niinimaa.

250kg kärlek: "Det har säkert avhandlats tidigare på forumet, men har någon finne som finns i Timrå idag någon koppling till Niinimaa?"

Kimmo Lotvonen, Mika Pyörälä, Petr Tenkrat och Mikko Lehtonen.

Om vi återgår till Janne. Det har säkert avhandlats tidigare på forumet, men har någon finne som finns i Timrå idag någon koppling till Niinimaa? Alltså finns det polare till honom i föreningen?

Annars måste jag säga att det känns rätt långsökt och tro att han skulle välja Timrå framför Langnau där han spelar idag. Därifrån sägs det att Janne och övriga familjemedlemmar trivs bra och att Langnau gärna ser att han blir kvar. Om det inte skulle vara ett alternativ så står såväl ryska som andra svenska klubbar på kö efter att få köpa hans tjänster.

Ska Timrå överhuvudtaget vara med i kampen kommer det krävas att man slantar upp rejält. Och visst, det kanske man gör även om det inte varit något man sysslat med den senaste tiden. Och desutom, ska Timrå verkligen "chansa" med ytterligare en spelare som haft problem med skador?

73Sjöbba: Det här kanske är en förklarande länk...

computersweden.idg.se/2.2683/1.153565

Hahl Bundy: Även jag ställer mig i eran kö, eller jag kanske ska låtsas att jag fattar?

mikenomad: Kanske en Rick Roller? :)

Hahl Bundy: Tingsta-porsche som de säger i Nolby. :-)

« · 1102399 · »